|   15:07:40
דלג
  צ'לו רוזנברג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

תרבות הסמוך הארורה

מה שצריך להשתנות זו תרבות קבלת ההחלטות בישראל, בכל הרמות, ובכל התחומים, מתרבות מופקרת לתרבות תקינה המשמעות היא שהאחראים למחדלים ולקומבינות שיביאו לאסונות, יישבו בכלא, כפי שקורה במדינות מתוקנות
02/05/2021  |   צ'לו רוזנברג   |   יומני בלוגרים   |   אסון מירון   |   תגובות
מי בדק? [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

45 גופות. 45 משפחות אבלות. 45 קורבנות של תרבות הסמוך הידוע לנו לשמצה. דמם של 45 גופות על ידיהם של אלה האחראים על ביטחונם של אזרחי ישראל. שוב ושוב מראות נוראיים המזכירים את האסונות האחרים שנחתו על אזרחי ישראל כתוצאה מהפקרתם בידיהם של חדלי אישים, חדלי מעש, מקבלי משכורות עתק שאינם עושם כלום כדי למלא את תפקידם. 45 קורבנות של הקומבינות המלוכלכות של מקורבים ומקורבי מקורבים שאינם דואגים למחר כי הפוליטיקאים הבכירים דואגים להם. 45 קורבנות המזכירים לכולנו עד כמה הריקבון במוסדות המדינה הגיע לממדים מפלצתיים. ואין מי שיושיע, אין מי שיציל את אזרחי ישראל מאותם גורמים המביאים את המדינה לפשיטת רגל, ליגון ולסבל שלא יתוארו. ורוב אזרחי ישראל עומדים מנגד ומשלימים עם המצב במקום לעלות על בריקדות!

קראתי כמה וכמה פרשנויות של אנשים הגונים אך מנותקים מן המציאות. כך קראתי על החובה לכונן ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת האסון. עקרונית, ודאי שזו הצעה ראויה ונכונה אלא שאנו לא במדינה הנכונה כדי להשתמש בכלי חשוב זה. אינני רוצה להלאות את הקוראים אך אומר זאת בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: כל ועדות החקירה הממלכתיות, מאז קום המדינה ועד היום, לא הביאו לתוצאות המקוות. אף ועדה. אל תזכירו לי את ועדת אגרנט, ולא ועדת אור אור, ולא ועדות אחרות. להזכירכם שבעקבות אסון השריפה בכרמל, הח"כים הם שמנעו הקמת ועדת חקירה ממלכתית כשהצביעו נגדה בוועדה לביקורת המדינה.

איך זה קרה? פשוט מאוד: הח"כים מילאו אחר הוראותיו של נתניהו שהיה ראש ממשלה ולא רצה בוועדת חקירה ממלכתית. הנה ציטוט מדברי הח"כ דאז, פרופ' אריה אלדד: "ממשלת ישראל שחסמה בגופה הקמת ועדת חקירה ממלכתית - לא חששה מעיכוב ביישום לקחים נדרשים כדי להילחם בשריפות אלא מחשיפת כשליה המתמשכת של הממשלה, בהמשך למחדלי הממשלה הקודמת. רק קשר אינטרסים של כל האשמים יכול היה להכשיל מה שכל הציבור יודע שיש בו צורך - ועדת חקירה ממלכתית לחקר כשלי מערך הכיבוי וההצלה". הבנתם??? אז במה שונה המצב היום לאחר האסון במרום, מהמצב ב-2010? בכלום!

היעלה על הדעת שלאחר אסון נורא כמו זה שבמירון אף אחד באמת לא אשם? איך יכול להיות? לא הייתה מכה ברק, לא התמוטט ההר ולא נפל אסטרואיד על המקום הקדוש!!! גם הבלתי מוסמכים לחוות דעה, יכולים לשאול. למשל, האם מהנדסים בדקו את המבנים ועמידתם בלחץ עשרות אלפים? אם החומר שהונח בירידה המפורסמת מחליק מאוד, האם מישהו לא היה צריך לחשוב שהחומר אינו מתאים לסוג כזה של אירוע? ודאי שכן. איך המשטרה נתנה אישור לקיום האירוע??? איך מכבי האש נתנו אישור לאירוע? האם נבדקו דרכי המילוט אם חלילה יקרה אסון? אין לי תשובות לשאלות אלה אך אני משוכנע שהנושאים הללו או שלא נבדקו כראוי או שלא נבדקו כלל. ועדת חקירה ממלכתית אמורה להגיע לחקר האמת אך אני סקפטי מאוד שהתשובות תהיינה אמתיות.

