|   15:07:40
דלג
  צבי גיל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
פירות לבאי השכונה [צילום: סטודיו C]

אחר שעה של מתח הוא הגיע

מסיפורי " חיסין לא רק רחוב" אין כאן פרלמנט שכונתי אבל יש דעת קהל (על נושא זה ראוי להקדיש פוסט מיוחד) ויש העלאת נושאים ומאמצים לפתור אותם בגבולות היכולת הפיזית והסטטוארית
10/08/2022  |   צבי גיל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

בלשונו של ביאליק "אם יש את נפשך לדעת"..... את הגרעין של דמוקרטיה שורשית, כזאת גולמית, אנושית, על המר והמתוק, מין צרוף של ראש, לב ובטן, ללא ציפויים ותחפושות, לך אל קהילת חיסין. היא מצוייה בלבה של תל אביב, ליד היכל התרבות ותיאטרון הבימה ברחוב על שם ד"ר חיים חיסין, איש ביל"ו והרופא הראשון בתל אביב. מייסדי הקהילה הזאת, נכון יותר המייסדת שלה, והרוח החיה בה עד היום, אפרת יופה, קוראת לקהילה "חיסין לא רק רחוב". ובצדק. אני הקדשתי שני פוסטים על ההתאגדות המעניינת הזאת, לרבות רשימה אחת על הדוור השכונתי שהיה ראוי לפוסט בפני עצמו.

אין כאן פרלמנט שכונתי אבל יש דעת קהל (על נושא זה ראוי להקדיש פוסט מיוחד) ויש העלאת נושאים ומאמצים לפתור אותם בגבולות היכולת הפיזית והסטטוארית. יש התפקדות למשימות מסוימות, ויש דעת מיעוט וכיבוד הפרט באותם קווים פיזיים של המתחם. אלה הם ה-grass roots. הדבר שכה חסר במישור הארצי, ולא רק בשל הנטייה של הממסד לריכוזיות אלא בשל חוסר האמון של האזרח בעצמו וביכולתו לעצב את אורח חייו וחיי הסביבה בסייגים הכלליים של החברה.

עם הזמן, בשל העניינים הרבים ששזורים בו שתי וערב, עשרות מתושבי הסביכה הסמוכה הצטרפו לפעילות הקהילתית הזאת. זאת היא פעילות שחורגת מגדר החברה או התרבות. זאת קהילה שחושפת שיניים כשמדובר באינטרסים המובהקים של השכונה. במקרה אחד כאשר ניסתה מחלקת הגינון של עיריית תל אביב, לשנות את אופי "גינת צמח" שמצוייה בתווך, קמה מהומה. השכנים התעוררו בבוקר תוך רעש של נסירת עץ, ונעמדו כחומה בצורה עד שעובדי העייריה החליטו שלא להמשיך ולהשאיר את ההחלטה לממונים עליהם. מחאות בעל-פה ובכתב, ונחישות גרמו לכך שכמה מבכירי העירייה הטריחו עצמם והגיעו למקום. ייאמר לשבחה של תל אביב שהיא מעודדת מאוד פעילות קהילתית. סוכם, בעל-פה ובכתובים, שכול שינוי ייעשה בהסכמת הדיירים וככה היה. יתרה מזאת הגן האורגני שניטע ביוזמת אחד מצעיריי השכונה זכה לתמיכת העירייה בסיוע לתשתית, אך תוך טיפוח של השכנים.

נושאים אחרים כמו חשיבות המאבק להסטת קוי אוטבוסים לשדרות בן ציון הסמוכות עקב הכנת התשתית לקו הסגול ברחוב אלנבי הם עכשיו על סדר היום, שכן דיירים בשדרה חברים בקהילה זאת ויש עזרה הדדית. והנה חילופי מידע.

ש. האם ערך הדירות בשדרות בן ציון יירד בגין ריבוי אוטבוסים?

ת. בגדול כן. בטח אם יש תחנת אוטובוס מתחת לבית.

לאמור יש כאן מאבק על הבית ועל ערכו.

ובאותו עניין שאזרחים רואים אותו כקריטי בעבורם:

הייתה אתמול פגישה מצויינת ואנחנו מתקדמים! כל מי שאסף כספים למען המאבק, בבקשה שלחו אליי הודעה בפרטי על-מנת שיהיה לנו מעקב מסודר אחרי הכספים שנאספו עד כה. תודה רבה לכולם על ההתגייסות והמאמצים! בבקשה תמשיכו להפיץ במרץ לאנשים נוספים מכל לב העיר. מעבירה כאן גם קישור נוסף לקבוצת פייסבוקס שבה אפשר לתרום.

אלה רק כמה דוגמאות מתוך שפע של נושאים, אישיים וסביבתיים שחברי הקהילה הזאת בכרך אימתני גדול, מוכיחים, מידתית, מה כוחה של אוכלוסייה מקומית אם היא קוהרנטית ונחושה. ותל אביב אינה הגרועה שברשויות המוניציפליות.

