|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

הגיגים תשל"ט

"ושבתה הארץ"

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - נהנתנים, שביעית, מיוחס, תחקיר וחבר-מביא-חבר "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת ואושר כתיבה וחתימה טובה! "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה"
09/09/2021  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
יבול זול [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]


סעו צִיּוֹנָהּ

הקורונה עדיין אתנו! ראוי להזכיר, ואינה מתכוונת להרפות - למרות התגובה הלא-נחרצת של ממשלת הכחש והמרמה, שמישהו כתב לראשה ספר על הדברת המגיפה, ולמרות מה שנראה כאדישות ישראלית למגיפה. לפיכך, הנה שירו של שאול נגר, המבוסס על שירו המפורסם של נח רוזנבלום משנת תרנ"ח (1898), הפותח בשורות, "שְׂאוּ צִיּוֹנָה נֵס וָדֶגֶל, דֶּגֶל מַחֲנֵה יְהוּדָה".

וכך כתב שאול נגר:

"נָס הַדֶּגֶל, סְעוּ צִיּוֹנָה,
תִּפָּגְשׁוּ כָּאן עִם קוֹרוֹנָה,
בְּכִנּוּס אוֹ בָּרַכֶּבֶת
לְאֶזְרָח תָּמִים אוֹרֶבֶת. //

לְכִידוּת אוֹ אַף מִשְׁמַעַת -
הַתְּכוּנָה שֶׁכֹּה נוֹדַעַת -
עָזְבוּ מִזְּמַן אֶת הַבְּרִיּוֹת
הַצּוֹעֲקִים רַק תְּנוּ לִחְיוֹת. //

מְשַׂגְשֶׂגֶת וּבוֹעֶטֶת
בַּחֲשַׁאי הִיא גַּם לוֹאֶטֶת,
מַפִּילָה הִיא לְמִשְׁכָּב,
בְּלִי הַתְרָעָה עַל גַּל תִּרְכַּב. //

מַכְחִישִׁים יֵשׁ לַקּוֹרוֹנָה -
מִשְׁקָלָם יוֹתֵר מִטּוֹנָה,
קִצְרֵי רְאוּת, נֶהֶנְתָנִים,
שֶׁלֹּא יַתְמִידוּ כָּךְ שָׁנִים. //

שְׂאוּ צִיּוֹנָה נֵס וְדֶגֶל,
הִתְאַמְּצוּ, יִטֹּף הָאֵגֶל,
יַחְדָּו נִגְבַּר נִתְעַשֵּׁתָה,
נִתְגַּבֵּר, נִצֹּר בְּלִי רֶתַע". //

שנת שמיטה

ה'תשפ"ב היא שנת שמיטה - אחת המצוות, התלויות בארץ-ישראל; כלומר, נוהגת רק בה. שנת שמיטה היא השנה השביעית במחזור השנים, שלפי המסורת, החל בשנה ה-21 להתנחלות בני ישראל בארץ. לכן, היא נקראת גם, שביעית.

"כִּי תָבֹאוּ אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אֲנִי נֹתֵן לָכֶם - וְשָׁבְתָה הָאָרֶץ, שַׁבָּת לַ-ה'", נאמר בספר ויקרא (פרק כ"ה, פסוק ב'). הצטווינו לשמוט את הארץ. כלומר, לתת לה מנוחה, לא לעבדהּ ולא לקטוף את יבולה, אלא להפקירו לכל דיכפין. דרך אגב, שמיטה חלה גם על ענייני כספים. שנת שמיטה נמשכת מא' בתשרי, שהוא ראש-השנה, עד כ"ט באלול, ונוהגים להחילה כבר מקיץ השנה השישית עד ט"ו בשבט בשנה השמינית.

עם ראשית ההתיישבות בארץ-ישראל בסוף המאה התשע-עשרה, היו צריכים ראשוני האיכרים היהודיים והרבנים להתמודד עם מצוות השמיטה. בתחילה ניתן היתר מכירה, המזוהה עם הרב אברהם יצחק הכהן קוק, רבן של יפו ושל המושבות. למרות שרצה, ששמיטה תישמר כהלכתה, העריך הרב קוק, ששמיטה תהרוס את המושבות החקלאיות, והורה לתמוך בהיתר המכירה, שפסקו רבנים שקדמו לו, ולפיו ניתן למכור את הקרקע לגויים למשך שנת השמיטה, וליהנות בכל זאת מפרי הארץ. מתן ההיתר גרם לביקורת קשה של רבנים, שחלקו עליו.

