|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

שישה בשישי

לא להאמין

כמה פשלות יכולה לעשות המשטרה כמה נאשמים לא מתייצבים לדיונים איזו רשות ממשלתית לא שמעה על דוא"ל מי יכול לקבל חשמל למרות שאינו משלם לאן מגיעה עזות המצח של עורכי דין מי צפוי לפעול ההפך מכפי שהוא מבטיח לנו
27/02/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
סלפי הם עושים מצוין [צילום: פלאש 90]


משטרת ישראל
בדברים הבסיסיים ביותר [אילוסטרציה: פלאש 90]

השבוע פרסמנו כאן, כיצד זוכה נאשם בהחזקת סמים בשל שרשרת פגמים וכשלים של המשטרה בטיפול בו. השרשרת הזו – שבשיאה עיכוב בלתי חוקי וחיפוש בלתי חוקי – לא הסתיימה בדרגי השטח. גם התביעה המשטרתית, שהעמידה לדין את האיש למרות הכשלים הללו, נושאת באחריות. יום קודם לכן סיפרנו על בעלי קיוסק שזוכה מאשמת מכירת אלכוהול לקטין, גם משום שהמשטרה הפעילה צעיר בן 18 שנראה מבוגר בהרבה מגילו, וגם משום שהתביעה המשטרתית פעלה בצורה בררנית כאשר סגרה את התיק נגד מי שביצע בדיוק את אותה עבירה עם אותו סוכן.

למרות ש-News1 מדווח פעם בשבוע, ולעיתים פעם ביומיים, על מחדלים בכל דרגיה של המשטרה, שני המקרים הללו עדיין מעוררים תגובה של "לא יכול להיות". כמה עבירות יכולים לעשות שוטרים בדבר הבסיסי ביותר – סמכויות עיכוב, חקירה וחיפוש? כמה עיוורים יכולים תובעים משטרתיים להיות אל מול הכשלים הללו? כמה טעויות יכול לבצע מי שמפעיל סוכן מדיח? מתברר שהתשובה היא: אין סוף. וכמו תמיד, המסקנה החשובה ביותר היא, שאין שום הסתברות סטטיסטית לכך שהמקרים הללו – שהגיעו לבית המשפט ונתקלו בשופטים תקיפים – הם היחידים מסוגם. זו הבעיה האמיתית של משטרת ישראל: שהריקבון בה מתחיל מלמטה, לא מלמעלה.

הנאשמים
תופעה רווחת בכל הארץ

עוד משהו שפרסמנו השבוע: כיצד לא התאפשר לשופטת רבקה גלט לנהל דיונים פליליים בעבירות בנייה, כי הנאשמים פשוט לא טרחו להתייצב. לא להאמין, אבל זהו המצב – וזוהי תופעה רווחת שנתקלתי בה במקרים רבים בבתי משפט בכל הארץ. היא מלמדת על הזלזול התהומי בבתי המשפט, על חוסר האפקטיביות של האכיפה המשטרתית ועל אחד הגורמים לעומס ולאובדן זמן שיפוטי יקר.

מצבים קיצוניים מצריכים צעדים קיצוניים. ההצעה שלי: לקבוע הוראת שעה לשנה, ולפיה כל נאשם שלא יתייצב לדיון בתוך חצי שעה מהמועד שנקבע – יורשע בו במקום. אני לא אומר לעשות את זה אוטומטית, אלא רק כאשר יש אישור מסירה לו ו/או לעורך דינו (והגיע הזמן לעבור למסירה בדוא"ל; שם אין ספק שהדברים מגיעים). אני לא אומר לעשות את זה בכל עבירה, אלא בעבירות קלות ומרובות כתבי אישום כגון תעבורה ובנייה. אני לא אומר שזה יהיה סופי, אבל נאשם שירצה שהרשעתו תבוטל – יצטרך להוכיח שהייתה סיבה טובה מאוד להעדרותו. הניחוש שלי: אחרי שנה לא יהיה צורך להאריך את תוקפה של ההוראה, כי היא תעשה את שלה.

