|   15:07:40
דלג
  דב אבן-אור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

סילמן שרף גופו לאחר ש"המערכת" שרפה נפשו

משה סילמן אינו "לבד". מדי שנה 400 איש מתאבדים עקב חובות, ומתוכם כשליש עקב ההתנהלות נגדם במערכת ההוצל"פ. כדי לאפשר לאדם חיים בכבוד, אין צורך בחוק חדש אלא בקיום רוח החוקים הקיימים, דהיינו, חובות יש לשלם, אך כאשר האזרח הקטן מתקשה - יש ליתן לו אוויר
17/07/2012  |   דב אבן-אור   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
משה סילמן לאחר שהצית את עצמו. חדל להאמין במערכת [צילום: פלאש 90]

משה סילמן, לא היה נזקק לדיור ולא לחסדי השלטון, אילו היו מניחים לו להתפרנס בכבוד, ולא פושטים עורו בעודו חיי; איך יכל לנהל עסק של הובלות, לאחר שעוקלה משאית בגין חוב בסך 5,000 ש"ח??? (ששולם במלואו). לא אחת נפסק ע"י ביה"מש העליון ומחוזי, כי חייבת להיות מידתיות בין סוג ההליך לגביית חוב-ובין גובה חוב, אך במערכת ההוצל"פ - לא שמעו על פסיקה זו, ובגין חוב של 500 שקלים, מוטלות הגבלות איומות, כגון: מניעת רישיון נהיגה/ הפסקת שימוש בכרטיס אשראי/ עיכוב יציאה מהארץ/ אי הנפקת דרכון!!!! (לא טעיתי בסכום, דיי בחוב 500 שקלים, כדי להפוך אדם לסמרטוט!!!)

מאידך, יש שחייבים מיליארדים אך ממשיכים לנהל חיי פאר, כי החוב של חברה, והם- הבעלים אינם ערבים אישית; אך האזרח הקטן או העוסק הקטן- לעולם לא יקבלו הלוואה מבנק, אם לא יערבו אישית וגם ימשכנו רכוש ריאלי לטובת המלווה (תוכנית חסכון, דירה, רכב וכד').

משה סילמן אינו לבד

משה סילמן אינו "לבד", בתוכנית "לונדון וקירשנבאום" מיום 15.7.12, צוטט- כי מידי שנה 400 איש מתאבדים עקב חובות, ומתוכם כשליש עקב ההתנהלות נגדם במערכת ההוצ"לפ.

כדי לאפשר לאדם חיים בכבוד, אין צורך בחוק חדש ולא בדיון פופוליסטי בכנסת, אלא בקיום רוח החוקים הקיימים; דהיינו, חובות יש לשלם, אך כאשר האזרח הקטן מתקשה - יש ליתן לו אוויר (כפי שבנקים ידעו ל"בכות" אצל השלטון, לאחר ששרפו כספי חוסכים, בהלוואות לטייקונים וללא בטוחות ריאליות, אך האוצר ובנק ישראל, איפשרו להם למלא ארנקם מתוך כיסי הלקוחות, כך יש לנהוג כלפי הפרט).

כאשר נוקטים בהליכי הוצל"פ, אסור לגבות מחייב ריבית יתר - לא חוקית/ אסור לרמוס זכויות בסיסיות כגון ההגבלות בסע' 1 לעיל / אסור לקחת דירת מגוריו - אלא אם כלו כל הקיצים!!! בפועל-כל האיסורים הללו לא מתקיימים, ואנשים נרמסים ונעשים לאבק אדם.

האדם שהפסיק להאמין במערכת

מה לא עשינו (בתנועת: "שורת האזרחים") ע"מ לעצור הרס חיי אזרחים; פנינו לשרים וחכי"ם, כתבנו עצומות, עתרנו לבג"צ, דרשנו מגורמי אכיפת החוק לבדוק תלונות חמורות, קיימנו הפגנות מחאה מול בתי משפט, בנק ישראל-אולם, עד כה, נדחינו בקש !!! התרענו בפני כל אלו, כי יבוא יום ומרי אזרחי יהא בשער, שכן עד כמה ניתן לשים משא על גב גמל ???

