|   15:07:40
דלג
  אסף גבור  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

עזה לא מפחדת מצה"ל

תושבי עזה כבר אינם חוששים מהפגזות צה"ל - מחיר המלפפונים מדאיג אותם יותר. ארגון הטרור חמאס אינו מסתיר את מעורבותו בירי הטילים: התנועות הדתיות-מוסלמיות שמתחרות איתו על השלטון מטרידות יותר
18/10/2012  |   אסף גבור   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
עזה. לא מודאגים ולא מפחדים [צילום: AP]

לא מפחדים
יוסוף, תושב מחנה ג'בליה:
"בעבר, כל אזכור של תקיפה אפשרית מצד ישראל היה שולח אנשים לחנויות, והיו תורים ארוכים ללחם ולשימורים. אנשים כאן היו נכנסים לפאניקה, רצים להצטייד במזון ובמצרכים בסיסיים כדי לעבור את התקופה הקשה. עכשיו לא מייחסים חשיבות לאמירות של בכירי צה"ל"

"האמת היא שזה ממש מוזר: למרות ההפגזות החוזרות ונשנות של חיל האוויר הישראלי וההסלמה בשטח, האנשים נשארים אדישים לגמרי וממשיכים בשגרת יומם", כך מעיד יוסוף, תושב מחנה ג'בליה. "כמו תמיד, מבטיחים לנו שאחרי כל הסלמה תבוא תקיפה גדולה ושייתכן שתהיה כניסה קרקעית, אבל אנחנו הפסקנו להאמין. לא נראה שישראל רוצה באמת להיכנס לתוך הרצועה, ובמיוחד היא אינה מעוניינת לסיים את שלטונו של חמאס".

יוסוף נותן הוכחה נוספת לאדישות העזתית: מבחן התורים בחנויות. "בימים כתיקונם, כל אזכור של תקיפה אפשרית מצד ישראל היה שולח אנשים לחנויות, והתורים הארוכים ללחם ולשימורים היו משתרכים. אנשים כאן היו נכנסים לפאניקה, רצים לחנויות ומצטיידים במזון ובמצרכים בסיסיים שיאפשרו להם לעבור את התקופה הקשה. עכשיו לא רואים את זה בכלל. כנראה לא מייחסים חשיבות לאמירות של בכירים בצה"ל".

צריך להודות על האמת, מרבית אזרחי ישראל אולי מודעים לירי הטילים מרצועת עזה אל עבר יישובי הדרום, אבל אינם מוטרדים ממנו במיוחד. הדיווחים על טילי קסאם בשדרות וגראדים בנתיבות נדחקים לשולי החדשות ונדחפים מתחת לשטיח הנקרא "סבב אלימות נוסף". אזרחי ישראל ממשיכים בשגרת החיים, ומתברר שלא רק הם: "מרבית תושבי העיר עזה אינם יודעים שיש התקפות בחאן-יונס שבצפון הרצועה, או יותר נכון - אינם מתעניינים", אומר סמי עיסא שמתגורר במרכז הרצועה. "אנשים מתעסקים בטרדות היומיום ומנסים לשרוד את חיי העוני הבלתי פשוטים.

"הדבר שמטריד יותר את תושבי העיר עזה", מספר עיסא, "הוא הפערים הכלכליים שיש בין התושבים. יש עשירון עליון שמהווה 15 אחוזים וחי בשמיים, ומנגד - 85 אחוזים שחיים מהיד לפה, מתחת לקו העוני. עזה היא מקום קטן מאוד, כולם יודעים מי עשיר ומי עני, ואלה שיש להם כסף אינם מתביישים בכך, אלא להפך: הם רוכשים וילות פאר במרכז העיר, נוסעים במכוניות יוקרה ומתלבשים כאילו הם חיים בקליפורניה. העשירים החדשים האלה, שהם בעיקר אנשי חמאס או מפעילי מנהרות הברחה, מוציאים את העיניים לתושבים האחרים".

