|   15:07:40
דלג
  אלדד יניב  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הגיע הזמן: פולישוקים, הביתה!

אותה דמות טלוויזיונית מדויקת שחזרה למחוזותינו השבוע, היא תבנית נוף הפוליטיקה שלנו בעשורים האחרונים, לאמור: כלומניקים, בובות חוטים וסמרטוטים שמטפסים במעלה הג'ובים
20/05/2011  |   אלדד יניב   |   מאמרים   |   תגובות
דנקנר, תשובה. שותפים [צילום: AP]

השבוע, אם כן, חזר לחיינו השר פולישוק ברייטינג שווה. אבל נדמה שמעולם לא עזב. אותה דמות טלוויזיונית מדויקת שברא המחזאי שמואל הספרי, היא תבנית נוף הפוליטיקה שלנו בעשורים האחרונים. כלומניק, בובת חוטים, סמרטוט שמטפס במעלה הג'ובים. העתק נאמן למקור של הפוליטיקאים שהשתלטו לחלוטין על (אי) ניווט מציאות חיינו בעשור וחצי האחרון. הזכיינית קשת קוראת לפולישוק בטעות סדרה דרמה-קומית. האמת היא שזו סדרת דוקו על הפוליטיקה הישראלית. ועל מה שלעזאזל נהיה מאיתנו.

לכאורה זה מוזר שהפוליטיקה הישראלית לא מושכת צעירים מצליחים לשורותיה, כמו שקורה בעשור וחצי האחרון ברוב העולם המערבי. בעוד שבעולם המדומיין שאליו אנחנו חולמים להידמות, מתדפקים צעירים וצעירות על דלתות הפרלמנטים, אצלנו מתדפקים קאמבקיסטים, לוזרים או משועממים. וגנבים. לכאורה זה מוזר, אבל זה לא ממש פלא. הפוליטיקאים הישראלים היחידים שעשו מעשה בשנים האחרונות, עשו לכיסם. בישראל 2011, הפוליטיקאים, ככלל, משתייכים לשתי קבוצות הגדרה: ההירשזונים או הפולישוקים. חלק מתעסקים במעטפות ובגניבות והשאר בלהעביר את הזמן.

מאז שדוד בן-גוריון, מנחם בגין ויצחק רבין לא עובדים כאן יותר, לא התחוללה פה שום מהפכה אמיתית. מזל שבן-גוריון הספיק להקים את הביטוח הלאומי ואת מערכת החינוך-חינם הממלכתית, שמנחם בגין עשה שלום עם מצרים ושיצחק רבין חוקק את חוק ביטוח בריאות ממלכתי ל-כ-ו-ל-ם. אלה שבאו אחריהם עובדים בלחמם את הכיסא. כל השאר לא באמת מעניין להם ת'תחת: מיליון אזרחים ואזרחיות ששורדים מ-3,200 שקל לחודש ובסך-הכל 40 אחוז ישראלים שמחזיקים מעמד עם פחות מ-4,300 לחודש. ומעמד בינוני, עאלק "מעמד ביניים", יעני עמוד השדרה של כל חברה בריאה, אבל איך אפשר לחיות בכבוד כשצריך להעביר חודש בפחות מ-6,700 שקל? העיקר שנוחי דנקנר צוחק כל הדרך לבנק, ויצחק תשובה מבסוט מהמס המופחת על הגז שלנו.

זו הציונות החדשה: מובלים ולא מנהיגים. שורדים ולא מבקיעים. לכל פולישוק יש תסריטאי משלו, שמניע אותו על מסך החיים כמו בובת חוטים. למשל, שביעיית הפולישוקים המתכנסת בירושלים לדיונים דחופים בלילות בורקס כבר למעלה משנתיים, עד שבאו אבו-מאזן ואיסמעיל הנייה והחליטו לכפות את גבולות הקבע של ישראל בעצרת האו"ם בספטמבר. או הפולישוקים, חברי ועדת הכספים בכנסת, שהתלבטו אם לאשר את עליית המס על הדלק כי הרחוב רותח, עד שבא דנקנר וסיים לכתוב את הפרק הבא: לאחר שאושרה העלאת מחירם של 30 סוגי דלקים, מחיר הסוג ה-31, שמשמש דלק למפעל נשר, בבעלותו של התסריטאי, נשאר על-כנו.

הפולישוקים הישראלים עובדים כבר שנים אצל האבו-מאזנים, הדנקנרים, התשובות ושות'. ככה זה. פולישוק חייב תסריטאי, כי אין לו באמת - חיים משלו. ששון גבאי צריך את הספרי. ביבי צריך את אבו-מאזן. השאר צריכים את דנקנר. בגלל ההון. בגלל השלטון. בגלל העיתון. והיתר פוחדים שתשובה לא יכעס. על הגז.

