|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הטור של פריצי

אם יש משהו שמסמל את ההסתאבות של מערכת המשפט הישראלית, זו פרשה חדשה שנעשה ניסיון להטיל עליה איפול: שופטת שזייפה מסמכים והודחה בבושת פנים מקבלת פתאום מקופת הציבור פנסיה ממלכתית, שכולה בניגוד לחוק, וזאת עבור 4 שנות עבודה (והונאה)
08/02/2013  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
השופטת הילה כהן [צילום: בוצ'צ'ו]

השופט צבי טל [צילום: עידן יוסף]

השופטת כהן והאדון טל

הילה כהן הייתה שופטת שהשמידה מסמכים שהגישו לה הצדדים וזייפה פרוטוקולים על ישיבות ודיונים שלא היו מעולם. היא עשתה זאת כדי לחפות על כך שלא הגיעה לעבודתה בבית המשפט בחיפה. נעים להכיר. שופטת בישראל.

למרות חומרת מעשיה היא לא הועמדה לדין פלילי. מישהו במערכת המשפט חשב כנראה שראוי ונכון הוא ששופטים יזייפו פרוטוקולים ויפברקו מסמכים. ואכן לא חלף זמן רב וגם כב' השופטת ורדה אלשיך, שרצתה לגמור חשבון עם איזה עו"ד שעיצבן אותה, ישבה והוסיפה לפרוטוקול משפטי ביטויים ומשפטים שלא היו בו קודם לכן. גם לה לא עשו כלום. אם שופטת שלום זוטרה בפריפריה של חיפה יכולה לזייף פרוטוקולים, למה ייאסר הדבר על שופטת בכירה וסגנית נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א? עד כאן באשר למידת הדין החלה על היושבים בדין. מישהו הזכיר כאן משהו על זיוף, מירמה או הפרת אמונים?

למרות שסתם רופא, למשל, שהיה משמיד 12 מסמכים רפואיים ואח"כ היה מפברק 14 דיווחים כוזבים על ניתוחים שלא התקיימו מעולם היה מסיים את הקריירה שלו כרופא בשירות בתי הסוהר ובמדי אסיר, לשופט שעושה כנ"ל לא עושים כלום. השופטת כהן בקושי הודחה ע"י הוועדה למינוי שופטים, וגם זה אירע רק בגלל התעקשותה של שרת המשפטים דאז ציפי לבני שדרשה להדיחה. הוועדה לא עסקה בשאלה אם ראוי לשלול ממנה את פיצויי הפיטורין, כמו שעושים לעובדי ציבור שמפוטרים בגין הונאה, ולכן השופטת כהן קיבלה פיצויים בהתאם למה שצברה: 2% פנסיה עבור כל שנת עבודה, והיא כיהנה 4 שנים כשופטת.

רק שהשופטת כהן פנתה אח"כ ודרשה לקבל פנסיה תקציבית, שמשמעותה היא שהמדינה משלמת לך פנסיה בלי קשר למה שהפרשת וצברת באמת. מאז שנת 1999 אין יותר פנסיה תקציבית במדינת ישראל והיא חלה רק על עובדים ותיקים שהתקבלו לעבודה לפני כן מאחר שהשופטת כהן מונתה כמה שנים אחרי כן, ברור שדרישתה חסרת כל בסיס חוקי. אלא שכהן טענה שבגלל שהדיחו אותה משיפוט היא לא יכולה להתפרנס יותר וגם לא לעבוד במקצועה ולכן היא דרשה שהמדינה תשלם לה משכורת לכל ימי חייה.

אני מניח שעוד כמה וכמה אנשים שזייפו מסמכים במדינת ישראל ומעלו באמון הציבור, ושחלקם גם נשלחו לכלא בשל כך, יכולים לטעון את אותה טענה.

במקום לשלוח אותה לכל הרוחות ולהתעמת מולה בית המשפט אם צריך, מינתה המדינה את השופט לשעבר צבי טל כמגשר ובורר. וזה החליט שהמדינה תשלם לה פנסיה של 8,000 חודש לכל ימי חייה, ככה, בלי נימוקים, רטרואקטיבית מיום הדחתה בשנת 2006 ועד 120. 8,000 שקל פנסיה חודשית לכל החיים עבור 4 שנות עבודה בלבד שנסתכמו בסדרת מעשי מעילה באמון, בזיוף פרוטוקולים ובהעמדת מערכת המשפט הישראלית על אותה מישור של זייפני מסמכים ורמאים.