עיסא מתייחס גם לעליית יוקר המחיה ברצועה כאל גורם שמטריד את מנוחתם של הפלשתינים בדרום: "השווקים שלנו מלאים במוצרים, אבל המחירים יקרים יחסית, בהתחשב בעובדה שמי שיש לו עבודה מרוויח 1,500 שקל בחודש. המלפפונים אצלנו זולים הרבה יותר מאצלכם, רק חמישה שקלים לקילו, אבל המשכורות נמוכות הרבה יותר בהתאמה". באשר לאדישות בכל הנוגע למתקפות על עזה, לעיסא הסבר אחר מזה של יוסוף: "ישראל מנהלת מלחמה עם מי שיורה את הטילים. אנחנו, האזרחים, מנסים להוריד את הראש כשיש מתקפה שכזאת, ולשרוד עוד יום ועוד יום".

"ישראל פוחדת מאירן"

שיתוף פעולה
סלאח אל-ברדוויל, חבר הנהגת חמאס:
"אין תיאום בין חיזבאללה לחמאס, אבל יש קשרים ויש מטרות משותפות. בעתיד ייתכן תיאום בינינו, ככוח משותף בהתנגדות לישראל. העמדות של חמאס וחיזבאללה מתקרבות כשיש התקפה ישראלית על רצועת עזה. ישראל צריכה להבין שכניסה קרקעית היא טעות חמורה"

אחרי תקופה ארוכה שבה נמנע ארגון חמאס מלהודות כי הוא העומד מאחורי הירי על ישראל, דווקא בסבב הלחימה האחרון, הארגון מיהר להודיע כי הוא זה שירה אל עבר שדרות ונתיבות. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של הארגון, הודיעו כי הם עומדים מאחורי הירי, והבהירו כי הוא בוצע כתגובה על מתקפת חיל האוויר הישראלי.

סלאח אל-ברדוויל, חבר הנהגת חמאס, מסביר מדוע לדעתו ישראל חושבת שיש צורך לתקוף ברצועת עזה: "בישראל רוצים לנצל את העובדה שבארה"ב מתקיימות בחירות לנשיאות, ואת העובדה שבארה"ב עסוקים מדי בשביל להגיב על המלחמה. בישראל חושבים גם שמפני שמדינות ערב עסוקות בבעיותיהן הן ינטשו את תושבי הרצועה ויתנו לישראל יד חופשית. ההנהגה בישראל יכולה לחשוב את המחשבות האלו, אבל ההתקוממות הוכיחה כבר בעבר את יכולותיה, היא הוכיחה שהיא יכולה להגן על העם הפלשתיני ולנצח בכל מתקפה קרקעית נגד ישראל.

"במלחמה הקודמת על הרצועה יכולנו לראות עשרות מיליוני מוסלמים שיצאו להפגין הזדהות עם תושבי רצועת עזה, והם מוכיחים להנהגה בישראל שהעולם הערבי תומך בנו ולא יהיה מוכן לסבול אלימות נגד רצועת עזה".

ברדוויל טוען בתקיפוּת כי מה שמניע את ההנהגה בישראל לתקוף הוא פחד מפני העימות האמיתי שישראל מסרבת להיכנס אליו - העימות האירני. "ההנהגה הישראלית, ובמיוחד ההנהגה הצבאית, מנסה להסלים את המצב בשטח בכל דרך. הם סבורים שרצועת עזה היא הנקודה החלשה בהתקוממות, וכי עדיף לבצע פעולה קרקעית ברצועת עזה מאשר להתעסק עם ארגון חיזבאללה או עם אירן.

"אנחנו מתייחסים לתגובות של ישראל מהאוויר ולהצהרות המלחמה של הפיקוד הצבאי בישראל כאל בריחה מהעימותים האמיתיים שישראל מפחדת לבצע. יש פה ניסיון מגוחך של ישראל להעביר מסר לאירן ולחיזבאללה באמצעות תקיפה של רצועת עזה", מנמק אל-ברדוויל.

