|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שיפוט מהיר / נגה אהד

"חמור, דביל ועוד כינויים"

עורכי הדין המתייצבים בפני השופטת נגה אהד לערעורי תעבורה, מגלים מהר מאוד מה יהיה פסק הדין - לפחות במקרה חריג, בו יש לה ביקורת נחרצת על פסק דין מחמיר מאוד של בית המשפט לתעבורה
02/06/2015  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
אהד. "לי היד מאוד רועדת" [צילום: בוצ'צ'ו]

"זה כרטיס לוטו"
היא פונה לסניגור שמתערב: "די, גולן, אל תעזור לי!". וכעת - לנאשם: "אתה מקבל פה את המתנה של החיים שלך. עוד מתנה כזו לא תקבל בחיים. אם אתה תעשה שוב עבירות תעבורה קלות, פשוטות - אני לא מקנאת בך. ושלא תגיד שלא הזהירו אותך. זה כרטיס לוטו, וכרטיס לוטו מקבלים פעם בחיים"

"זה כבר לא קיים"
"טענה בערעור שלא נטענה בבית המשפט קמא - לא קיימת", היא חורצת. "מצטערת, עם כל הכבוד. אני לא מתווכחת איתך. זו טענה כל כך מהותית, כל כך חשובה, שהיה צריך להניח אותה לפני בית המשפט. זה אפילו לא נרמז. צר לי שלא אמרת את זה, אני לא אתחשב בזה. זה כבר לא קיים. תמשיך הלאה"

השופטת: נגה אהד, בית המשפט המחוזי מרכז

המועד: יום ראשון, 10.5.2015, שעה 08:30

הנושא: ערעורי תעבורה


נגה אהד נכנסת לאולם רק בשעה 08:50, למרות שכבר בשעה היעודה הצדדים יושבים במקומותיהם, ואינה מספקת מילה של הסבר או התנצלות. לעומת זאת, היא כמעט מזנקת ממקומה כאשר טלפון מצפצף: "למי פה יש טלפון?!".

גם כאשר אהד מנסה להתלוצץ, זה לא ממש עובד. הסניגור בערעור הראשון אומר שגם הוא לפעמים מפריע לתנועה ושוטר כורז לו שיסע, ואהד מגיבה: "למה אתה מפריע לתנועה?" - אך הוא אינו מבין את ההומור הציני. מדובר בתיק שחזר לבית משפט השלום בגלגול שני, לאחר שאהד קיבלה את ערעורו של הנהג ובין היתר ציינה בפסק דינה שהוא לא נחקר במשטרה על אחת העבירות המיוחסות לו. די מהר עולה אהד על כך שהסניגור פישל:

"מה אתה טענת בסיכומים בתיק הזה? הרי כבר ידעת שרואים את העדות שלו כעדות כבושה. ידעת את זה עוד מהתיק הקודם. האם כתבת את זה בסיכומים?". הסניגור: "אפשר להבין את זה, פחות או יותר". אהד: "צריך בדיוק. כאשר בית משפט יושב לכתוב פסק דין ובאים אליו בגלגול שני, הוא לא יחפש מה בית המשפט אמר בערעור". הסניגור טוען שהתייחס להחלטתה של אהד בבקשתו שלא להשיב לאשמה, אך אהד לא קונה את זה: "אבל לא כתבת שאני התייחסתי לזה בערעור! יש לזה משקל! האמירה של בית המשפט [המחוזי] הייתה לפניך, ואתה לא מניח את זה בפני בית המשפט קמא. אתה הולך ככה", היא עושה תנועת פיתול בבוהן.


"באולם הזה אנחנו לא מתרגזים"


"טענה בערעור שלא נטענה בבית המשפט קמא - לא קיימת", היא חורצת. "מצטערת, עם כל הכבוד. אני לא מתווכחת איתך. זו טענה כל כך מהותית, כל כך חשובה, שהיה צריך להניח אותה לפני בית המשפט. זה אפילו לא נרמז. צר לי שלא אמרת את זה, אני לא אתחשב בזה. זה כבר לא קיים. תמשיך הלאה". הסניגור טוען שבית משפט השלום החליט בכל מחיר להרשיע את מרשו, אהד לא מעירה לו על הסגנון ושולחת אותו להתמקד בחומרת העונש.