מי שמצפה שוועדת חקירה פרלמנטרית תוציא את הערמונים מן האש ותביא לתיקון תרבות הסמוך המופקרת, טועה טעות מרה. איני רוצה להיכנס גם לחוק ועדות חקירה ולקשיים העצומים בחיוב הממשלה לקבל את המלצות הוועדה. ככל נאמר, הממשלה אינה מחויבת לנהוג לפי המלצות ועדת החקירה הממלכתיות וגם לא הפרלמנטריות. וכאן בעצם נסתם הגולל. מה שצריך להשתנות זו תרבות קבלת ההחלטות בישראל, בכל הרמות, ובכל התחומים, מתרבות מופקרת לתרבות תקינה. המשמעות היא שהאחראים למחדלים ולקומבינות שיביאו לאסונות, יישבו בכלא, כפי שקורה במדינות מתוקנות. עד אז, לדאבון לבי, אנו צפויים לעוד ועוד אסונות לא רק במרום אלא גם במקומות אחרים... אלא אם העם יעלה על בריקדות ולא ירד מהן עד שהמצב הנושא הזה יחלוף מן העולם.

תאריך:  02/05/2021   |   עודכן:  02/05/2021
צ'לו רוזנברג
+"לכן המשכיל בעת ההיא ידום"
22:49 02/05/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לעברם של אלו שנתנו את האישורים לעליה המונית לא מבוקרת חובה לא לדומם את קולות הביקורת אלא לנהוג כעמוס, שלא נרתע גם בשעות קשות לומר את "כי ידעתי רבים פשעיכם ועצומים חטאותיכם"
(יש לתת את הדין [צילום: דוד כהן, פלאש 90])
+אוניברסיטת חיפה מאירה את המגדל בצורת נר זיכרון
20:41 02/05/21  |  עידן יוסף
אוניברסיטת חיפה מאירה את המגדל בצורת נר זיכרון בהזדהות עם הרוגי ופצועי אסון הר מירון. בהודעת אבל שפרסמה נכתב: "בימים קשים אלה, מדינת ישראל מאוחדת כולה - משתתפת בצערן של המשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון במירון ומאחלת החלמה מהירה לפצועים. ליבנו עם המשפחות".
[צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה]
[צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה]
+הקמת ועדת חקירה ממלכתית בממשלת מעבר
20:25 02/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התבטא עדיין בעניינה של ועדת החקירה ובסביבת גנץ מעריכים כי הוא יטרפד את הקמתה  ▪  שר המשפטים מעוניין להקים את הוועדה במהירות כשהמידע זמין, אך תידרש לכך הסכמה מצד הליכוד
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+הנעדר ממירון נמצא בתל אביב
19:04 02/05/21  |  עידן יוסף
חיים יצחק איכט נמצא, הנעדר ממירון, אותר והוא כרגע נמצא בדרכו לביתו בבאר שבע. מכר פגש אותו בתחנה המרכזית בתל אביב ונתן לו טלפון כדי שישוחח עם אמו.
+האפיפיור פרנציסקוס שלח תנחומים על האסון במירון
14:53 02/05/21  |  מירב ארד
האפיפיור פרנציסקוס התייחס במהלך הדרשה השבועית שלו לאסון במירון: "מביע את תנחומיי לעם בישראל בעקבות האסון בו נהרגו 45 בני אדם ורבים נפצעו. אני מבטיח לקורבנות ולמשפחתויהם שאני אזכור אותם בתפילותיי".
+הנשיא ריבלין ביקר במכון לרפואה משפטית
13:52 02/05/21  |  מירב ארד
נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר במכון לרפואה משפטית, שמע עלך הליך זיהוי החללים באסון במירון ונחשף למחסור ברופאים משפטיים במדינת ישראל. הנשיא הוסיף: "קשה לתפוס את כאבן של המשפחות שנכנסו אל השבת בלי שידעו מה עלה בגורלם של יקיריהם ויצאו מהשבת אל בתי העלמין - אני אתכן בכאבכן, כל העם בישראל אתכן בכאבכן".
[צילום: מארק ניימן/ לע"מ]
+יו"ר הכנסת הדליק נר זיכרון בכניסה למשכן
12:18 02/05/21  |  מירב ארד
יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הדליק נר זיכרון בכניסה למשכן, לזכר הרוגי האסון בהר מירון. בהתאם להחלטת יו"ר הכנסת לוין, מליאת הכנסת תקיים מחר דיון אבל מיוחד באסון הכבד שאירע במירון. הדיון יתקיים במתכונת של דיון אישי.
([צילום: ערוץ הכנסת])
+ברוך אשם
12:02 02/05/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
אחרי כל אסון, נקמת הדם הקדומה קמה אצלנו לתחייה ומזכירה שגם אנחנו כמו בני דודנו באנו מן המדבר ועדיין לא השתחררנו מחוקיו  ▪  אחרי כל אירוע מחפשים אצלנו אשמים, מתוך תפיסה דתית/עיתונאית היולית שחקירה מטרתה מציאת אשמים
