בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
השונה והרגיש [צילום: יוסי צבקר]
|
|
|
ביקורת "חשמלית ושמה תשוקה"
|
|
|
|
חשמלית ושמה תשוקה גירסת קוטלר
|
יוזמתו הפרטית של הבימאי עודד קוטלר את מחזהו הקלאסי של טנסי ויליאמס, היא הצלחה בלתי רגילה, מרגשת, מרטיטה ומאששת את היותו של ויליאמס הטוב במחזאי אמצע המאה העשרים ● זאת הודות לבימויו של קוטלר והצלחתו לצקת בקאסט המעולה, את רוחו של ויליאמס והמסר הנכון בה להיום
|
הסרט בשם זה, שאת דמותו של סטנלי קובלסקי גילם מרלון ברנדו, הפך לאבן דרך בתולדות הקולנוע. ביוזמה הפרטית החדשנית בעיבודו ובימויו של עודד קוטלר, נדמה שהמחזאי כמו כתב את התפקיד גם עבור אביב זמר, החסון והסקסי הממלא את הבמה בנוכחותו ובעוצמת האכספרסיה שלו. דמותו של סטנלי, והזעקה המפורסמת "סטלה", הפכה לקלאסיקה בתולדות הסרטים והמחזות. במחזה, הגעתה המפתיעה של בלאנש דובואה, אחותה של סטלה לביתם הצנוע והמרופט של הזוג בניו-אורלינס, מזינה את הדרמה, בניגודים העזים בין הנפש העדינה, הרגישה והשברירית של בלאנש, לבין הגבר הפולאקי הגברי, הבוטה והמוחצן. התנגשות הטיטאנים הזו מקבלת את המימד הראשי בדרמה הנודעת, עד שעדינותה, רכותה והשלמתה של סטלה חרף כל גסות אישיותו של בעלה, והרומן המתרקם בין בלאנש לשכן הרגיש - כאילו נמוגים מול המתח הפיסי המאיים בין שני הראשונים. טנסי ויליאמס המדגיש במחזותיו (כמו ב"ביבר הזכוכית") את התעלמות העולם הרגיל מנוכחות בעלי האופי הרגיש עד יוצא הדופן שאליהם מפנה ויליאמס את הזרקור. בעוד בסרט עשתה זאת וויוויאן לי המופלאה בשיא השבריריות, הפעם קוטלר יצר מביצועה של קרן צור דמות ניאורוטית במיוחד, המרטיטה במשחקה את הצופים, בנוסף לשירה הכה מקסימה שלה. אותה כתב המוסיקאי-הזמר והקלידן אסי מסקין המחונן. בעיבוד החדשני של עודד, הודות למוסיקת הג׳אז הנהדרת בביצוע שלישית הנגנים הווירטואוזים, נמסכת בהצגה האווירה הכה מרגשת את אוהבי הג׳אז של ניו-אורלינס.
|
|
|
בחירה מדוייקת [צילום: יוסי צבקר]
|
|
ירדן תוסיה-כהן כ-סטלה, מהווה את הצד השני של המטבע, ביופיה, עדינותה ויכולתה המופלאה לעדן ולרכך את התפרצותם של אחותה ובעלה, ולהמחיש עד מה גדול כוחה של האהבה נוכח כל נהרות הכעס, התיסכול והרוגז המאפיינים את חוסר הסובלנות של רבים, מול השונה והרגיש. האיזון בדרמה מול האש והלהבה של אביב זמר ורגישות היתר של קרן צור, מושג גם הודות לדמותו של השכן, מיץ׳ (רפי רותם) שרגישותו ועדינותו כלפי בלאנש, וההתפתחות לכמעט-מימוש הקשר ביניהם, מתנפצת באחת בעזרת סטנלי. עוצמות הרגש שמחצינות הדמויות, כמו הדם הרותח בעורקיו של סטנלי, הבא לידי ביטוי לשיאו בשאגה "סטלה", והמיניות המבעבעת בו וגורמת לו להתפרץ כנגד גיסתו בתירוץ של אשמתה לאיבוד רכושם - האחוזה בעיר משם הגיעה; ובהמשך חשיפת חולשתה שהביאה לבואה אליהם - עוצמות אלו זוכות לאיזון בדמותם של ירדן תוסיה-כהן הכה מכמירה, הזוכה לאמפטיה מכל צופה, ובדמות רפי רותם המעודן, הממחישים את הנורמלי והמאוזן. בחירת הקאסט של הבימאי מדויקת ולא יכלה להיות טובה הימנה. עיצוב הבמה של דירת הדלות של הזוג, הכה אופיינית לבני המעמד הנמוך, העמל, הקיים בכל מקום ובכל זמן גם אצלנו - נעשה בידי דניאלה מור. את התאורה המצוינת עיצב יחיאל אורגל הוותיק, ואת התרגום המקורי ששימש כבר להפקות קודמות, עשתה רבקה משולח הזכורה לטוב. את המוזיקה הנפלאה המרטיטה כתב ומבצע אסי מסקין המחונן, כשלצידו על הקונטרבס נימו אדר, ובחצוצרה הרהיב גיא קאהן. הצגת חשמלית ושמה תשוקה היא חוויה עשויה בכזה הידוק ושלמות שאסור להחמיץ אותה.
