|   15:07:40
דלג
  שמחה סיאני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

סיפורים מן החיים

איזה פלא, איזה פלא...

האם ילדה תחילה שני בנים ואז, לא הצליחה להרות יותר היא חפצה בילדים נוספים ועברה טיפולי פוריות יום אחד בישר לה הרופא: "גבירתי, הטיפול הצליח ואת נושאת ברחמך חמישה עוברים"
19/09/2021  |   שמחה סיאני   |   יומני בלוגרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות
"חמישה במכה אחת" [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]

אביטל ומשה [צילום: איריס קון-ו׳יינר]

יש לי טבע משונה. בשובי הביתה מבילוי בחצות הלילה, אני אוהבת לדומם מנוע, לשבת במכוניתי בחושך, ליהנות מהשקט ולחשוב על קורות היום שעבר עליי. אני מביטה בהולכי הרגל הליליים, השונים כל כך מהולכי הרגל היומיים. אפשר לראות קבוצות של נערות ונערים המדברים בקולי קולות, כאילו השעה היא שעת צהריים כאילו העולם שייך רק לצעירים!

אני מביטה באנשים נושאי תרמילי גב גדולים על שכמם, יש הגוררים אחריהם עגלות סופר עמוסות בחפציהם, שיערם מגודל ועיניהם הטרוטות תרות אחר מקום בו יוכלו לבלות את הלילה...
ישנם גם זוגות צעירים הפוסעים זה לצד זו, מדברים בביישנות ומחייכים באושר ולעיתים, לא תאמינו, אני רואה זוגות צעירים, בדרך כלל דתיים, הולכים בנחת, כשהגבר הצעיר מסיע עגלה עם תינוק ואשתו פוסעת לצדו. הם מדברים ביניהם בשקט... וכולי פליאה, מה הם עושים בחצות הלילה עם תינוק רך בשנים, והלא בשעה זו הוא צריך לישון במיטה חמה ולא להיות מובל בעגלה, כשצינת הלילה שורה מסביב.

מלווה מלכה

הכי אני אוהבת לעקוב אחרי "מלווה מלכה", אותו עובד עירייה המלווה ברגל את האוטו פחוס-האף של עיריית ירושלים הנוסע לאיטו באצילת של מלכה. האיש מחזיק בידו צינור מים ו"מטאטא" עם זרם מים ואוויר את מדרכות העיר. האוטו נוסע לאט-לאט ואחריו, כשובל של מלכה, נוסעות בטור ארוך מכוניות בגדלים ובצבעים שונים צייתניות ושקטות, ללא צפצוף וטרוניות, והשיירה עוברת למול עיניי כבמחזה. מדי פעם, כשניתן, חומקת אחת המכוניות מהטור, עוקפת בזריזות את "מלכת העירייה" פחוסת האף ונוסעת חיש לדרכה.

"מלווה המלכה" מנקה את מדרכות העיר מהלכלוך ואף אנו, ננקה ביום כיפור את הלב והנשמה מכל חטאינו. חברותיי ואני, עטויות בגדי לבן, נתקבץ כבכול שנה ליד בית הכנסת השכונתי הקטן, נשמע את קול השופר שיבקיע שערי רקיע, ונזכה למחילה וסליחה מהיושב במרומים, בתקווה שימלא את כל משאלות לבנו לטובה ולברכה! ומה יותר טוב מסיפור פלאי המחמם את הלב, להתחיל בו את שנת תשפ"ב (תהיה שנה פלאית באמת)? והריהו לפניכם.

ריח של נפטלין

בימים אלה, נישאה בשעה טובה ומוצלחת נכדתי הבכורה, אביטל, המתגוררת בארה"ב, ניו-יורק, מקום הולדתה ומגוריה. בתי הבכורה, איריס, נסעה לאמריקה בעקבות האהבה, נשתקעה בה וילדה את חמשת ילדיה/נכדיי שיחיו: אביטל, אורן-יוסף, נתנאל, שירה וטליה.

חמש שנים תמימות נפגשה אביטל עם גבר צעיר ונחמד, משה שמו, ואני כבר על קוצים! לא פעם אמרתי לאיריס: "מה קורה פה? חמש שנים היא יוצאת עם בחור והוא לא מציע לה נישואים? שתיפרד ממנו ותמצא לה גבר אחר שתחלוק עמו את חייה. מה זה? אפילו מים, שיהיו נקיים וזכים ככל שיהיו, אם הם עומדים זמן רב, סופם שיסריחו"!

