|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  

  יצחק דנון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
ראידמן. תובעת מיליון שקל [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
כתבי קודש רוסיים עתיקים, עבריינים בכירים ו-2 מיליארד אירו

ראידמן: בעלי אוסף אמנות רימה אותי; הבעלים: ראידמן פעלה בצורה פלילית

ניקול ראידמן נגד יצחק זרוג: טוענת ששכנע אותה לסייע במכירת אוסף שלדבריו שוויו שני מיליארד אירו; היא פתחה עבורו חשבון בנק במוסקבה ושכרה אנשי מקצוע במיליונים - עד שהתברר שהיצירות אינן אמיתיות, ואז נשלח העבריין יוסי הררי לאיים עליה זרוג: היצירות שייכות לי והן אותנטיות; ראידמן מציגה אותן בכזב כאילו נרכשו בידי בעלה לשעבר, מיכאל צ'רנוי, או שירשה אותן מאמה המנוחה - ומסרבת להחזיר אותן
19/08/2022  |   איתמר לוין, יצחק דנון   |   חדשות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
סוחר אמנות: ניקול ראידמן מודה למעשה שביצעה עבירות ברוסיה
איתמר לוין, יצחק דנון
יצחק זרוג דוחה את טענותיה של ראידמן, התובעת ממנו מיליון שקל * טוען שניסתה להציג את עצמה במרמה כבעלים של אוסף אמנות השייך לו
לרשימה המלאה

ניקול ראידמן תובעת מיליון שקל מיצחק זרוג, בטענה למצגי שווא במה שאמור היה להיות סחר בהיקף של 2 מיליארד אירו בציורים וכתבי קודש רוסיים עתיקים. התביעה, שהוגשה (18.8.22) לבית משפט השלום בהרצליה, מגוללת - לגרסתה של ראידמן - התקשרות יוצאת דופן, בשוליה היו מעורבים גם עבריינים בכירים. ואילו בא-כוחו של זרוג טוען, כי ראידמן היא שפעלה בצורה פסולה ואף פלילית, כאשר היא מציגה את האוסף של מרשו כאילו ירשה אותו מאמה המנוחה.

ראידמן מגדירה את עצמה כ"אשת עסקים הפעילה בשלל תחומים בארץ ובחו"ל, בעלת מוניטין בינלאומי וקשרים ענפים בארץ ובחו"ל". ואילו זריג מתואר כאדם "המחזיק לטענתו אוסף הכולל אלפי פריטים, לרבות ציורים של אמנים ידועי-שם בסוגת האוונגארד הרוסי, כתבי קודש עתיקים ועוד". לדברי ראידמן, הקשר בין השניים נוצר באמצעות מכרה שלה (ששמה אינו מופיע בתביעה; מן הנספחים עולה, כי מדובר ברעייתו של חני ג'רבי), אשר באוקטובר אשתקד הציעה לה להשתתף בשיווק ובמכירה של אוסף זה.

זרוג אמר לראידמן כי כל היצירות אותנטיות וכי שוויין מוערך ב-2 מיליארד דולר. בא-כוחו, עו"ד איתי ברכה, הציג בפניה מסמכים שלימדו, כי הפעילות תבוצע באמצעות חברת Bless 2000 הנמצאת בשליטתו של ברכה ורשומה באיי סיישל (מקלט מס ידוע). בשל המוניטין של ראידמן וקשריה ברוסיה, נאמר בתביעה, היא התבקשה "להירתם לפעילות, ובשלב ראשון לסייע בפתיחת חשבון הבנק שבו תופקד התמורה בגין פריטים מתוך האוסף שיימכרו".
ת"א 42001-08-22, ניקול ראידמן נ' יצחק זרוג / כתב תביעה
ניקול ראידמן תובעת מיליון שקל מבעלי אוסף אמנות בטענה שהוליך אותה שולל; הבעלים טוען שהיא נהגה בצורה פלילית

יחסי אמון עם פקידי הבנק
הבנק הממשלתי נתון לעיצומים [פאוול גולובקין, AP]

ברכה וזרוג אמרו לראידמן, כי בקרוב מאוד ירכוש אדם מסוים חלק ניכר מן האוסף תמורת 600 מיליון אירו. לצורך ביצוע העסקה יש לפתוח בדחיפות חשבון בנק בחו"ל, ראידמן התבקשה לסייע בכך והובטחה לה עמלה של 2.5% מכל מכירה - דהיינו 15 מיליון אירו מהעסקה המתגבשת. ראידמן אומרת שפעלה במהירות "ותוך הפעלת קשרים עסקיים, בין היתר ברוסיה". היא פתחה חשבון בבנק מרכזי במוסקבה (לפי נספחי התביעה - VTB Bank, השייך לממשלת רוסיה ואשר ספג עיצומים רבים לאורך השנים, כולל לאחר הפלישה לאוקראינה) בו ניתן לבצע עסקות בהיקף של מיליארד דולר בשנה. לבקשתו של זרוג, היא פתחה חשבון גם לבתו, יפעת זרוג-ג'רבי (כאמור, הקשר בין זרוג לראידמן נוצר דרך רעייתו של חני ג'רבי).