ה"גָזֶטָה" של חיסין

בדומה לוונציה במאה ה-17, הקומוניקציה בקרב חברי הקהילה מתועלת באמצעות "ווטסאפ" שהוא מעין עיתון קיר ונציאני. כדי לקרוא את המידע היומי בוונציה הקלסית שהופיע באותו עיתון קיר, לרבות עגינת אוניות, התכולה שלהם, הפלגת אוניות ועוד עניינים שקשורים בסחר שילמו ב"גזטה" - מטבע פעוט ערך. אבל השם "גזטה" הפך לשם ולשם דבר של עיתונים בארצות רבות בעיקר סלאביות אבל לא רק. בעצם זאת ראשיתה של העיתונות.

הווטסאפ הוא אבי העורקים של הקומוניקציה הפנים חיסינית ושוליה. שפע המידע שזורם בערוץ זה הוא גדול מאוד. החל בדרכים חסומות בסביבה, עבודות תשתית וכלה בחיפוש אחר בעל מלאכה שמסוגל להדביק כלי בדולח, בעל ערך לעצמו או לבעליו, שנפל והתרסק. שלא לדבר על שמרטפים, בעלי מלאכה מסוגים שונים חילופי חפצים ואביזרים חינם או במחירים סמליים ועוד. לפעמים הדיירים מוזמנים לרכוש תכולה של דירה שלמה שהבעלים יוצאים לחו"ל במסגרת "רילוקיישן" במחירים זולים או חינם. במסגרת אירועי חברה ותרבות, בעת הסגרים של הקורונה הקבוצה קיימה התכנסויות בחוץ למבוגרים ולבני נוער במסגרת של פיקניק או מופע אמונותי תאטרלי או מוזיקלי. נערך גם אירוע לציון השואה והתקומה שאליו הוזמנתי לשאת דברים.

קהילת חיסין היא לא רק "אָגוֹרָה" אתונאית לשיג ושיח, כמו זה האחרון על נחיצותה של הרכבת הקלה והקשיים שהיא מערימה, אלא גם לפעמים שוק שבו נמכר איזה פרי נחשק. החקלאים, או הסינטונאים, שמביאים את תוצרתם להפצה במוקדים מוניציפליים שונים, מכירים את קהילת חיסין ויוצרים קשר. הידיעה מופיעה ב"ווטסאפ" ותוך דקות יש מספיק לקוחות שהופכים את ההגעה של החקלאי או הסָפָּק לכדאית. אני נזכר כי בעונת התות, שכיום הודות לחממות, מתחילה כשהחורף אתנו-הוזמנו תותים ואז ניתח מבול, אבל אפרת יופה הייתה על משמרתה נוטפת מים, ואנשים באו לאסוף את התותים, רטובים ומתוקים.

הוא הגיע

ועכשיו עת הליצ'י הגיע וקול הווטסאפ נשמע בקהילתנו. הרי בקיצור התעתיק של קטע מתוך יומן חיסין בהיוודע דבר בואו של חקלאי הליצ'י.

מגיע ל"יד אליהו" מגדל ליצ'י מסוג מאוריציוס. המחיר 25 שקל לקילו אם יהיו מספיק לקוחות.
מתי הוא מגיע והיכן. ברגע שעדע אעדכן אתכם.

שכנים יקרים אני מבינה שזאת עונת השיפוצים והתחדשות אבל מבקשת להקפיד להשליך הכל למכלי אשפה ולא ללכלך. זה לא שייך לליצ'י אך שייך לווטסאפ. תמיד יש מישהו שמקלקל את השורה, אבל הסובלנות שלטת. לעצמו-חיובי.

אני עוזר לבעלי מלאכה לשפץ בית של מבקשי מקלט וצריך ברזים שהתפרקו. האם יש מישהו שפרקו את אינסטילציה במסגרת שיפוצים ונותרו ברזים ישנים. שורה שלמה של מזמיניי ליצ'י וכאלה שמזמינים קילו נוסף על זה שהזמינו כבר. חקלאי הליצ'י יגיע בשעה 19:00 ואני אעדכן איפה הוא יחנה. עצה קטנה איך להימנע חדירת נמלים לדירה תוך ביצוע פשוט. הליצ'י מגיע הבחור פשוט יקדים אעדכן לגבי המקום. אני בהיכון. ממש סיפור מתח. נכון ויש כותרת "הליצ'י מגיע". כוננות ליצ'י. מגיע בעוד 2 דקות והוא יחנה בחיסין מספר 14. הליצ'י בידינו מוכנים לקרב הבא.

עם סגירת הגיליון של ה"גאזטה" החיסנאית - מנגו מיָה בָּשֵל מהמטע שלנו ברמת הגולן - הזמנות מראש (תשלום באשראי מאובטח), רכישה בארגזים בלבד (ארגז כ-6 ק"ג, 14-18 יחידות), עם עוד מוצרים נפלאים מהגולן. איסוף עצמי ביום שבת 6.8 שעת הגעה משוערת: 16:30 מ-חסין 25, תל אביב. תשלח הודעה בעת ההגעה. כל הפרטים כאן, מהרו להזמין המלאי מוגבל והעונה קצרה!!! שלחו לחברים נוספים שיצטרפו גם הם לקבוצה ויוכלו לקבל עידכונים בקישור הזה.

