|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

נקודת הרתיחה החברתית

הרתיחה הרוחשת מתחת לפני השטח בקרב מיליוני הרוב הדומם-השפוי תתפרץ מתישהו אפשר שאנשים טובים יגיעו למסקנה שמכיוון שהדמוקרטיה הישראלית מאפשרת מעשי רמייה, קעקוע הקיום הלאומי ושרלטנות, יש להשעות לזמן מה את הדמוקרטיה לטובת דיקטטורה זמנית
26/07/2011  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
מאבק על הדיור? חרטא ברטא
אהרון רול
המאבק מוצדק, אך הדרך בה הוא מנוהל - בשמשו פלטפורמה הנושאת את השמאל הרדיקלי להכפשת הממשלה - מציבה אותו באור שלילי ופסול * המאבק יהפוך צודק רק משישכילו מארגניו להתנער מהטפילים השמאלנים הרוכבים על כתפיהם
לרשימה המלאה

מחאת האוהלים: הקול של יעקב והידיים של עשו
דב אבן-אור
מחאת האוהלים אינה פרי החלטה ספונטנית של דפני ליף וחברותיה; לא היא מימנה את האוהלים וכל הכרוך בהקמתם, ולא את ההפגנה במוצ"ש; הצטרפות התאחדות הסטודנטים למאבק לא גרמה לדחיקת המארגנים המקוריים, אלא נהפוך הוא, הסטודנטים מובלים ולא מובילים. מאידך-גיסא, נתניהו ו/או הימין אינם זכאים לטעון כי המחאה פוליטית, כיוון שהם פעלו באותו אופן בעבר
לרשימה המלאה

   מנחם רבוי
הם מפחדים - כולם, גם ביבי

דומה שהשמאל הרדיקלי (והאנרכיסטי) השתלט לנו לאחרונה על החיים, מתעלק על כתפנו ומכווין את השיח הציבורי, תוך שעמל הוא לקעקע את לגיטימיות הממשלה הנבחרת באמצעים הידועים כפשיסטיים. התקשורת התגייסה כעט-אחד להפלת ממשלת נתניהו שלא באמצעות פתק הבוחר, אלא באמצעות מספר מאות אנשים ואוהלים (50 האוטובוסים אשר הזרימו מפגינים מפוקפקים להפגנה המפוקפקת עוד יותר - אינם בחשבון כמובן).

לא נעסוק כאן במס שפתים מתבקש לכאורה ואך נעיר כי מחאת הדיור אינה מחאה אותנטית. אנו מסתכלים תחת הפנס והבעיה אומנם קיימת אך נמצאת בחשיכה, היכן שהסובלים העיקריים מהמחסור בדיור הולם הם חסרי פרצוף ואין להם פה. הללו אינם יושבים במעגלי קומביה ברוטשילד, מסניפים קראק עד אובדן החושים, ממלאים את פחי האשפה עד להתפקע בבקבוקי הטיפה המרה המרוקנים.

מחאת הדיור היא מחאת דה-לוקס. מחאת ה"מגיע לי", מחאת "כל העולם חייב לי ואני איני חייב דבר לאיש". רוב המוחים (למעט מעטים יחסית, ביניהם סטודנטים אשר בעייתם אמיתית) אינם מחוסרי דיור או אף דיור הולם. החוסר הוא מדומה, באשר הם, מבחירה חופשית, בוחרים להצטופף באזור מתחמי שינקין, בוחרים להצטופף בגטו תל אביב, ובלבד שיהיו סמוכים לבקבוק הבירה והצ'ייסר שלהם בפינת הרחוב, למפיץ הסמים השכן ולפיצוצייה עמוסת האלכוהול. זו בחירתם משלל החלופות הנמצאות לפניהם ומדוע על כלל עם ישראל השפוי, העמל, לממן את גחמותיהם המוטרפות תחת הזיות הסמים. אנו היהודים הרי מנוסים מזה דורות בתוצאות ההצטופפות בגטאות, על כל נבלות הדיור העלוב הכרוך בכך.