אולם, חמור מכך אירע - אדם הצית עצמו בכיכר העיר, כדי שכולם יראו את הכתובת שעל הקיר קרי - סילמן חדל להאמין ב"מערכת", והוא אחד מרבים; במצב שכזה, אף ממשל לא יתפקד ומדינה תקרוס מעצמה, אם ציבור רחב ימאס בקיים ויביע דברו רק "ברחוב"!!.

צפו במכתב שנשלח אל מפכ"ל המשטרה ואל ניצב סגלוביץ (ראש אגף חקירות ומודיעין( ביום 5.7.12; עד היום נמנענו לפרסמו, כדי שלא תשמע טענה כי המכתב נעשה לצורך פרסום, אך אירוע הצתת משה סילמן, טרף את הקלפים.

מעללי אהוד אולמרט, הירשזון, בניזרי ודומיהם, הם "כסף קטן", בהשוואה להררי כסף שנלקחים מידי יום מהאזרח הקטן אל כספות הבנקים [עמלות, ריבית מטורפת], לגופי השקעות שמנהלים כספי פנסיה, לכיסי "זוכים" ובאי-כוחם בתיקי הוצל"פ - שמעולם לא חלמו להתעשר בדרך כה קלה, ובחסות פרשנות מחרידה של חוק ההוצל"פ.

אם גם כעת הממשלה לא תתעשת, ותעצור מייד כל עוולה וגזל שנעשים ע"י מוסדותיה השונים, אזי אירוע ההצתה עלול להחוויר לעומת מה שצפוי; דהיינו, לאדם שגזלו רכושו, רמסו כבודו, פירקו משפחתו, אין מה להפסיד!!

לפני כחודשיים, פניתי בחשאי (בכתב) אל כל הבכירים בסיעת "הליכוד" בכנסת ובממשלה (בהיותה "ביתו של רה"מ"), והזהרתי מפני צונאמי חברתי, אך רק ח"כ מירי רגב בקשה להיפגש עימי, ובפועל - התחמקה.

מכתב פנייה לניצב סגלוביץ

כפ"ס: 16.7.12

לוט: עיקרי הדברים , ממכתבי למפכ"ל המשטרה ולראש אגף החקירות, ניצב סגלוביץ

יט' בתמוז תשע"ב ; 9.7.12

לכבוד
ניצב יואב סגלוביץ'
ראש אגף חקירות, מט"אר
משטרת ישראל

הנדון: חקירה מיידית ברשות לאכיפה וגבייה ("הרשות") עקב גזל כל החייבים, במערכת ההוצל"פ

1. לפני כ-3 שנים, נתבקשתי ע"י קוראי מאמריי באינטרנט, לבדוק התנהלות מערכת ההוצל"פ - ואז חשכו עיני; למרות עיסוקי בעריכת דין מזה 37 שנה [ ביניהן 12 שנה, אב"ד בי"ד משמעתי בלשכת עוה"ד], נדהמתי ממה שנחשף בפניי. אט-אט התארגנה קבוצה של חייבים [כיום מאות איש] אשר העבירו מידע אחד לשני, ולאחר חקירה מאומצת התברר כי תוכנת מערכת ההוצל"פ, תוכנתה באופן המאפשר גזל חייבים.

2. המידע שהתגלה, הוצג ע"י חייבים שונים בפני רשמי הוצל"פ שדנו בתיקיהם, אך האחרונים נמנעו מלדון בכך, בנימוק זהה- אינם אחראים על התוכנה השתולה במחשב לשכות ההוצל"פ; וכדי להוכיח גזל, על חייבים להגיש חוות דעת חשבונאית. [ברור מאליו שאין צורך בכך, שכן הגזל משתקף מדף ח-ן אצל כל חייב, בתיק הוצל"פ שכנגדו].

הוגשו דרישות רבות - להנהלת הרשות, להפסיק גזל כאמור, אך התשובה הייתה-כי בכל תיק ותיק, יש לפנות לרשם הוצל"פ, וכאשר יחליט - ניתן להגיש בר"ע על החלטתו. דהיינו, במקום לתקן את התוכנה, מפנים חייבים לצעוד בדרך יסורים (שכן רשמים אינם מסוגלים להורות על שינוי התוכנה), ובכך הרשות מסכלת בכוונת מכוון חשיפת האמת, ומאידך, מאפשרת המשך -כאילו חוקי- של גזל.