בוקר כתום! בזמן שישנתם, חיות המשק הירוקות של משק רגב קטפו, מיינו וארזו לכם את המנגו מיה הבשל כדי שתוכלו ליהנות מחר ממנגו מושלם! 😋. עדיין ניתן להזמין ולקבל מחר! שימו לב! יש גם אננס בשל וטרי. אני מחלק מחר אלפי שתילי מאכל, מלפפונים, חצילים, עגבניות, חסות, עלים ושאר ירקות. משעה 10 בכיכר הבימה. בואו לקחת, לשתול, לגדל ולהחליף עם השכנים אוכל. כי אין מצב שבארץ זבת חלב ודבש בכלל ידברו אלינו במילים:מָשבֵּר המזון.
וכמובן טורניר השש-בש השנתי.

אפרת יופה: הכירו את הדס זעירא, המנצחת בטורניר השש-בש השכונתית לשנת 2022. שאפו להדס על משחק אש! תודה לאפרת שהוציאה לפועל את החזון! תודה למשתתפים על אחלה של משחקים. שאפו להדס על משחק אש! להתראות בטורניר הבא.

מכאן תבינו מדוע "חיסין לא רק רחוב"

תאריך:  10/08/2022   |   עודכן:  10/08/2022
צבי גיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני כשבועיים נפגש ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד עם עבדאללה מלך ירדן. הוא אף זכה למחווה חריגה בדמות דגל ישראל שהוצב בפגישה. כך מדווחים באתרי החדשות. זו ידיעה מרעישה. ירדן מניפה דגל ישראל בפגישה עם ראש הממשלה. למה זה אמור להיות חידוש גדול, אנחנו לא בהסכם שלום איתם או משהו דומה? מלשכתו של לפיד נמסר כי הפגישה הייתה חמה וארוכה וכללה ארוחה משותפת של המלך, ראש הממשלה והמשלחות (משהו על כשרות?), ובתום הפגישה הודה לפיד למלך על קבלת הפנים והאירוח החם. המנהיגים סיכמו להמשיך בהעמקת הקשר ובשיח בין המדינות והעמים. עד כאן הדיווחים ואיך שזה נשמע - הכל חלום. נתעלם מזה שרק עכשיו מניפים את דגל ישראל שם. ניזכר במלך חוסיין מגיע למשפחות ההרוגים בפיגוע בנהריים וכורע ברך לפני המשפחות האבלות. את הדמעות שלו על רבין ז"ל ועוד ועוד. ממש געגועיי לירדן.
10/08/2022  |  יוסף קנדלקר  |   יומני בלוגרים
יאיר לפיד ובני גנץ ואביב כוכבי ונפתלי בנט, ונושאים עימם באחריות ובמחמאות כל שרי הממשלה, ניהלו את מבצע "עלות השחר" למופת. בלי היהירות של בנימין נתניהו ובלי התבהלה שלו, לעילא ולעילא. נכון כותבת היום סימה קדמון בידיעות אחרונות כי הצלחת מבצע צבאי אינה מותנית בהצבת גנרל בראש הממשלה.
10/08/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
לא חשבתי שנתניהו יציג תוכנית כלכלית רצינית אחרי כל ההבטחות שלו ושל שמחון, אבל המציאות הפתיעה אותי. לרעה.
10/08/2022  |  עומר מואב  |   יומני בלוגרים
אמר אבי למשפחתו: "יפה הכלה לי, ממני ובי יפה היא בעיניי, בחירת לבּי" אמרה מרסל אחותו של אבי: "יפה היא" לא ידעו כולם איך נשבה אבי בקסם הנערה (היא אמי), לא ידענו גם אנו את הסוד ימים ושנים
10/08/2022  |  בלפור חקק  |   יומני בלוגרים
חמישה חודשי מאסר על תנאי גזרה נשיאת בתי משפט השלום במחוז מרכז, עינת רון, על קצין המשטרה המסור, המוערך והמקצועי, סנ"צ ניסו גואטה. חמישה חודשי מאסר על תנאי, והעם כצפוי נחצה לפוזיציות הידועות מראש, אלו מקוננים: "עונש קל, חרפה, מאסר ארוך וסילוק מהמשטרה לא פחות", ואילו זועפים: "עונש מחמיר ומיותר, אפשר היה להסתפק בנזיפה ובקנס של שקל אחד, רק מי שהיה בימי החושך של פרעות בלפור יכול להבין את הקצין". אלה וגם אלה צודקים, לפחות בעיני עצמם. שוב הסתדרו הכוכבים על-פי אידאולוגיית הלנו אתה אם לבנימין נתניהו?
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il