|
|
ניגודים עזים [צילום: יוסי צבקר]
|
|
|
|
תאריך:
|
27/06/2022
|
|
|
עודכן:
|
29/06/2022
|
|
עליס בליטנטל
|
חשמלית ושמה תשוקה גירסת קוטלר
|
|
בתקופה האחרונה השתנה עולם השיווק הדיגיטלי בפרט בצורה שמשפיעה רבות ואף פוגעת בעולם יחסי הציבור. אנשי יח"צ שהיו עד כה רגילים להכניס אייטמים מעניינים וכתבות תוכן של הלקוחות שלהם באתרים שונים ברחבי הרשת נתקלים בדרישה לשלם כמעט על כל מאמר אייטם. נדמה שכמעט כל אתר, מגזין אינטרנטי ואפילו בלוג עצמאי החלו לדרוש תשלום עבור הפרסום בפלטפורמה שלהם. לשלם עבור פרסום זה לא דבר חדש, אבל פעולה זו נפלה תמיד תחת החלק הפרסומי של אמצעי התקשורת השונים. אם מעתה אנשי יח"צ נדרשים לשלם עבור פרסום נשאלת השאלה, האם יחסי ציבור עוד רלוונטיים?
|
|
|
שוב אנחנו שומעים את צירוף המילים המסתורי "האקטיביזם השיפוטי". בדרך כלל משמשים בביטוי הפוליטיקאים מהימין. הם מלינים על כך שהשופטים בישראל, בפסיקתם, מגלים התערבות יתר במהלכים ובהחלטות, מחליפים, מזיזים הצידה את הזרועות האחרות במערכת השלטון: הזרוע המחוקקת והממשלה כזרוע המבצעת, מבטלים את ההחלטות שבהגדרה ניתנים לידיהן של השתיים האחרונות.
|
|
|
אחרי המאבק העיקש לקבל מהמדינה, אשר את חלקיה הוא קורא להחרים, את פרס ישראל, אחרי שתרם את כספי הפרס לארגון שמאל רדיקלי קיצוני, החליט רודף הפרס, עודד גולדרייך, לפנות לממשלת בלגיה להחרים את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. זו לא הפעם הראשונה בה רודף הפרס, גולדרייך מעודד חרמות, הוא פעל באופן אקטיבי להחרמת אוניברסיטת אריאל, ולכן שני שרי חינוך סירבו להעניק לו את פרס ישראל.
|
|
|
התלבטות ישראל בדבר מיקום שבטי הבדואים בנגב בשנה הראשונה שלאחר מלחמת העצמאות סקירת קטע מדיוני הוועדות על-פי מאמרה של ד"ר חבצלת יהל, "הצעות ליישוב בדואי הנגב בימי טרום וראשית מדינת ישראל, 1948 - 1949", פורסם בכתב עת "ישראל" 25, 2018
|
|
|
הנשיא זלנסקי אמור לשאת ממש כעת נאום מקוון לפני מנהיגי מדינות ה-G7 המכונסים כעת באחוזה היוקרתית "שלוס אלמאו" באלפים הגרמנים, ביומו השני של הכינוס. בנאום צפוי זלנסקי להודות למנהיגים על התמיכה עד כה, אך להדגיש: זה לא מספיק. אנו זקוקים למערכות נשק מתקדמות נוספות.
|
|
|
|