|   15:07:40
דלג
  דב אבן-אור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

ש. זנד חי כאן רק עקב החומוס

זנד מסתתר מאחורי מסך "קוסמופוליטיות", ומכוחה - אין מקום לעמים, אלא לחיי יום-יום של בני אנוש באשר הם! תשובה למאמרו "איך משתייכים לעם" מיום 26.9.10 בעיתון הארץ
01/10/2010  |   דב אבן-אור   |   מאמרים   |   תגובות

לא מובן לי ולרבים, מדוע פרופ' ש. זנד ממשיך לחיות בישראל, שכן זו אינה מדינה דמוקרטית, אין עם יהודי, וללא יהודים נותר להזדהות רק עם הפלשתינים (לרבות עם החמאס)! מדוע אינו עוזב לארה"ב, לצרפת או לאנגליה, שלדעתו הן "מדינות כל אזרחיהן"! התשובה ברורה: לזנד משכורת, גמלה וקביעות באוניברסיטת תל אביב, ובמה להשמיע קולו גם נגד אלו שמידם הוא אוכל, גר וגם חוסך לעת צרה (אם וכאשר החמאס ינהיג כאן דמוקרטיה).

זנד שואל: מדוע אנו זקוקים להכרת מדינות ערב בנו כמדינת העם היהודי? ולהלן תשובתי: איננו זקוקים, אך כאשר הצד הערבי מציג עצמו כשוחר שלום, אזי לא יעלה על הדעת כי יקבל קרקע, הכרה כמדינת העם הפלשתיני, ומאידך-גיסא יסרב להכיר במי שנתן לו כל תאוותו - כמדינת העם היהודי.

אך אין די בכך בלוגיקה הברורה הנ"ל, אלא ישנו נימוק נוסף ויסודי: בקרבנו חי מיעוט גדול (ערבים) אשר אינו רואה עצמו כאזרח במדינה יהודית, אלא כפלשתיני שאדמתו נגזלה ב-1948; וכדי למנוע אפשרות שמיעוט זה ידרוש בעתיד ממדינות ערב ו/או מהאו"ם סיוע צבאי, מדיני וכלכלי כדי לקיים בא"י מדינה "ישראלית דמוקרטית", יש לדרוש ממדינות ערב להכיר בישראל כמדינת העם היהודי, הכוללת לא-יהודים המכירים בהגדרה זו!

האבסורד בנימוקי זנד

על-פי זנד, אין בעולם הזה עמים המבוססים על היסטוריה משלהם, דת, מנהגים וכדומה - הא-ראיה: מדינות "העולם הנאור" רואות עצמן כמדינות כל אזרחיהן. אם כך, כל עוד מדינות ערב אינן רואות עצמן ככאלו, אלא כעמים ערביים המהווים חלק מאומת האיסלאם - אזי אסור לנו לעשות הסדר שלום עימן

אליבא דזנד, אין עם יהודי, ולכן אין לנו זכות כלשהי בא"י, ולכן - לערבים מגיע כל מה שהם דורשים. למעשה, זנד מסתתר מאחורי מסך "קוסמופוליטיות", ומכוחה - אין מקום לעמים, אלא לחיי יום-יום של בני אנוש באשר הם! (תחת ממשל של מי?) אולם זנד פוחד להופיע על הבמה בהצגה "קוסמופוליטית", ולכן ממציא נימוקים המתייחסים רק לאי-קיום של העם היהודי.

ומדוע זנד פוחד? שכן, אם נתייחס ברצינות לנימוקיו נגד העם היהודי, אזי אין ציבור הראוי להכירו כעם! לא ארה"ב (שבה אין קשר בין הנוצרים הלבנים, להיספאנים, לכושים שהובאו מאפריקה, ובוודאי שלא למוסלמים שהיגרו לכאן לצורך פרנסה); לא בצרפת שאינה מכירה בדת, אלא רק באזרחות! ודאי שלא למדינות ערב, שכן אין הבדל בין ערבי החי בסוריה, בעירק או בירדן; לכן אין סיבה לקיום 22 מדינות ערב!

