בעוד הפרטיות נותרה דאגתם המרכזית של אנשים רבים ברחבי העולם, מנפץ מחקר חדש של חברת המחשבים יוניסיס אחדים מהמיתוסים המסורתיים ביחס להגנה ושימוש בנהלי זהויות: תוצאות המחקר מראות כי מרבית הצרכנים היו מוכנים לחלוק נתונים אישיים שלהם עם אחרים, לו ידעו כי המשתמש יגן על מידע זה, והם יוכלו להפיק רווח ברור בנוחות שתושג כתוצאה מכך.
בנוסף, מצאו ביוניסיס, בסקר הגלובלי הראשון מסוגו, כי מרבית הצרכנים בעולם (71%) מעוניינים באישור זהות רב-שימושי אותו יקבלו ארגונים רבים כדי לאמת זהות אדם, לפני אספקת גישה לרשומות מאובטחות או לאתרים מאובטחים.
הפונקציות החשובות ביותר שצוינו עבור אישור רב-שימושי הן הוכחת זהות עבור גישה לערוצי תחבורה (כמו מטוסים, רכבות ואוטובוסים), כניסה לאתרים ציבוריים (אצטדיונים, נמלי תעופה וכו'), ביקורת גבולות וגישה לחשבונות אינטרנט.
"מובן שאנשים דורשים וראויים לפרטיותם", אומר מנחם בוסטין, מנכ"ל יוניסיס ישראל, "אך כאשר יש יתרונות ברורים לשיתוף מידע, מרבית האנשים יוותרו על פרטיות מסוימת לטובת הנוחות. ברור כי יכול להיות אימוץ וולונטרי של אימות זהויות בין צדדים הסומכים זה על זה".
המחקר גם מצביע על השיטות המועדפות של טכנולוגיה לאימות זהויות, ומגלה כי יותר משני שליש (67%) מהצרכנים ברחבי העולם תומכים בשימוש באמצעים ביומטריים, כמו זיהוי קול או טביעות אצבעות.
בהשוואת זיהוי ביומטרי להתקני אבטחה אחרים כמו כרטיסים חכמים ואסימונים (Tokens), העדיפו 68% זיהוי ביומטרי כשיטה האידיאלית ללחימה בהונאות וגניבת זהויות. ממצא זה מהווה עליה קלה ממחקר קודם שביצעה יוניסיס בספטמבר 2005, אשר מצא כי 61% מהצרכנים בעולם העדיפו זיהוי ביומטרי כשיטה הטובה ביותר ללחימה בהונאות וגניבת זהויות.
ממצאים נוספים מהמחקר
מוסדות בנקאיים הם האמינים ביותר על צרכנים כמנפיקי ומנהלי אישורי זהות רב-שימושיים (צוינו ע"י 46% מהמשיבים), כשבעקבותיהם גוף ממשלתי כמנפיק תעודות זהות (45%). לעומתם, כוחות אכיפת חוק (משטרה) הם פחות אמינים בעיני צרכנים (40%) כמנפיקי אישורי זהות, ואחריהם חברה פרטית להנפקת תעודות זהות (38%).
יותר מ- 68% מהמשתתפים מאמינים כי חשוב שהאישור יוכל לפעול ברחבי גבולות בינלאומיים.
צרכנים בצפון אמריקה ואסיה-פסיפיק גילו נכונות רבה יותר לחלוק נתונים אישיים מאשר צרכנים באירופה ובדרום אמריקה.
אנשים בצפון אמריקה, אירופה ואסיה-פסיפיק גילו נכונות רבה יותר לחלוק מידע אישי רגיש עם גוף ממשלתי מאשר עם עסק. לעומתם, משיבים באמריקה הלטינית גילו נכונות רבה יותר לחלוק נתונים עם עסק מאשר עם ממשלה.
"מממצאי מחקר זה עולה כי חינוך צרכנים לנושאי פרטיות יצר השפעה חיובית. בעוד פרטיות הנה בבירור דאגה של צרכנים, הרי יתכן שאינה מחסום כה גדול לאימות זהויות כפי שיש הטוענים", מציין מנחם בוסטין, מנכ"ל יוניסיס ישראל.