|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
עבאס. לא רוצה לפרוש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ההחלטה בשל הלחץ של אנשי הדת:

רע"ם מקפיאה את חברותה

מועצת השורא הורתה לנהל מו"מ על התפטרות הח"כים הערבים לשני הצעדים אין משמעות מעשית: הכנסת בפגרה וספק אם מבחינה חוקית יכולות סיעות שלמות להתפטר
17/04/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

מפלגת רע"ם מקפיאה את חברותה בקואליציה בשל המהומות בירושלים. מועצת חכמי הדת של התנועה האיסלאמית החליטה (17.4.22), כי המפלגה תפתח במו"מ עם יתר המפלגות הערביות (דהיינו הרשימה המשותפת) על "התפטרות של כל הנציגות הערבית", במחאה על "התוקפנות הישראלית במסגד אל-אקצה".

להודעה זו אין משמעות מעשית בשלב זה, שכן הכנסת ממילא מצויה בפגרה בחודש הקרוב, כך שאין בה הצבעות וגם לא ניתן להגיש בתקופה זו הצעת אי-אמון בממשלה. אין גם סיכוי שכל חברי הכנסת הערבים יתפטרו, ולוא רק בשל היחסים המתוחים בין רע"ם לבין הרשימה המשותפת. ספק רב אם צעד כזה בכלל אפשרי מבחינה חוקית, כך שמדובר בהכרזה לצרכים רטוריים.

מועצת השורא (חכמי הדת) התכנסה למה שהוגדר כ"דיון חירום" בעקבות ההתפרעויות בהר-הבית ומעצרם של מאות מוסלמים, בעיקר שלשום. יו"ר המפלגה, מנסור עבאס, מתנגד לפרישה מן הקואליציה ובמערכת הפוליטית מעריכים שמטרתו היא להרוויח זמן עד להרגעת הרוחות; "הקפאת החברות" היא פתרון שכזה.

מועצת השורא מסרה לפני הדיון, כי הוא יעסוק "בהשלכות ובממדים של המשך הפלישות וההתקפות על מסגד אל-אקצה הקדוש ומתפלליו". עוד נאמר כי "אתמול, בעקבות תקיפת מתפללי אל-אקצה, פרסמה התנועה האיסלאמית הודעה הקובעת, כי הפלישה למסגד אל-אקצה ותקיפת המתפללים שם היא התנהגות בברברית ופשע מתועב נגד קודש הקדשים לכל המוסלמים בעולם. הדבר זה עלול להכניס את האזור למעגל אלימות שכוחות הכיבוש נושאים באחריות לו ובהשלכותיו".

בהודעה נאמר עוד, כי "התנועה האיסלאמית שבה וקראה לממשלת ישראל לרסן את הקבוצות הקיצוניות היהודיות שמנסות להצית את האזור למטרות פוליטיות ודתיות, ולהפסיק את התקפות המתפללים. מועצת השורא והלשכה המדינית של התנועה נמצאים בקשר מתמיד כדי לעמוד בקצב ההתפתחויות במסגד אל-אקצה ולקבל החלטות וצעדים מתאימים להגנה".

המופתי של התנועה האיסלאמית הדרומית, מוחמד סלאמה חסן, קרא לפרישה של רע"ם מהקואליציה "למען אל-אקצה". לדבריו, "הקואליציה תוקפת את קודש הקודשים שלנו בפלשתין. אלוהים לא נענה לממשלה שתוקפת דרך המשטרה ילדים, נשים, קשישים, צעירים, עיתונאים, שומרים ועובדים". השייח הוא גורם אופוזיציה לעבאס, אך קריאתו עשויה לגרור תמיכה של גורמים נוספים במפלגה.

תאריך:  17/04/2022   |   עודכן:  17/04/2022
איתמר לוין
+ישראל משוללת עומק אסטרטגי
23:53 17/04/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
לישראל בעיה מרכזית: היא משוללת לחלוטין עומק אסטראטגי. זה מצבה דהיום, וכך ישאר מצבה בעתיד  ▪  ישראל היא מדינה זעירה  ▪  זעירותה, ופועל יוצא מכך גם חולשתה לכאורה, מזמינה התנכלות צבאית, ובמיוחד כאשר היא על-רקע אידיאולוגי
סכנה מוחשית [צילום: וחיד סאלמי, AP]
+מפקד משטרת ירושלים: נהג סייע למיידי האבנים
16:31 17/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בנט: יד חופשית לכוחות הביטחון; יש לעשות כל מאמץ לאפשר לבני שלוש הדתות לציין בירושלים את חגיהן ולטפל בפורעים ובמפיצי חדשות כזב  ▪  הורה לתגבר את אבטחת האוטובוסים בדרך לכותל ולעיר העתיקה
חג הפסחא, היום בכנסיית הקבר [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+האזעקה בעוטף עזה: התרעת שווא‎
15:33 17/04/22  |  מירב ארד
צה"ל מעדכן: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה בקיבוץ נחל עוז, מדובר בהתרעת שווא.