דואר אלקטרוני
ברשות הפטנטים לא שמעו על זה

ידידי איציק וולף מספר (מקור ראשון, יום ו', 27.2.15) על הפיגור הטכנולוגי בכמה רשויות ממשלתיות במדינת ההיי-טק הקרויה "ישראל", ואשר מתעקשות לקבל מסמכים בפקס או בדואר במקום בדואר האלקטרוני. הסיפור שלכד את עיני היה על – לא תאמינו – רשות הפטנטים, זו שאליה מתנקזים מיטב החידושים של המוח היהודי.

מי שרשם פטנט, כותב וולף, צריך לשלם אגרה כדי לשמר את רישומו. התשלום נעשה באתר התשלומים הממשלתי, אבל אז על הממציא להדפיס את האישור ולשלוח אותו בדואר אל רשות הפטנטים. כן, בדואר. הטמטום לא מסתיים פה: מועד קבלת האישור ברשות הוא מועד התשלום, ולא מועד הביצוע בפועל באתר הממשלתי. כך יכול להיווצר מצב, שהממציא ישלם בזמן אבל האישור ייתקע בדרך מסיבה כלשהי – והוא יפסיד את ההגנה על הפטנט. כל מה שנותר לי להוסיף הוא, שאולי זו פשוט אחת הדרכים בהן מנסה ממשלת ישראל לסייע לדואר הגוסס המצוי בבעלותה.

חשמל לפלשתינים
ניתוק לכמה שעות [צילום: AP]

חברת החשמל הורידה השבוע את הכפפות: היא ניתקה את הזרם לשכם ולג'נין הפלשתיניות למשך כמה שעות, בשל חוב נטען של – תחזיקו טוב – 1.9 מיליארד שקל. רק אחרי צעד זה, שננקט בעקבות שנים על שנים של הצטברות החוב, סוכם שהוא ייפרע מתוך כספי המיסים שמעבירה ישראל לרשות הפלשתינית.

קצת נתונים. הכנסות חברת החשמל הסתכמו בשנת 2013 ב-27.6 מיליארד שקל, כך שהחוב הפלשתיני מהווה 7% מהן. באותה שנה הפסידה החברה 936 מיליון שקל, ואילו בתשעת החודשים הראשונים של 2014 היא הפסידה עוד 920 מיליון שקל. אם הפלשתינים היו משלמים את החוב, ההפסדים הללו היו נעלמים. ואתם הרי יודעים מי מכסה את חובות חברת החשמל – כולנו, גם כמשלמי מיסים וגם כצרכנים.

עכשיו שימו לב מה קורה כאן. אם אתם ואני נהיה חייבים לחברת החשמל כמה אלפי שקלים, היא תנתק לנו את הזרם ובצדק. אבל כאשר הפלשתינים חייבים לה 1.9 מיליארד שקל, וזה כמובן חוב שיכול להיווצר רק מהימנעות שיטתית ומתמשכת מתשלום, למעשה לא קורה להם כלום. החשמל הישראלי ממשיך לזרום, ומשרת גם את ארגוני הטרור הפועלים ביהודה ושומרון ואפילו את החמאס בעזה. זה כבר לא ברמה של לא יאומן; זה ברמה של טירוף מוחלט.

עורכי דין
היום הוא היה מתבטא אחרת

"אין חקר לתבונת סניגור מוכשר, ואין לנחש כיצד יכול היה לנצל את החומר הנמצא לפניו", אמר שופט בית המשפט העליון (ולימים נשיאו), יצחק אולשן, כבר בשנת 1950. ייתכן שכיום הוא היה אומר משהו שונה והרבה פחות מחמיא: "אין חקר למניפולציית סניגור תחמן, ואין לנחש כיצד יכול היה לתמרן את החומר הנמצא לפניו".