ואיריס, שהפכה להיות אמריקנית, רחמנא ליצלן, ענתה לי בשלווה: "אימא, אני לא מתערבת! אחרי גיל שמונה עשרה היא אחראית לחייה. אביטל ילדה גדולה ויכולה להחליט בעצמה על גורלה. יש לי עוד ילדים לטפל בהם בבית הזה, שכחת? ואני מתעקשת ואומרת לה: "איריס, מהילדה עולה כבר ריח של נפטלין, אוטוטו היא בת שלושים, תעשי משהו! אביטל היא לא כמו יהושע בן נון שאמר: "שמש בגבעון דום וירח בעמק איילון" והשמש עמדה מלכת. השעון של חייה מתקתק, הזמן רץ והיא מתבגרת. מה את חושבת, שלוחצים על כפתור ונכנסים להריון"?

"הו, אימא, מה את דואגת, זמנים חדשים זמירות חדשות! היום נשים יולדות אחרי גיל ארבעים ויותר." ואכן, תודה לאל, סופסוף הם נישאו בשעה טובה ובמזל טוב ורק אחרי החתונה, ניגלה לי סוד העיכוב. אביטל הכירה את משה כשהייתה בת 25 והוא רק בן... 20, צעיר מדי מכדי להינשא.

חמסה!

משה, חתני, הוא הבן הבכור מתוך חמישייה! כן, קראתם נכון, ח מ י ש י י ה! וכך סופר לי: משפחתו של משה שייכת לזרם חב"ד. אמו ילדה תחילה שני בנים ואז, לא הצליחה להרות יותר. היא חפצה בילדים נוספים ועברה טיפולי פוריות. יום אחד בישר לה הרופא: "גבירתי, הטיפול הצליח ואת נושאת ברחמך חמישה עוברים". "מה? חמישה עוברים אמרת"? "כן גבירתי, חמישה עוברים ואני מייעץ לך לדלל...".

"לדלל?", שאלה כולה מבולבלת, "רגע, דוקטור, מה זאת אומרת 'לדלל'"? "לדלל פירושו להוריד מהרחם שלושה עוברים ולהותיר שניים מתוך החמישה כדי לחזק את שני העוברים וכדי שייוולדו לך תינוקות בריאים. דעי לך גבירתי, ששמירת כל העוברים צופנת בחובה סכנה הנוגעת לבריאותם"!

הבשורה זעזעה את אמו של משה והיא אמרה לרופא: "אני יודעת שאתה דואג לי ולעוברים שברחמי. תודה לך על עצתך המקצועית והטובה, אך אני מבקשת להתייעץ עם הרב שלי". "בבקשה, עשי כרצונך", ענה.

ואכן, ליום המחרת אצה אמו של משה לרב הקהילה וסיפרה לו את הבשורה הטובה, שיש ברחמה חמישה עוברים! הרב שמח בשמחתה ואז אמרה לו, שהרופא ביקש את רשותה לדלל שלושה עוברים מתוך החמישה ושאלה, מה דעתו? אמר לה הרב: "אם הרופא אמר לך לדלל, אז תדללי. זה המקצוע שלו, יש לו ניסיון וכדאי שתשמעי בקולו". "תודה, כבוד הרב", אמרה אמו של משה והחליטה לשאול בעצת רב נוסף בקהילה. היא פנתה לרב השני וסיפרה לו על חרדתה והיסוסיה הנוגעים לדילול העוברים שברחמה, כפי שהציעו הרופא והרב.

הביט הלה בעיניה ואמר לה בקול שקט: "בתי, תראי כמה זמן ציפית להריון הזה וכמה טיפולים מייסרים עברת ועכשיו, את רוצה לדלל עוברים? זה כאילו את 'רוצחת' במו ידייך את עוברייך. אני מציע לך, שלא תדללי שום עובר! הקב"ה בירך אותך בחמישה עוברים והוא יעזור לך גם להבא. שמרי על עוברייך, תגדלי אותם ברחמך ותלדי אותם לשלום. אני יודע שהמשימה קשה ולא יהיה לך קל ללדת אותם ולגדל אותם, אך הקב"ה יסייע בידך וברבות הימים, תרווי מהם רוב נחת והם יטפלו בך ובאביהם בזקנתכם בכבוד ובשמחה"!

