|   15:07:40
דלג
  פנחס פישלר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
המפכ"ל יוחנן דנינו. כושל. לא בשל. לא מתאים [צילום: פלאש 90]
די לכאוס ברחובות ישראל

הציבור הישראלי ראוי למשטרה אמיתית!

מכתב למבקר המדינה: אדוני המבקר, אין מנוס מלהודות: המפכ"ל המכהן כושל! אין מנהיגות. אין תוכנית עבודה. אין תוצאות. אין ביצועים. יש - חיסולים. פיצוצים. מסיבות עיתונאים. הדלפות ופטפטת הציבור ראוי למשטרה אחרת
05/11/2013  |   פנחס פישלר   |   מאמרים   |   יומני פישלר   |   תגובות
אפרים ארליך "קרמשניט". מקצוען אמיתי [צילום: פלאש 90]

הפיגוע הפלילי באשקלון, 2.11.13. אירוע חמור! [צילום: פלאש 90]

שפירא. עליו לחקור, לדרוש ולבחון. במיידיות. [צילום: פלאש 90]

פרשו אחד-אחד
אני זוכר משטרה אחרת. משטרה חזקה. משטרה מקצועית. מפקדים נחושים. חכמים. מקצוענים. מתמודדים. רבים-רבים מהם פרשו, רבים מהם כי לא קודמו, מתוך התחשבנות אישית. השמות שמורים אצלי. אחד-אחד - נטש והלך - כי ראה את מי מקדמים המה

לכבוד
כבוד מבקר המדינה
כב' השופט (בדימ.) יוסף חיים שפירא
רחוב בית הדפוס 12
ירושלים

מכובדי,

הנדון: תלונה - "שיקגו" ברחובות ישראל - הפשיעה מרימה ראש - האם כאוס מוחלט שורר במשטרת ישראל??? - די - נמאס!

מצטער, אדוני המבקר הנכבד והמלומד. קשה לעבור לסדר היום. קשה עוד לשתוק. קשה גם להבליג. קשה לבלוע את הלשון ולשמור את הדברים בבטן. אני מוצף בטלפונים. רבים-רבים, פוחדים להיחשף. רבים ממורמרים על מה שהם שומעים, רואים וחווים - בתקופה האחרונה.

על כבוד מבקר המדינה להיכנס לעובי הקורה, ממש כעת, לחקור, לדרוש ולבחון את ההתנהלות החובבנית, חסרת האונים. מצטער אדוני המבקר הנכבד, אך אני זוכר משטרה אחרת. משטרה חזקה. משטרה מקצועית. מפקדים נחושים. חכמים. מקצוענים. מתמודדים. רבים-רבים מהם פרשו, רבים מהם כי לא קודמו, מתוך התחשבנות אישית. השמות שמורים אצלי. אחד-אחד - נטש והלך - כי ראה את מי מקדמים המה.


פעם העבריינים פחדו


פעם-פעם-פעם, העבריינים הכי אלימים היו רוחשים כבוד למשטרה. פעם, כשראו המה את שוטרי ימ"ר תל אביב, הם היו יראים מפניהם.

המקצוען "קרמשניט"1 (המותג) בגולת כיבוי האש. המקצוען הנוסף, תת ניצב אבי נוימן, מוקפא לו כרח"ט הדרכה, ההתחשבנויות הן אישיות והפנקסנות היא נקמנית - והתוצאה לפניך - המשטרה - איננה מתפקדת. אינה מתפקדת - לשון המעטה ומזעור. דוגמאות אלו - על קצה של מזלג - סימפטום המה.


מפכ"ל שאינו בשל


סלח לי אדוני המבקר, אבל אין מנוס מלהודות: המפכ"ל המכהן כושל. כושל ממש. הוא אינו בשל לתפקיד. הוא אינו מתאים לתפקיד. הוא אינו מוכשר לתפקיד. הוא אינו ראוי לתפקיד. אין מנהיגות. אין תוכנית עבודה. אין תוצאות. אין ביצועים. יש ויש - חיסולים. פיצוצים. מסיבות עיתונאים. הדלפות. פטפטת. פשוט - פשיטת רגל ארגונית - קולוסאלית.

הוא, המפכ"ל, רק מצהיר הצהרות. מבטיח הבטחות. מדבר עם תקשורת - ומצטלם.

שאל והקשה: מה היה למפכ"ל לחפש בפילדלפיה כש"שיקגו" היא כאן?


הצהרה בלתי אחראית


הסיסמה הנבובה "שנת מפנה" - אין בה ממש. אין בה תכלית. אין בה אמת. היא רק מעוורת ומסנוורת עיניים. די לדיבורים. די להצהרות.

ראה נא: ההצהרה על ארגוני הפשיעה כאילו היו "ארגוני טרור", אינה אחראית ואינה מן העניין. לא ניתן לכרוך בכפיפה אחת ארגוני טרור עם עבריינים שעניינם החוק הפלילי. לא הרי זה כהרי זה ושוב, הצהרה כזו היא רק כדי לצאת ידי חובה מול ציבור, תוך הטעייתו.

