|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הגיגים תשכ"ז

קרקע מדינה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - קרצוף חלודה, שערורייה, ניצחון כביר והתנכלות "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר חודש טוב ושבוע טוב
14/06/2021  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ראשית המסיק במשק אחיה, זיתים[צילום: איתמר וייס]


אִשְׁפּוּז כְּפוּי

הומור מסייע להתגבר על צוק העתים - גם בגיל מבוגר. הנה מה שיש למשורר יעקב ברזילי להגיד בנדון:

"בִּקְשִׁישׁוּתִי הַמֻפְלֶגֶת אֻלַּצְתִּי לְהִתְאַשְׁפֵּז /
בִּקְּשׁוּ לִתְהוֹת עַל קַנְקַנִּי /
לְבָאֵר צְלִילוּתִי /
אִם נִתָּן לְקַרְצֵף חֲלוּדָה מֵרֹאשִׁי /
אוֹ אוּלַי כְּבָר מְאֻחָר /
שְׁנוֹתַי הִשְׁתַּלְּטוּ עַל נְכָסַי /
הָרוֹפְאִים הָיוּ אֹבְדֵי עֵצוֹת, הִתְלַבְּטוּ /
בְּהִתַּמֵּר עָשָׁן לָבָן מֵאֲרֻבַּת בֵּית הַחוֹלִים /
כְּבָר יָדַעְתִּי שֶׁתּוֹרִי לְהֵעָקֵד //

מָתַי קָמָה הַשֶּׁמֶשׁ? - שְׁאַלָנִי נֵאוֹרוֹלוֹג צָעִיר וְנִמְרָץ /
כְּשֶׁהַיָּרֵחַ הוֹלֵךְ לִישֹׁן - עָנִיתִי
מָה שְׁמוֹ שֶׁל נְשִׂיא הַמְּדִינָה שֶׁלָּנוּ? - הוֹסִיף לִשְׁאֹל /
הַשֵּׁם שֶׁנָּתְנוּ לוֹ הוֹרָיו - הַשִׁיבוֹתִי /
וְהוּא לֹא מַרְפֶּה /
בְּאֵיזוֹ עוֹנָה מֵעוֹנוֹת הַשָּׁנָה יוֹרֵד גֶּשֶׁם? - שָׁאַל /
בָּעוֹנָה שֶׁשּׁוֹכְחִים לְחַתֵּל אֶת הָעֲנָנִים - עָנִיתִי //

צָץ רַעְיוֹן בְּמֹחִי /
דּוֹקְטוֹר, הַאִם תַּסְכִּים שֶׁגַּם אֲנִי אֶשְׁאַל שְׁאֵלוֹת? /
אַדְּרַבָּא וְאַדְּרַבָּא - הִתְעוֹדֵד הָרוֹפֵא /
מַהִי פָּרָשַׁת הַשָּׁבוּעַ דּוֹקְטוֹר? - שָׁאַלְתִּי /
חָשַׁב חָשַׁב, וְסֶכֶר שְׁתִיקָתוֹ עָלֶה עַל גְּדוֹתָיו /
כְּשֶׁנִּפְגְּשׁוּ, מָה אָמַר אֱלֹהִים לְמֹשֶׁה בְּאַרְבַּע עֵינַיִם? - הוֹסַפְתִּי לִשְׁאֹל /
וְכִי עָלַי לָדַעַת, אֲנִי הֲרֵי לֹא הִשְׁתַּתַּפְתִּי בַּפְּגִישָׁה - רָטַן הָרוֹפֵא /
וְעוֹד שְׁאֵלָה, שְׁאֵלָה אַחֲרוֹנָה /
לְהַעֲרָכָתְךָ הַמִּקְצוֹעִית דּוֹקְטוֹר, מִי צָרִיךְ לְהִתְאַשְׁפֵּז אַתָּה אוֹ אֲנִי? //

אֲנִי כְּבָר בַּבַּיִת, הָרוֹפֵא עֲדַיִן בְּבֵית חוֹלִים". //

חרפה

ממשלת ישראל מפרסמת מודעות אבל על מי שנהרגו במעשי איבה. מעניין למה לא על חיילים וקצינים, שנפלו בהגינם עלינו. במודעת אבל על אל"ם במיל' אבי הר-אבן הי"ד - חתן פרס ביטחון ישראל ולשעבר ראש סוכנות החלל הישראלית - שנרצח בפרעות בעכו, כתבה הממשלה, ש"הוא נפגע בפעולות איבה בעיר עכו ומת מפצעיו". ניסוח נורא, אומלל ושערורייתי, שהנו חרפה למנסחיו.

