בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
חשוב שתתחדש המסגרת הבית"רית למען השרשת רעיון בית"ר בחיי היומיום של החברה הישראלית, כדי לבלום את הידרדרותנו הפנימית. חשוב להחזיר לקידמת הבימה הפוליטית, בתקשורת ובכנסת, את האידיאולוגיה, את אמירת האמת, את כיבוד הזולת, את הדיבור המכבד, את "עטרת גאון ותגר", את "העוז וההדר"
|
זאב ז'בוטינסקי [צילום: לע"מ]
|
|
|
|
|
מאות בוגרי תנועת בית"ר התכנסו בנורדיה שבשרון - איך לא שם? - למפגש נוסטלגי, של חיבוקים, זיכרונות, געגוע, שירה. מפגש שלידתו בקבוצת וואטסאפ שנפתחה לפני כחודשיים בשם: "בית"רים תל-חי!". הידיעה על פתיחת הקבוצה התפשטה כאש בשדה קוצים בקרב ותיקי התנועה. תוך זמן קצר הצטרפו עשרות ומאות בוגרים והחלו להעלות שמות וצילומים מימים עברו, גם להביע את כאבם על מצב התנועה כיום. "מהי בית"ר? מהו טיבה, מהותה מהו הסוד הנפשי שמבדיל בינה לבין יתר המחנות של הנוער העברי?" - שואל ראש בית"ר זאב ז'בוטינסקי בברכתו לתנועה בשנתה החמישית, 1929. תשובתו מפתיעה: "אינני יודע, ואולי זו היא התהילה הטובה ביותר מכל התהילות שתשמעו ביום זה, אשר אדם הקרוב לרוחכם כמוני, אף הוא אינו יודע את השם המפורש של סוד קדושתכם". בהמשך סיפר מה הוא מחפש: "דור עברי שלא רק מתגעגע לתחייה, כי אם מוכשר לתחייה". הוא הוסיף: "זו תהי חוקתכם: לתפארת בכל - בדיבור ובנימוס, ביחסכם לחבר ולמתנגד, לזקן ולאשה ולילד. בעבודה - תהיה מה שתהיה, יגיע-כפיים או עמל-פקידים, מלאכתכם הפרטית או שירותי-ציבור - עבדו כמתנדבי-קדושה. בשעת סכנה היו ככלי זין חריף ועז. בחיי יום-יום של החברה היו למופת של אדיבות ויושר"... הרבה ממחשבתו הקדיש ז'בוטינסקי לידידיו הצעירים, "בני חלומי וסברי", בתקווה שיתנו את הטון הראוי, ההדרי, בחיי היומיום של המדינה לאחר תקומתה. מנהיג ציוני שלא זכה לראות בתקומת המדינה, אבל בעיני רוחו שירטט לפרטיה את דמותה האידיאלית בעיניו. בוודאי לא היה חולם לראות את מצבה החברתי, את פני הנהגתה היום ובשנים האחרונות, כפי שהיא נראית - רחוקה מהערכים שהוא ייחס לבית"ר, בבת עינו, ולרעיון ההדר המופלא שכה הקפיד לטפח, כמעט לשווא. תנועתו הפוליטית בטרם קום המדינה ויורשתה לאחר מכן, תנועת החרות, הלכו עשרות שנים במדבר הפוליטי, עד שגדול תלמידיו, מנחם בגין, זכה להגשים את סיסמת "לשלטון בחרתנו". זה היה מהפך פוליטי, רב חשיבות מבחינה דמוקרטית, אבל לא כל-כך מהפך תרבותי, אידאולוגי, רוחני. הימין הגיע לשלטון, אבל לא השכיל להנחיל לכלל את ערכי אבי התנועה, את רוח בית"ר. דווקא בשנות האופוזיציה עד 1977 הייתה בית"ר תנועה משמעותית למדי. אל שורותיה נקבצו במעוזים הפזורים ברחבי הארץ לא רק צאצאי המשפחה הלוחמת, בית"רים בני בית"רים, אלא גם צעירים בפריפריה של מה שכונתה "ישראל השנייה". מאז הלכה בית"ר והתפוגגה, אבל זכר השנים היפות של התנועה חקוק היטב בקרב ותיקיה. מאמציהם לשמר את מעמד התנועה לא צלח, והם התפזרו איש לעיסוקו, איש לביתו, נוצרים בליבם את המורשת הבית"רית. בעוונותיי לא הייתי בבית"ר, הלכתי לצופים, אבל בנפשי הייתי ונותרתי בית"רי. ב1982 נשלחתי להדרכה במחנה בית"ר בדרום-אפריקה, גם הוצאתי לאור בעזרת רעי הבית"רים