להלן, בקליפת אגוז מספר אופנים לגזל המובנה בתוכנה:

א. תקנה 17א' לתק' ההוצל"פ, מחייבת זוכה או ב"כ, לדווח ללשכת הוצל"פ, תוך 7 ימים, בדבר קבלת כספים ישירות מחייב ו/או מצד ג' [ שאצלו נעשה עיקול]; קל וחומר לגבי ב"כ זוכה שמונה ככונס! אולם דיווחים לא נעשים בזמן - לרוב אינם נעשים כלל - אם וכאשר נעשים, אזי[אליבא הרשות] עד חודש נוב' ,2010 ח-ן חייב לא זוכה בריבית שבה חוייב, אלא נמוכה מאד! (להלן "הפער" ואם התשלום כלל לא מדווח, הוא יכונה להלן :"הפער בקרן ובריבית")

התוצאה: לזוכה היה כדאי שלא לדווח (פער בקרן וריבית) או באיחור רב (פער בריבית) , בכך הגדיל מאד החוב בתיק ההוצל"פ, שלפיו בלבד- רשם עושה החלטות נגד חייב.

רק עתה, נודע לי באקראי, כי בחודש נוב' 2010 התוכנה תוקנה, ולכאורה-חשבון חייב יזוכה בהתאם לריבית החיוב [ הדבר מעולם לא פורסם!!!!!] ; לפיכך ביום 27.6.12 פניתי למנהל הרשות, כדי שיורה על תיקון חשבונות חייבים, בגין התקופה שקדמה למועד הנ"ל, אך מענה לא נעשה. קרי: כל אשר נגזל לפני המועד הנ"ל, יוותר בידי הזוכים, למרות שעשו שיבוש הליכים, מצגי שווא והטעיית רשמים במזיד.

ב. חיוב ריבית ואופן חישובה בתיקי הוצל"פ , נעשה ע"פי טבלאות שונות [שכלל לא מפורסמות] ,וכאשר זוכה הנו בנק, הוא שותל שיעור ריבית בטבלה "שלו", מבלי שגורם ברשות, בודק, אם זו תואמת פס"ד או הסכם הלוואה נשוא שטר משכנתה או משכון או הוראות צו הריבית (קביעת שיעור הריבית המכסימלי) תש"ל - 1970 !!! בפועל-לא אחת, נשתלה ריבית גבוהה מהמותר, ואז ח-ן חייב מחוייב לפי טבלה שמורצת באופן דראקוני.

ג. בתיקים בהם נעשה מימוש נכס של חייב, באמצעות כונס [שהנו גם ב"כ זוכה], כל התמורה מצוייה בידי הכונס, ואם זו עולה על החוב הרשום[שאינו נכון] ,אזי כדי להימלט מהחזר הפרש לחייב, הסכום העודף [אם בכלל מדווח] מסומן בדף ח-ן בלשכה כשלצידו סימן: # (סולמית), ואז המחשב "לא יודע" לקרוא סימון זה, וכותב: " הקטנת חוב ללא יתרה מתאימה" ; בפועל, אין הקטנת חוב!!!!

אח"כ הזוכה מבקש לסגור תיק ההוצל"פ, וזה נסגר מייד מבלי שחייב יודע, וכאשר מבקש לפתוח כדי לברר היכן כספו, רשמי הוצל"פ מסרבים!!!!! . בנוסף, נשאלת השאלה: היכן מוחבא הכסף העודף? שכן, הזוכה ו/או ב"כ לא זכאיים להצהיר בדבר הכנסה נוספת, כי אז יתגלה הגזל.

ד. זוכים עיסקיים זוקפים כהוצאה, סכומי חוב שלא נגבו, בהתאם לרישום בתיקי הוצל"פ (במסגרת הכרה כחוב אבוד), הגם שהחוב הרשום גבוה פי כמה מהחוב הריאלי (לפנינו הונאת שלטונות מס הכנסה).