כל זמן שמבחירה חופשית הללו מצטופפים באתר אחד בלבד (מרכז העיר תל אביב), הרי הם אינם חשובים כנזקקי דיור אלא כדורשי דיור לוקסוס, באזור היקר במדינה בתנאי חצי חינם. למה? ככה, "מגיע להם". בעוד הדבר רחוק מלהגיע להם. ביכולתם לעבור להתגורר בערי הלווין של גוש דן, נתניה, חדרה, גדרה, רחובות וכן ערים אף יותר רחוקות. אכן, בקבוק הבירה ומנת הסמים לא יחכו להם מעבר לפינה, אך היכן בחלד אנשים בעלי יושר ואינטגרציה אינטלקטואלית מעזים לדרוש לאחוז את המקל משני הקצוות ולצפות להיענות לכך?

בולסי הסושי

משטרנו הכלכלי הקפיטל-סוציאלי מחייב הבהרה. לכל מתבונן לעומק ברי כי המשטר הדמוקרטי אינו יכול להכיל את השיטה הקפיטליסטית או השיטה הקומוניסטית כעומדות בפני עצמן, ולכן משטרנו הכלכלי הוא משטר כלכלי קפיטל-סוציאלי (תזה זו הוסברה פעמים רבות במאמרים קודמים ולא נחזור עליה כאן). הקפיטליזם במשטרנו מיועד לדורות הצעירים, אלו שהחיים לפניהם, המסוגלים (במידה שיחפצו) לכלכל את עצמם, איש-איש לפי יכולתו וכישוריו. במשטר זה אנו בטעות בוחנים, בקנאה עזה יש לומר, את הפער בין העשירים לעניים (שהוא רחב, ללא ספק) אך זה אינו המדד האמור להיות ישים עבורנו. אנו חייבים לבחון את עצמנו ואת יכולותינו הכלכליות והיתרונות האישיים הגלומים עבורנו בחיי היומיום לאור מדדים אובייקטיביים וללא תלות באלו שיש להם יותר. כמובן, לאור יכולות, כישורים, השכלה וכדומה. החלק הסוציאלי בנוסחה "קפיטל סוציאלי" אינו עבור אלו שיכולים וחייהם עוד לפניהם, החלק הסוציאלי הוא עבור אלו בסוף הדרך, פליטי השיטה הכלכלית הקפיטליסטית, הזקנים, החולים והחלשים שלעולם לא יוכלו לשפר יותר את מצבם עד היאספם לאבותיהם. לאלו נועד הסוציאליזם במשטרנו הדמוקרטי.

אדרבה, הבה ונערוך משאל בקרב המוחים משדרות רוטשילד כמה מהם תרמו אי-מה למדינתם. כמה מהם שירתו בצבא, בשירות לאומי. מהר מאוד ניווכח לדעת כי רובם המכריע (לא כולם אך רובם) הם משתמטים/משתמטות, סרבנים/סרבניות, אנרכיסטים מדופלמים, אוכלי לחם חסד (מטעם "הקרן לישראל חדשה" ו"שתיל"), עוסקים בעיסוקי אוויר, בליינים המכלים לילותיהם במקומות הבילוי של תל אביב, ואת ימיהם בשינה מופקרת רווית אלכוהול וסמים (שוב, לא כולם, אך מרביתם). אלו, רבותי, הם הקובעים עבורנו כיום את סדר היום הציבורי. אדרבה, הבה ונחקור כמה מהמוחים שוכנים בדירה בבעלותם או בשכירות. אנו נופתע להיווכח כי אך לחלקם הזניח אין סידור ממשי לדיור, וגם זאת עקב התעקשותם להצטופף בעיר-ללא-הפסקה.

בזמן שבולסי הסושי משינקין התהוללו במזללות ובמסיבות סמים, רצו אזרחים טובים בינינו על הגבעות, הפעילו רובים, טנקים ומטוסים, ונמנעה מהם היכולת לעשות לביתם, בעוד המתהוללים בעם היו יכולים לעשות זאת תוך שסירבו שירות או השתמטו. דיור באזור תל אביב? אדרבה, לאותם ששירתו מדינתם ולכן זכאים לאפליה מתקנת גם בזכאות לדיור. דיור סטודנטים זול בתל אביב? כן, ליוצאי הצבא, כן, אפליה מתקנת לטובתם.

