|   15:07:40
דלג
  איתן קלינסקי  
משורר ומורה לתנ"ך
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
איזו זכות [צילום: נאסר אישתיה/פלאש 90]

בל נעשה לערבים מה ששנוא עלינו היהודים

האם יש לנו זכות לקבוע לתלמיד בבית הספר הערבי, שילמד רק את השירה והספרות שאנחנו אישרנו לו בתוכנית הלימודים? האם לנו יש זכות לקבוע גבולות לאופק החלום של התרבות הנעה לעבר העתיד, ולקבוע על מה מותר להתרפק בתוך המטען ההיסטורי והתרבותי העשיר של העבר
22/06/2022  |   איתן קלינסקי   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

במהלך מערכות הבחירות האחרונות ניהל בנימין נתניהו, מי שהיה ראש ממשלה, משא-ומתן עם נציגי רע"ם בכנסת כדי לגייסם לפרסם בכל גילויי הדעת שלהם בעת מערכת הבחירות, כי הם רואים בו מועמד יחידי לראשות הממשלה על פני כל מועמד אחר לתפקיד. אך בסופו של דבר העדיפו נציגי רע"ם בכנסת את נציג ההתנחלות לתפקיד ראש הממשלה. בכך הצליחו בנימין נתניהו המאוכזב מרע"ם ונפתלי בנט נציג מפלגת ימין-מתנחלי להחזיר אותנו לימי כנסות ראשונות, בהן כיהנו חברי כנסת ערבים, שהרבו בדברי חנופה לשלטון והשמיעו אפילו שירי הלל לממשל הצבאי. הם כביכול התמקדו בדאגה לאוכלוסייה הערבית. הם ראו את עיקר תפקידם במה ניתן לחלוב.

היה זה אחד המחזות האבסורדיים שקשה להאמין שהתרחשו, כשחברי כנסת ערבים, הקנויים על-ידי ממשל מפא"י, הצביעו בעד המשך קיום הממשל הצבאי ואילו יו"ר תנועת החרות, חבר הכנסת מנחם בגין, מצא עצמו בחזית אחת נגדם עם מק"י במאבק נגד הממשל הצבאי. היה זה מנחם בגין, שנשא נאום מרגש ומרשים נגד תופעה לא דמוקרטית של כליאת אזרחים במדינת ישראל בתחום ממשל צבאי, וחברי הכנסת הערבים הקנויים הצטרפו למקהלה שביקשה לקטוע את נאומו של מנחם בגין בקריאות ביניים בוטות וגסות רוח.

לצערי, חוגים רבים בשמאל נגועים בגישה הטוענת, מדוע חברי הכנסת הערבים, שלא הצטרפו לקואליציה בראשות נפתלי בנט, מרבים להתמקד בנושאים לאומיים ואינם מקדישים מזמנם לנושאים חברתיים. חלקו השני של המשפט הוא שקרי, כי מי שעוקב אחרי פעילות של אותם חברי הכנסת נוכח לדעת, כי חלק הארי מסדר יומם הפרלמנטרי מוקדש לנושאים חברתיים. והייתי מוסיף, שמחובתם לתת ביטוי כן גם למאווים לאומיים של מיעוט לאומי אותו הם מייצגים.

בצדק כל יהודי מתקומם נגד מעלליו של שר ההיסטוריה, כאשר אנו קוראים את משפטו וקביעתו הנחרצת בעקבות תמורות, שחוללה המהפכה הצרפתית - "ליהודים החיים בתוכנו כאזרחים - הכל, ליהודים החיים בתוכנו כאומה - לא כלום". למרבה הצער והכאב, חלקים יותר מדי גדולים באוכלוסייה הישראלית ישללו את שני חלקי המשפט, אם יהיה מדובר בערבים. האם לא שאלנו את עצמנו מה קורה לנו, שהליבראליות שלנו לובשת היום דפוסים דומים, המתבטאים ביחסינו לאוכלוסייה הערבית החיה בתוכנו. הליבראליות שלנו משתמשת בדיוק באותן "פניני לשון" - "לערבים החיים בתוכנו כאזרחים - הכל, לערבים החיים בתוכנו כאומה - לא כלום". ויש שיוסיפו, "ולערבים החיים בתוכנו כאזרחים - לא כלום"!