תארו לעצמכם מה יעשה ביבי בחיים בלי אבו-מאזן. על מה ידבר. על מי יאיים. פתאום יתפנו לו ימים שלמים בלו"ז ועכשיו כבר לא ניתן להעביר את הזמן במסעות כביסה במכבסות חמישה כוכבים בחו"ל. או השעמום שייפול על יובל שטייניץ בלי דנקנר. או על אריאל אטיאס. במה יתעסקו כשלא יוכלו להעביר זמן בלקרקר לחלילו של דנקנר.

לא חייבים להישאר סריסים מסורסים של דנקנר. אם שטייניץ בחר בזה או אטיאס, זה עניין שלהם. תקלטו: כשדנקנר מהתל בפקידי בנק הפועלים, שמזמן צריך לשנות את שמו לבנק האדונים, אנחנו הראשונים שמשלמים את המחיר. כשמוחקים לדנקנר חוב של 64,000,000 שקל (ובמילים: שישים וארבעה מיליון), סתם כי הוא ביקש, או ציפה, או פילבל בעיניו, או שסתם התחשק לו לקנות עיתון, אנחנו אלה שסותמים את החור בבנק. בכל מיני דרכים. למשל, אלה שחושבים שלהיות ראשון זה מחייב, שולחים מיד עורכי דין לנעוץ שיניים בזוגות צעירים שמאחרים בתשלום המשכנתה או הלוואה, להספיק לקחת להם את הדירה כשהיא עוד שווה משהו ולזרוק אותם לרחוב. כדי שהמאזנים אחרי החור שעשה דנקנר יישארו מאוזנים. גם דנקנר צריך מאזנים עם קניות ובלי חובות. כי גם אצלו להיות ראשון זה מחייב. ובנק האדונים מת לעזור. כי ראשון לראשון לא זאב. ויש לבנק עוד הרבה שיטות להתעמר בחייבים גרושים כדי שדנקנר שחייב מיליונים יהיה מבסוט. כולן מכיסנו.

לא חייבים להישאר סריסים מסורסים של דנקנר. גם לא חייבים להיות אהבלים ולא להבין למה כל כך הרבה פולישוקים שפרשו מהשירות הציבורי מוצאים אצלו פרנסה - רוני מילוא, ודני נווה, ואריה מינטקביץ, וחיים גבריאלי וכל כך הרבה נערי אוצר ונערי הרשות לניירות ערך. בקיצור, כל פקידי הציבור שהיו צריכים לשמור על הכיס שלנו מכיסו של דנקנר, פורשים מאיתנו לנוחילנד, לעשות לכיסם על חשבונו של דנקנר. ודנקנר נדיב איתם.

גם לא חייבים להישאר סריסים מסורסים של האבו-מאזנים. אם רוצים להרוויח את גושי ההתנחלויות הגדולים ולהפוך אותם לחלק מישראל הריבונית, צריך להרים טלפון למזכ"ל האו"ם ולהודיע לו שישראל חושבת שצריך להכיר במדינה הפלשתינית, כי ממילא בן-גוריון כבר הכיר בה ב-47'. ולמה שהסכמנו אז בטח שנסכים היום, כשהפלשתינים מקבלים מדינה קטנה בחצי ממה שהסכמנו לה ב-47'. רק פראייר כמו פולישוק, או כמו ביבי, יכול להמשיך להתווכח כמו סוחר רהיטים ולתת לאיסמעיל הנייה לקבוע לנו את הגבול.

אפשר להחליט שמגיע לנו יותר. שמגיע לנו לצאת מעבדות הדנקנרים והתשובות והאבו-מאזנים - לחירות. שמגיע לנו "ניו-דיל". שמגיעה לנו ממשלה בלי פולישוקים. ממשלה שמחליטה. למשל, להפשיר מאה אלף דונם לזוגות צעירים לבנייה בכל אזורי הארץ, בהתחייבות של הקבלן הזוכה במכרז למחיר סביר ומוגבל. ממשלה שמבינה שפערים כאלה בין עשירים לעניים, מסוכנים יותר מאלף אחמדינג'אד. שלא יכול להיות שבמדינה ציונית שחייבת להיות בה ערבות הדדית, שכירים מתמוטטים ממס ישיר ועקיף ואלק-טייקונים חוגגים. אז מגדילים באופן משמעותי את מס רווחי ההון ומס החברות, ולא נבהלים אם דנקנר יעזוב את הארץ או יפסיק "לתרום" לנו פיצוחים מהמיליונים שחסך מתשלום מיסים. כי מי בדיוק יקבל אותו אם יברח מכאן? האלק-טייקונים הישראלים הם טייקונים מקומיים, כי להדפיס כסף הם יודעים בעיקר בישראל, בעזרתם של הפולישוקים. לא בטוח שהדנקנרים יסתדרו רגע אחד בעולם הגדול. שם אין פולישוקים.