והצימוק הכי יפה בעוגה הוא שהמדינה והגב' כהן, יחד עם "הבורר" השופט לשעבר צבי טל, סיכמו והסכימו ביניהם להטיל חיסיון וחיסוי על ההחלטה. כדי שלא תדעו. שלא תשאלו שאלות. שלא תבקשו דין וחשבון והסבר לחוצפת המעשה. והוטל איפול, בגלל שבית המשפט העליון של מדינת ישראל, זה שהשופט צבי טל נמנה פעם על חבריו, הוא שנוהג להזכיר ולצטט שאור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר. והם לא רצו חיטוי. הם רצו הסתרה. כי מי שרקחו את העסקה המושחתת הזו, ובכללם השופט טל, ידעו והבינו שמה שהם עושים כאן זקוק מאד לחיסיון ואיפול והשתקה והעלמה מידיעת הציבור. הם ידעו שמדובר במעשה מצחין שאין שום דרך להסבירו. וכי איך אפשר להסביר שמי שמקומה היה צריך להיות בכלא על מירמה וזיוף, ובפח האשפה של הזיכרון הציבורי בשל הפגיעה שהיא גרמה לאימון הציבור במערכת המשפט, יוצאת לפתע, אחרי 4 שנות עבודה בלבד, עם פנסיה תקציבית של 8,000 שקל לחודש, פנסיה בלתי חוקית שמלכתחילה לא הגיעה לה מעולם.

ליבי עם סתם שופטים שהחליטו לפרוש כי לא התאים להם המקצוע (והיו כמה כאלה). הם קיבלו את הפיצויים שלהם, אולי קצת יותר, אבל לפי 2% לשנה. בדיוק מה שהפרישו לקופת הפנסיה ומה שצברו. אחרי 4 שנים זה מגיע בערך ל-200,000 שקל. טיפשים. אם במקום להתפטר בעצמם הם היו מזייפים קודם כמה פרוטוקולים, הם היו מקבלים מהמדינה פנסיה תקציבית לכל החיים. אם היו גם נוטלים שוחד, בטח היו מקבלים גם לשכה ונהג לכל החיים.

עולה הרושם שהשופט טל עשה בדיוק מה שהיה מצופה שהוא יעשה ומה שצפוי היה שיעשה. זה אותו שופט שבעת שהיה יו"ר הוועדה לחלוקת כספי עזבונות לטובת הציבור הוא העביר כסף לעמותה שאשתו הייתה חברת הנהלה שלה, והכפיל בתוך שנה אחת פי 8 את הסכום שקיבלה העמותה הזו. במקביל הוא גם תיקצב עמותה שהוא עצמו עמד בראשה. לא סתם בחרו בו. מושגי היסוד שלו על המותר והאסור בכסף הציבורי כבר היו ידועים לכל. לכן גם לו יש חלק חשוב בהורדת קרנה של מערכת המשפט. בטח המון אמון ציבורי נוסף עכשיו למערכת המשפט. אבל מה אכפת לו ? הכסף הזה הרי לא בא מכיסו. זה בא מכיסנו.

אז כששוב תשלמו את המע"מ של 17% על כל מוצר חיוני שאתם קונים, כשתשלמו החודש את חשבון הארנונה, כשתשלמו עבור ביטוח רפואי משלים כי אין לממשלה כסף לבתי חולים בתקציב הרגיל, כשתשמעו שמחיר הדלק (שרובו מיסוי) שוב הועלה או כשתגלו שלילדים שלכם אין יום לימודים ארוך כי למדינה יש גרעון, אז תבינו להיכן הולך הכסף שלכם: למימון חשאי של פנסיות ממלכתיות מושחתות המשולמות בניגוד לחוק בהסדר חשאי למי שעסקו בזיוף פרוטוקולים בשיבתם על כס השיפוט בישראל. אנשים כמו השופטת הילה כהן ודומיה. ולא צריך להזכיר את התשלום עבור "דמי גישור" ו"דמי בוררות" לשופט לשעבר צבי טל, זה שהסדיר לה את זאת ללא נימוקים, תוך שהוא מסתיר מעשיו.

וכל הכבוד לשופט טל ולאותם שופטים שלא מספיק מה שהם עשו לפגיעה באמון הציבור במערכת המשפט בעת שכיהנו בתפקידם, אלא שלאחר פרישתם הם מתעלים במעשיהם על כל דמיון ומשמידים את מעט האמון והכבוד שייחלנו שיוותר, או קיווינו שיוחזר, למערכת המשפט.

וחבל. כי אנו זקוקים למערכת משפט הגונה, אמינה, מוסרית וישרה. לא בגללם, השופטים. אלא בגללנו, אם אנו רוצים לשרוד פה. כי עם מערכת שיפוט שיש לה נורמות טורקיות ואירניות כמו שהתגלו עכשיו בפרשת השופטת כהן האדון צבי טל, אנו נצליח ודאי להשתלב במרחב, רק ספק אם נצליח לשרוד בו.