עם הקמת מדינת ישראל היו רבנים, וביניהם הרב שלמה גורן, שטענו, שהבעלות הכוללת של המדינה על הקרקעות מונעת את השימוש בהיתר המכירה. השימוש בהיתר המכירה נמשך, ובהיותו הרב הראשי, שותף הרב גורן ביישומו, והכניס בו שיפורים.

חקלאים שומרי שמיטה יכולים לשמוט לחלוטין את הקרקע, להשתמש בהיתר מכירה, להתקשר עם "אוצר בית-דין", או לגדל על מצע מנותק - יבול חממה, שאינו מחובר לקרקע, ואינו מושקה בגשמים. צרכנים יכולים לצרוך בשביעית ירקות ופירות מיבול השנה השישית (בתנאי, כמובן, שאוחסן כיאות), מיבול נכרי (שגידל גוי בארץ-ישראל), או מייבוא (יבול חו"ל).

הפתרון המעניין ביותר נקרא, "אוצר בית-דין" - כדי למנוע פגיעה בשדות, במטעים ובציוד חקלאי, נעשה קטיף מאורגן של היבול המופקר בשנה השביעית, והוא מחולק/נמכר לציבור במחיר זול. כיוון שיבול שביעית חסר כל ערך כספי, מכסה מחירו לצרכן רק את הוצאות הקטיף, ההובלה והשיווק.

ראוי להזכיר, כי יש בארץ-ישראל אזורים שאינם נכללים בקרקעות שחובת שמיטה חלה עליהן - למשל, בגולן, בגליל המערבי, בערבה הדרומית ובנגב. כלומר, ניתן ליהנות מיבול, שגידלו בהם חקלאים יהודיים.

החסינים 2

פלוני, דיווח איתמר לוין באתר הזה, נידון לעונשי מאסר על שעשה בבתו הקטינה מעשים מגונים, ואף אנס אותה. אומנם זה היה מזמן, אך משפטו הסתיים (?) עתה, ואין לנו מושג מי הוא. גם בתיק, שהובא לבית המשפט העליון נקרא האב האוהב, פלוני.

למה?! כי גם הוא במיוחסים; והרשו לי להניח - רק מפני שאני רשע-מרושע - שהטעות, שמצא בית המשפט העליון בכתב התביעה, והביאה להקלה בעונשו, לא הייתה תמימה, אלא הנחת סלב מובנית.

ברחו

בסוף יולי 1958 ברחו 66 אסירים ביטחוניים מכלא שאטה, ובמרד האסירים נהרגו שני סוהרים ואחד-עשר אסירים. בינתיים שונה שמו של הכלא לבית-הסוהר שיטה; וכעת, הוא כלא גלבוע, אך השיטה נשארה בעינה - רשלנות ומעילה באמון.

בגרסה מוקדמת של הידיעה נמסר, כי רב-גונדר קטי פרי, נציבת שירות בתי-הסוהר, דיווחה, כי הבורחים לא חפרו מנהרה, אלא הרימו משטח כבד, שכיסה על חלל בקרקע (פתח ביוב - אב"ץ). אני מבין היטב מדוע נמחק הפריט הזה בהמשך.

ביפן הייתה נציבת שירות בתי-הסוהר מתפטרת מיד בעקבות הבריחה, או אפילו מבצעת חראקירי. אצלנו היא עוד תקודם...

אבל הפריט המעניין ביותר בסיפור, שכתב באתר הזה עידן יוסף, הוא: "חקלאים שהבחינו בנמלטים בשדות סברו שהם גנבים ודיווחו למשטרה בסביבות השעה 03:00, אך זו לא שלחה שוטרים, כנראה משום שחשבה שמדובר באירוע פלילי שגרתי...". תיאור מדויק של בטלנות משטרתנו בכל האמור בפשיעה חקלאית וגם אחרת. כנאמר - מה משותף לשוטר עברי ולסינדרלה? הם נמצאים רק באגדות!

כמובן, יהיו תחקיר והפקת לקחים, ומפקדים בשב"ס ובמשטרה יקודמו, וישובחו; ואולי ימצאו ש"ג אחד, שיוכלו להאשימו - כמנהג בני ישראל. למה להפלות רק את מפקד משטרת לוד בפרעות תשפ"א?!