אבי הר-אבן נרצח על-ידי פורעים ערביים, כאמור, ולא נהרג. האם מי שחיברו את המודעה לא הצליחו להבין זאת?! (תודתי לד"ר מוטי קידר על שהפנה את עיניי למודעה בכנס "הביטחוניסטים").

תבוסה

הוויתור המסתמן על מצעד הדגלים בירושלים, שמנומק בק"ן טעמים קלושים, והשינויים בתוכניתו, הנו צעד חשוב, המצביע מי אכן ניצח ב"שומר החומות". רמז - לא ישראל! חמאס מכתיב לממשלתנו המורתעת מה ייעשה בירושלים; וזה עוד צעד חשוב באב"דן ריבונותנו, שהיא מטרתו המוצהרת. בקרוב יכתיב לה חמאס מה ייעשה בכל אתר ואתר במדינה, וממשלתנו תציית.
לו חשבה ממשלתנו, שאנחנו, היהודים, ריבונים בארץ-ישראל, הייתה מחילה זאת גם על ירושלים, בירתנו. עצם הדיון הממשלתי על זכות היהודים להניף את דגלם בירושלים, ולשוטט בה כאוות-נפשם, כולל בהר-הבית, מלמד, כי הממשלה אינה חושבת כך (ואולי נכנעת להערכות אוויליות, שרווחות במשטרה ובמערכת הביטחון) הנה ניצחון כביר של חמאס.

צו דרקוני

משק אחיה בשילה, מהמשקים החקלאיים הגדולים בבנימין, יצטרך לפנות 150 דונם של כרמי זיתים, שעיבד כיוון ששופטי בג"ץ קבעו, כי עליו לציית לצו דרקוני של "שימוש מפריע", שהוצא נגדו בתחילת שנת 2008. החברה ערערה, וועדת ערר של המינהל האזרחי דחתה את ערעורה, למרות שלא הוכח כלל, שהמתלונן הערבי הנו בעליהן של קרקעות בעמק שילה. מפסיקת הוועדה עולה, כי כל קרקע, שאינה "קרקע מדינה" ביהודה ובשומרון, מוגדרת "קרקע פרטית", גם אם עותר מוחשי לא הוכיח עליה בעלות, ולפיכך, אפשר לפנות ממנה חקלאים יהודיים.
צו "שימוש מפריע" הנו עוד פרי באושים של הגישה השלילית במינהל האזרחי כלפי התיישבות היהודית. הוא קובע, כי בכל תלונת ערבי, יש לפנות את החקלאי היהודי מהשטח באופן חד-צדדי. גישה גזענית זו אומצה על-ידי המינהל האזרחי ועל-ידי פרקליט המדינה, ומופעלת הרבה ביהודה ובשומרון.

דוח השופט אדמונד לוי תקף את הצו במלים קשות. "על-פי השקפתנו, הצו דרקוני, ושיטת משפט מתוקנת אסור לה שתשלים עם קיומו, גם אם הוא מנומק בצורך לשמור על הסדר הציבורי", כתבו חברי ועדת לוי. "לא ברור כיצד עיבוד חקלאי של קרקע, שאינה קרקע מדינה, ואין לה דורש, מהווה הפרה של הסדר הציבורי. נראה אפוא כי הוגי הצו שמו לעצמם מטרה - למנוע מההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון להרחיב את גבולה".

בעקבות הדוח דנה הכנסת בסוגיה, והמדינה הודיעה, שהיא מקפיאה את החלטת ועדת העררים עד לסיומה של עבודת מטה במשרד הביטחון. השר דאז משה יעלון טען, שזה צו לא-מוסרי, אך הוועדה במשרדו משכה את העניין במשך שנים, ולא הגישה המלצות.