מאידך-גיסא, אם ישנה קבוצת אנשים הראויים להיקרא עם, אלו רק העם היהודי, אשר הוא היחיד שחי על כוכב זה מזה 3,000 שנה, דובר אותה שפה ונוהג אותם מנהגים (חגים, נישואין, אבלות, מילה ועוד).

[עניין הקוסמופוליטיות יוצג במאמר נפרד, וכאן תיבדק השאלה: האם קוסמופוליטיות היא תרופה או מחלה?]

מוזר ותמוה, כי אצל זנד (פרופ' להיסטוריה) אין עבר, אין תיעוד המאשר החלטות של מוסדות בינלאומיים (או"ם), אלא רק גחמה, שאנו (הפלבאים) אמורים לקבל מזנד כאור גואל! דהיינו - ממתי מדינת ישראל מוגדרת כ"דמוקרטיה ישראלית"?; האם זנד "שכח" כיצד הוגדרנו בהכרזת האו"ם מיום 29.11.47? (מדינת העם היהודי)! האם בהכרזת העצמאות שלנו מיום 15.5.48, הגדרנו עצמנו דמוקרטיה-ישראלית? לא ולא! לא בכדי בן-גוריון וחבריו סירבו לכך, אלא ציינו כי זו מדינת העם היהודי! האם משנת 48' ואילך נחקק בכנסת חוק אשר שינה את הגדרתנו? לא; אך אצל זנד, אין היסטוריה אלא הזיה, אשר אמורה לחייב את כל הטיפשים שטרם הפנימו את גדולתו וטווח ראייתו של זנד!

זנד לא זוכר את שנת 1948, אך את שנת 2002 - זוכר מאוד, כי אז, סעודיה (המדינה היותר דמוקרטית וליברלית בעולם) יזמה "תוכנית מדינית", לפיה אם ישראל תחזור לגבולות 67', ייעשה עימה הסדר שלום. זנד שכח, כי תוכנית זו כללה גם החזרת פליטים ערביים לתוך מדינת "הקו-הירוק", וגם חלוקת ירושלים כמו שהיה עד 67' (מדוע עד 67', אף פרופסור להיסטוריה לא קרא ל"בנאם" את ירושלים, או ליתן לעם היהודי רשות לבקר בהר-הבית?!); לערבים היה מותר להחזיק בכל ירושלים, להשמיד כל מוצג הקושר בינה ובין העם היהודי, אך להפך - זה "אבסורד"! דהיינו, לערבים מותר לקעקע את הזהות היהודית של המדינה, כי "אין עם יהודי", אך לערבים יש עם? מה זו הבדיחה הנקראת: העם הסורי? העם הלבנוני? העם הירדני? או העם הפלשתיני?!

על-פי זנד, אין בעולם הזה עמים המבוססים על היסטוריה משלהם, דת, מנהגים וכדומה - הא-ראיה: מדינות "העולם הנאור" רואות עצמן כמדינות כל אזרחיהן. אם כך, כל עוד מדינות ערב אינן רואות עצמן ככאלו, אלא כעמים ערביים המהווים חלק מאומת האיסלאם - אזי אסור לנו לעשות הסדר שלום עימן ולא הסדר זמני אחר, שבו אנו מוותרים ויתור ענק תמורת כלום!

אך נניח לחוסר ההיגיון אצל זנד, ונבחן את נכונות טענתו הנ"ל: אם ארה"ב, צרפת, אנגליה, איטליה וגרמניה רואות עצמן "כמדינת כל אזרחיה", אזי מדוע צרפת אסרה על חבישת ה"בורקה" בפומבי? מדוע בעלים שיכפו על נשותיהן לחבוש "בורקה" ייקנסו בכסף רב?! מדוע הורתה לאחרונה צרפת לצוענים לעזוב? מדוע באיטליה קמה צעקה ענקית כאשר ניסו לחוקק חוק שיפריד בין הכנסייה הקתולית לבין העם האיטלקי? (הצעה זו נגוזה ברוב עצום).

בגרמניה יש מיעוט מוסלמי באותו יחס כמו בישראל (קרי - 20% מתושבי גרמניה הם מוסלמים); האם מוסלמי החי שם יעז לדרוש זכויות לאומיות? האם ראש ממשלת טורקיה היה מסתכן וקורא להגדיר את המגזר המוסלמי שם כחלק מהעם הטורקי, ולכן טורקיה זכאית לספח חלק מגרמניה?