ואף זאת נדגיש - את סעיף 3 לפקודת המשטרה:

  • "תפקידי המשטרה"

    3. משטרת ישראל תעסוק במניעת עבירות ובגילוין, בתפיסת עבריינים ובתביעתם לדין, בשמירתם הבטוחה של אסירים, ובקיום הסדר הציבורי וביטחון הנפש והרכוש.

מתוך סעיף 3 לפקודת המשטרה, למדים אנו כי תפקידה של המשטרה הוא בראש ובראשונה: מניעה. לאמור, מניעת הפשיעה. לא מצינו, בכל הכבוד, התמודדות מול "ארגוני הפשיעה", בכל הקשור למניעה, מבעוד מועד. להיערכות הצריכה שבמניעה. לחשיבה הצריכה שבמניעה. שהרי, ספק אם נערכה המשטרה, למשל, אחרי המקרה הראשון באשקלון, לאירוע חמור נוסף שאירע באותה העיר, במוצאי שבת, 2.11.2013, במטרה למנוע אותו. נכונים הדברים, גם באשר לאירוע מבוקר יום 3.11.2013 בגן יבנה.


אוזלת יד מחפירה


הציבור אינו טיפש. הוא חש באוזלת ידה של המשטרה ובחוסר תבונתה להילחם בפשיעה.

אני מתריע על כך שנים רבות.

לא ניתן להתעלם עוד מסקירה מדאיגה אך נכונה: בידיעות אחרונות מדגישים (3.11.13) את חוסר האונים של המשטרה ואת מצוקת האזרחים. "הפשע משתולל", נכתב בכותרת הגג לראשית. שער העיתון מפנה לטור מאת ניצב בדימוס אריה עמית, שמופיע תחת הכותרת "לא סופרים את המשטרה". ניצב עמית [שהיה פעם מפקדי במשטרה, בהיותו בדרגת סגן ניצב] כותב על "חולשתה של המשטרה במלחמה בתופעה";

והכתבים ירון דורון ומתן צורי אינם חוסכים אף הם ביקורת, תוך הפנייתה ישירות למפכ"ל. "רק לפני שבוע וחצי הכריז מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו על 'מלחמה בלתי מתפשרת' נגד ארגוני הפשיעה", הם מזכירים. "[...] במשטרה הבטיחו להפשיל שרוולים ולהחזיר את הביטחון לרחובות? אז הבטיחו". הכתבים מזכירים כי המפכ"ל הגיע גם אתמול לזירת האירוע, אך לא מצטטים מילה מדבריו. במקום זאת הם שבים ומדגישים כי "הפיצוץ שאירע אתמול גרם להרבה מבוכה במשטרה".

עמוד נוסף בעיתון מוקדש לדיווח מאת מאיר תורג'מן, שבילה "עם התושבים המפוחדים". "המשטרה חסרת אונים", נכתב בכותרת הגג לעמוד. "המשטרה צריכה להגן עלינו, אבל היא מפשלת", מצוטט תושב העיר מאיר ביטון. "המפכ"ל מגיע רק אחרי שהמטען התפוצץ".


כשל וכישלון יתום


לא זו אף זו: קרא נא הבוקר הזה ממש את עיתון הארץ:

קרב גרסאות במשטרה על הכשל המודיעיני: הארץ, יניב קובוביץ', חושף ביום 4.11.13 אודות קרב הגרסאות במשטרה אודות הכשל המודיעיני במלחמתה של משטרת ישראל כנגד "ארגוני הפשיעה". בימ"ר לכיש (במחוז הדרומי של המשטרה) טוענים כי על מחוז המרכז דווקא היה להביא את המודיעין. במחוז המרכז טוענים כי המודיעין היה אמור להיות דווקא באחריות המחוז הדרומי. המצחיק הוא כי המחוזות השונים והמטה הארצי טוענים כי את המודיעין אמורה הייתה לספק דווקא יחידת לה"ב 433. הנה כי כן, מסתבר שוב כי הכישלון יתום - ועל הצלחה יש קרב על כסאות במסיבות עיתונאים מיותרות, מתהדרות ומתפארות...

משכך, אני מבקש לבחון את התנהלות המשטרה ולהציל את עם ישראל מקורבנות ומאסונות.


לא חקירות ולא מודיעין


האמת קשה - האמת כואבת - אך אמת היא.

החוברת שאני מנפיק, אחת לחודש, מדברת בעדה. לא ניתן עוד להתעלם מתוכנה. היא זועקת כבר שנים את זעקתה. הח"מ, בכל הצניעות, התריע בבחינת: "את אשר יגורתי בא לי".

בכל הכבוד, אזכיר שוב, כי התרעתי בעבור, בימי המפכ"ל אז, רנ"צ דודי כהן, כי לא חכם יהיה לאחד את אח"ק עם אמ"ן - לאמור את אגף החקירות עם אגף המודיעין. בבחינת שנאמר: "אין מלאך יכול לעשות שתי שליחויות" ובאו חכמים ופירשו: "מלאך, כל שכן בשר ודם".