מעניין לראות את עמדת המדינה בדיון בבג"ץ. פרקליטי מחלקת הבג"צים טענו, של"צו שימוש מפריע" יש חשיבות "בשמירת הסדר הציבורי ומניעת הפרעתו באמצעות פלישה לרשות הפרט", תוך אימוץ "רף הוכחה מנהלית". כלומר, רף נמוך, שאינו דורש הוכחת בעלות מלאה של המתלונן, ומסתפק בזיקה כלשהי.

עוד טענו הפרקליטים, שהצו חוקי, ואין מקום להתערב בו. מאחר שהשטחים האמורים "משמשים זה שנים כמקור פרנסתם של משפחות רבות", כתבו נציגי מחלקת הבג"צים, "יש להעדיף מתווה של פינוי מוסכם בדרכי שלום". קרי - שמשק אחיה יעקור בעצמו את מטעיו ואת כרמיו.

בכתב התשובה הזכירו עורכי-הדין של משק אחיה, שאלוף מוטי אלמוז, אז ראש המינהל האזרחי, אמר, שנאלץ לחתום על הצווים אף שלא הסכים עם תוכנם. הם העלו מגוון טענות משפטיות, ובהן שמשק אחיה רכש את השטח ולא פלש אליו; ולכן, צו שימוש מפריע - המכוון לפולשים - אינו חל עליו; ושצו שימוש מפריע יכול לחול רק על קרקע פרטית, והקרקעות בעמק שילה הן קרקעות "מירי" בבעלות הריבון. כשנעשה ניתוח לאחר המוות לאובדן ריבונותנו ביהודה ובשומרון, יהיה לצו הדרקוני הזה, למחלקת הבג"צים ולבית המשפט העליון נתח חשוב בהסברי המחדל.

על המלחמה הבאה

מה יהיה במלחמה העתידית יסביר ד"ר חיים אסא, היועץ לביטחון לאומי, בסדנה הקרובה של "פורום אלפרדו". הסדנה תתקיים בספרייה הציבורית "לדורות" בלוד ביום רביעי, 23 ביוני 2021, בשעה שש וחצי בערב, ותשודר גם ב"זום". אסא פרסם באחרונה, יחד עם פרופ' יוסף אגסי, ספר בנושא, והוא נחשב לגורם משפיע בעיצוב ההיערכות הישראלית למלחמה בעתיד.