הסניגור ממשיך לשפוך את חמתו על בית משפט השלום: "עשיתי טעות שלא ביקשתי להעביר למחוז אחר, אם גבירתי תשאל אותי בהזדמנות". אהד מנחיתה מיד: "לא אשאל". הסניגור מרים את קולו, ואהד מגיבה: "באולם הזה אנחנו לא מתרגזים"; הוא אומר את המילים האחרונות יחד איתה, מה שמוכיח שזוהי אמירה קבועה באולמה. אהד לא מגיבה כאשר הסניגור ממשיך לדבר בזלזול מופגן על שופטת השלום.

הנהג בתיק זה נדון ללא פחות מ-31 חודשי מאסר בפועל על נהיגה ללא רישיון של כמה עשרות מטרים, כאשר השלום מפעיל במצטבר שני עונשי מאסר על תנאי. למרות שאהד נוזפת בסניגור - "אולי תקצר, אדוני?!" - היא דווקא קשובה מאוד לטענותיו, כפי שיתברר בעוד מספר דקות. בינתיים אהד דווקא עסוקה בנזיפות נוספות. כאשר הסניגור טוען ששופטת השלום אמרה שהיא התחשבה במרשו, אהד אומרת שאינה מוצאת אמירה כזו בגזר הדין. הסניגור: "זה היה בהכרעת הדין". אהד: "לא בהכרעת הדין, בגזר הדין; הכרעת הדין לא מעניינת אותי. היא מצטטת כל מיני פסקי דין שאני נתתי". הסניגור טוען ששופטת השלום טעתה בהכרעת הדין, אך אהד מבהירה לו שאינו יכול לטעון זאת בערעור על העונש.

כאשר הסניגור מצטט עוד פסק דין של אהד, היא מתחילה לגלות את דעתה: "עזוב, כל הדברים האלה לא רלוונטיים, אני יודעת מה אני צריכה. עזוב! יש פה עניין אחר, נשתדל להיות יצירתיים". אהד רוצה שהסניגור יאמר לפרוטוקול שהוא חוזר בו מטענותיו לגבי ההרשעה, הוא רוצה לשאול את מרשו, אך אהד מסרבת: "תירגע".


"מישהו רעב, גנב כיכר לחם"


התובע קם לענות, ואהד חוזרת לבעיות עליהן הצביעה בערעור הקודם: "במשטרה בשעה שחקרו אותו לא שאלו אותו את השאלה הישירה. לזה התכוונתי בערעור. אתה לא יכול אחרי שנתיים, בגלגול שני, [בתנאים של] בית מרקחת, לבוא ולבדוק מה היה. זה מאוד בעייתי". התובע: "אני קולט לאן גבירתי חותרת". אהד: "אם קלטת, תעבור לזה מיד". הנהג טען שהוא הזיז את המכונית פשוט משום ששוטר הורה לו לעשות זאת, למרות שהיה בשלילה, ואהד מקבלת גירסה זו: "אדוני", הוא פונה לתובע, "אתה עמדת פעם בסיטואציה שבן אדם מאמין ששוטר אומר לו לעשות משהו והוא לא עושה?".

התובע טוען שהנאשם היה צריך לזכור שהוא בשלילה, אך אהד לא משתכנעת: "אני אקבל את כל מה שאתה אומר, תענה לי רק על דבר אחד. הוא צריך לחשוב את כל הדברים האלה בדקה? וזה לא בן אדם שנראה לי שיכול לחשוב את כל הדברים האלה בדקה. בן אדם שמחזיק נהג [וזה מה שעשה הנאשם] צריך להיות חמור, דביל ועוד כל מיני כינויים שהם לא בלשון בית משפט כדי לסכן את כל מה שיש לו כדי להזיז רכב 20 מטר? הרי יש לו נהג. צריך קצת common sense".

אהד נתפסת לדוגמה שהביא הסניגור וממשיך לירות לעבר התובע: "תענה לי על עוד משהו. מישהו רעב, לא אכל שלושה ימים, וגנב כיכר לחם מכיכרות הלחם שהניחו בפתח המכולת כמו פעם ונתפס בכף. האם על כיכר הלחם נפעיל לו מאסר על תנאי של שנה? האם 20 המטר הללו יפעילו את שני המאסרים על תנאי באופן שזה מגיע ל-30 חודש? היד לא רועדת? לי היא מאוד רועדת".

