מנכ"ל
רכבת ישראל,
מיכה מייקסנר, חושף לראשונה (יום ב', 16.5.22) כי במהלך לווית הרב חיים
קניבסקי, נמנע "אסון חמור כמו אסון מירון, אולי אפילו יותר" בתחנת הרכבת בבני ברק.
בתדרוך שמסר באופקים, אמר מייקסנר כי רכבת ישראל החלה כבר בליל הלוויה להוציא רכבות בשיטת "מלא וסע" מעכו ומנעמן, והסיעה לבני ברק 30 אלף נוסעים. לדבריו, צפי התחזיות היה כי יוחזרו ברכבות ארבעת אלפים עד חמשת אלפים נוסעים, והיתר יעדיפו לעשות שימוש באוטובוסים ולנסוע מכיוון פתח תקוה ולא מבני ברק.
מייקסנר: "בשעה שתיים, בתום הלוויה, ראינו את זרזיף האנשים הראשון שמגיע מכיוון קניון איילון. בשתיים וחצי הגשר היה מלא אנשים בלי שאפשר היה לראות את הסוף. זה היה סיכון בלתי רגיל. לנוכח הניסיון שצברנו בפינוי האנשים באסון מירון הקפצנו את כל אנשי הרכבת, והופסקה תנועת הרכבות באיילון, למעט רכבות מבני ברק.
"בכל 10 דקות הוצאנו רכבת עם 2,000-1,500 נוסעים, ובשלוש שעות הסענו 50-40 אלף נוסעים לירושלים. לא עושים דבר כזה באף מקום בעולם - להביא עשרות רכבות בלי אף תקלה ובלי שאיש נשרט. זה היה פשוט נס".
כעת ניתן להבין באור אחר את אמירתו של המנכ"ל לפיה הביא עובדות רכבת כדי למנוע מחרדים להגיע למסילה, אמירה עליה התנצל, שלמעשה מנעה כניסת אנשים למסילות. כל רכבת שנכנסה הייתה עלולה להפיל 10-5 אנשים, והצלחנו להזיז את האנשים. אני אסיר תודה לכל אחד שלקח חלק".