תאריך:  08/02/2013   |   עודכן:  08/02/2013
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לול
8/02/13 12:02
2
עושים צחוק מהחוק
8/02/13 12:28
 
חורפי
8/02/13 12:40
 
חורפי
8/02/13 12:46
 
חורפי
8/02/13 12:54
3
גלילי
8/02/13 18:42
4
נו, באמת!
8/02/13 18:54
5
1nachum
8/02/13 18:59
6
שבתאי עזריאל
8/02/13 20:57
 
טפל בבעיה הטכנית
8/02/13 21:31
 
שבתאי עזריאל
9/02/13 07:44
7
בלתי ראויה
9/02/13 00:40
8
עיניים, חשין
9/02/13 01:19
 
זה פשע חמור !
9/02/13 08:22
 
עידןסובול
15/02/13 19:11
9
גלילי
9/02/13 03:49
10
ישראלי ישר(פראייר
9/02/13 10:05
 
?
9/02/13 15:11
11
ד"ר רייספלד אילן
9/02/13 10:34
 
אל תתייאש
9/02/13 15:34
12
נעשקת
9/02/13 15:03
13
יששכר בן חיים
10/02/13 15:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתוך מגוון רחב-היקף של נושאים שבפרשת השבוע, פרשת משפטים הכוללת 53 מצוות וסימנך "גן מצוות" [מדרש גם] ואשר תוכנה העיקרי עוסק בנושאים ובעניינים שבין אדם לחברו, מופיע סיפור שחתימתו נראית תמוהה ביותר, וב"קצירת האומר" נסכמה: ה' מבקש ממשה שיעלה אליו כשאהרון, נדב, אביהו ו-70 מזקני ישראל ילווהו עד למרגלות הר סיני. כמו-כן, משה מתבקש "לספר" לעם "את כל דברי י-ה-ו-ה" והעם אומר: "כל הדברים אשר דיבר י-ה-ו-ה נעשה". בהתרגשות הוא בונה מזבח "תחת ההר", כותב את דברי האל ב"ספר הברית" ומקריא זאת "באוזני העם". ושוב, העם אומר ומוסיף: "כל אשר דיבר י-ה-ו-ה נעשה ונשמע".
08/02/2013  |  ד"ר מוטי גולן  |   מאמרים
בפרשה הקודמת, פרשת יתרו, זכה עם ישראל למעמד הר סיני, ההתגלות האלוקית הנעלית ביותר מאז ועד בכלל; התגלות אור עליון כל כך, שכל החולים נרפאו פתאום ואפילו הנכים חזרו להיות ככל האדם. האור הזה גם הפך את כולנו לצדיקים, כי כשרואים את הקולות, כפי שהיה במעמד הר סיני, את מה שבדרך הטבע משיגים רק בשמיעה, שוב אין שאלה אם יש או אין עולמות נסתרים, אם יש או אין כוח עליון שמנהל את כל העולמות. גם השאלה מהי בדיוק מידת השפעתו של אותו כוח עליון עלינו, התבטלה מאליה. כי בראיית הקולות התברר להם בלי שום ספק כי העולם הגשמי שחווים ורואים הוא רק השתקפות חיוורת למדי של אותם עולמות נעלים. גם הבינו והרגישו שתכלית האדם היא להתחבר לאותם עולמות על-ידי קיום רצונו של אותו כוח עליון, אור אין-סוף ברוך הוא.
08/02/2013  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
עשרות חברי כנסת חדשים חובשים את ספסלי הכנסת ה-19. מנסים לצייד אותם בטיפים כיצד להיות חברי כנסת, הממלאים את שליחותם נאמנה. לא להסתפק בצריחות וולגריות, גימיקים, נאומים מתלהמים ושפיכת כוס מים על הזולת.
08/02/2013  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
עיתון כלכליסט העריך את הטבות המס ב-78 מיליארד ש"ח. כדי שלא להתעסק עם כסף קטן, נעגל כאן את הסכומים ונתייחס אל הטבות המס בסדר גודל של 100 מיליארד ש"ח בשנה. ניעזר בדמיון מודרך כדי שהעניין יהיה קצת יותר מוחשי מאשר שורה בעיתון.
08/02/2013  |  אהרון שחר  |   מאמרים
המציאות שוב מוכיחה לבנימין נתניהו שהיא חזקה ממנו, ועכשיו הוא מתחיל לשלם את המחיר על המדיניות הכושלת שהובילה הממשלה הקודמת שלו. ראש הממשלה כשל הן בנושאים הכלכליים והן בנושאים המדיניים, כאשר רואים היום שהעם העניש אותו בבחירות על הכישלון הכלכלי שלו, והקהילה הבינלאומית הולכת להעניש אותו על הכישלון המדיני שלו. העם הצביע נגד המדיניות הכלכלית הקיצונית של נתניהו, שדירדרה מאות אלפי ישראלים לעוני, הרסה את מערכות הרווחה והגדילה את הפערים החברתיים.
08/02/2013  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il