+משרד החוץ הירדני: "הצעדים של ישראל לשיני הסטטוס קוו - הסלמה מסוכנת"
14:45 17/04/22  |  יוני בן-מנחם
משרד החוץ הירדני: "המשך הצעדים של ישראל שנועדו לשנות את הסטטוס קוו ההיסטורי במסגד אל-אקצא - הסלמה מסוכנת"
עבדאללה מלך ירדן [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+הר-הבית בידי מי
14:43 17/04/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
תצלום חיכוכו של אחמד טיבי אתמול עם לוחמי מג"ב על הר-הבית שב והעיד הן על קוצר הרוח שלו, הן על האינטרס הפוליטי להפגין בפני בוחריו, שהוא קיצוני יותר מכפי כשמכריו ומיודעיו מעריכים
בסיס לאלימות [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
+זירת קודש שהייתה לזירת פשע
14:24 17/04/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
דרך משונה לחגוג  ▪  מסגד אל-אקצה חייבים להיות מקום של שלום, של סובלנות של כבוד הדדי, של חיבורים, מקום המפיץ אהבה לעולם
מציאות מוזרה [צילום: מחמוד איליאן/AP]
+לייבש את ביצת הטרור
13:55 17/04/22  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
כדי לחסל את היתושים צריך לייבש את הביצה  ▪  ברור לחלוטין מה נדרש כדי להפסיק את מסע הטרור  ▪  לשם כך, עלינו להפסיק לרמות את עצמנו ולהעמיד פנים שמדובר בטרור יחידים ולהכיר בעובדה שמדובר במאבק דמים בין שתי תנועות לאומיות
[צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+חוסיין א-שיח': "ההסלמה הישראלית - תוקפות בוטה נגד מקומותינו הקדושים"
12:48 17/04/22  |  יוני בן-מנחם
חוסיין א-שיח', יורשו האפשרי של אבו- מאזן: "ההסלמה הישראלית המסוכנת באל-חרם אל-שריף במטרה לחלק את מסגד אל-אקצא במונחים של זמן ומרחב היא תוקפנות בוטה נגד מקומותינו הקדושים".
חוסיין א-שיח' [צילום: מג'די מוחמד/AP]
+המופתי של התנועה האיסלאמית מפציר בחברי רע"מ לפרוש מהקואליציה
12:46 17/04/22  |  יוני בן-מנחם
המופתי של התנועה האיסלאמית, השייח' מוחמד סלאמה חסן, הפציר בחברי מפלגת רע"מ לפרוש מהקואליציה: "למען אל-אקצא, פרשו באופן מיידי מהקואליציה שתוקפת את קודש הקודשים שלנו בפלשתין". הוא הוסיף כי "אלוהים לא נענה לממשלה שתוקפת אזרחים דרך המשטרה"
חברית מפלגת רע"מ [צילום: פלאש 90]
+משטרת ירושלים בפעולה בהר-הבית
12:23 17/04/22  |  יוני בן-מנחם