לעיתים אני קורא כתבי טענות ופסקי דין, ולא מאמין למראה עיני. עם כל הניסיון שצברתי, תמיד נמצאים עורכי דין שמצליחים להפתיע אותי – ולא במובן החיובי של המילה. כבר יצא לי לספר כאן על ניסיונות להטעות שופטים, כולל בבית המשפט העליון; על בקשות רשות ערעור חסרות כל יסוד וסיכוי, המוגשות רק משיקולי שכר טירחה; על טענות הזויות וחסרות כל קשר למציאות, כולל זיקה משפחתית מומצאת לאחד משופטי העליון.

השבוע זה קרה שוב. עוה"ד שמעון חוג'ה וירון ברזילי ביקשו, בשמו של מגה-עבריין המס רוני בראנס, לערער על הרשעתו. הנימוק שלהם: עיוות דין בשל כשלים בייצוגו בבית משפט השלום. קשה לי להאמין שהם לא ידעו את האמת: שהיה זה מרשם שהציב מכשולים בלתי-עבירים בפני הגנתו, ושהוא אשר מנע מהסניגוריה הציבורית לייצגו. ובכל זאת, הם באו לבית המשפט העליון וטענו שבראנס הוא בעצם קורבן.

השופט חנן מלצר העמיד את חוג'ה, ברזילי ובראנס במקומם, כאשר ציין את העובדות כהווייתן ואף קבע, שבראנס פעל במכוון כדי שיוכל בעתיד לטעון לעיוות דין. אני לא הייתי עוצר כאן, אלא מעביר את ההחלטה ללשכת עורכי הדין, כדי שתטפל בשניים בכלים העומדים לרשותה (למשל: בעבירה של טיעון עובדתי ומשפטי בידיעה שאינו נכון). הגיע הזמן להזכיר לחלק מעורכי הדין, שהם officers of the court ומחויבים גם לאמת – לא רק ללקוחותיהם ולא רק לכיסיהם.

הפוליטיקאים
העיקר הוא הכסא [צילום: פלאש 90]

הליכוד אומר שהוא לא יקים ממשלת אחדות. המחנה הציוני מנהל את הקמפיין שלו תחת הסיסמה "או אנחנו או הוא". יאיר לפיד מצהיר שלא ימליץ על יצחק הרצוג להקמת הממשלה הבאה. החרדים פוסלים במילים בוטות את יש עתיד. ההצעה שלי: אל תאמינו להם. הכל נזיל והכל גמיש, והיריבים של אתמול הם בעלי הברית של מחר, והאוהבים של היום הם השונאים של מחרתיים.

כאשר אחרי הבחירות תגלו שהליכוד כן ינסה להקים ממשלת אחדות, ושהמחנה הציוני כן יהיה מוכן להשתתף בה, ושיאיר לפיד אולי כן ימליץ על הרצוג, ושהחרדים אולי כן יהיו מוכנים לשבת עם יש עתיד – אל תאמינו להם כאשר יצהירו שרק טובת המדינה לנגד עיניהם, שיש משימות לאומיות קריטיות, שהתוצאות מחייבות ממשלה רחבה ויציבה. תזכרו דבר אחד: מה שהכי מעניין פוליטיקאי זה הכיסא שלו, והוא ימצא ק"ן טעמים לטהר את השרץ אם זה ישרת את טובתו האישית.