הנה, אין לך כעת, תחת אח"ם (אגף החקירות והמודיעין המאוחד) לא חקירות ולא מודיעין, ונמצאנו חסרים מזה ומזה. אגב, ברור כי את הטענה, על פיה ביקשו "לחסוך בניצב" נדחה בהינף, כי הנה, יצרו המה תקן לניצב חדש בצפון - בפיצול שבין מחוז חוף למחוז הצפוני...


מלל-סרק אסור


ואף זאת נטען: יוצא אני נגד הצהרות המפכ"ל דנינו באמירות כמו: "נציק להם" ו"נתחכך עמם". ביטויים אלו לא מצאנו בפקודת המשטרה... ואין בהם אלא מלל סרק, פוגעני ואסור.

וגם זאת נטען: לאמירה כמו "יש להתייחס לארגוני הפשיעה, בסדרי העדיפויות, כאל ארגוני טרור" אין על מה להישען. בארגון טרור אתה נלחם אחרת. בפשיעה אתה נלחם באמצעות המשפט הפלילי ודיני הראיות. יש באמירה כזו רק משום לעוור ולסנוור את עיני הציבור, אולי אף להוליכו שולל.


משטרה אחרת. משטרה אמיתית.


הנה כי כן, בימים אלו, אין למי לפנות, אלא למוסד המכובד שנקרא מבקר המדינה ומיד אחריו, נפנה לאבינו שבשמיים - צור ישראל וגואלו.

יש והמערכת, בכל הכבוד, שוגה במינוי. העיקרון הפיטרי ודאי מוכר לך. יש ואדם מגיע לדרגת חוסר כישוריו.

הציבור ראוי למשטרה אחרת. הציבור ראוי למשטרה אמיתית. למשטרה מקצועית. לא לתחפושת. לא למלל סרק חסר כיסוי, לא להבטחות נוסח ההצגה בברודוויי "הבטחות הבטחות".


לפני סיום הערה: אין בישראל "פשיעה מאורגנת" יש בישראל כנופיות. כנופיות של פשע. המינוח "פשיעה מאורגנת" בא רק כדי ומשום להעצים תקציבים. כל הטוען אחרת, מטעה, מעוור-עיניים ואינו מבין את המטרייה.


בכבוד רב ובב"ח,
פנחס (פיני) פישלר, עו"ד

העתק: מר אריה אבנרי, יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ.

1. מה שהוא עשה כראש מחלק מוסר, בביעור מכוני עיסוי, זנות, בתי בושת וכן סילוק בתי הימורים, קזינו - איש לא עשה עד היום.
תאריך:  05/11/2013   |   עודכן:  05/11/2013
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הציבור הישראלי ראוי למשטרה אמיתית!
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זה לא פחות חשוב!!
5/11/13 15:11
 
ששון
5/11/13 18:59
2
77777roni
5/11/13 15:38
 
צרעה
5/11/13 20:21
 
צרעה
5/11/13 20:40
3
אייל, תל אביב-יפו
5/11/13 16:16
 
שומר החומה
5/11/13 17:53
 
ברוריה מקרית מוצק
22/04/15 12:36
4
מחבר תשבצים
5/11/13 20:12
5
שוטר
5/11/13 20:45
6
שוטר
5/11/13 21:15
7
רותי א.
6/11/13 07:07
8
אין קשר למפכ"ל
6/11/13 20:12
9
פישלר החופר
20/04/15 10:36
10
אזולאי השוטר
22/04/15 12:02
11
חבריקו
22/04/15 19:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
המפקח הכללי של המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, צפוי להתמודד בזמן הקרוב עם חקירת מח"ש. זאת בשל תלונה שהוגשה נגדו בגין ניסיון להסתיר מידע ביחס לעבירת התנועה של נהגו, אשר עבר צומת באור אדום ודרס רוכב קטנוע.
22/02/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) יוסף שפירא, שוקל לפתוח בחקירה של היחסים העכורים שבין לשכת השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ובין לשכת המפכ"ל הנוכחי, רב-ניצב יוחנן דנינו, וקודמו בתפקיד, דודי כהן.
15/01/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
בכירים בצמרת המשטרה ובצמרת המשרד לביטחון פנים קוראים למבקר המדינה לחקור התערבות פוליטית של לשכת השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בפעילות משטרת ישראל תוך יצירת נתק בין לשכתו לבין לשכת המפכ"ל באופן שפוגע באופן מהותי בפעילות המשטרה.
13/01/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
תלונה הוגשה (יום א', 4.11.12) נגד המפקח הכללי של המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, לנציב שירות המדינה, משה דיין, לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. זאת בטענה כי המפכ"ל פעל באופן בלתי תקין לקידום מכירות של ספר בהוצאת ידיעות אחרונות. התלונה הוגשה גם לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ואל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.
04/11/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו אמר כי הוא מנוע כמובן מלהתייחס לחקירה עצמה של ניצב ניסו שחם, הנחקר בחשד לביצוע מעשים מיניים בשוטרות בפיקודו.
27/07/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il