|   15:07:40
דלג
  מיכאל אזולאי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אופציית הלייזר ההגנתית - שווה בדיקה וחיים

מכתב פתוח לח"כ יואל חסון ולחברי הכנסת
15/12/2010  |   מיכאל אזולאי   |   מכתבים/הערות   |   תגובות

יואל חסון ידידי,

אני פונה אליך מתוקף מעמדך הרם כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה ואומר: אין להירתע ואין מנוס מלבדוק את אופציית הלייזר. הליך הבדיקה קל מאוד וקצר מאוד כפי שתראה. צריך רק לזמן את שר הביטחון אליך לוועדה לביקורת המדינה ולשאול אותו: מדוע שלא יורה לבדוק בשטח את ביצועי תותח הלייזר ה'נאוטילוס' ויכולתו ליירט מטחי טילים ופגזים?

הבדיקה פשוטה מאוד ותכליתה לבדוק "על חי", יירוט של מטחי טילים ופגזים על-ידי תותח הלייזר ה'נאוטילוס' בשדה הניסויים של צבא ארה"ב. את הבדיקה יוכלו להזמין מיצרנית התותח בתיאום עם הממשל בארה"ב, רק שר הביטחון או ראש ממשלת ישראל ולא שום סוחר נשק או מאכער.

הבדיקה צריכה להיעשות לאור דבריו של פרופ' אלוף יצחק בן-ישראל, שהיה עד שלהי 2002 ראש מפא"ת, אשר בתוקף תפקידו זה גם היה נוכח בניסויי יירוט של מטחי טילים ופגזים על-ידי ה'נאוטילוס' בשדה הניסויים של צבא ארה"ב ב'וויט סנדס'. מהדברים הנחרצים שאומר פרופ' האלוף בן-ישראל (ראה בהמשך) ברור לכל שתותח הלייזר הוא הכלי הזול, היעיל ולמעשה היחידי שיכול לטפל במטחי טילים ופגזים הנורים אלינו מטווח קצר.

לפיכך לא מובן לחלוטין למה העלימו מראש ממשלה ושר ביטחון מכתבים ואינפורמציה גורלית קודם לקבלת החלטות קריטיות על הצטיידות בכלים להגנה מירי תלול מסלול, הן בקשר ל"כיפת ברזל" ובעיקר בקשר לתותח הלייזר מהדור המשוכלל יותר - ה'סקייגארד', היעיל פי ארבעה, וקטן פי ארבעה מה'נאוטילוס' והטווח היעיל שלו הוא 10 ק"מ.

מצ"ב ציטוטים מראיון עם ח"כ פרופ' יצחק בן-ישראל בכתבה של העיתונאי יועז הנדל, מקור ראשון, מ-29.12.06 (שוחחתי אישית עם פרופ' בן-ישראל. הוא אינו מכחיש מילה ממה שנאמר בראיון זה והוסיף בזמנו כי לאחר שעזב את תפקיד ראש מפא"ת, התייחסו לאופציית הלייזר אחרת... - מ.א.):

על-פי בן-ישראל, קיימות שתי בעיות עיקריות למערכות טילים נגד טילים שאין בתותח הלייזר: "הבעיה הראשונה נוגעת לזמן המעוף הקצר". מוסיף בן-ישראל ואומר: "הטווח המצומצם בין מקום השיגור למקום הפגיעה מותיר מעט מאד זמן כדי לבצע פעולות יירוט סטנדרטיות הדורשות איתור של מקום יציאת הטיל, איתור הטיל בשעת מעופו, הכוונה ופגיעה. זאת מבלי לקחת בחשבון ירי של שתי רקטות קסאם במקביל על אזורים שונים.

"הבעיה השנייה היא מחיר הירי", ממשיך בן-ישראל ואומר: "המערכות הסטנדרטיות ליירוט רקטות בעזרת טילים מבזבזות סכומים עצומים בכל יירוט. מחירו של טיל מיירט יכול להגיע ל-100,000 דולר, בעוד שייצור הקסאם עולה בסביבות ה-500 דולר. ההשוואה היא אבסורדית. מחירו של החודש האחרון למשל, לו היה מפעיל בו צה"ל את המערכת עם כל שיגור, היה 6 מיליון דולר, על-מנת ליירט 30 אלף דולר. אם רוצים ליירט בשיטה הזו את כל הקסאמים שנורו בשנתיים האחרונות, מדובר בפשיטת רגל לאומית.

"שתי הסוגיות הללו מובילות בהכרח למסקנה כי אין מנוס משימוש בנשק הלייזר", מסביר בן-ישראל. "מהירות הקליע בנאוטילוס היא מהירות האור. הקרן מתייצבת על המטרה, מיירטת אותה בשתיים עד שלוש שניות, ומיד מוכנה למטרה נוספת. בעיית הטווח הקצר נעלמת והמערכת מאפשרת הפעלות רצופות בזו אחר זו. גם בסוגיית המחיר למערכת הלייזר יתרון ברור. מחיר היירוט של רקטת הקסאם הוא מחיר האנרגיה שמושקעת ביצירת קרן הלייזר, משהו סביב אלף דולר.