"על-מנת לפתוח את החשבון מהר ככל הניתן, תוך עמידה בכל מגבלות הציות, התובעת התקשרה בהסכם עם חברת ייעוץ מקומית [לפי הנספחים - חברת Anket], תוך שהיא נוטלת על עצמה התחייבויות כספיות בהיקף עצום. יודגש, כי הבנק אף נאות לפתוח את החשבון חרף חסרונם של מסמכים דרושים, בהסתמך על הבטחה להמציאם בהמשך, וזאת נוכח קשרי התובעת עם פקידי הבנק ויחסי האמון ששררו ביניהם", נאמר בתביעה. במקביל, דאגה ראידמן לפתיחת תיק מס ברוסיה לחברה שבבעלות ברכה.

בפועל, נטען בתביעה, לא בוצעה עסקה כלשהי עד היום. היועצים ששכרה ראידמן במוסקבה, ולהם הבטיחה מחצית מן העמלה שהובטחה להם, דרשו לקבל את חלקם והיא "נאלצה לצאת מגדרה כדי להניח את דעת הנוגעים בדבר, כי מדובר בעיכובים ארעיים ובלתי צפויים במימוש העסקות". לטענתה, היא הוציאה מיליוני שקלים מכיסה: מימון של יועצים ואנשי מקצוע עבור זרוג; טיסות ושהות בפריז, ויסבאדן ופרנקפורט; שכירת מחסנים וציוד ייעודי לאחסון יצירות מתוך האוסף; מומחים שהכינו את היצירות למכירה; ועוד. היא מעריכה בעשרות מיליוני שקלים את ההתחייבויות שנטלה על עצמה, כולל תשלומים עתידיים לגורמים שונים.

ראידמן העבירה את הטיפול לחני ג'רבי
האוסף כולל כתבי קודש רוסיים עתיקים [צילום: AP]

עוד נטען בתביעה, כי בפועל מדובר היה במצגי שווא: לא יהיו עסקות והאוסף כולל, לפחות רבות, יצירות שלא ניתן להוכיח את האותנטיות שלהן. ראידמן אומרת כי חשדה התעורר כאשר מאיר כהן, חברו של זרוג ושותפו בחלק מן היצירות, מסר לה למכירה תמונה של הצייר הצרפתי בן המאה ה-19 אנרי רוסו. כהן אומנם צירף אישור מעבדה על בדיקה חלקית של הציור שאישרה את האותנטיות שלו, אך ראידמן מסרה אותו לבדיקה מלאה של מומחה לציורי רוסו והלה קבע שהוא איננו מקורי.

בעקבות זאת, אומרת ראידמן, היא דרשה מזרוג לקבל אישור מקוריות לכל פריט שעמד למכור - אך לא קיבלה אפילו מסמך אחד שכזה. ראידמן אומרת שמסרה לזרוג שאיתרה בדובאי רוכש פוטנציאלי לספרי קוראן, בעוד בארה"ב נמצא מתעניין ביצירה של אמן רוסי - מכירות ב-12 מיליון דולר. אולם, זרוג לא המציא את מסמכי המקור ובכך הכשיל מכירות אלו. לפני חמישה חודשים הזמינה ראידמן את המומחה ליונל פיסארו למחסן היצירות בפריז, והלה סבור שהן אינן מקוריות.

עוד אומרת ראידמן כי עורך דינה דרש מזרוג ליטול את היצירות מן המחסן בפריז ופיצוי בסך 5 מיליון אירו. למחרת משלוח מכתב זה, פנה לחברתה "גורם הנחשב לבכיר בעולם התחתון, בדרישה כי התובעת תמסור את היצירות לנתבע לאלתר"; בנספחים לתביעה נאמר כי מדובר ביוסי הררי. ראידמן המבוהלת נענתה להצעת חברתה ומסרה לבעלה (חני ג'רבי) את הטיפול בנושא, ואף הסכימה שהוא יטול את היצירות לחסותו עד להסדרת המחלוקת בינה לבין זרוג. בפועל לא הושג הסדר ולכן הוגשה התביעה באמצעות עו"ד יואב סגל (ממשרדו של ירון קוסטליץ, המייצג בעניינים שונים את בעלה-לשעבר של ראידמן, האוליגרך מיכאל צ'רנוי).