האם יש פרופ' כלשהו בארה"ב, הקורא להחזיר את מדינות ניו-מקסיקו וקליפורניה - למקסיקו, כי שם מתגוררים עשרות מיליונים של אזרחי מקסיקו?

מדוע מדינות כמו דנמרק, שווייץ, שוודיה וכדומה אינן מעניקות אזרחות אוטומטית למי שנישא לזרה? אלא לאחר 10 שנות חיים במדינתן וידיעת השפה והתרבות המקומית? אך אצלנו זנד - ו"נאורים" אחרים - קוראים ליתן תעודת זהות לכל ערבי שלקח לו אישה מירדן, יו"ש וכדומה.

זנד אינו רואה "צורך" וגם לא חשיבות בהכרת מדינות ערב והרשות הפלשתינית - בנו, כמדינת העם היהודי; אם כך: מדוע עלינו להכיר בקיום העם הפלשתיני? הרי כל התיאוריה של שתי מדינות לשני עמים מבוססת על "קיום עם פלשתיני"! דהיינו, אם אין עם יהודי, אזי ברור כשמש כי אין יצור הנקרא "עם פלשתיני", ואז - אין מקום ליתן לו קרקע ובוודאי לא להכיר בו כמדינה! נניח לזנד להסתבך במציאת "פתרון" לעניין זה, ונשאל כך: אם יש עם פלשתיני ה"ראוי" למדינה, אזי קל וחומר שיש עם יהודי הראוי למדינה משלו; ולכן מדוע הליגה הערבית כה פוחדת מהכרה זו? (האם מדינות ליגה זו, אינן מכירות בזכויות הנוצרים לקיים מדינה המבוססת על הנצרות? ואם אינן מכירות, אזי מדוע שהעולם הנאור יכיר במדינות לאום ערבי?).

חשש "הליגה הערבית" הוא פוליטי-מדיני; קרי: אם יכירו בנו כמדינת העם היהודי, אזי יש לדחות על הסף את דרישת המדינות להחזרת פליטי 48' לכאן, וגם דרישת המיעוט הערבי בישראל, להכיר בו כחלק מהעם הפלשתיני!

זנד יורה ברגלו שלו, מרוב רצון לרצות את "העם הערבי", בקובעו כי "המפעל הציוני יצר פה עם חדש, אך כעת זה אינו מרוצה ממעשה ידיו, ולכן מעדיף לדבוק ברעיון של עם-גזע יהודי, מדומיין".

האם הרצל זנח את היהדות, או שרק קרא לרבנים להיוותר בבתי הכנסיות?! מכוח מה הרצל קרא לכינון מדינה לעם היהודי, מכוח האוונגליון? הקוראן?; רק מכוח התנ"ך והזכות של היהודים להקים מדינה ככל מדינות הגויים! האם לא ברור לכל, כי עם הקמת מדינת ישראל הסתיימה הציונות וקם עם יהודי במדינה יהודית?

גם אם נאמץ את הרטוריקה של זנד, לפיה - למפעל הציוני אין קשר ליהדות, אזי יישאל כך: מפעל חדש הוקם כאן, הנקרא "העם הציוני", לפיכך - מדוע אתה רוצה לחסלו ולכונן "מדינת כל אזרחיה"? מדוע לערבים מותר שיהיו להם 22 מדינות רק במזרח התיכון (למרות שאין הבדל בין ערבי החי בירדן לבין זה בסוריה או בעירק), ולנו אסור שתהא מדינה של הציונים?

לסיום, איני מבין איזו היסטוריה זנד מלמד באונירסיטת תל אביב; מה הסילבוס שהוא מחייב את הסטודנטים אצלו? ומדוע טרם הוזמן ללמד באוניברסיטת א-נג'אח בשכם? בכל מדינה נאורה, היו "מעיפים אותו מכל המדרגות" אם היה מעז לעשות את אשר הוא עושה כאן; ובכל מדינה ערבית, היה נזרק לכלא (ומי יודע מתי היה יוצא ממנו, אם בכלל) אם היה מעז לדרוש ביטול הלאום הערבי ולאפשר לכל אדם להיות אזרח במדינה מוסלמית.