תאריך:  14/06/2021   |   עודכן:  14/06/2021
אביתר בן-צדף
+צה"ל עיבה פריסת סוללות כיפת ברזל
19:22 14/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כוחות צה"ל תגברו את פריסת סוללות כיפת ברזל מחשש לירי רקטות שיבוצע על-ידי חמאס וארגוני הטרור הפלשתינים ברצועת עזה כתגובה למצעד הדגלים הצפוי מחר בירושלים  ▪  הרב דרוקמן: ריקוד הדגלים מבטא את שלטוננו בירושלים
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ליקוי מאורות
14:28 14/06/21  |  שמעון גרובר   |   לרשימה המלאה
לאחר כישלונות ממשלות ישראל להבטיח את שלום אזרחיה ורכושם, קמה ממשלה חדשה שכבשה את רצועת עזה, שיקמה אותה והביאה פריחה כלכלית לתושביה, ושקט וביטחון לתושבי ישראל
(כובשים את עזה [צילום: ג'ון מינצ'ילו/AP])
+המנדט הבריטי היטיב עם האוכלוסייה הערבית [חלק ב']
13:21 14/06/21  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
- הגישה השמרנית בה תמך משרד המושבות הייתה שמפעל החינוך הוא בזבזני אבל מעל הכל השכלה יוצרת סכנות חברתיות ופוליטיות  ▪  ציבור משכילים הוא מטבעו מפורר סמכות, מעלה מתחים חברתיים ויוצר אופוזיציה לשלטון
(העדפה בכל התחומים [צילום: אריק מטסון/לע"מ])
+הדמוקרטים מתקוטטים על ישראל
13:13 14/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עומר השוותה בין ישראל וארה"ב לבין החמאס והטליבאן, מחוקקים יהודים דמוקרטים יצאו נגדה, הנהגת הסיעה התערבה - מדווח וושינגטון פוסט
(עומר. פרסמה הבהרה [צילום: מורי גאש, AP])
+ממשלה חדשה עם רעיונות ישנים
12:22 14/06/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
שוב מתבצעת החייאה רבת מרפאים ברעיון המדינה הפלשתינית, שוב הרעיון ההגיוני של פתרון הסכסוך הערבי ישראלי על-ידי הקמת מדינה שכנה מסולק בהינף יד ובמחי הרהור כשרסיסי זיכרונות של השנים האחרונות המזכירות לנו בדם, אש, תימרות עשן וממ"דים דחוסים את ימי ולילי האימה והפחד, ימי החרדה, האזעקות והאש
(חזרה לטילים [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90])
+לקראת סבב לחימה נוסף ברצועה?
08:30 14/06/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
היוזמה המצרית ליצוב הפסקת האש בין ישראל לחמאס מדשדשת במקומה וארגון חמאס חושש מכך שיתקשה מאוד לתרגם את הישגיו במלחמה האחרונה להצלחות מדיניות. ברצועת עזה מעריכים כי חמאס ינסה לאתגר את הממשלה החדשה בישראל על-רקע "מצעד הדגלים" השבוע כדי לטרוף את הקלפים מחדש
([צילום: דו"צ])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
גורמים ברצועת עזה אומרים כי ארגון חמאס החל לאבד את סבלנותו מהדשדוש במגעים המדיניים שמצרים רוצה לקדם בניסיון לייצב את הפסקת האש ברצועת עזה ובהמשך להשיג רגיעה ארוכת טווח, הנשיא א-סיסי פועל במלוא המרץ להשיג מטרה זו, מאינטרסים מצריים, אך גם על-פי בקשה אישית ממנו של הנשיא ג'ו ביידן.
במלחמה בעידן החדש (הפוסט-מודרני), וגם קודם לה, העובדות אינן חשובות, אלא התדמית, שמייצרת התנהגות הצדדים. כך, היה במלחמת קוריאה, במלחמת ויטנאם וגם במלחמת יום הכיפורים. העובדה, שהציבור האמריקני, או הישראלי, קיבלו את סיום המלחמה בחמיצות, ואילו אויביהם חגגו ניצחון, גם באמצעות תמונות ניצחון, הכריעה אז ועתה את תפיסת המלחמה, שזה עתה הסתיימה.
משטרת ישראל והשב"כ עצרו לחקירה שבעה תושבי הרצליה והסביבה בחשד למעורבות בתקיפה על-רקע לאומני של תושב טייבה סמוך למסגד סידני עלי בהרצליה צוות חקירה מיוחד של משטרת ישראל במרחב ירקון והשב"כ, ניהל במהלך החודש האחרון חקירה בחשד למעורבות שבעה חשודים בעבירות הסתה ותקיפה על-רקע לאומני בהרצליה.
10/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
כוח ימ"ם ושב"כ שהיה בפעילות מעצר מבוקשים בג'נין נקלע לחילופי אש עם אנשי מנגנון הביטחון הפלשתינים. בתקרית נהרגו שלושה פלשתינים - שניים מהם אנשי מנגנוני הביטחון הפלשתינים. לא היו נפגעים לכוחותינו.
10/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בעקבות המלחמה האחרונה ברצועת עזה, הפך נושא עסקת חילופי שבויים חדשה בין ישראל לחמאס לאחד הנושאים החשובים מכיוון שישראל מתנה את שיקום רצועת עזה בהחזרת 4 השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים בידי חמאס. על-פי גורמים מצרים, משלחת ביטחונית של חמאס בראשותו של מרוואן עיסא, סגנו של רמטכ"ל הזרוע הצבאית מוחמד דף, הגיעה אתמול לקהיר לשיחות עם המודיעין המצרי על עסקת חילופי השבויים, אחריה תגיע משלחת ביטחונית ישראלית לקהיר לדון באותו נושא.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il