(אסונות קורים [צילום: עודד בלילטי/AP])
+המפכ"ל: חותרים להפקת לקחים מאוזנת
10:46 02/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רב-ניצב יעקב שבתאי כתב לשוטרי משטרת ישראל שהמשטרה חותרת לחקר האמת ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באסון מירון  ▪  "כך נוהג ארגון שערכיו הם נר לרגליו, ארגון שלא מתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות"
(המפכ"ל וראש הממשלה בזירת האסון במירון [צילום: רונן זבולון])
[צילום: ערוץ הכנסת]
+שר "אוי הברוך!"
10:18 02/05/21  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
עוד תהיה ועדת חקירה לאחר יום האבל הלאומי  ▪  גם ימצאו אשמים ותוסקנה מסקנות, ויקבעו תקציבים לדברים שצריך היה לעשות בעבר  ▪  האם משהו השתנה? כמה זמן יקח עד האסון הבא?
(אשמים ומסקנות [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+יאללה, בואו נאשים את בג"ץ
08:52 02/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בג"ץ מעולם לא הוציא צו שמנע את הפקעת קבר רשב"י  ▪  ב-2014 היה הסדר דיוני בהסכמת המדינה, ולאחר מכן היא ניהלה במשך ארבע שנים מו"מ להסדר חלופי - שאושר בינואר שעבר  ▪  אבל גורמים בימין מעדיפים לכזב ואז להאשים - וממש לא בפעם הראשונה
(המדינה לא מיהרה לשום מקום [צילום: פלאש 90])
+הושלם זיהוי כל ההרוגים באסון מירון
07:50 02/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סמוך לשעת חצות הושלם זיהוי כל 45 הרוגי אסון המירון שהובאו למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר  ▪  44 מהם שוחררו לקבורה, והנותר ישוחרר במהלך היום על-פי בקשת משפחתו  ▪  ד"ר חן קוגל: הצורך והבקשה של המשפחות לסיום מהיר של התהליך היה מובן ופעלנו לאורו, אך לא ויתרנו על הצעדים המקצועיים הנדרשים
(הדגלים הורדו אל חצי התורן במשכן הכנסת [צילום: דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרבות הסמוך הארורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב_שמואל
3/05/21 22:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסון מירון
המפקח הכללי של משטרת ישראל, רב-ניצב יעקב שבתאי, הצהיר כי המשטרה תפעל להפקת לקחים מאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באסון מירון.
02/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
התסריט מוכר: פאשלה, ובגדול. אצבע מאשימה והאשמות באוויר כלפי כל מי שרק ניתן. תחקיר או ועדת חקירה. המלצות. והעולם על צירו סובב, זה שהיה הוא שיהיה, אין חדש תחת השמש. דבר לא משתנה.
02/05/2021  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
נמצאו האשמים באסון מירון: שופטי בית המשפט העליון. הם אלו שמנעו מהמדינה ב-2018 להפקיע את מתחם קבר רשב"י, הותירו אותו בידי עסקנים בלתי כשירים, הנציחו את הברדק והתוצאה לפנינו. טיעון מוחץ, ללא ספק. יש איתו רק בעיה קטנה אחת: הוא איננו אמת, שלא לומר כוזב ביודעין.
02/05/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
במכון לרפואה משפטית באבו כביר הושלם זיהוי 45 גופות ההרוגים באסון מירון. ביום שישי בצהריים החלה מלאכת זיהוי הגופות של הגברים והנערים שמתו כתוצאה מן הדוחק בקבר רשב"י. מלאכת הזיהוי הופסקה עם כניסת השבת, וחודשה עם צאת השבת.
02/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
אסון מירון מחייב בדיקה מעמיקה, חקירה נרחבת והפקת לקחים בשורה של מישורים. הללו צריכים לבוא זה לצד זה, ולא זה במקום זה. כולם נחוצים משום שהם פועלים בלוחות זמנים שונים, בסמכויות שונות ובמטרות שונות. ממדי האסון אינם מאפשרים לוותר על-אף אחד מהם.
01/05/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il