נפוטיזם

בניקיונות לקראת ראש השנה גיליתי גזיר עיתון, שנעלם, ודיבר על מינוי משנה-ליועץ המשפטי לממשלה.

וכרגיל, בממלכת המשפט שלנו, שפועלת בלא בקרה, נבחר לתפקיד עו"ד גיל לימון, הידוע כחבר ותיק של ד"ר אביחי מנדלבליט, שהמליץ על מינויו, עוד מימיהם בפרקליטות הצבאית. למי שאינם זוכרים - מנדלבליט הנו היועץ המשפטי לממשלה, וישב בראש ועדת האיתור, שהמליצה על מינוי לימון.

נפוטיזם כל כך בוטה איני זוכר; ולהנחתי לו נעשה כדבר הזה במשרד ממשלתי, או בחברה ממשלתית, היה היועץ המשפטי לממשלה משליך על המבצעים בליסטראות ענקיות ושאר ירקות, ומונע את המינוי.

אך בדמוקרטיה, המעוותת על-ידי מערכת אכיפת החוק שלנו, ליופיטר מותר מה שאסור לשור, כיוון שאין דין ואין דיין.

תאריך:  09/09/2021   |   עודכן:  09/09/2021
אביתר בן-צדף
+נבחנת הכנסת החולים מאומן ל-14 ימי בידוד
21:44 09/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהנחיית ראש הממשלה: צעדי אכיפה קשים יינקטו כנגד חולים מאומן שנכנסו לישראל במרמה  ▪  בין הצעדים: חקירת משטרה ונקיטת הליך פלילי מלא  ▪  ההסעה לבידוד תהיה על-חשבון החולים
חוגגים באומן [צילום: פלאש 90]
+אכיפה פלילית לחולים שיפרו בידוד
20:49 09/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הפרקליטות מזהירה מפני הפעלת האיסור על הפצת מחלה - שהעונש עליו יכול להגיע לשבע שנות מאסר  ▪  הבעיות: המשטרה אינה פועלת בצורה ממוקדת לאיתור מפרי בידוד, טענות לאכיפה בררנית
(רשימת דוח למפר בידוד [צילום: דוברות המשטרה])
כך נראה התור למתחם הבדיקות קורונה בשעה 21:50 באצטדיון סמי עופר בחיפה [צילום: חדשות NWS]
+ועדת החוקה תדון במערך בדיקות הקורונה לכיפור ולסוכות
20:28 09/09/21  |  עידן יוסף
בעקבות העומסים במתחמי הבדיקות, הודיע יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב כי יכנס את הוועדה בראשותו לדיון במערך הבדיקות הקורונה ליום הכיפורים וחג הסוכות, ולאחר שבדיון שהתקיים בשבוע שעבר, ערב ראש השנה, התריע על היערכות בלתי מספקת בנושא ועל האפשרות להיווצרות תורי ענק במתחמים בתקופת החגים.

מיד אחריו תתקיים ישיבת מעקב אחר מדיניות האכיפה של משרד הבט"פ לעניין המאבק בנגיף הקורונה. בישיבה ישתתף מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן. אחריה צפויה ישיבת מעקב על פעילות ועדת החריגים בנושא היציאה מישראל - (הפועלת מכוח סעיף 7א(ג) לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה)