דמוקרטיה בהשהיה

עיון מעמיק בשבוע החולף בבסיסה של הבעת הדעה הציבורית (מאמרי דעה ועשרות אלפי תגובונים), לגבי ה"מחאה", מגלה תמונה שונה לחלוטין מהמצטיירת בתקשורת המתאנפת. העם בישראל אינו טיפש. את כל הנאמר לעיל הוא כבר יודע ומדבר עליו בחדרי חדרים. הכעס והחרון והאין-אונים (לעת הזו) הולכים ומתעצמים, בחדרי חדרים, בשיחות סלון ובמקומות עבודה. העם הנבון והשפוי בישראל חש בחוש בריא כי הרבה אינו תקין במצג הסחרירי של "קריסה" המתערבל לנגד עיניו באדיבות התקשורת תומכת שוטמי ישראל. והכעס עולה ומבעבע.

כותב מאמר זה חושש באמת ובתמים כי הרתיחה הרוחשת מתחת לפני השטח בקרב מיליוני הרוב הדומם-השפוי, תתפרץ אי-מתי וזה לא יהיה לטובה. בהחלט אפשרי כי אנשים טובים יגיעו למסקנה כי באשר הדמוקרטיה הישראלית מאפשרת, עקב רפיסותה, מעשי רמייה, קעקוע הקיום הלאומי ושרלטנות כפי שעוברים על המדינה כעת, הרי מסקנתם האפשרית המתבקשת (לטעמם) היא כי יש להשעות לזמן מה את הדמוקרטיה לטובת דיקטטורה זמנית.

אכן, היוונים הקדמונים, הוגי ומפתחי המשטר הדמוקרטי, נהגו בדיוק כך. בעת צרה ומצוקה, השעו הם את הדמוקרטיה והמליכו על עצמם לזמן מוגבל, עד שירווח, שליט דיקטטור. הלוואי שלא נגיע לכך, הלוואי שנדע לשמור על האיזון המתאים בין רצונות הפרט לצרכי המדינה. הלוואי שנקיא כל אותם אידיוטים וטיפשי מחשבה הקוראים למלחמת אזרחים בתוכנו. אנו לא רוצים להגיע למצב של אנרכיה אשר תחייב המלכת שליט טוטליטרי על ישראל. ראו הוזהרתם, אנו קרובים לכך.

הנזקקים האמיתיים

מאידך-גיסא, אי שם בחשכה נמצאים עשרות אם לא מאות אלפי זקנים, ניצולי שואה, חולים ותשושים, מוכי גורל עלובים ומסכנים, אשר עשו את עבודתם בנאמנות כל ימי חייהם ועתה החברה מקיאה אותם מקרבה לחיי עוני ומגורי תת-תנאים. את ה"מוחים" מרוטשילד לא תחזה יוצאים להגנתם ולשמירת זכויותיהם, זה ממילא לא מצטלם טוב. הארגונים הבזויים, משנאי החינם בינינו, המתדלקים מאחורי הקלעים את ה"מחאה" שהיא למעשה ספין אחד גדול לסילוק הממשלה הנבחרת באמצעים בלתי דמוקרטיים, אפילו אינם טורחים להביט לעברם, באשר הם, אלו חסרי הקול והפנים, לא מסוגלים אפילו להתקרב לקלפי ולהטיל פתקם, ולכן הם מהווים "שום דבר", "לא ארוע".

דווקא הנזקקים האמיתיים לדיור הולם אינם מסוגלים להתנייד, לעבור לפריפריה, לנייד עצמם מחוץ לגוש המרכז מעשה יום ביומו. דווקא נזקקים עלובים אלו (כאמור, הזקנים והתשושים בחברה), זקוקים לדיור במרכז העיר תל אביב או למצער בחצאית הערים הסובבת את מרכזי ערי גוש דן. הבה ונבהיר - למצער לא קיימת בעיית דיור, כן קיימת בעיית פיזור (או חוסר פיזור) האוכלוסיה, היוצרת מאליה בעיית דיור אמורפית.

חיים של מותרות

ישראל היא שיאנית העולם בהענקת חוגי העשרה לילדים שעלותם אדירה. אין מקום בחלד אשר אף מתקרב לשיא הישראלי. הפלא ופלא, כל החוגים הללו דומה ש"ראויים לכפרות" באשר תלמידי ישראל נמצאים במקום בזוי בקרבת תחתית טבלת ההישגים העולמית. למי שחושד יותר מדי בהורה מהמעמד הבינוני הישראלי אשר דאגתו לחינוך ילדיו היא המביאתו להוצאות כה אדירות על ילדיו - תרגיעו, ההורים מפנים זמן לעצמם, למצוא עיסוק לילד ובכך להפוך לציפורי דרור. ממש כפי שהאימא היהודייה הצעירה כבר מזה זמן שכחה תלמודה ומאביסה את ילדיה בכל טינופת וזבל-מזון המצוי על מדפי הסופרמרקט בניסיון להיפטר מהמטלה מהר ככל האפשר.