מגיעה לנו ממשלה שנותנת בחזרה למי ששירת אותה בצבא או בשירות לאומי ומעניקה לו תואר ראשון על חשבונה ולילדיו חינוך מגיל שלושה חודשים בחינם. כי מה שמגיע לילדים של שס ולהוריהם מגיע גם לנו. ממשלה שמשנה את שיטת הממשל ונותנת למי שהעם בחר בו
ברוב הכי גדול את ההזדמנות לנהל כאן את העסק לתקופה של ארבע שנים בלי שהיא תהיה תלויה בכל פולישוק. ניו-דיל. ממשלה שלא תשאל מאיפה מביאים את הכסף לכל זה, ותמצא פתרונות יצירתיים כמו שיגע ומצא בן-גוריון, שידע מאיפה להביא כסף לביטוח הלאומי ולמערכת חינוך בחינם, ולקלוט מיליון עולים ולהקים צבא ומדינה, כשלאזרחים לא היו ביצים והם טיגנו חביתות לארוחת בוקר, מאבקה. אז היה צנע. היום הדנקנרים יצטרכו לוותר על הקוויאר במטוס הפרטי, כדי שלכולם יהיה יותר. זה בדיוק מה שהרצל רצה: ערבות הדדית. אחריות חברתית.

תמיד צחקנו על הערבים שמסביבנו. האהבלים האלה מ-48'. הלוזרים מ-67'. הפחדנים מ-73'. עכשיו הם בטח צוחקים עלינו. ובצדק. בזמן שהם כבר יצאו לרחוב ושלחו את המובארקים שלהם הביתה ובקרוב ישלחו את השאר, אנחנו נעשה למאמר הזה "Like". אז זהו, שזה לא עובד יותר ובטח לא יספיק כדי לשנות. ולהשתחרר! כדי להרגיש מה זה שחרור, צריך לשלוח את הדנקנרים לשלום. כדי שיהיה כאן באמת מזרח תיכון חדש, צריך לקום מהכורסה ולגרש את הפולישוקים בחזרה למסך הטלוויזיה. כדי שבאמת נוכל לחגוג עצמאות בשנה הבאה, אחרי 64 שנה, ישראל צריכה מהפכה.

פולישוקים, הביתה!

תאריך:  20/05/2011   |   עודכן:  20/05/2011
אלדד יניב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגיע הזמן: פולישוקים, הביתה!
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הפוסל במומו פוסל
21/05/11 08:32
 
אלדד יניב למילואי
21/05/11 09:18
2
אובלי
21/05/11 10:17
3
אבי מ
21/05/11 10:55
4
א. ציוני
21/05/11 12:13
5
רונן גולדשטיין
21/05/11 12:36
6
סתם_1
21/05/11 18:15
7
א ש חן
21/05/11 19:08
8
ישראבלוף
21/05/11 19:40
9
אליהו חיים
21/05/11 23:52
10
סוציאליסטית
18/06/11 17:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתגובות לשני מאמריי על הטקס לציון יום הולדתו של הרצל בכנסת, ציער אותי, שחלק לא מבוטל של מגיבים התייחס אל הרצל כאל אתאיסט מופקר, שבז לערכי דת ומסורת. ולא היא.
20/05/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
משהו מדאיג קרה במג'דל-שמס, למרות שאהוד ברק, הנושא באחריות, "סרב להתרגש", כפי שהתבטא.
20/05/2011  |  אליקים העצני  |   מאמרים
ב-2 לנובמבר 2010 החליט המצביע האמריקני שהנשיא אובמה מנותק מהזירה הפנימית בארה"ב והנחית מכה קשה למפלגה הדמוקרטית בשני בתי הקונגרס בוושינגטון, בבתי המחוקקים ובארמונות המושלים של 50 המדינות. ב-19 למאי 2011 הבהיר הנשיא אובמה, בנאומו על המזרח התיכון, שהוא מנותק גם מהזירה המזרח תיכונית.
20/05/2011  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
הפרדוקס הגדול ביותר שמוצאים במדינת ישראל הוא בהיותה נחשבת - כפי שציין ביל גייטס - "המדינה עם המוח הרב ביותר לכל מטר מרובע", היותה בראש המדינות בפיתוח ה-היי-טק, אנחנו גם מדינה עם כלכלה יציבה יחסית לרוב המדינות המפותחות, ומצד שני, מדינה הדורכת במקום מבחינת הניהול הפנימי והחיצוני שלה מבלי יכולת לזוז ולפתור בעיות למרות הקונסנזוס בציבור לגבי הצורך בפתרונות, והימצאות פתרונות למרבית הבעיות.
20/05/2011  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
תמיד אהבתי את השירות של דואר ישראל. בסך הכול בכל פעם שנצרכתי לשירות של משלוח מכתבים או חבילות, דואר רשום ושאר מני אלו, קיבלתי שירות מהיר, יעיל, חסכוני וזול. תשבחות אלו כלפי רשות הדואר מקבלות משנה תוקף דווקא בתקופה זו של השנה.
20/05/2011  |  שלומי בן עטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אחרי 165 ימים, ש-134 יהודים נמצאים במחשכי גיא ההריגה העזתי חשופים לאימת המוות, האמירה ממסכת סנהדרין היא זו שחייבת להנחות את המשלחת שיצאה לקטר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il