משרד התחבורה חזר בו בצורה חד-צדדית מהתוכנית להקמת תחנה מרכזית באילת על מתחם התחנה הנוכחית, וזאת לאחר שבעלת השטח השקיעה עשרות מיליוני שקלים בפרויקט. כך טוענת (17.7.22) החברה, בר-גיל פרויקטים ונדל"ן, המבקשת מבית המשפט המחוזי בבאר שבע לחייב את המשרד לבצע את התוכנית המקורית.
בר-גיל אומרת כי מאז 2008 היא מקדמת את הקמת התחנה החדשה, ובשנת 2018 הגיעו היא, המשרד, חברת אגד ועיריית אילת להסכם על פרטי הפרויקט. הוא כולל הקמת תחנה ומרכז מסחרי, 1,500 מ"ר שיוקצו לצרכים תחבורתיים, הקמת עורף לוגיסטי עבור אגד בכניסה הצפונית לאילת, דמי שכירות של 3.5 מיליון שקל שתשלם אגד לבר-גיל ושיפוי של המשרד לאגד אם הוצאותיה יגדלו בשל השינוי.
לדברי בר-גיל, היא השקיעה 17 מיליון שקל בעורף הלוגיסטי, רכשה את הקרקע הנדרשת מרשות מקרקעי ישראל ב-18.7 מיליון שקל, חויבה בהיטל השבחה בסך 20 מיליון שקל ושילמה עוד מיליוני שקלים למתכנני הפרויקט. אולם, בשנה האחרונה נמנע המשרד מקידום האישורים הנחוצים לפרויקט. במרס השנה פנתה בר-גיל לשרת התחבורה,
מרב מיכאלי, וביקשה לקדם אותו - אך המנכ"ל בפועל, רן שדמי, הודיע במפתיע שמדיניות הממשלה כעת היא להקים תחנות מרכזיות רק על קרקעות מדינה או שבבעלות הרשות המקומית. לכן, פנה המשרד לעיריית אילת כדי לקדם הקמת תחנה על קרקע שבבעלותה, ועד אז "תישאר התחנה במקומה הנוכחי ולא תקודמנה תוכניות אחרות".
לטענת בר-גיל, משמעות ההודעה היא הקפאת הפרויקט לתקופה בלתי ידועה, שכן לא ניתן להוציא היתרי בנייה בלא אישורים של משרד התחבורה להסדרי התנועה הצפויים. זאת, לאחר שבמשך שנים תמך המשרד בפרויקט וסייע בקידומו; ולא הוצגה לחברה אותה מדיניות חדשה עליה הסתמך שדמי. גם ראש עיריית אילת, מאיר לנקרי, פנה למיכאלי וביקש להמשיך בקידום הפרויקט - אך ללא הועיל. בר-גיל סבורה, כי ייתכן שמדובר בניסיון ללחוץ עליה או על אגד לשאת בעלויות הנובעות מהפעלת העורף הלוגיסטי החדש. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד
ירון אלכאוי, דניאל בר-לב ונועה גרינברג, וטרם הוגשה תגובת משרד התחבורה.