המהפכה הצרפתית חטאה כלפי העם היהודי בכך שאימצה תפישה, שגם יושמה במהלך שנים רבות אחריה, שיהודים ראויים לשוויון לא כיהודים אלא רק כפרטים המשתתפים וחיים בתוך גוף מדיני. למרבה הצער, לא נשאר מקום לאוטונומיה משפטית יהודית. מדינת הלאום שנוצרה לא הייתה סובלנית כלפי נאמנויות לאומה אחרת מלבד זו הצרפתית. המחיר, שדרשה המהפכה הצרפתית מיהודים תמורת כניסתם למה שהתגבש בצרפת, חייב ויתור על זהות לאומית ועל היותם אומה נפרדת. למעשה נדרשנו לוותר על מרכיבים בסיסיים של הזהות היהודית. וזה מה שאנחנו עושים כיום לאזרחים הערבים החיים בתוכנו, כשאנחנו דורשים מהם לוותר על מרכיבים בסיסיים של זהות ערבית במחיר היותם אזרחים במדינת ישראל.

ביטוי טקסי

המהפכה הצרפתית מחקה את חרפת הציוויליזציה הדתית-קתולית שקדמה לה, בה בני אדם היו שווים רק מבחינת היותם "אחים בישוע". המהפכה הצרפתית מחקה את החרפה, שרק יהודים שהתנצרו יכלו להשוות מעמדם עם שאר האוכלוסייה. באירופה של המאה ה-19 וה-20 ישנה כבר ציוויליזציה חדשה, לאומית חילונית, שאנחנו כיהודים התאפשר לנו להצטרף אליה כדי להיחשב בה לשווים. המחיר המקומם היה בכך, שנדרשנו לוותר על לאומיות נפרדת תוך דרישה בלתי מתפשרת לקבל את עול הלאומיות של ארץ האֵם כלאומיות אחת ויחידה.

לנו כיהודים ישנה תחושת מועקה מוצדקת מהתרחשויות מצערות ומקוממות, שפקדו אותנו בעת החדשה כולל בתקופת הקשה של המהפכה ברוסיה בשנת 1917 ובעקבותיה, כשנדרשנו לוותר על כל המרכיבים הבסיסיים בזהות הלאומית כמחיר לקבלת זכויות. דווקא לנו - בני העם היהודי - אסור לעשות את אשר עשו לנו. לכן קשה לי לקבל, שאנחנו נקבע לאזרח ערבי, החי בתוכנו, עִם אלו מרכיבים כואבים בזהותו הלאומית מותר לו להתייחד, לְבַכּוֹת, להצטער ואם ירצה לתת להם גם ביטוי טקסי, הוא חייב לקבל את אישורנו, ואם נאשר לו, נקבע לו בדיוק גם את התכנים.

האם יש לנו זכות לקבוע לתלמיד בבית הספר הערבי, שילמד רק את השירה והספרות שאנחנו אישרנו לו בתוכנית הלימודים? האם לנו יש זכות לקבוע גבולות לאופק החלום של התרבות הנעה לְעֵבֶר העתיד, ולקבוע על מה מותר להתרפק בתוך המטען ההיסטורי והתרבותי העשיר של הֶעָבָר. האם לנו יש זכות לתחום לתלמיד בבית הספר הערבי תחומים לאופק בעתיד, ולקבוע מה מותר ומה אסור לו לדלות יחד עם מוריו משפע האוצר התרבותי העשיר הטמונה בעברו. וזאת במיוחד לאור העובדה שהוא, הוריו, הורי הוריו, הורי והורי הסבא והסבא רבתא שלו, יש להם זיקה למקום הזה, להיסטוריה שלו - זיקה של ילידי המקום הנקרא פלשתין.

האם לא השכלנו להתייחס לחמישית מאזרחי ישראל, שיש להם שפה, תרבות, מאוויים לאומיים לא כפי שהתייחסה אלינו הנאורות של המהפכה הצרפתית?. נאורות שקבעה מחיר קבלת דרכון של שוויון, בכך שנדרשנו לוויתור על מרכיב העם שלנו peoplehood. זה היה ויתור מכריע לא רק על שם או מילה, אלא על מרכיב בסיסי של הזהות היהודית ההיסטורית. לצערי, מערכת החינוך הישראלית דורשת כיום באגרסיביות רבה מהציבור הערבי החי בתוכנו את מה שהיה שנוא עלינו, ומביאה זאת עד לידי אבסורד. בברוטאליות גדולה מונעת מהתלמיד הערבי להיפגש עם גלריה עמוסה של גדולי היצירה והתרבות הערבית. רשימה ארוכה של נכסי צאן ברזל בעולם התרבות הערבית נחסמת בפניהם אפשרות המפגש עם תלמיד ערבי בישראל במסגרת הלימודית בבתי הספר.