"היא אף הציעה לעשות הצגה"
להשתמש בשמו של צ'רנוי לשם הטעיה [יוסי זליגר]

בין הנספחים לתביעה מצויים מכתבים ששיגר בא-כוחו של זרוג, עו"ד אלברט בן-פורת, לסגל. לדברי בן-פורת, ראידמן שכנעה בתרמית את זרוג להעביר את היצירות מוויסבאדן לפריז וכך הגיעה למצב בו הן מאוחסנות במחסן הרשום על שמה בלבד - כחלק ממזימה להשתלט עליהן. ראידמן אף טוענת בכזב בפני רוכשים אפשריים, כי היצירות הן חלק מאוסף האמנות של אימה המנוחה, לריסה דוידובנה-ויסמן. לטענתו, ראידמן אף הציעה להטעות קונים פוטנציאליים ולומר להם שמדובר ביצירות השייכות לה ואשר נרכשו לפני שנים בידי צ'רנוי.

"היא אף הציעה לעשות הצגה - ששחקנית שתשכור תתחפש לאישה קשישה ותטען בפני גורמים שונים באופן כוזב שהיא בעלת יצירה כזו או אחרת", מוסיף בן-פורת. זרוג דחה על הסף רעיונות אלו ואמר לראידמן ש"על מעשים כאלה אנשים נכנסו לכלא", אך נראה שהיא החלה לממש אותם בכך שכאמור היא טוענת בכזב שירשה מאמה את היצירות. לדבריו, ראידמן "התפארה בקשרים בעולם עם קונים פוטנציאליים", אך בפועל התברר שלא היה לכך בסיס "וכעת מתברר שהכל נעשה בעורמה והצגת מצגים כוזבים על-מנת לרמות רוכשים פוטנציאליים".

עוד טוען בן-פורת, כי לראידמן יש הסכם רק עם ברכה, בעוד זרוג לא התחייב כלפיה בצורה כלשהי. זרוג היה מוכן לשלם לה אם הייתה משיגה קונים, וזאת מתוך העמלה שהיה מקבל ברכה - אך הוא לא התחייב לשלם לה דבר תמורת פעולותיה ברוסיה, אותן ביצעה על דעת עצמה. עוד הוא אומר כי בידי זרוג "חוות דעת של מומחים עולמיים ומעבדות המאשרות את אמיתיות היצירות". לבסוף דרש בן-פורת שראידמן תחזיר את היצירות בתוך שעתיים, ולא - יפנה למשטרה ולאמצעי התקשורת.

תאריך:  19/08/2022   |   עודכן:  21/12/2022
איתמר לוין, יצחק דנון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראידמן: בעלי אוסף אמנות רימה אותי; הבעלים: ראידמן פעלה בצורה פלילית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
אסף אמר, שהיה קצין המודיעין בכלא אלה בדרגת רב-כלאי, ירצה שנתיים מאסר על קבלת 40,000 שקל מאחד האסירים בתמורה להחדרת טלפון סלולרי וכרטיס סים לכלא. שופטת בית המשפט העליון, גילה כנפי-שטייניץ, קיבלה את ערעור המדינה לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על אמר 15 חודשי מאסר.
16/08/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
השוויון בפני החוק הוא עקרון יסוד במדינה דמוקרטית, ואף יש לו השלכות מעשיות בנושאים כמו אכיפה בררנית ואחידות הענישה. אבל יש מי ששוכחים אותו ואף יש מי שמתעלמים ממנו. כמה דוגמאות אקטואליות
12/08/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
שופט בית משפט השלום בירושלים, יהושע צימרמן, גזר (21.7.22) על שר הבריאות ושר השיכון לשעבר, יעקב ליצמן, שמונה חודשי חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 3,000 שקל. ליצמן הודה והורשע בהפרת אמונים בפרשת המורה החרדית מלכה לייפר, וכחלק מן ההסדר התפטר מן הכנסת.
08/08/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
עמותות העוסקות בגיוס תרומות לטיפול בחולים נטלו לעצמן מאות אלפי דולרים שגייסו עבור ילדה חולת סרטן תושבת גאנה. כך טוענים הילדה, אלכסנדה אופוקו, ואביה אריק אופוקו בתביעה בסך 3.7 מיליון שקל שהגישו (יום ב', 8.8.22) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
08/08/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בדיקת News1 לגבי שתיים מן העמותות הנזכרות בתביעתו של אריק אופוקו מעלה, כי הסכומים שגייסו למען אלכסנדרה אופוקו היו גדולים מאוד ביחס למחזוריהן הרגילים. על שתיים אחרות אין נתונים כספיים באתר גיידסטאר, אתר העמותות המנוהל בידי משרד המשפטים.
08/08/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il