4. למרות שברור לכל כי לפנינו גזל, מדהים ומזעזע כי הרשות מאפשרת זאת, ביודעה כי הדבר אסור באיסור חמור, ומהווה עבירה פלילית חמורה! רק הגשת כתבי אישום חמורים, יביאו לעצירת הגזל וירתיעו אחרים מפני שימוש לרעה בכח שלטוני.

5. אינך רק ניצב במשטרה אלא גם אזרח במדינה, ויתכן כי אתה או מי מקרוביך, עלול להקלע למצב כפי שתואר[ ובפרט לאור העובדה, כי תביעות כספיות עד 50,000 ש"ח נפתחות כתיק הוצל"פ, ומייד נעשים סעדים זמניים נגד נתבעים, למרות שטרם הוכרזו כחייבים!!!!]; ומעטים זוגות צעירים שבכוחם לרכוש דירה, מבלי ללוות כספים מבנקים למשכנתאות [ קרי-חייבים פוטנציאליים].

אליבא הרשות, ישנם כ-3.5 מיליון תיקי הוצל"פ "פתוחים"; משמע, כמיליון אנשים נגזלו ועתידים להיגזל, אם תיקיהם טרם נסגרו.
המשך המצב שתואר, יהווה ראייה ניצחת כי איננו מדינת חוק, ואין טעם להלחם לקיומה!!! אף אדם סביר לא יסכים לסכן חייו בחזית, ביודעו כי בעורף גוזלים רכושו!!.

בציפיה דרוכה
דב אבן-אור, עו"ד

תאריך:  17/07/2012   |   עודכן:  17/07/2012
עו"ד דב אבן-אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סילמן שרף גופו לאחר ש"המערכת" שרפה נפשו
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום שחף
17/07/12 17:41
2
ואתה תתרגש?
17/07/12 18:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מן המפורסמות היא שאחוזי ההרשעה במשפט הפלילי נאמדים ב-98 אחוזים וצפונה. לפיכך יש שיאמרו שלא די בכך שאין על פרקליט המדינה להתפטר לאור תוצאות המשפט של אולמרט, אלא יש להצמיד לדש חולצתו מדליה לאור הנתונים הפלאיים שמלמדת הסטטיסטיקה.
17/07/2012  |  עו"ד ראובן דינור  |   מאמרים
במשך שנים הוא העמיד נכים רבים על רגליהם, לאחר שסיכוייהם ללכת אפסו. אבל יותר מכל הוא קנה את עולמו דווקא בזכותו של...סוס, שלו הצליח לשתול פרסה, שאבדה לו קודם לכן בתאונה. ההשתלה, היחידה מסוגה, אפילו זיכתה אותו באזכור בספר השיאים של גינס.
17/07/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אין פה המקום להתפלפלות פוליטית, ואינני מדבר ברוח של נקמה או עונש לחמאס, אבל כל מה שאני מבקש זה, שמישהו שם בממשלה ההזויה הזו שלנו יזהה את העובדה: כי בעת שאנחנו מפסיקים חשמל בזמני עומס לישובים יהודיים - אנחנו וממשיכים לספק ללא הפרעה הרבה קילוואטים חשמל לרצועת עזה!! (כבר לא להזכיר שבאותו זמן מטפטפים עלינו טילים..)
17/07/2012  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
לאחרונה ניתן פסק דינו העקרוני של ביהמ"ש העליון בסוגיית תביעות ההולדה בעולה, סוגיה אשר העסיקה את בתי המשפט השונים במשך למעלה מ 25 שנה.
מספר רב של אנשים גומרים עם חייהם במו ידיהם בשל הסתבכות כלכלית. רבים יותר מנסים, והחברה מונעת מהם מלבצע את אשר חפץ ליבם. אנשים שמחסלים עצמם בשל קשיים כלכליים לא נולדו חולי נפש, לא נולדו מרי נפש, הם חיו וגדלו והתקיימו בכבוד, הם אנשים שהגיעו מסיבות כלשהן למבוי סתום, ואינם רואים כל אור בקצה המנהרה.
17/07/2012  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il