|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בסטיאן. הביקוש הניכר יימשך [צילום: מארק לניהאן, AP]
|
|
|
|
מחירי הטיסות יישארו גבוהים
|
מסביר שהחברות יצטרכו לכסות את העלויות הגדלות בגלל האינפלציה ומחירי הדלק, וגם להחזיר לעצמן חלק מהפסדי העתק של הקורונה; "הלקוחות האמריקנים מבינים את זה ומוכנים לשלם"
|
מחירי הטיסות ימשיכו לעלות בחודשים הקרובים, הן בשל האינפלציה בכלל והתייקרות הדלק הסילוני בפרט, והן משום שחברות התעופה פועלות לכסות לפחות חלקית את הפסדיהן העצומים בתקופת הקורונה. כך עולה מדבריו של מנכ"ל דלתא האמריקנית, אד בסטיאן, במפגש למנויי וושינגטון פוסט (18.4.22). לדבריו, נכון לעכשיו הלקוחות האמריקנים מוכנים לשלם מחירים גבוהים יותר, משום שהם להוטים לנסוע לאחר שנתיים של מגיפה. הפסדי ענף התעופה האמריקני בתקופת הקורונה הגיעו ל-137 מיליארד דולר ב-2020 ול-50 מיליארד דולר ב-2021; במקביל, הוא קיבל מן הממשל סיוע בסך 137 מיליארד דולר. לדברי בסטיאן, אין ענף שנפגע קשה יותר בתקופת הקורונה; באפריל 2020, ציין, ירדו הכנסותיה של דלתא ב-95%. לעומת זאת, בחודשיים האחרונים נרשם זינוק בהזמנות ובחודש מרס מספרן היה הגדול ביותר בתולדות דלתא. "ללקוחות יש כסף לנסוע, למרות השפעת האינפלציה ומחירי הדלק על מחירי הטיסות. הם מעדיפים להוציא כסף על נסיעות", אמר בסטיאן. לדברי בסטיאן, בלא הסיוע שהעניק ממשל טראמפ לפני שנתיים, היה ענף התעופה נאלץ לפטר עובדים רבים ולא היה מסוגל להתמודד עם הביקושים הנוכחיים. הוא הדגיש, כי 30% מהסיוע היו הלוואות שיוחזרו בשנים הקרובות, וכי כל הסכום הופנה לשימור העובדים ולא לקופת החברות. עוד ציין, כי מניותיה של דלתא התאוששו גם הן בזכות הסיוע, כך שמחזיקיהן מן הציבור יצאו נשכרים ממנו. "ענף התעופה האמריקני נמצא כעת במצב הטוב ביותר בעולם, בזכות הסיוע. הלקח לעתיד הוא שיש חשיבות לתפקידה של הממשלה בכלכלה". בסטיאן צופה, כי בסופו של דבר יירדו מחירי הדלק - אך לא בשנה הקרובה. מחירי הדלק הסילוני יותר מאשר הוכפלו ב-18 החודשים האחרונים, והמשמעות היא עלויות נוספות של 20-10 מיליארד דולר לחברות התעופה האמריקניות. "המחירים לא יכולים להישאר כה גבוהים לאורך זמן, כי האספקה תגדל. הם לא ישתנו משמעותית ב-12 החודשים הקרובים, בגלל המלחמה באוקראינה והעלייה בביקושים בסין. אם הביקוש יגיע למצב בו הלקוחות יגידו שאינם מוכנים לשלם מחירים כאלו, תהיה לזה השפעה". עם זאת, בסטיאן אמר שנכון לעכשיו - הלקוחות האמריקניים מבינים את התייקרות הטיסות ומוכנים לשאת בה. "הביקוש הניכר יימשך בקיץ וגם בהמשך השנה. הענף יצטרל להתאושש לאחר הפסדי העתק שלו, והמחירים יצטרכו לכסות את העלויות השוטפות וחלק מן ההפסדים שספגנו", הוסיף בסטיאן. הוא צופה שחלק מן השינויים שהתרחשו בזמן הקורונה - בעיקר יצירת יכולת להתגמש והדגש על בריאות הנוסעים - יימשכו גם לאחר שהמגיפה תדעך.
|
תאריך:
|
19/04/2022
|
|
|
עודכן:
|
19/04/2022
|
|
איתמר לוין
|
מחירי הטיסות יישארו גבוהים
|
|
לפחות פעם בשבוע, כל אחד ואחת מאיתנו נתקלים באחד מערוצי התקשורת השונים בכתבה, מאמר, פרסומת או ציוץ כלשהו, שמדברים על מחירי הנדל"ן ועל הבעייתיות בעלייה הבלתי נפסקת. יש המון סיבות לעליית המחירים אך חשוב מאוד לדבר על הסיבה המרכזית לפי דעתי. הייתי קורא לזה "הפיל שבחדר" והוא, מוסיקת תופים ברקע: "מס רכישה על דירה שנייה ומעלה".
|
|
|
למה אני טוען שהתוכנית גרועה ומצוינת? בהשוואה לחלופה הנכונה היא תוכנית גרועה, לא מאוד גרועה, כי בכל זאת גם הורידו מכסים, אבל די גרועה בהשוואה לחלופה היותר פופוליסטית, חלופות מהסוג של נתניהו, כחלון וכץ, התוכנית מצוינת
|
|
|
המאבק ביוקר המחיה: יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שפנה השבוע לראש הממשלה, לשר האוצר ולמנכ"לים של החברות הגדולות במשק, הודיע (יום ה', 3.2.22) על הקמת ועדת מעקב לבחינת יוקר המחיה בישראל.
|
|
|
בואו נכניס טיפה הגיון כלכלי בוויכוח על יוקר המחיה בישראל: נראה שהוויכוח על יוקר הפירות והירקות מתמקד במי אשם, ובפרט, למי יש "רווח מופרז", החקלאים או רשתות השיווק? והוויכוח הזה מדגים בצורה נפלאה שכלכלה זה לא סכום אפס, והציבור, כולל אנשי תקשורת ופוליטיקאים, מפספסים את העניין. העובדה שמחירי פירות וירקות גבוהים בישראל אינה עדות לרווח מופרז. היא כפי הנראה עדות לחוסר יעילות -
|
|
|
רשות החדשנות-ומשרד הדיגיטל הלאומי - המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" משיקים, זו השנה החמישית, את מסלול ממשל-טק לעידוד חדשנות טכנולוגית במגזר הציבורי. המסלול נועד לעודד תאגידים וארגונים ללא מטרות רווח המציעים מענה לאתגרי המגזר הציבורי באמצעות פתרונות טכנולוגיים חדשניים בתחומי חינוך, בריאות, רווחה, כלכלה, משפטים, שלטון מקומי ועוד.
|
|
|
|
|
|
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
|
|
|
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
|
|
|
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
|
|
|
נעם סולברג
דברי השופט נעם סולברג בטקס הסמכת עורכי דין חדשים, בבנייני האומה בירושלים [י' באדר ב' תשפ"ד, 20.03.2024]
|
|
|
מרדכי ליפמן
סיפור הרחפנים הוא סיפור חדש, גם השאלה במה היו מצויידים אותם הרחפנים, האם היו מצויידים בנפצים או בדומיהם, מטרידה מאד
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|