בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
על אפסות האמונה ואובדן אומץ הלב בעם ישראל
|
כדי לשמור על ירושלים וא"י, כדי להביא צדק חברתי ודאגה לחלשים - צריך רק שני דברים: אומץ לב ואמונה באלוהים
כדי למשול. כדי להחליט. כדי לבצע. כדי לשמור על ארץ ישראל וירושלים. כדי למנוע שחרור מחבלים רוצחים. כדי לפנות מיד את עשרות אלפי המסתננים. כדי להביא לצדק חברתי ודאגת אמת לחלשים. כדי למנוע אירן גרעינית ( אגב , אולי כבר מאוחר מידי). כדי למנוע מסייעני האויב לכהן בכנסת ישראל ולהניף דגלי אויב. כדי להגשים את כל אלה לא צריך חוקי משילות ומשאלי עמים! צריך רק שני דברים בסיסיים : אומץ הלב ואמונה באלוהים כך אפסה האמונה ואומץ הלב בעם ישראל ב "חטא המרגלים", ועם ישראל נענש כאמור קשה על כך וכך נאמר בעניין זה: "...וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, עַד-אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה; וְעַד-אָנָה, לֹא-יַאֲמִינוּ בִי, בְּכֹל הָאֹתוֹת, אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ..." (במדבר י"ד). וכך נענש גם המנהיג משה רבנו שעליו נאמר כי היה הנביא הגדול ביותר שקם לעם ישראל. כאשר חטאו היחיד היה שרק פעם אחת בלבד גילה פקפוק של אמונה באלוהי ישראל: "... וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן, יַעַן לֹא-הֶאֱמַנְתֶּם בִּי, לְהַקְדִּישֵׁנִי לְעֵינֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל-לָכֵן, לֹא תָבִיאוּ אֶת-הַקָּהָל הַזֶּה, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-נָתַתִּי לָהֶם. הֵמָּה מֵי מְרִיבָה, אֲשֶׁר-רָבוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל אֶת-יְהוָה; וַיִּקָּדֵשׁ, בָּם... " (במדבר כ). "השם עוז לעמו ולמנהיגיו ייתן השם יברך את עמו בשלום".
|
תאריך:
|
01/08/2013
|
|
|
עודכן:
|
04/08/2013
|
|
נבון קצב
|
על אפסות האמונה ואובדן אומץ הלב בעם ישראל
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אבשלום
|
3/08/13 21:36
|
|
2
|
|
אבשלום
|
3/08/13 21:45
|
|
|
|
נבון
|
4/08/13 18:40
|
|
פתאום החלטתי במחצית ההריון (שבוע 25+5 אבל מי סופר...), שעליי לתעד את מה שעובר עליי, כי הרי יש בי איזה שבר פולני כלשהו בתוכי - ולכן עליי לשתף את כולם בטרדות היומיומיות שלי, כי למה שאסבול לבד?!
|
|
|
נגיד בנק ישראל, חשוב להדגיש, איננו רק ממונה מידי חודש בחודשו על הריבית במשק, תפקידו מקביל לתפקיד של "מנצח בתזמורת", המנצח לא רק מניע את שרביטו המנצחים למעלה ולמטה, ימינה ושמאלה. תפקידו גם לוודא שכל הנגנים מנגנים היטב והיצירה מוגשת לקהל כיאות . הנמשל-נגיד בנק ישראל לא רק אחראי למדיניות הפיסקאלית של הבנק הלאומי והריבית החודשית- כמו מנצח בתזמורת, הוא מפעיל את כל השחקנים האחרים במשק; משרדי הממשלה, הבנקים, החברות הכלכליות וכו'.
|
|
|
1. מה יש למעצמה הגדולה בעולם ולרעותה האירופית להשקיע זמן רב ומשאבים באחד הסכסוכים המינוריים והמתוחזקים ביותר בעולם? שלום, כאן ישראל. מסביבנו נרצחים סורים - יותר מ-100 אלף בשנתיים (כמה נהרגו ב-100 שנות סכסוך שלנו משני הצדדים, כולל מלחמות ישראל? הרבה פחות); במצרים לא שמעו על תומס פרידמן והחזירו תואֵם מובארק לשלטון שטובח בתומכי אלה שעד לא מכבר איישו את השלטון; בעירק רוצחים אלפים כדבר שבשיגרה, ועוד לא הזכרנו את לבנון, לוב, תוניסיה ועוד. גם באפריקה נטבחים מאות אלפים במלחמות השבטים והרודנים. אבל לארה"ב ולאירופה דחוף להשכין שלום אצלנו, יותר נכון למשכן את עתידנו על חשבון מה שהם רואים כשלום-שלום ולכו לעזאזל. האם ההבדל כרוך בעובדה שלערבים האחרים אין יהודים בצד השני? הם סתם טובחים את בני עמם.
|
|
|
לא אחת שומעים לחישות, לעתים קרובות גם קולות רמים, ברחובה של עיר כי העניים אשמים בעוניים. לא על "עניי-מידות", המאמינים כי הסתפקותם במועט ובפחות מן המועט מצרפת את נפשם והם בוחרים מדעת להשתחרר מכל תלות שאינה הכרחית בחומר לוחשים המלחשים, אלא על "עניי-גזירה" המורדים בחלקם ובחסרון הממעטת את דמותם בעיניהם הם ובעיני זולתם. ביטויי דוכן כגון "ילכו לעבוד, יחיו מיגיע כפיהם ולא מיגיע כף מעניקי צדקה או מקופת הציבור", נשמעים כאן ובכל איי הים עד שדומה כי בפסיקה "עניים אשמים בעוניים" יש יותר מהשקפת עולם כלכלית. ההסכמה הנפוצה לה היא זוכה, מעידה כי היא נתפסת כפסיקה אתית, כחריצת דין בזירת המוסר. גם העושר גם העוני אינם משמיים כי "הארץ נתן לבני אדם", והם, אם הם אחראים אחריות מוסרית לשלומם - עמלים, ואם הם מתרשלים מלראות בעמל ביטוי לאחריותם לחייהם ולחיי משפחותיהם - עצלים. יש סעיפים ותתי סעיפים לרוב לקביעה הכללית כי סוף דבר הרווחה והמצוקה הם תוצאה - או של קבלת עול מלכות האחריות האישית של האדם לגורלו או של התפרקות מאחריות זאת - ואם יש מודה כי החיים משופעים ביוצאים מן הכלל הזה, הם אינם יוצאים מן הכלל אלא כדי לאשר אותו.
|
|
|
|
|
|
|