כך אמר הרב, ברך אותה והיא החליטה לשמוע בקולו. ואכן, ההריון היה קשה והלידה גם כן. נולדו בן, שלוש בנות ובן נוסף וכולם תודה לאל בריאים ושלמים! "הדבר נדיר מאד. היה מזל גדול לאמו של משה, חתנך, ממש נס! ילדים במקרה כזה, אם הם חיים, נולדים עם מומים קשים וסובלים כל ימי חייהם, לכן בדרך כלל רופאים לא מסתכנים במקרים כאלה ומדללים את העוברים. אם לאם יש חמישה עוברים, אנו מדללים שלושה, ואם יש ברחמה שלישייה, אנו מדללים שניים.

כב' הרב סיכן מאוד את האם, והיא הייתה נושאת כל חייה את פירות ההחלטה הגרועה הזאת"! כך אמר לי ידידי פרופ' בני בר-עוז, מנהל המחלקות לפגים ויילודים בבית חולים "הדסה" עין כרם והר-הצופים בירושלים.

אחרי הלידה, בני ובנות קהילת חב"ד במקום קבעו תורנויות, עזרו ליולדת עשרים וארבע שעות ביממה וסעדו אותה. הם קנו לתינוקות בגדים, חיתולים, צעצועים, מזון לתינוקות, בישלו, עזרו בניקיון את הבית וליוו את היולדת ימים רבים אחרי הלידה, עד שהחלימה לגמרי והתחזקה.
משה, חתני, הוא בכור החמישייה! אחיותיו ואחיו גדלו והם מטפלים בנאמנות אין קץ בהוריהם הרווים מהם רוב נחת, כפי שבירך אותה הרב. כל שבעת הילדים מנגנים, כל אחד בכלי אחר: משה שלנו מנגן בגיטרה ומשלים בימים אלה תואר ראשון במוזיקולוגיה. אחיו ואחיותיו מנגנים בכינור, בתוף, בפסנתר, בצ'לו, בחליל צד... ובימי חג ושמחות משפחתיות, מנגנים כל השבעה להנאת ההורים, האורחים וחברי קהילת חב"ד באזורם.

אביטל, נכדתי האהובה, הצטרפה למשפחה נפלאה ואילו הם, זכו בכלה יפה, חרוצה ומנהלת מצטיינת! עתה אני מצפה בקוצר רוח לנין/נינה, ואילו הזוג הצעיר, לא אצה לו הדרך ככל הצעירים בדורנו. אמתין עוד חודש ואז אתקשר שוב לאיריס, בתי. אולי היא תיאות לזרז את "העניינים". הפעם, כדאי לה! אם תצליח, תהפוך בקרוב לסבתא, ואין דבר יותר מקסים ומשובב נפש מאשר נכדים..., קל וחומר נינים.

עם "סיפור פלאי" כזה, ראוי להתחיל ברגל ימין את שנת תשפ"ב. אני מאחלת לכם רעיי, שנה טובה, בריאה ופלאית!






תאריך:  19/09/2021   |   עודכן:  23/09/2021
שמחה סיאני
+משרד החקלאות: חל איסור על הכנסת סטים של ארבעת המינים ממדינות זרות
14:05 19/09/21  |  מירב ארד
לקראת חג הסוכות, משרד החקלאות מתריע: חל איסור על הכנסת סטים של ארבעת המינים ממדינות זרות לישראל, שעלולים להוות סכנה לקיומה של החקלאות המקומית. משרד החקלאות מבהיר כי כל נוסע הנכנס לישראל רשאי להכניס לתחומי המדינה עמו אתרוג בודד אחד לצריכה אישית, ובעת כניסתו עליו להציגו בפני נציג השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות הנמצא במעבר הגבול. נציג המשרד יבדוק את האתרוג כדי לאשר שאין בו נגעים ומזיקים.
+סוכה בשיטת הסנדוויץ'
13:50 19/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