ישראל היא אלופת העולם במספר מכשירי הסלולר למשפחה. בעולם (המערבי) מקובלים שניים-שלושה מכשירים למשפחה, בישראל: שלושה-חמישה מכשירים. אך זה בקטנה. הישראלים פטפטנים כרונים וחשבונות של 1,000 שקל ויותר לחודש למשפחת הסלולר מהמעמד הבינוני הם חזיון תדיר.

ישראל נמצאת בראש הטבלה במספר העזרים החשמליים בבית (יוטיליטי). שלושה-חמישה מסכי פלזמה במשפחת ישראלי הם דבר שבשגרה (בעולם המערבי: שניים-שלושה); אצל משפחת ישראלי תוכל למצוא במרבית בתי המעמד הבינוני שניים-ארבעה מחשבים (בעולם: אחד-שלושה) וכן הלאה וכן הלאה. מספרים אלו אינם מייצגים את סוף הדרך, כל מכשירי העזר החשמליים הם זוללי חשמל אדירים, תיקונים, תוכניות לצפייה המותאמות לקבוצות גיל במשפחה, תוכנות, התחברות לאמצעי מדיה אחרים וכדומה.

למי שמיילל שאין לו, שהוא בקריסה, שיתכבד, יקנה מצרכי בסיס בשווקים ויתקין מזונו לו ולמשפחתו ויחסוך את הריצה המטורפת למסעדות בעלות האסטרונומית שמיסטר ישראלי שטוף בה. אהה, יש גם בונוס, הוא יהיה בריא יותר ויחיה יותר.

כדור הרגעה

דווקא ה"מנותקת" דורית ביניש חשה ראשונה ברתיחה המבעבעת וחיסלה באבה את ההחלטה לגבי ביטול חוק האזרחות בידי הבג"ץ. ביטול החוק היה מזרים למדינת ישראל בזמן קצר מאות אלפים ובזמן ארוך יותר מיליוני פלשתינים "חוקיים" לתוך ישראל. ביניש הבינה כי הציבור יעלה על בסטיליית הבג"ץ אם יבוטל חוק האזרחות.

לראש הממשלה בנימין נתניהו ישנו תפקיד-מפתח בהרגעת השטח והחזרת האיזון האזרחי. נחישות, עקביות, חתירה למטרה, פתיחות ואמפתיה לאזרחים נזקקות ועמידה על עקרונות הם צו השעה (נקרא לעיתים גם בפשטות – מנהיגות). בכך שנתניהו אינו מפטר לאלתר שרים ואחרים בעלי תפקידים בממשלתו ובמפלגתו היוצאים נגדו ונגד קווי הממשלה, הוא משדר חולשה, פשרנות בלתי מידתית, הוא משדר חוסר מנהיגות ואל הפער המנהיגותי שנוצר זולגים באורח טבעי אופורטוניסטים פוליטיים. חלקם במפורש עמלים לקעקע את זכות הקיום של העם והלאום היהודי בארצו. על הממשלה להבין כי אין קיים בפוליטיקה ואקום, לא תשלטו - תישלטו. תנו דוגמה ללכידות בצמרת. הקיאו לאלתר את פושקי השפתיים מבין השרים, אל דאגה ישנם מספיק שרים שימלאו בשמחה את מקומם.

הערה: יהיו אלו מהקוראים אשר הנאמר כאן אינו ישים לגביהם למרות שמדמים בנפשם כי אליהם כוונו הדברים. הבה ונבהיר, בין השרלטנים, השקרנים, מאחזי העיניים ודוברי חצאי האמיתות קיימים גם בני אדם הגונים שאין להם חלק ונחלה בנאמר לעיל והמוחים מדם ליבם. מה חבל כי הללו מהווים מיעוט בקרב ההמון המתעתע אותו אנו חווים.

