רשתות הקפה גרג וביגה החלו לשלב רובוטים בסניפי הרשת. זאת במסגרת חוזה שחתמה קבוצת גרג עם חברת וואן רובוטיקס הישראלית אשר מציעה לענפי המסעדנות והמלונאות את "ראנרבוט" רובוט עוזר שאמור לסייע למלצר בעבודתו, באופן שמשחרר את המלצר לשרת את הלקוח ולהתמקד בהזמנות.
רשת גרג ורשת ביגה, שבבעלות יאיר מלכה, גלעד אלמוג, וניר אדרי פועלות ברחבי הארץ. קפה גרג מפעילה כיום כ־110 סניפים ורשת ביגה מפעילה 40 סניפים ברחבי הארץ. רשת קפה גרג ורשת ביגה משלבים בשלב הראשון את הראנרבוט בעשרה סניפים ובהמשך הם יכנסו לעוד כ-50 סניפים. בין הסניפים הקיימים כבר: גרג ירושלים, גרג הקניון הגדול בפתח תקוה, ביגה באריאל, גרג טבריה ועוד.
בנוסף לראנרבוט, ישולב בחלק מהסניפים גם הרובוט temi (טמי), של חברת טמי הישראלית המייצרת ומפתחת רובוטים המשמשים כעוזר אישי. טמי ישמש בקפה גרג וביגה כעוזר למארחת ויוביל את הלקוחות לשולחן הרלוונטי. כמו-כן הרובוט יערוך משלוחים בקניון שבו הוא פועל, בעיקר לעובדים בחנויות במתחם.
הרובוטים שיעבדו בגרג וביגה יהיו לבושים במדים ממותגים שיהיו זהים למדים של המלצרים והמארחות בסניפים.
יאיר מלכה, מבעלי קפה גרג וביגה, ציין את הקושי בגיוס כוח אדם לענף המסעדנות כאחד מן הגורמים שהביאו את הרשתות לשילוב רובוטים באירוח הסועדים. "ענף המסעדנות סובל היום מקושי לגייס מחדש כוח אדם, לאחר שאלפי עובדים הוצאו לחל"ת בתקופת הקורונה. עד היום, במהלך המשמרת, המלצר משרת את הלקוח, לוקח את ההזמנה וגם מגיש ומפנה מהשולחנות. כעת, בזכות הרובוט החדש, המלצר יוכל להתפנות אך ורק לשרת את הלקוח מאחר שהרובוט, הוא זה שלמעשה יוביל את המגשים אל השולחן ובחזרה אל המטבח, כך השירות של המלצר אינו נפגע והמסעדה שומרת על מצבת המלצרים הקיימת", אמר.
יריב גניס, מנהל רשתות בתי הקפה גרג וביגה, הוסיף כי אנשי הפיתוח של וואן רובוטיקס ביצעו התאמות לסניפים של גרג וביגה, כולל מספרי השולחנות ויצרו פקודות שונות כגון עצירת הרובוט שמגיש את האוכל על-ידי המלצר, אפשרות לפקודה לרובוט להגיע לשולחן לצורך פינויים ואף לצורך הגשת סכו"ם ומפיות מהצ'קר במטבח ועד לשולחן הלקוח. "בזכות הראנרבוט, נמנע מהמלצר ללכת הלוך ושוב מהמטבח לשולחן הלקוח ולהתמקד בחווית שירות גבוהה", אמר.