גרשון סתיו ויוסף קיסטר את ספרו של אבי: "אחימאיר ובית"ר". במכון ז'בוטינסקי שאני קשור אליו בכל נימי נפשי, אצור ארכיון בית"ר לדורותיה וסניפיה בארץ ובעולם. בהם עדויות כאובות על בית"ר בשואה, בית"רים שניספו אם בידי הגרמנים הנאצים ואם בידי הרוסים הקומוניסטים וכל משתפי הפעולה. "הגיע הזמן להחיות את בית"ר" - כתב בית"רי אחד בקבוצת הוואטסאפ. מישהו אחר הוסיף: " אנחנו גחלים של תנועה מפוארת שמתקיימת עם הרבה סימני שאלה. אנחנו חייבים להפשיל שרוולים ולהפוך כל אבן כדי לעצור את התהליך שמתרחש היום". אחת הסיבות להיעדר עניין מצד הנוער - כתב אחר - היא בכך ש"השם בית"ר מזוהה היום יותר עם ארגון לה-פאמיליה ופחות עם ערכים ציוניים, חברתיים ואנושיים". ועוד אמירה בקבוצה: "כנראה שהיום אין מקום לתנועה אידיאולוגית כבית"ר. גם איש לא יודע להגיד בדיוק מה היה חושב מורנו ורבנו על מה שקורה היום. מורנו ורבנו - זה לא ביבי"... ואכן, תנועת בית"ר שמשרדיה פעלו שנים רבות בבית ז'בוטינסקי בתל אביב, הוצאה משם זה לא מכבר, ופועלת מבית מרידור בירושלים, במאמץ לחדש ימיה כקדם. זרם המצטרפים לקבוצת "בית"רים תל-חי!" נוטע תקווה, שיש עתיד לתנועת הנוער בית"ר, בעיקר אם המפגש בנורדיה - שהתקיים ב-י"ב בחשון, יום הולדתו ה141 של ראש בית"ר - לא יסתכם רק בחידושי היכרויות ובצ'אפחות, עד למפגש הבא, אם וכאשר יתקיים. חשוב שתתחדש המסגרת הבית"רית למען השרשת רעיון בית"ר בחיי היומיום של החברה הישראלית, כדי לבלום את הידרדרותנו הפנימית. חשוב להחזיר לקידמת הבימה הפוליטית, בתקשורת ובכנסת, את האידיאולוגיה, את אמירת האמת, את כיבוד הזולת, את הדיבור המכבד, את "עטרת גאון ותגר", את "העוז וההדר", את "ההוד הנסתר", את מורשת תל-חי!
|
תאריך:
|
18/10/2021
|
|
|
עודכן:
|
18/10/2021
|
|
יוסי אחימאיר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אאג
|
21/10/21 19:19
|
|
ראיתי היום פרסום שחמאס מגיש אולטימטום לישראל: עליה להעביר אליו סכום כסף קטרי בדרכים שהוא מעוניין בהן עד מחרתיים, ואם לאו הוא יחדש את האלימות מרצועת עזה.
|
|
|
סמי בקלש (60), שעד לא-מכבר שימש כמנכ"ל הכנסת, מספר בגילוי-לב כיצד נפלט בנעוריו מכל מסגרת אפשרית, כולל בית-ספר לעבריינים, מעיד על עצמו כי אינו איש פוליטי, אך נזהר בלשונו, וחושב כי חברי הכנסת מייצגים את כל שכבות העם. ראיון עם מי שהתנדבות ונתינה לקהילה הן חלק מאישיותו.
|
|
|
בהיותו שר החינוך ניסה ראש הממשלה נפתלי בנט, לייצר קוד מיוחד במוסדות האקדמאים, לבנות קוד אשר יציב קווים ברורים להתנהלות חלק מהמרצים אשר הביעו דעות נגד המדינה, נגד חיילי צה"ל, נגד המוסד בו עבדו ובעיקר הביעו את אמונותיהם ודעותיהם הרדיקליים הקיצוניים מול סטודנטים שסירבו לשמוע, מיאנו לקבל, מחו על הסגנון האלים והברוטאלי נגד מדינת ישראל.
|
|
|
סוף טוב: ושבו מחבלים נמלטים לכילאם וההשלכות? יום הכיפורים מן התורה - לידיעת הבור ג'וניור לפיד לידיעת המוחות הקרימינליים: הפשע לא משתלם, עיין מקרה גור ולקינוח פסוקו
|
|
|
תחת הכותרת "גם זו מורשת פרס" (10.10.21) התייחס כתב הארץ גידי וייץ לראיון שקיים עם קולט אביטל, שבמהלכו חשפה אביטל את העובדה ששמעון פרס פגע בה.
|
|
|
|