מעמד ה"ביניים"

המחאה כבר התפשטה למחוזות בלתי רציונליים. "מעמד הביניים בקריסה" מספרים לנו, "לא גומר את החודש" זועקים בגרון ניחר שרלטני העיתונות שרצונם בהפלת נתניהו המטריף עליהם דעתם. לא קריסה ולא נעליים. כ-2,000,000 ישראלים (בעיקר ממעמד הביניים), טסים ומפליגים כל שנה למסעי תענוגות בזבזניים מחוץ לגבולות המדינה. עליהם נוספים עוד כ-1,000,000 ישראלים המבלים זמנם כל שנה ולעיתים מספר פעמים בשנה כתיירי פנים בתוך ישראל. אלו מספרים שאינם נתפשים. נדמה בנפשנו כי כ-150,000,000 אמריקנים (כן, כמחצית האוכלוסיה שם) היו נופשים כל שנה ושנה ולעיתים פעמיים בשנה מחוץ לגבולות המדינה. אין מצב. וכמספר הזה אירופים מהאיחוד האירופי. כל מדינה נורמלית כבר הייתה בפשיטת רגל לנוכח מספרים אלו. הישראלים בני המעמד הבינוני, יוצאים, מבלים, מבזבזים סכומי עתק במטבע קשה ומקטרים "מגיע לי" - היכן הבושה?

רק למען הפרופורציה, הממוצע המקובל בקרב המעמד הבינוני בעולם המערבי (העשיר מישראל) עומד על חופשה אחת מדי שלוש שנים (וזו למצער ברובה בתחומי המדינה).

עוד על מעמד הביניים הישראלי ה"קורס": מקובל כי האמריקנים הם רוכשי הדירות האובססיביים בעולם. שם קיימת תרבות של רכישת דירה. ואכן, 68% מתושבי ארה"ב מתגוררים בדירות-בתים בבעלותם. נאה. אך הפלא ופלא, שיאנית העולם בבעלות תושביה על דירות ובתים היא ישראל, עם 70% בעלות, ואילו ארה"ב היא אך במקום שני לנו. לשם פרופורציה: באיחוד האירופי אך כ-45% מהתושבים הם הבעלים של מקום מגוריהם. אבל אצלנו, יש "בעיית דיור" והמעמד הבינוני "קורס".

צניעות? לא. קנאה!

ובכן, מדוע אנו מביאים נתונים אלו? על-מנת להדגים כי איבדנו את הצניעות וההסתפקות במה שיש. מיסטר ישראלי מהמעמד הבינוני חי מעבר לאמצעיו, הוא מתקנא בשכנו, הוא חש חובה נפשית להעמיד את חברו, שכנו, בן-משפחתו האחר בפינה ולהראות לו עד כמה הוא הצליח ועד כמה זה למולו בזבל. אלא מאי, בדרך למחול ניקור העיניים של האחר, הוא שבר תוכניות חיסכון, לקח הלוואות - לעיתים בשוק האפור, הכניס את עצמו לאוברדראפט מטורף וכעת "הפלא ופלא", הוא "בקריסה", באשר הבנק, ובצדק, אינו מוכן להרחיב עבורו יותר את מסגרת האשראי ובאבחת שקל חייב אדון מעמד בינוני להחזיר לפתע חובותיו מהיכן שאין לו, הוא כבר מישכן את כל יכולותיו המוניטריות.

ובכן, מה עושה מיסטר ישראלי, מאין יבוא עזרו? כמובן, הרי הראש היהודי ממציא לנו פטנטים וכך, הנה, המדינה, הממשלה, ראש הממשלה והשרים הם אלו שיכסו חובותיו, הם הלא חייבים לו, נכון? מדוע הוא, מיסטר ישראלי, חייב להיות אחראי לחובותיו. יש ממשלה, קל לנגח אותה וכעת כל שנותר הוא...עליהום, בכל הכוח שכספי אתנן סעודים ופלשתינים מאפשרים לשרלטנים משונאי החינם בינינו, לקעקע את לגיטימיות הממשלה ולחייבה לפתור את הבעיות אשר מיסטר ישראלי יצרן מלכתחילה.

כמובן שקיימת גם אחריות על ממשלת ישראל לפתור מצוקות דיור מסוימות ואלו קיימות כמובן, אך הרחק מצעקתה. חובתה הראשונית של הממשלה היא כלפי אלו שלעולם לא יוכלו לשמש עזר לעצמם, ואלו הם: הצבר הנזקק הגדול, והזקן התשוש והמודר בחברה. כמובן שקיימים איים של נזקקות לדיור זול מבין הצעירים (מגורים זולים לסטודנטים למשל), אך איים אלו נמצאים בפריפריה. עם ישראל אינו חייב דבר למוחי רוטשילד אשר אינם מוכנים להזיז אחוריהם שני מטרים מתל אביב.