תאריך:  01/10/2010   |   עודכן:  01/10/2010
עו"ד דב אבן-אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ש. זנד חי כאן רק עקב החומוס
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
angui tasus
2/10/10 00:43
2
אליק א.
2/10/10 06:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני כעשור פנה אריאל שרון, אז נץ אידיאולוגי ידוע, לראש הממשלה הצעיר דאז בנימין נתניהו שהתנדנד אז בין מחויבותו לשלמות הארץ לבין רצונו לנהל משא-ומתן עם ערפאת, ושאל אותו: "למי אני צריך להאמין, לידך הימנית או לידך השמאלית?". שרון עבר מאז אותה שאלה מהפך בגישתו לשלמות הארץ ונסוג מחבל עזה עד למילימטר האחרון, אבל השאלה הזאת נותרה מאז תלויה באוויר והיא רלוונטית כיום יותר מתמיד. האם אפשר להאמין לנבחרים מהמחנה הלאומי שרוממות שלמות הארץ בפיהם, אבל בהגיעם לשלטון מבצעים הלכה למעשה את מדיניות השמאל הקיצוני ומחסלים את חזון שלמות הארץ? מעבר לפגיעה בהתיישבות, שהיא חמורה בפני עצמה, זוהי תופעה אשר שמה ללעג את רצון הבוחר ועלולה לפגוע בסופו של דבר באמון הציבור בשיטה השלטונית הדמוקרטית.
01/10/2010  |  ד"ר גבריאל בן-עמי  |   מאמרים
מהו רקיע?
01/10/2010  |  יצחק מאיר יעבץ  |   מאמרים
שעה גדולה נפתחה לנו, יפה ומרהיבה כמניפה. לא מדובר בשעת המחוות הפוטוגניות, הריקות והעקרות, שכל מהותן וכל תכליתן רעש וצלצולים, הנצחת רגע היסטורי. מדובר בחלון ההזדמנויות, שעשוי היה להיפתח אל מה שאהוד ברק כינה בשעתו החלולה "שחר של יום חדש". זו שעה שהייתה עשויה להיות תחילת מימושו של החזון חובק כנפי המלאכים של שמעון פרס על אודות מזרח תיכון חדש. לא פחות.
01/10/2010  |  אברהם שרון  |   מאמרים
כפל-שמותיהם של ערים ורחובות בארץ ובעולם הוא מכה שלא כתובה בתורה. מסתבר שרשויות מקומיות אינן נותנות את דעתן לבלבול הרב שהוא גורם לא רק בקרב תיירים, אלא גם אצל מקומיים.
01/10/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
ברישא זה חייבים להבהיר מיד שני דברים: הראשון, מי שהופך את דבריו של השר אביגדור ליברמן לנושא אישי, כמו פיטוריו וכדומה, הוא בדיוק נמרץ אותו האדם שאיננו מסוגל להתמודד עם עצם הדברים לגופם, והופך אותם לגופו של אדם. בכך דווקא מעיד הוא על עצמו בכישלונו הוא. אחרת, היה מביא את נימוקיו הענייניים לחזית הדיון. אבל כנראה שאין לו כאלה. הדבר השני המחייב בירור הוא נושא האשליה. לדעת השר ליברמן, להשיג הסכם שלום מלא עם הפלשתינים, תוך שנה, זוהי אשליה גמורה. יצרני האשליה הם הנשיא ברק אובמה ושרת החוץ הילרי קלינטון. "קונים" את האשליה הזו מינים שונים של חסידים פוליטיקאים משונים.
30/09/2010  |  יעקב איציקוביץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
זה יהיה הקרב האחרון: מיומנו של מפגין ברחוב קפלן    לאוסף הסיסמאות הנובל יש כבר סיסמה נוספת, חדשה: "בחירות עכשיו"
[צילום: יח"צ, הרבלייף]
סוזן בוורמן
חמישה צירופי מזון מומלצים לתזונה נכונה    הוספת מעט שומן בריא מאבוקדו או שמן זית לסלט תעזור לכם לספוג את הקרוטנואידים שמצויים בחסה רומית, גזר ועגבנייה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il