"...בניסויים שנערכו בניו מקסיקו על-ידי צוות הפיתוח הוכיחה המערכת מאה אחוזי הצלחה. משנת 2000 ועד להקפאת הפרויקט בשנת 2004 הביאו איתם המדענים הישראלים עשרות קטיושות תוצרת המזרח התיכון, וכולן ללא יוצא מן הכלל הופלו בזמן מעופן".

עד כאן ציטוטים מהראיון עם בן-ישראל.

יש לציין כי כבר בינואר השנה הופלו על-ידי תותח לייזר המוצב על-גבי מטוס ג'מבו של חברת בואינג, טילי סקאד ממרחק 400 ק"מ!!!

ובחזרה לעניינו - אנו מדברים בשלב זה על בדיקת תותח הלייזר הקרקעי ה'ישן', כלומר ה'נאוטילוס', שארוז וממתין לנו כבר 10 שנים. בפיתוחו השקיעו ישראל וארה"ב כ-420,000,000 דולר. ולכן גם לא מובן למה לזרוק לפח כל-כך הרבה כסף? איזה צידוק מתיר להתייחס כך לכספי ציבור?

אנו לא נגד "כיפת ברזל" ולא נגד שום מערכת של טילים נגד טילים למרות העלויות האסטרונומיות של פיתוחן ותפעולן: שילוח טיל בודד, "כיפת ברזל" – עולה 100,000 דולר; שילוח טיל "חץ" בודד – עולה כ-3,000,000 דולר וכך הלאה. מאיפה נוציא אוקיינוסים של כסף להגנה ממתקפת פתע של טילים מתואמת ולאורך זמן עלינו? אנו בעד לשלב את תותח הלייזר כשכבת מגן נוספת במערך ההגנה האקטיבית של ישראל.

טילים נגד טילים ("כיפת ברזל", "חץ", "שרביט קסמים" וכו') דורשים פיתוח רציף ומתמיד. כי ככל שטילי האויב משתכללים יותר ומהירותם גדלה יותר, כך צריך לשכלל ולהגדיל את מהירות הטיל המגן. אסור שמהירות הטיל המגן תיפול ממהירות הטיל התוקף, אחרת לא יתבצע יירוט כלל. לפיכך, הפיתוח המתמשך מחדש והצורך התמידי בייצור חדש של טיל נגד טילים, עולים הון עתק.

לעומת זאת, מאחר שמהירות קרן הלייזר המשולחת מתותח הלייזר נעה במהירות האור (פי מיליון מהר יותר מהטיל הכי מהיר הקיים כיום) מתבטלת כאן בעיית מהירות טילי האויב וישכללו אותם כמה שישכללו, לעולם מהירותם לא תתקרב למהירות קרן הלייזר שנעה במהירות האור. כך שאין צורך לשכלל את מהירות קרן הלייזר וזה עוד יתרון כספי אדיר. והנה עוד יתרון: סוללת לייזר מגינה על שטח הגדול פי שלושה מהשטח עליו מגנה סוללת "כיפת ברזל", לכן גם כאן אנו צריכים רק שליש סוללות לייזר לצורך הגנה על שטח נתון. גם זה הרבה כסף.

לרעש של נפילת טילים ופצמ"רים מתפוצצים, יש נזק נפשי ופסיכולוגי אדיר. אפילו לאלה שהספיקו להגיע למחסה. שלא לדבר על רעש הנפילות בלילה. קרן הלייזר לעומת זאת ממזערת תופעה זו, כי במהירות פעולתה היא מיירטת טילי אויב ופצמ"רים עוד כשהם עמוק בשטח האויב.

אנו מבקשים לבדוק בשלב ראשון בשטח את ביצועי תותח הלייזר הישן הקיים (שעבר בהצלחה של 100% ניסויי יירוט מטחי טילים ופגזים, לדברי בן-ישראל).

מיום הזמנת הבדיקה ע"י ממשלת ישראל (בלבד), תיעשה הבדיקה של יירוט טילים בשדה ניסויים בארה"ב, בתוך חודשיים בלבד. הבדיקה נועדה להציב שוב עובדה, שאותה הצליחו להעלים מעין כל והיא שתותח הלייזר הוא המענה הטכנולוגי היחידי, היעיל והזול לאין ערוך, שיודע לטפל במטחי טילים ופגזים הנורים אלינו מטווח קצר.

אם נסתמך על חוות-דעתו של פרופ' האלוף בן-ישראל, ניתן להזמין לאלתר את תותח הלייזר גם ללא בדיקה והתותח יגיע לפה בתוך שישה חודשים. אך חשיבות והשפעת תוצאות הבדיקה כיום על מקבלי ההחלטות תהיה אדירה ועשויה לשנות לחלוטין את פניו האסטרטגיים של מערך ההגנה ולשפר לאין ערוך את יכולת ההישרדות שלנו.

