|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

משרד לתפארת

נאמר ש"מציון תצא תורה ודבר השם מירושלים", כך לפי הנביא ישעיה (ב׳:3) הגירסה האנטי ישראלית של הפסוק היא אותו הדבר בדיוק: כל השקרים נגדנו נוצרו באל קודס ומשם הופצו לעולם כולו, קדמה וימה, צפונה ונגבה
18/04/2021  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מותג נחשק

משרד התיירות בארץ מעסיק מזה שנים רבות דוברת שהיא למעשה יועצת לתקשורת הזרה. כך יוצא שאנחנו מתודרכים בשוטף לגבי סטטיסטיקה של מספר המבקרים בארץ, פרויקטים מיוחדים וסדר עדיפות של המשרד. שנים שלידיה וויצמן שומרת בנאמנות על קשר הדוק. עמיתי בארץ מקבלים הזמנות בזמנים שונים בשנה. יותר מכל מעריך אני את מאמצי משרד התיירות לחג המולד, עת מגיעים צליינים מכל רחבי העולם ופניהם לבית לחם. בארץ מחלקים עצים לחוגגים את החג (כנסיות, ארגונים, סגל דיפלומטי, חברי התקשורת הזרה ואחרים), אך היפה ביותר הוא לראות את כלל צוות המשרד, פקידים, יועצים, דוברים, מנהלים ובהם גם בכירים ביותר, עוזבים את משרדיהם ויוצאים לשטח, לקבל את פני הבאים.

בכל אוטובוס (שהמשרד מארגן) מירושלים הבירה לבית לחם הסמוכה (מעבר גבול) נמצא נציג משרד התיירות המקבל את פני הבאים ביום הקדוש והמשמעותי ביותר עבורם (או באחד משני הימים), ואין זה דבר מה בכך. הם גם לא עושים זאת בידים ריקות. לעומתם, כשמשרד ההסברה והתפוצות היה בירושלים, מרחק הליכה מבנייני האומה (לפחות עבורי היה זה מרחק הליכה), והנשיא פרס אירח אלפי קרואים מהעולם כולו, ראשי המשרד לא ראו לנכון לקבל את פני הבאים, גם לא בכנסים אחרים, משמעותיים לא פחות. הפעם היחידה שבער למנכ"ל המשרד להגיע היה כשהוא ראה אותי עם תיק הכנס, שאל איפה ומתי קיבלתי את התיק ומיד הנחה את הנהג שלו - אנחנו נוסעים לשם! סדר עדיפות ראוי לשמו.

באחת השנים הזמין המשרד לנסיעה לחולה, לראות עגורים, ללמוד קצת היסטוריה ולהיות בחיק הטבע, במקום דרכו עוברות מאות מיליוני ציפורים מדי שנה. בסיור דימדומים כשאנו בעגלה ממונעת פתאום החלו כל הביפרים לזמזם - ישראל נכנסה לעזה! סיור שאיש מאתנו לא ישכח.

כמו בארץ, כך גם בארה"ב - משרד תיירות פועל לתפארת. יצא לי לעבוד עם המשרד בחוף המערבי זה שנים ארוכות בשל עבודתי עם הנוצרים, ושיתוף הפעולה תמיד היה שם. כמובן, הדבר לא צריך להפתיע. קבוצות נוצריות לארץ מהוות נתח מאוד משמעותי מכלל התיירות הנכנסת (הם והארופאים הבאים להשתזף כל היום בחופי המדינה והופכים עד מהרה מלבנים לאדומים), ומשרד התיירות רוצה וצריך להפגין נוכחות בכל אירוע אפשרי. אך לרוב הדבר המובן מאליו אינו כך כלל ועיקר. בנוסף, לעיתים קורים דברים נפלאים. לפני שנים רבות אירחנו את שגריר ישראל בארה"ב לארוחת צהריים בכנסיה באורנג׳ קאונטי. כל אחד מהבאים קיבל דיסק מתנה מסם גלייזר ושמע הרצאה מאלפת על אבות האומה המייסדים שבאו להקים את ציון החדשה, לבנות את ירושלים כאן בארה"ב. בניגוד לנשיא אובמה שטען שלארה"ב מורשת איסלאמית עתיקת יומין, ארה"ב הוקמה על בסיס נוצרי אדוק ומאמין, והשגריר - שהוא קודם כל פרופסור - מייקל אורן הטיב להרצות שכן זה תחום מומחיותו.