+מכבי: שיא במספר בדיקות הקורונה מאז תחילת המגיפה
20:22 09/09/21  |  עידן יוסף
היום נבדקו במרפאות מכבי כ-35 אלף חברים. השיא הקודם עמד על 32 אלף. במכבי קוראים למשרד הבריאות לקבוע מדיניות חדשה בנושא הבדיקות.
+מאות מאומתים חזרו מאומן עם בדיקות קורונה מזויפות
20:10 09/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
זייפו אישורי בדיקה שלילית לקורונה ונמצאו חולים מאומתים  ▪  פרופ' אש על העומסים בבדיקות: פועלים להרחבת המערך  ▪  בנט: "פועלים לטפל בהיקף העומסים במתחמי הבדיקות"  ▪  יד שרה: מלאי מחוללי החמצן הניידים אזל, מערך החמצן של ישראל קרוב לאי ספיקה
(אמבולנסים ממתינים לנוחתים בארץ [צילום: איחוד הצלה])
+ביידן יחייב את כל עובדי הממשל הפדרלי להתחסן
18:07 09/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הצו צפוי להתפרסם היום והוא יחול על 4 מיליון עובדים - שכירים ועובדי קבלן - כולל אנשי הכוחות המזוינים  ▪  המטרה: ללחוץ על המגזר הפרטי ומערכת החינוך לנקוט מדיניות חיסונים ובדיקות מחמירה יותר
(שואף להתחסנות המונית [צילום: אוון ווצ'י, AP])
+ירידה קלה בתחלואה, אסור להיות שאננים
16:50 09/09/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פרופ' נחמן אש הודיע כי משרד הבריאות ופיקוד העורף פועל להקמת מתחמי בדיקות PCR נוספות ולהרחבת שעות הפעילות של המתחמים הנוספים  ▪  ההודעה - בעקבות עומסים חריגים שהיו במתחמים ברחבי הארץ במהלך ראש השנה  ▪  "אמנם מקדם ההדבקה מתחת ל-1 לראשונה בגל ההדבקה הנוכחי. אבל אסור לנו להיות שאננים. מספר הנדבקים היומי עדיין גבוה מאוד"
(פרופ' נחמן אש. נראה שהציבור מקפיד על ההנחיות [צילום: לע"מ])
+ירידה במקדם ההדבקה של הקורונה - 0.83
10:44 09/09/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
83.2% מכלל אוכלוסיית ישראל מתגוררת ברשויות מקומיות אדומות וכתומות  ▪  מספר מאומתי הקורונה החדשים עמד אתמול על 3,247 בני אדם - מספר שתועד לאחרונה לפני חודש  ▪  מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+חיסונים זה לא הכל
08:16 09/09/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
כדאי שהשרה שאשא-ביטון תחבוש שוב את ספסלי הלימודים כדי לגלות עד כמה התורה היא חברתית  ▪  איווט, כשנתת את מס עבאס בסך 53 מיליארד שקלים וחצי, האם חשבת על בתי החולים הקורסים בכלל, ותחת הקורונה בפרט?  ▪  ולקינוח קצת צניעות לא תזיק
(בנט. קצת צניעות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ושבתה הארץ"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
9/09/21 16:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
כדאי שהשרה שאשא-ביטון תחבוש שוב את ספסלי הלימודים כדי לגלות עד כמה התורה היא חברתית איווט, כשנתת את מס עבאס בסך 53 מיליארד שקלים וחצי, האם חשבת על בתי החולים הקורסים בכלל, ותחת הקורונה בפרט? ולקינוח קצת צניעות לא תזיק
09/09/2021  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
קנדה פותחת החל מהיום (יום ג', 7.9.21) את גבולותיה בפני מטיילים ותיירים בינלאומיים אשר התחסנו באופן מלא נגד נגיף הקורונה.
07/09/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
הקורונה בארה"ב למעשה הסתיימה. היא תסתיים בחודש אוקטובר. או אולי באביב הבא. אולי בסוף 2022. אולי בעוד שנתיים-שלוש. המומחים הבולטים ביותר בארה"ב אינם יודעים להשיב על השאלה הבסיסית: מתי זה ייגמר? התשובות באות בתרחישים שונים, חלקן נאמרות בצניעות וחלקן בביטחון מתימטי: המגיפה תסתיים כאשר רמת התמותה מן הקורונה תרד לזו של השפעת העונתית. או כאשר רוב הילדים יחוסנו. או כאשר לאמריקנים יימאס מן המגבלות והם יתחסנו.
06/09/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
משרד הבריאות עדכן (יום ב', 6.9.21) כי 5,729 מאומתים אובחנו אמש, זאת לעומת 779,6 לפני שבוע. במרכז הלאומי למערכה בקורונה מציינים כי מספר החולים המאומתים הנמוך יחסית מושפע ממיעוט בדיקות במהלך סוף השבוע. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5.27%. בישראל 84,659 חולים פעילים, מתוכם 689 במצב קשה. במקביל דווח בחדשות 12 כי ערב חג ראש השנה נשבר שיא בדיקות יומי מתחילת המגפה: 205 אלף נבדקו. סך הכל בוצעו אתמול 205,420 בדיקות PCR.
06/09/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה: מהיום כלל הילדים בעלי תו נכה יקבלו פטור מהתו הירוק. כל התקנות הוארכו עד ל-15.9.21, כך שהוועדה תוכל לשוב ולבחון את המתווה ביחס ליום כיפור ולחג הסוכות.
05/09/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il