+הנייה: "אל-אקצא הוא המסגד שלנו, שלנו בלבד"
12:22 17/04/22  |  יוני בן-מנחם
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר: "הבהרנו לכל הצדדים שפנו אלינו שאל-אקצא הוא המסגד שלנו, שלנו בלבד, וליהודים אין שום זכות עליו.
איסמעיל הנייה [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+פצוע בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים
12:19 17/04/22  |  יוני בן-מנחם
בהמשך להפרות הסדר בהר-הבית: פצוע בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים
+הג'יהאד האסלאמי מזהיר מפני עימות כולל בגלל אירועי הר הבית
12:18 17/04/22  |  יוני בן-מנחם
הג'יהאד האסלאמי מזהיר מפני עימות כולל בגלל אירועי הר הבית: "התחדשות הפריצות והמתקפות על אל-אקצא חושפת את הכוונות האמיתיות של הכיבוש - להוציא לפועל את תכניותיו הטרוריסטיות באמצעות הולכת שולל"
+מכתב גלוי לאיימן עודה
10:43 17/04/22  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
ברגע שייחתם ההסכם החמאס ואירן ישתלטו על המדינה  ▪  ישראל לא יכולה להרשות לעצמה חמאס ואירן ממערב ומזרח  ▪  המשמעות - המשך המאבק לחיסול ישראל
עודה. פישל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביר קארה / Abir  kara   אהוד יערי / Ehud Yaari   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   איסמעיל הנייה   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   בני גנץ / Benny  Gantz   גדעון לוי / Gideon Levi   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חמד עמאר / Hamad Amar   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהדות התורה והשבת   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מירב כהן / Meirav  Cohen   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מתן כהנא / Matan  Kahana   נחמן שי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   עודד גרנות   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צבי יחזקאלי   קארין אלהרר / Karin  Elharar   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   ש"ס   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רע"ם מקפיאה את חברותה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א
17/04/22 21:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
נהג אוטובוס, תושב שכונת ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים, בלם את תנועת האוטובוסים ובכך אפשר לפורעים לידות עליהם אבנים - אומר (יום א', 17.4.22) מפקד משטרת מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, בהתייחסו לאירוע שהתרחש הבוקר בדרך לכותל המערבי. לדבריו, העימותים שלשום במסגד אל-אקצה היו "אחד מהאירועים היותר משמעותיים ב-30 השנים האחרונות". הוא קרא לנבחרי הציבור, המנהיגים ואנשי הדת "לגנות את המסיתים, על-מנת שהציבור הרחב יוכל להמשיך בחופש הפולחן".
17/04/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
ד"ר אחמד טיבי מכיר היטב את הממשל הישראלי לכל גווני ממשלותיו. פעם רצה לסנוט בגדעון עזרא המנוח ששימש כסגן ראש השב"כ ואחר כך מטעם הליכוד בכנסת. הוא התבטא כי מורא השב"כ אפף אותו עד שהכיר את עזרא והפחד נמוג.
17/04/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אבנים, סכינים, רובים, קריאות קצובות, מבטים רושפים, צרחות עם קצף על שפתיים, זיעה, תעוקה, עשן סמיך, ריצה מטורפת, הסתתרות אחרי חומות, סלעים מנותצים ההופכים לאבנים קטנות, סירנות, אמבולנסים, מעצרים, קללות, חרפות, נאצות, גידופים, דרך משונה לציין מועד וחג, דרך מוזרה ביותר להתפלל לאלוקי העולם, מציאות מוזרה להיאבק ולהילחם במקום הקדוש ביותר עבורך.
לאחר הפיגועים הקודמים, זה היה צפוי ורק עניין של זמן עד שמסע הטרור יגיע לביקור גם ברחובות תל אביב. שרי ממשלת ישראל, כדרכם, עצמו עיניים בפני המציאות, התמכרו להזיות השלום, התעלמו מהסכנות הצפויות ונמנעו מהגבלות על האוכלוסייה המוסלמית כדי לא להרגיז את שותפיהם לקואליציה וכדי להרגיש טוב עם עצמם. גם לא צריך להתפלא שבמקום הפיגוע בתל אביב לא נמצא אף אדם חמוש שינטרל את המחבל ויפסיק את מסע ההרג. תל אביב, "העיר העברית הראשונה" שקמה על חורבותיהם של שבעה כפרים ערביים מ-48, רואה עצמה כיום כעיר בינלאומית ואקס-טריטוריה שמנותקת מההוויה הישראלית המדממת. אלא שמיתוגה של תל אביב כ"גלות בבל השנייה", לא מגינה עליה מפני הטרור הערבי אלא בדיוק להפך: הופכת אותה לבטן רכה ומטרה מועדפת עבור טרוריסטים. במציאות של היום, אין כמעט שום דרך שבה ניתן למנוע ממחבל נחוש להשיג נשק, להגיע לערי ישראל ולבצע פיגוע ולרוב אזרחי המדינה אין דרך מעשית להתגונן מפניו. השב"כ אומנם עושה עבודה מעולה אבל לעולם לא יוכל לאתר ולתפוס את כל המחבלים בזמן. לכן, אם לא נחליף דיסקט ונשנה גישה ואם לא נייצר מאזן אימה מול הטרור הערבי, הוא ימשיך להכות בנו וכולנו נמשיך להתגלגל מפיגוע אחד למשנהו.
17/04/2022  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
מנסור עבאס חכם. הוא מבין את המציאות הפוליטית - ההסבר בהמשך - והחליט לדאוג לאזרחי ישראל הערבים. ואתה פישלת. דבריך בתקשורת מלאים סתירות ואף לא טיפת היגיון פוליטי. היכן החושים הפוליטיים שלך?
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 36  /  מי ומי  
הפרות סדר בהר-הבית; אוטובוס נרגם באבנים  /  מירב ארד
מצרים השיגה הסכם לרגיעה זמנית בין ישראל לפלשתינים  /  יוני בן-מנחם
פיגוע דקירה: בת 15 דקרה יהודי בחיפה  /  איציק וולף
הקושיות שלי לקראת הפסח  /  איתן קלינסקי
כנגד ארבע זירות טרור   /  גדי חיטמן
חמאס מאיים בהסלמה  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לצערי, מנהלי המשא-ומתן לפדיון 133 יהודים, הנמצאים כבר מאה ותשעים יום בגיא ההריגה העזתי, אינם משתחררים מיצר הנקמה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il