מה היה מיוחד באותה ארוחה שעד היום היא השתמרה בזכרוני? מהכנסיה נסענו לאוניברסיטת קליפורניה באירוויין, גוב האריות האיסלאמיסטי של שנאה לישראל ולארה"ב. באותן שנים הקהילה היהודית באורנג׳ קאונטי וראש הפדרציה שלום אלקוט כמו גם חבריהם (פילנטרופים בלוס אנג׳לס, כולם יהודים ומהם ישראלים) נלחמו עד מוות בכל מי שהעז להפר את השקט והשלווה. כל זאת השתנה באותו אחר צהריים, כשהשגריר ניסה לדבר אך לא נתנו לו. המפגן היה מרשים ביותר - האולם היה מלא "ניצבים" איסלמיסטים שהופעלו כמו בובות על-ידי אחראית (אישה, דבר מאוד יוצא דופן שלא היה ניתן להעלות על הדעת בכל מדינה איסלאמית המכבדת את עצמה). השגריר התחנן, אנחנו באוניברסיטה, הסכיתו והאזינו, אולי תלמדו משהו מעניין, אך כיוון שהוא "רוצח ילדים" המפגינים לא איפשרו זאת, עד שהמשטרה פינתה את כולם ואסרה מנין מהם. מאותו ערב השתנה הכל, והיהודים התפכחו.

שקר נתעב

טוב לעיתים לצאת לשטח, כי לומדים דברים, רואים, שומעים, מתרשמים, חווים ואולי גם מיישמים אחר כך. כך במשרד התיירות. במשרד החוץ, לעומת זאת, נכשלו בדבר, ובגדול. היועץ הבכיר לשר באותם ימים, נותן היום תדרוכים על המצב בארץ לתורמים בחול. מומחה גדול הוא (לפחות לפי התשלום שהוא מקבל עבור אותם תדרוכים). רק כשהוא יכול היה לעשות מעשה, הוא נמנע. זוכרים אתם את יהודי אורנג׳ קאונטי שהתעלמו מהסכנה שצמחה בקרבם והציבה לה כמטרה את ילדיהם ונכדיהם? מסתבר שכך גם היה בירושלים הבירה. מעשה שהיה כך היה: מדי יום רביעי בשבוע היה הסגל הדיפלומטי הבכיר במדינת ישראל עולה למזרח ירושלים (היא אל קודס הכבושה) להפגש במלון אמבסדור. למלון היסטוריה ארוכה כמקום בו התרכזו כתבים זרים, שם הם נפשו, שם ניהלו רומנים, שם כתבו ומשם דיווחו, והם כמובן הוזמנו לאותם פגשים. גם פלשתינים רבים (ממשרדי התעמולה של הרשות ואחרים) היו מגיעים, עם אישורי כניסה מיוחדים לעלות לירושלים לאירוע מדי שבוע בשבועו.

נאמר ש"מציון תצא תורה ודבר השם מירושלים". כך לפי הנביא ישעיה (ב׳:3). הגירסה האנטי ישראלית של הפסוק היא אותו הדבר בדיוק: כל השקרים נגדנו נוצרו באל קודס ומשם הופצו לעולם כולו, קדמה וימה, צפונה ונגבה. "ישראל הורסת 24,000 בתים (של ערבים כמובן) מדי שנה בשנה". "ישראל גונבת את המים של הפלשתינים ומונעת מהם לשאוב מבארות בשטחם". "ישראל פיתחה זן מיוחד של חתול ענק, כמעט נמר, שמסתובב באל קודס (מזרח ירושלים) וטורף את תושבי המקום". "ישראל מוכרת או מספקת סמים לעזה". "ישראל מוהלת חומר שגורם לעקרות בעזה". "ישראל מרעיבה את העזתים, בדיוק כפי שהיא סיפרה לעולם שהנאצים עשו להם בגטאות". וכך הלאה וכך הלאה.