חבר הפרלמנט מטעם חמאס גייס גם את המחאה החברתית בישראל כדי להסביר את התקיפה הישראלית: "יש ניסיון של ההנהגה בישראל לברוח מהבעיות החברתיות בישראל, שכוללות את המשבר הכלכלי והמאבק החברתי. היא מנסה להוכיח לתושבי ישראל כמה אתם חזקים כשאתם מתקיפים את האויב המוכר. אנחנו אומרים בקול ברור - לא אנחנו אלה שמחבלים בהפסקת האש, ולא אנחנו אלה שמאיימים במלחמה. אני קורא להנהגה בישראל לחשוב טוב לפני שהיא מאיימת במתקפה קרקעית על רצועת עזה, ולשקול היטב אם היא רוצה להתמודד שוב עם פגיעה קשה בחברה הישראלית: בתושבי הדרום ובמשפחות החיילים שאנחנו נהרוג או ניקח בשבי, במסגרת אותה כניסה לשטחנו".

בכיר חמאס ממשיך לאיים בהשלכות של תקיפה נרחבת מצד ישראל: "נכון לומר שאין תיאום בין חיזבאללה לחמאס, אבל בהחלט יש קשרים ויש מטרות ומחשבה משותפות. לכן, לא מן הנמנע שבעתיד יהיה תיאום שכזה, ככוח התנגדות משותף. כמו תמיד, העמדות מתקרבות כאשר יש התקפה ישראלית על רצועת עזה. לכן אני אומר שוב שישראל צריכה לשקול כל אפשרות של כניסה קרקעית, כי בסופה היא תבין שזו הייתה טעות חמורה".

האיסלאמיסטים רוצים את עזה

תיאום כוונות
סלאח אל-ברדוויל:
"ההתנגדות ברצועת עזה מתואמת בין כל הפלגים, וכל אחד שיש לו מחשבה לגבי דרכי ההתנגדות יכול להעלות אותה לדיון בארגון חמאס, בג'יהאד האסלאמי או בפלגים האחרים, אבל ההתנגדות חייבת להיות מתואמת"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, השתתף השבוע בכינוס שנערך בקטאר תחת הכותרת - "האיסלאמיסטים ומערכת דמוקרטית של ממשל - חוויות ומגמות". הוא הבהיר שם כי "חמאס הוא בראש ובראשונה תנועת שחרור לאומית, ולא תנועה איסלאמית פוליטית". משעל, שנאם ביום האחרון של הכינוס שארגן המרכז הערבי למחקר ולימודי מדיניות, ניסה להסביר את ההבדל במציאות השלטונית הקיימת ברצועת עזה, ומדוע ארגון חמאס היה צריך להשתנות ולהפוך עצמו לתנועה פוליטית על-מנת לשלוט באזרחים. "אנחנו שומעים קולות שקוראים להחיל שלטון איסלאמי בלי פשרות ברצועת עזה, ואנחנו מודים שניסינו לקיים משטר שכזה", אמר.

ואז משעל הוסיף משפט אחד משמעותי ביותר: "גילינו שזוהי טעות". ראש הלשכה המדינית של חמאס הבהיר כי מטרת השתתפות חמאס בבחירות הייתה להציל את ההתקוממות מפני מה שהוא מכנה "הנתיב השלילי של הסכם אוסלו". "לשלב את ההתנגדות עם שליטה - זה קשה. אבל אנחנו דבקים בהתנגדות בכל דרך", אמר משעל, והוסיף: "על המפלגות האיסלאמיות שתפסו את השלטון במספר מדינות לשלב בין דמוקרטיה לאיסלאם. יש להתחשב ברצון העם, אבל לא לוותר על ערכי האיסלאם".

דבריו של משעל בכינוס בדוחא שופכים קצת אור על ההתמודדות של ארגון חמאס עם תנועות איסלאמיות קיצוניות שמבקשות להילחם בחמאס באמצעות הגדרת הארגון "חילוני". אחת התנועות הכריזה השבוע על התאגדות למפלגה ששמה 'האור', 'אל-נור', המזוהה עם המפלגה הסלאפית במצרים. בהודעה שפרסמו ציינו חברי התנועה כי יש צורך להחיל את חוקי השריעה ברצועה.