יש להדגיש שאנו לא מחפשים אשמים ולא חפצים בשום ועדות חקירה. אנו כן רוצים אופציה נוספת, זמינה, זולה מאוד יחסית וייחודית כנגד ירי טילים ופגזים מטווח קצר, חלופה שתוכל להבטיח את קיומנו בעת התקפת פתע מתואמת של טילים מכל הכיוונים.

במידה שהבדיקה תצליח, אזי יש להביא לאלתר את תותח הלייזר הקיים ולהזמין סוללות של תותח הלייזר המשוכלל יותר ה'סקייגארד', שיעיל פי ארבעה וקטן פי ארבעה מה'נאוטילוס' ובעל טווח יעיל של 10 ק"מ. הסוללה הראשונה של ה'סקייגארד' תגיע בתוך 18 חודשים ואחר-כך בכל חודשיים ניתן לקבל סוללה נוספת.

במידה שיוכח על-פי הניסויים בשטח, שאכן מדויקים הם דברי פרופ' בן-ישראל, הרי נוכל לחסוך חיי חיילים רבים!!! כי לא ניאלץ לשלוח אותם לחדור לעומק שטחי אויב, רק כדי לחסל קיני טילים... מה שיאפשר לצה"ל גמישות מבצעית ויכולת לבחור ולהתקיף בזמן ובתנאים שייראו לו.

הנה ידידי, הכל קיים, הכל ניתן לבדיקה מיידית בשטח. הבדיקה תציב תשובות ותקבע עובדות, בתוך חודשיים מיום הזמנתה. רק צריך להחליט ולפעול מהר. זאת בשל ההצטיידות המטורפת של אויבינו בעשרות אלפי טילים מכל הסוגים והמינים.

אנו דורשים מכם נכבדינו חברי הכנסת כבר שנים לקחת אחריות כמתבקש ממעמדכם הרם כנבחרי ציבור, ולעשות הכל כדי להסיר מעלינו סיכון עצום המאיים גם על עצם קיומנו.

הכותב הוא מהנדס אזרחי, בוגר הטכניון משנת 1975. עבד כמהנדס עיר וכמהנדס ראשי של חברה ממשלתית. לשעבר סגן ראש מועצה מקומית אופקים.
תאריך:  15/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מיכאל אזולאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אופציית הלייזר ההגנתית - שווה בדיקה וחיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דב שילנסקי נולד ב-21 במרס 1924 בעיר שאלוואי שבליטא. במלחמת העולם השנייה היה שילנסקי חלק ממחתרת שאלוואי, ועקב תפקידו שהה במחנות ההשמדה "שטוטהוף" ו"דכאו" שבגרמניה. לאחר סיום המלחמה ב-1945 שימש שילנסקי כמפקד בארגון "אצ"ל" באירופה. לאחר קום המדינה עלה שילנסקי לארץ ישראל באונייה "אלטלנה", ושירת במלחמת השחרור כקצין קרבי. לאחר המלחמה עבד כפקיד במשרד הבריאות. שילנסקי היה דובר חמש שפות: עברית, אנגלית, יידיש, גרמנית וליטאית. וכן היה יקיר העיר "תל אביב-יפו" בשנת 2009. הוא היה נשוי לרחל, אותה הכיר בליטא, ולבני-הזוג שלושה ילדים. שילנסקי נפטר ב-9 בדצמבר 2010 בגיל 86.
14/12/2010  |  רועי אורן  |   מכתבים/הערות
כל בר-דעת וגם נער יודע לבטח כי כדי להתמודד בהצלחה בשריפות בעיקר ביערות, יש לזהות מוקדם ככל האפשר את מוקדי השריפות כדי לטפל בבעיה עוד באיבה. זו התורה על רגל אחת. לצורך זאת, הקימה הקרן הקיימת לישראל בזמנו, מערך של תצפיות הפרוסות ברחבי היערות, כדי לזהות מוקדם כל מוקד שריפה ולהזעיק את אמצעי הכיבוי מהקרקע או מהאוויר או בשילוב שניהם.
מי שהוא מינוי פוליטי, לא רק שהוא מקבל משכורת עתק, הוא גם לא באמת צריך לעבוד; ויש טוענים כי מצבה הנוכחי של מערכת הכבאות בארץ הוא תוצאה מכך שרוב תקציב הכבאות פשוט הלך לכיסיהם העמוקים והחמדניים של כאלה שלכישרונם אין דבר וחצי דבר עם כיבוי אש - שרוב תקציב הכבאות פשוט הלך לכיסיהם של "מינויים פוליטיים".
09/12/2010  |  אריה גל  |   מכתבים/הערות
האש בכרמל כובתה.
09/12/2010  |  מתי דוד  |   מכתבים/הערות
למרות מראות האסון , כבר ישנן הצעות שספק אם הן מתאימות לארצנו הקטנטנות. נדרש לצנן את ההתלהבות שכן רכישת טייסת מטוסי כיבוי בכל גודל שהוא, כרוכה במחירי עתק. בנוסף, דרושים טייסים מוכשרים ומאומנים, שהעסקתם יקרה מאוד, ולא תמיד נדרשת (כאשר אין שריפות).
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il