עלילות הדם נאמרו שם קבל עם ועדה, לסגל הדיפלומטי הבכיר המוצב בארץ ולנציגי התקשורת הזרה בארץ, כמו גם לגופים שלא למטרות רווח (ארגוני זכויות אדם ואחרים), והנאמר שם שודר החוצה, הופץ בעולם כולו וחזרו אחריו כל כך הרבה פעמים שהשקר הנתעב הפך לאמת לאשורה. כמובן שלא עזר שאוניברסיטת ירושלים, אוניברסטית בן-גוריון שבנגב, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת חיפה עזרו, כל אחת בדרכה. לא כאן המקום לפרט, ואסתפק לפיכך בדוגמה אחת לגבי אוניברסיטת ירושלים, הוותיקה מכולן, האחות המבוגרת (אך חסרת האחריות לחלוטין): שם סטודנטית לתואר שני כתבה עבודה שזכתה לאיצטלה אקדמית, מדוע חיילי צבא ההגנה לישראל לא אונסים נשים פלשתיניות (כיוון שהן תת-אנוש, ואנחנו דומים לנאצים; כמובן שהנאצים נהנו לאנוס יהודיות, ואף היו בתי הארחה מיוחדים עבור הקצינים הנאצים עם נשים יהודיות אותן הם הפכו לזונות, שקי חבטה ועוד גרוע מכך).

כי מציון תצא תורה, ונציגי ארגונים מפלשתין הכבושה (רובם יהודים-ישראלים) היו מגיעים לארה"ב לספר לנו בבהלה, בחיל וברעדה, על 24,000 בתים שישראל הורסת לפלשתינים מדי שנה בשנה. אויבי מדינת ישראל עושים עבודת שטח שאין כדוגמתא, ומשרד החוץ מנהל כנס (אחד ויחיד) אך מדאגה שיקשה על הסגל הדיפלומטי לעלות לבירה (אכן, לפעמים מדובר בשעה נסיעה לכל כיוון על כבישי האפרטהייד), אותו יום עיון (על כשלי ההסברה של מדינת ישראל) נערך בבירה החלופית, היא תל אביב!

קורס הצוערים של משרד החוץ כלל את טובי האנשים (בד"כ מקורבים או קרובים) שאיש לא הכיר. מה היה טוב מאשר לשלוח אותם מדי יום רביעי בשבוע למזרח ירושלים לאותו פגש? תמיד היה קפה או תה ועוגות. אפשר אפילו היה להחזיר להם את דמי המונית, האוטובוס או הנסיעה ברכב פרטי. הכניסה לפגש לא עלתה כסף. כך הם היו מכירים את עמיתיהם ממשרדי התעמולה הפלשתינית (בכל עיר שמכבדת עצמה יש להם משרד), את נציגי התקשורת הזרה המוצבים בארץ ואפילו יוצרים קשר עם שגריר או סגל דיפלומטי בכיר ממדינה זרה. היו חוזרים לקורס ומעבירים או מקבלים משוב על מה שהם תיעדו וחוו. היו המדריכים מקשרים את מה שקורה שם למה שקורה בשטח - בחול. כך בתאוריה.

מיותוג ישראל

היו יושבים אותם צוערים שאיש לא מכיר ומזהה בשקט ומלקטים רשמים. אוספים את החומר שניתן למשתתפים. מקבלים כרטיסי ביקור של אחרים. לומדים. ולאט-לאט בונים תמונה של תעשיית השקרים נגד מדינת ישראל. באוניברסיטאות הטובות ביותר בארה"ב לומדים לפי שיטת Case Studies, דבר אפקטיבי עד מאד. מן הסתם זה גם היה עובד בארץ. אך השר ויועצו הבכיר, שהגיע במיוחד מאנגליה ליעץ לשר איך ומה לעשות, לא חשבו שהדבר חשוב. בדיוק כמו היהודים באורנג׳ קאונטי בדרום קליפורניה. כך הוכשר השטח לתנועת החרם שתצמח, וישראל יכלה לעשות ועשתה מאומה.

כך חוזר אני למשרד התיירות, שהוא למעשה משרד פרסום והסברה של כל היפה בארץ לקהלי יעד ספציפיים. נזכור שזו בדיוק הייתה גישתה של ציפי לבני, כשהיא הייתה המשנה לראש הממשלה ושרת החוץ, האישה החזקה ביותר בישראל, בדומה לסגנית הנשיא היום בארה"ב יחסית לנשיא ביידן. לבני הציגה גישה של "מיתוג ישראל" ודאגה לתקציבים של עשרות מיליונים למטרה זאת. ברכה לבטלה, וכפל עבודה. המיתוג היה כל כך מוצלח, שהוא נשכח לגמרי, אך אין זאטוט ברחבי העולם שאינו יודע מה זה BDS!