"אין באמת תנועה סלאפית ברצועת עזה. כל הדיבורים על אל-קאעידה וגרורותיו ותנועות דתיות אלה ואחרות אינם יותר מאשר יחסי ציבור לכמה בודדים שאינם מאורגנים ושמצהירים כל הזמן הצהרות", אומר לי סלאח אל-ברדוויל. "עצרנו כמה פעילים כאלה בעבר, וגם אחרי שהשתחררו הם עדיין זורקים לאוויר הצהרות שאין להן כל בסיס".

גם העובדה שהארגון הסלאפי הקיצוני 'מועצת השורא של המוג'הידין - כנפי בית המקדש' נטל אחריות על ירי שלושה קסאמים לעבר שדרות לא גרמה לו להתרגש: "הם לא עושים שום דבר חוץ מלדבר. ההתנגדות ברצועת עזה מתואמת בין כל הפלגים, וכל אחד שיש לו מחשבה או דעה לגבי דרכי ההתנגדות יכול להעלות אותה לדיון בארגון חמאס, בג'יהאד האיסלאמי או בפלגים האחרים, אבל ההתנגדות חייבת להיות מתואמת. אם מישהו רוצה לפעול לבדו הוא יכול, אבל לא יהיה לו כל גיבוי מצדנו".

טלאל יוסוף, פרשן פוליטי תושב עזה, דווקא חושב שאותם בודדים שעליהם דיבר אל-ברדוויל מדירים שינה מעיניהם של בכירי חמאס. "מבחינתה של תנועה דתית כמו חמאס, אין דבר גרוע יותר מאשר להצטייר כתנועה חילונית. זה פשוט לא מתקבל על הדעת. לכן, ארגון חמאס עוצר כל הזמן את הפעילים בתנועות הסלאפיות, מענה אותם וממרר להם את החיים. העובדה שיש ביקורת על חמאס גם כן גורמת לו להרחיב את הפעילות נגד ישראל, ולחדש את הירי מטעמו באופן ישיר ולא עקיף".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  18/10/2012   |   עודכן:  18/10/2012
אסף גבור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עזה לא מפחדת מצה"ל
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע. הנביא
18/10/12 23:41
2
ברוריה מקרית חיים
19/10/12 17:47
3
66666666666666
20/10/12 17:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הטבעת רבת משמעויות וסמלים היא. היא נחשבת כאחד התכשיטים הפופולרים והאהובים ביותר בעיקר בקרב הנשים אך גם אצל הגברים. כבר מימי קדם הטבעת סימלה אהבה ותשוקה. היא מוזכרת במיתולוגיה, במוזיקה, בספורט וכמובן בדתות.
18/10/2012  |  שיה מלכין  |   כתבות
פתיחת העונה ה-24 של תזמורת ראשון לציון במשכן האמנויות בתל אביב, כללה שתי יצירות מוסיקליות מעניינות בניצוח פאולו אולמי, מנצח איטלקי שהתמחה בניצוח בבתי אופרה באיטליה וכיום מנהל אמנותי של האופרה הלירית והתזמורת הסימפונית של ננסי בצרפת.
18/10/2012  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
יזמת הנדל"ן ענבל אור הטילה (יום ד', 17.10.12) פצצה: היא הודיעה, שתיאלץ לשלם פיצויים של 100 אלף שקל לשבע משפחות המתגוררות במגרש בשיכון בבלי, בצפון תל אביב, שעליו היא מבקשת לבנות 145 דירות. המשמעות - אם הנתונים מדויקים - היא, שכל דירה שתיבנה במקום תתייקר ב-700 אלף שקל (!)
18/10/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
17/10/2012  |  מאיר עוזיאל  |   כתבות
מעטים האמנים שכה ניכרת השפעתם על האמנות כמו פבלו פיקאסו (מלגה 1881 - צרפת 1773). רבים מייחסים לו את יסוד הזרם המופשט בציור, ולא היא. מדויק יותר לייחס לו את הזרם הקוביסטי. פיקאסו היה כה גאון ורב יכולות, שגם אם ניכרו בעבודותיו מחוות לגדולי האמנים שלפניו והשפעות אמנים-חברים בני דורו, הרי תמיד ניכר כתב ידו האישי בזרימה החופשית המדויקת והבטוחה של הקווים בציוריו.
17/10/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il