תאריך:  27/02/2015   |   עודכן:  27/02/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא להאמין
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
27/02/15 09:16
2
נראה אם מטפלים שם
27/02/15 09:32
3
אזרח מסכן
27/02/15 17:07
4
אליאליהו
27/02/15 20:46
5
אופיר
28/02/15 01:34
6
מסעודה משדרות
28/02/15 06:22
7
NBA24353
28/02/15 12:23
8
צוצו
1/03/15 13:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
אחרי שאיתן כבל קיבל הבטחה ממנהיג מפלגתו ח"כ יצחק הרצוג לקבלת תפקיד של שר בכיר אם יהיו חילופי שלטון, הוא מקדיש את כל מרצו לעשות סדר במטה הבחירות הסקרים מנבאים כישלון לרשימת ליברמן למרות נסיונה של דליה איציק לגייס קולות בחוגי בית. על-ידי כך נטרף חלומה של איציק להתמנות אחרי הבחירות כשגרירת ישראל באו"ם גלעד שרון טוען שההוצאות השנתיות של חוות השקמים לצרכי מילוי תפקיד רה"מ שרון היו צנועות מאשר אלה של נתניהו
27/02/2015  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
אזרחים הנמצאים הרחק ממקום הצבעתם ביום הבחירות לכנסת זכאים לקבל כרטיס לנסיעות חינם בתחבורה הציבורית. הזכאות, אשר תשמש לנסיעה באוטובוסים וברכבת ישראל בלבד, לא תוטען על כרטיס הרב-קו מכיוון שלא לכולם יש כרטיס חכם ומכיוון שברוב עמדות החלוקה אין עמדות לטעינת הכרטיס.
27/02/2015  |  עידן יוסף  |   כתבות
ערב העימות בערוץ 2 נראה כי אין שינויים משמעותיים בסקרים, אולם כבר כעת ניכרות מגמות.
26/02/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
פרסום דוח מבקר המדינה בנושא הדיור לא חידש דבר וחצי דבר בהתנהלותו של ראש הממשלה. מי שציפה שאמות הסיפין ירעדו, טעה. נתניהו נותר אותו נתניהו. לדוח המבקר בנושא הדיור יש רק תפקיד אחד: לשלוח הביתה את נתניהו, לתת גושפנקא רשמית לכשלים איומים של ממשלותיו, ולעורר את הבוחרים המקובעים להצביע ליכוד מתרדמתם רק משום שנאה לאחרים ולהמחיש להם, בפעם המי יודע כמה, הליכוד ונתניהו פגעו הרעו להם כלכלית, חברתית ותרבותית כפי שלא עשתה אף לא ממשלה לפניהם. סקירה עניינית ומקיפה של תקופת נתניהו כראש ממשלת ישראל לאורך השנים, אך במיוחד בשש השנים האחרונות, תוביל רק למסקנה אחת: על נתניהו ללכת הביתה ומהר. אם לנתניהו חשובה המדינה באמת, מן הראוי שהוא יפנה את כיסאו.
26/02/2015  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
הסרטון החדש של "הרוב החדש" שעלה (יום ה', 26.2.15) לרשת עוסק בבעיית הדיור. בסרטון נראים בני הזוג אבי וטלי, תושבי ראשון לציון, מבקרים את בנם ששוכר דירה ומודיע להם כי עליו לפנות את הדירה עקב שכר הדירה הגבוה. "לילדים של ביבי זה לא היה קורה", אומר בייאוש בנם של הזוג.
26/02/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי  
בג"ץ אישר: 5 דקות השהיה בנאום נתניהו  /  איתמר לוין
'כיכר העיר' הפכה ל'כיכר הרשת'  /  רון קסלר
המרוץ לכיסא - לא רק בקלפי  /  נחמה אלמוג
רק לא מפלגה גדולה  /  חן בן אליהו
בוז'י עם מטריה - ציפי עם מטאטא  /  אברהם פכטר
מצעי המפלגות מתעלמים מהקשישים  /  מאיר חוטקובסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
ישראל טרם הפנימה את מלוא הערך של דיפלומטיה דינמית ציבורית ולוחמה פסיכולוגית מתוחכמת    גופי הסברה המבוזרים בין מסגרות וגופים מיניסטריאליים וביטחוניים שונים אינם מתפקדים כראוי ונראה ...
חיים רמון
חיים רמון
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il