משרד התיירות ממתג - מלשון בונה ומעצב את מיתוג ישראל כמותג נחשק - ובד"כ באפקטיביות רבה ביותר (ראה לדוגמה את הפרסומות בטלוויזיה "שלום:" אנשים שאין בינם לבין ישראל או יהדות ולו קשר רופף היו אומרים לי בחיוך "שלום!" כי התשדיר היה כה יעיל). משרד התיירות עובד בצמידות לקונסוליות אך למזלנו יש לו אוטונומיה, והעומדת בראש כל משרד - דיפלומטית ישראלית - אינה כפופה למשרד החוץ ונציגויותיו. כך נחסכים לנו תככים וההתנהגות הרווחת לרוב. במשרד התיירות ונציגויותיו מצאתי כל השנים עולם שונה, עולם חושב, עולם הרבה יותר נחמד.

בחוף המערבי, קונסול התיירות ענת בן יוסף חזרה ארצה ודינה אורנבך הגיעה במקומה - ברוך שובך ארצה ענת וברוכה הבאה דינה! לשתיכן עזר כנגד, פסטור ריצ׳רד ליבראנס, נוצרי אוהב ישראל, אדם משכמו ומעלה, פסטור בעברו, בהווה ובעתיד, ופשוט תענוג לעבוד אתו. אצלו תמצאו ידע מהול בגישה בריאה. עד כמה טוב שיש עוד כמה חלקות ראויות לציון בין המשרדים הממשלתיים שאמורים לתת שרות, וביחוד בין אלו המייצגים את ישראל. במשרד התיירות עושים זאת נאמנה - ועל כך, תודה!

תאריך:  18/04/2021   |   עודכן:  18/04/2021
ארי בוסל
+הרש"פ מכינה את דעת הקהל לדחיית הבחירות
09:32 18/04/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
יו"ר הרש"פ ממשיך להכשיר את דעת הקהל בשטחים לקראת האפשרות שהוא יפרסם צו נשיאותי הדוחה את הבחירות לפרלמנט הצפויות להיערך בעוד כחודש. הנימוקים החדשים: בקשה של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל לדחות את הבחירות וחשש של ממשל ביידן מניצחון חמאס בבחירות
([צילום: ויסאם נאסר, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בכיר חמאס ח'אלד משעל חוזר ללשכה המדינית של ארגון חמאס שממנה נעדר מאז 2017, לאחר שבבחירות האחרונות ללשכה המדינית של הארגון ניצח אסמעיל הניה וזכה בתפקיד ראש הלשכה המדינית. ארגון חמאס הודיע רשמית כי ח'אלד משעל נבחר ב-12 באפריל ע"י מועצת השורא של הארגון בחו"ל לתפקיד ראש חמאס בחו"ל, הקדנציה היא לתקופה של 4 שנים. הבחירה של ח'אלד משעל לתפקיד החדש נעשתה במסגרת תהליך הבחירות הפנימיות בתנועה שהחל בחודש פברואר שעבר. הבחירות הפנימיות בחמאס מתקיימות בארבעה אזורי בחירה: בבתי הכלא בישראל, ברצועת עזה, בשטחי הגדה ובחו"ל.
משלחת של המודיעין המצרי בראשותו של הגנרל אחמד עבד אלח'אלק, הממונה על התיק הישראלי-פלשתיני, הגיעה ביום שלישי שעבר לרצועת עזה, היא נפגשה עם הנהגת חמאס בראשות יחיא סינוואר ומרוואן עיסא, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס האחראי על השבויים והנעדרים הישראלים, ואחר כך יצאה לתל אביב לפגישה עם בכירי מערכת הביטחון בישראל.
צה"ל יטיל סגר כללי על אזור יהודה והשומרון והמעברים לרצועת עזה ייסגרו ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה וביום העצמאות שיחולו השבוע. כך הודיע (יום א', 11.4.21) דובר צה"ל.
11/04/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בימים האחרונים דיונים בנושא המדיניות הישראלית בנוגע להודעת בית הדין הבינלאומי בהאג על פתיחה בחקירה נגד מדינת ישראל. בדיונים השתתפו גם שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, השר יובל שטייניץ, השר יואב גלנט, השר מיכאל ביטון, הרמטכ״ל, ראש המל״ל, היועץ המשפטי לממשלה ובכירים נוספים.
08/04/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
המתקפה התקשורתית והדיפלומטית של מדינת ישראל על בית הדין הבינלאומי בהאג היא מסווה לשורה של כשלים שנובעים מההשקפות השמאלניות השולטות בפרקליטות ובמשרד החוץ מחד-גיסא, ומבורות במשפט הבינלאומי, מאידך.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il