זה כבר לא אבסורד, זה גילוי של שררה ואטימות, שמונעים בכוח צווים מיוצרים בעולם התרבות, הספרות והשירה הערבית את האפשרות להפגיש את תכניהם עם חובש ספסל הלימודים בבית הספר הערבי בישראל. הוצאות לאור ברחבי העולם הערבי, המוציאות לאור את מיטב הקלסיקה של התרבות הערבית, חלקן הארי אסור שיגיעו לארון הספרים של האזרח הערבי החי בישראל. האיסור הזה הוא בבחינת חבטה אלימה שלנו בערכי התרבות העשירה של בני המיעוט הלאומי החיים בתוכנו. בני מיעוט שאנחנו עושים להם את מה שהיה שנוא עלינו לאורך יותר מדי שנים. מצער, שלא השכלנו כחברה להכיר, כי יש בארץ הזו חברה ילידית בעלת זהות לאומית. במציאות זו החבורה של מנסור עבאס עושה את המעשה המחפיר, כשהיא נותנת ידה למי שעומל קשות כדי להבטיח לעצמו את הקול ה-61.

תאריך:  22/06/2022   |   עודכן:  22/06/2022
איתן קלינסקי
+עם חברים כאלה לא צריכים אויבים
09:04 22/06/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
יש לנו בעיה, כי את עיקר התעמולה הארסית נגדנו עושים בכישרון רב יהודים וישראלים, הרבה יותר טוב מהפלשתינים, האנטישמים ו-BDS
באים מתוכנו [צילום: ז'אק ברינון/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בל נעשה לערבים מה ששנוא עלינו היהודים
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א
22/06/22 07:27
2
מגיב ותיק
22/06/22 08:03
3
לאיתן היקר
22/06/22 08:44
4
למגיב מס' 1 ו-2
22/06/22 08:50
 
ה.א
22/06/22 10:34
5
למגיב מס' 1 ו-2
22/06/22 08:50
6
גדעון א
22/06/22 10:47
 
תגובה לגדעון
22/06/22 11:37
 
מגיב ותיק
22/06/22 15:17
7
ב.ל
22/06/22 14:08
 
ב.ל הוא ידיד
22/06/22 15:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בשבוע הספר אני נאמן למנהגי, אני חוזר לספרי השירה של א.צ. גרינברג. אני כואב את כאבו של המשורר, שאני רואה בו ענק השירה העברית בשלהי המאה ה-19 ומחצית המאה ה-20. ראייתי בו אחד מגדולי השירה העברית משולבת בתעוזתי הצנועה לחלוק על שלל ביטויים ותכנים בגישתו הפוליטית, ואני גם מעז לחלוק על דרך ההתבטאות.
מנסור עבאס הוא המנהיג הערבי היחיד מ-1917 ועד היום שהכיר בישראל כמדינה יהודית. ערביי ישראל והיהודים אזרחי ישראל חייבים להבין את המשמעות ההיסטורית של הצהרתו של מנסור עבאס. המשמעות ההיסטורית היא שמנהיג ערבי ראשון מצהיר בזה שפתרון שתי המדינות כולל חלוקת הארץ למדינה פלשתינית ויהודית.
חבר הכנסת מתן כהנא מטעם מפלגת "ימינה", מפלגת השלטון, הוא אלוף משנה במילואים. הוא היה בעברו טיס קרב בחיל-האוויר הישראלי. כיום הוא מתפקד בתפקיד של סגן שר בממשלת ישראל. מתן כהנא היה קצין בכיר בצבא הגנה לישראל ומתפקד כיום בתפקיד רם בצמרת השלטון, לכן יש משקל לאמירתו המזוויעה והבלתי מוסרית, הנוטעת שנאה מפי מי שמשמש בתפקיד בצמרת השלטון בעת שיחה עם תלמידי ישיבה - "אם היה לי כפתור, שמעביר את כל הערבים בארץ ברכבת לשווייץ, הייתי לוחץ עליו על הכפתור".
לפני כשנתיים הופצו בשטחים שמועות על ההתדרדרות במצבו הרפואי של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן שהתבררו בדיעבד כפייק ניוז, מקורביו של אבו-מאזן טענו כי מאחורי הפצת השמועות עמד יריבו הפוליטי המר מוחמד דחלאן, דחלאן הכחיש בתוקף את הדברים.
המתיחות בדרום. באחד הבתים במושב נתיב העשרה אותר הערב (שבת, 18.6.22) נזק מקליע שנורה מהרצועה. בנס לא היו נפגעים ובני המשפחה גילו את שהתרחש לאחר ששבו לביתם.
18/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il