דור ההורים, טוענים הם, יכול היה להגיע לדירה משלו בקלות יחסית. פתפותי ביצים. דור ההורים לא יצא למסעות בני מחצית השנה ואף שנה ברחבי העולם לאחר השירות הצבאי תוך שימוש בכספי העתיד. דור ההורים לא שיחת כספו על פלזמות, מחשבים, לפטופים, סלולרים, מכוניות נוצצות, סמים ומשקאות משכרים, ולכן יכול היה להגיע לדירה, באשר דור ההורים שלנו ידע לחסוך כספו עבור העתיד בעוד הדור העכשווי משחת כספו ועתידו לריק.

תאריך:  26/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נקודת הרתיחה החברתית
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אין יותר דמוקרטיה
26/07/11 15:52
2
איש עצוב
26/07/11 17:49
 
א מ רול
26/07/11 19:54
 
איש עצוב
27/07/11 00:18
 
א מ רול
27/07/11 02:28
 
איש עצוב
27/07/11 08:33
 
א מ רול
27/07/11 09:10
3
בתיה אבן
26/07/11 20:12
4
השטן מהגיהנום
30/07/11 01:43
5
ליכודניק מאוכזב
31/07/11 01:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במוצאי שבת האחרונים שוטטתי הלוך ושוב בשדרות רוטשילד. הסתכלתי טוב על האוהלים, העצים והאבנים - מסתבר שהם יודעים לדבר - ומהסיסמאות שהתנוססו עליהם הצלחתי ללמוד כמה דברים.
25/07/2011  |  רלי פנחס  |   מאמרים
נניח שהייתי מועמד לרמטכ"ל או מועמד למנכ"ל רשות השידור ושלושה אנשים נכבדים באולפן יום שישי צבעוני היו מסכלים אותי או מנסים לסכל אותי תוך שימוש בכלים מאוד-מאוד לא אתיים (באורח קיצוני שבקיצונים) - מה הייתי עושה?
25/07/2011  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בעוד כחודשיים ימלאו שבעים שנה לזמר היהודי-אמריקני פול סיימון, אשר מתמודד לא מעט שנים עם חסד נעוריו. גם בקולו וגם במראהו סיימון כמעט שלא השתנה. נכון שהוא הקריח מעט וגם השמין, אך חוץ מזה הוא לא השתנה. מאחר שסיימון מעולם לא נחשב כמרדן גדול, הוא לא היה צריך להתמודד עם הזקנה אשר פשתה עליו לאחרונה.
25/07/2011  |  רועי אורן  |   מאמרים
המהפכה הצרפתית
25/07/2011  |  פרד כהן-קידר  |   מאמרים
עלייתה של מפלגת הצדק והפיתוח, מפלגתו של טייפ רג'פ ארדואן, הייתה הגורם העיקרי להתדרדרות היחסים בין טורקיה ובין ישראל. אחת התופעות הבלתי נעימות של התפתחות זו הייתה עזיבתו של ארדואן את הבמה בפורום הכלכלי הבינלאומי בדבוס שבשווייץ בנוכחותו של נשיא המדינה שמעון פרס לשם. המתיחות בין שתי המדינות הגיעה לשיאה לאחר סיכולו של משט המרמרה ב-31 במאי 2010 והריגתם של 9 אזרחים טורקיים. גם השפלת השגריר הטורקי אשר הושב על כסא נמוך במשרד החוץ, לא סייעה, בלשון המעטה, לשיפור ביחסים בין שתי המדינות, שחוו פריחה ושגשוג מאז תחילת שנות ה-90'. אלה מצאו את ביטויים לא רק בתחומי התיירות, המסחר וחילופי תרבות, אלא כללו גם שיתוף פעולה צבאי ועסקות נשק. אין זה סוד כי חילות האוויר של שתי המדינות קיימו תמרונים צבאיים משותפים וכן טיסות בשמי שתי המדינות. לפי מקורות זרים, מטוסי חיל האוויר, בדרכם להפציץ את מתקן הגרעין בדיר אל זור שבסוריה, טסו במרחב האווירי של טורקיה באחד הכיוונים.
25/07/2011  |  מנשה שאול  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il