()
+חג הסוכות שלי (ב')
12:54 19/09/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מי ייתן וביטויי היחד יהיו מלווים בברכה, שמשה רבנו בברכתו לשבטי ישראל הרעיף על הבן יוסף, שארצנו תהיה תמיד מבורכת גם מהשפע הנובע "ממגד שמים מטל... וממגד תבואת שמש...וממגד ארץ ומלואה..."
(סוכת שלומך [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+מהי תשובה
12:30 19/09/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
חידוש מדהים נתחדש בבית מדרשו של רבי יהודה אלקלעי, לפני היות הציונות: "התשובה הכללית היא שנשוב אל הארץ אשר יצאנו משם, כי היא בית חיינו"  ▪  "ותשובה ותפילה וצדקה, מעבירין את רוע הגזירה" - מתוך פיוט 'ונתנה תוקף'
(תשובה לא"י [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+יום כיפור שלי
09:13 19/09/21  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה
אני נזכר בעשן העולה מצריחון המפקד של הטנק שלנו שם חסרה פתאום דמותו של מפקד הטנק אילן קיטאי ששוכב הרוג על הרצפה  ▪  גם תמונת פניו המגועלות בדם של הטען קשר משה משה חוזרת לבקרני
(מראות שלא נשכחים [צילום: לע"מ])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
מדי שנה, לקראת יום הכיפורים זיכרונות המלחמה הארורה הזו חוזרים ומציפים אותי, יחד עם געגוע לחברים שאינם. התמונות שלא מרפות, כמו זו של חברי מהשרות הסדיר מוטי קורב בדקותיו האחרונות שותת דם מצווארו מונח על האלונקה שבנשיאתה למסוק המאחר אני שותף. גם שיחתי האחרונה עם הטוב בחבריי משה מילדינר על דיונת חול בתדריך מח"ט 600 בשבת 13 באוקטובר, ליד רכס חמדיה הסמוך לתעלה יומיים לפני שנהרג בצומת טרטור לקסיקון.
19/09/2021  |  יורם דורי  |   יומני בלוגרים
הסיפור המקראי - מספר שמות דרך ספר ויקרא וספר במדבר עד הגיענו לספר האחרון בתורה, ספר דברים - קובע קביעה חד-משמעית, שלחג סוכות יש צד לאומי מובהק, בהיותו זכר לסוכות, בהן שהו בני ישראל בדרכם רבת השנים במדבר ממצרים לארץ כנען.
הימים האלה הם ימי תשובה והשאלה היא מהי ההגדרה של תשובה וגם על מה בדיוק עושים תשובה? בדרך כלל מדברים על תשובה מחטאים, אבל בראש השנה, בכל התפילות לא מזכירים בכלל חטא ועוון, מדברים רק על קבלת מלכותו יתברך ובכל זאת אלה ימים של תשובה. מסתבר שתשובה פירושה חזרה. בזוהר כתוב שהמילה תשובה מתחלקת לשנים: תשוב ה', ה' תתאה (האות אחרונה שבשם ה') תשוב ותתחבר לשלוש האותיות שמהן הפרדנו אותה כביכול בכך שעסקנו בענייני היומיום שלנו בלי לחשוב על החיבור לשלוש האותיות שביחד איתה מהוות את שם ה', וזו התשובה הבסיסית הנדרשת. כי שם הויה הוא המהווה את כל המציאות והאות ה' היא "קבלנית הביצוע".
15/09/2021  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
מערכת News1 מאחלת לגולשיה ולכל בית ישראל גמר חתימה טובה. המערכת תשוב לפעול במוצאי כיפור לאחר שבירת הצום. במקרה חרום יועברו כאן עידכונים. מדור "תכנים ברשת" יעדכן באופן אוטומטי על הנעשה בחדשות (בעיקר מאתרי חדשות בחו"ל). שאר התוכן באתר יתעדכן אוטומטית.
15/09/2021  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
היכולת לסלוח, לוותר על הכעס המוצדק ולבחור בערכים חשובים יותר כגון כבוד הדדי ויחסים חשובה בפרט בתקופה כה מייגעת זו עם הקורונה, בה ההישרדות של כולם מזמנת פגיעות לא מכוונות, על ימין ועל שמאל. היום יותר מתמיד, כשאין לנו יותר מדי משאבים ומערכות תמיכה לבזבז, יום הכיפורים הוא הזדמנות לחשבון נפש - מה הבחירה שלא תוציא אותנו בכי רע.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il