התובע טוען שהנאשם - עם 61 הרשעות קודמות - זוכה לעוד ועוד התחשבויות, אך אהד כבר החליטה: "אני הולכת להאריך לו את המאסר על תנאי, כי זה לא צודק, לא ראוי, לא לומדים מזה כלום. אני לא אכתוב את זה עכשיו, כי אני חייבת להיות מאוד יצירתית". התובע: "אין עילה חוקית להיתלות בה". אהד: "תערערו ותגיעו לעליון. ברור לי רק דבר אחד - שהאיש הזה, שאם מחר הוא רק יתניע את האוטו אחרי שהאוטו יעמוד חודש וצריך להפעיל אותו, הוא כבר ייכנס בפנים, כי אז זה חובה ואי-אפשר לעשות עם זה שום דבר. אני אומרת לך מה אני אחליט; אני צריכה רק לנמק את זה".


"זה לא נראה בפנים"


חוץ מזה, מעירה אהד, הנאשם ישב שנתיים במעצר בית וזהו עינוי דין. וכאשר התובע ממשיך לטעון שיש צורך באמירה מוחשית, היא עונה: "המקרה הזה הוא כל כך יוצא דופן, אז אין לי בעיה: תערערו ושהעליון יעמיד אותי על מקומי". היא פונה לסניגור שמתערב: "די, גולן, אל תעזור לי!". וכעת - לנאשם: "אתה מקבל פה את המתנה של החיים שלך. עוד מתנה כזו לא תקבל בחיים. אם אתה תעשה שוב עבירות תעבורה קלות, פשוטות - אני לא מקנאת בך. ושלא תגיד שלא הזהירו אותך. זה כרטיס לוטו, וכרטיס לוטו מקבלים פעם בחיים".

התיק הבא גוזל מאהד הרבה פחות אנרגיה. הפעם מדובר בערעור של המדינה, והיא אומרת לתובע: "הערעור מקיף, אין צורך שתחזור עליו. נאזין למיכל [הסניגורית], ואם יהיה לך מה להוסיף - תוכל להוסיף". אהד פונה לסניגורית: "תזכירי לי - מאיפה עולה שהוא נהג מספר מטרים? יש פה עבירות מאוד מאוד קשות. אני בכוונה מאתגרת אותך". היא מעיינת במסמכים ושואלת: "כמה הרשעות יש לו? רק שתיים?" - והפליאה ניכרת בקולה.

הסניגורית אומרת שמדובר באותה שופטת תעבורה שהטילה את המאסר על תנאי, וכעת האריכה אותו במקום להפעיל אותו כפי שדורשת המדינה. אהד: "אין לזה משקל. בכמויות האלה [של תיקים] אי-אפשר לזכור, כל מקרה הוא חדש לגופו". ואילו כאשר הסניגורית טוענת לטעויות בכתב האישום, משיבה אהד: "תעזבי, זה לא רלוונטי". התובע קם להשיב ומציין שהוא פרקליט כבר תשע שנים. אהד שוב מנסה להתלוצץ: "כל כך הרבה? זה לא נראה בפנים; לא במקצועיות". התובע אומר שהמדינה אינה מגישה ערעורים רבים, ואהד מסכימה איתו: "שניים-שלושה בשנה". לבסוף היא קוטעת אותו: "אתה חוזר על עצמך, אין צורך".


השורה התחתונה:
שופטת נחרצת שאינה מסתירה את דעתה הברורה. מאחר שמדובר בשלב הערעור, בו הטיעונים הם משפטיים בלבד, אהד יכולה להשרות אווירה יותר נינוחה - אבל זה כנראה עניין של אופי.

יעילות: 9.

מזג שיפוטי: 7.

תאריך:  02/06/2015   |   עודכן:  02/06/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חמור, דביל ועוד כינויים"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
במלות אלה
2/06/15 09:06
2
מתמחה מת"א
4/06/15 13:08
 
pix37
11/06/15 15:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
פרקליטי המדינה לא צריכים ארגון עובדים. הם לא צריכים את ההסתדרות. הם לא צריכים לשכור עורכי דין חיצוניים ברבבות שקלים. יש להם את הפרקליט הכי טוב שיכלו לבקש: פרקליט המדינה, שי ניצן.
01/06/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
יו"ר לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי, שיקר לחבריו עורכי הדין ולציבור, ובניגוד להתחייבותו ודיווחיו - הוא אכן עשה שימוש בלתי תקין בכספי חברי הלשכה. כך עולה ממידע שהובא ל-News1. המידע המלא הובא בימים אלה בפני חברי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, ואלה הוכו בתדהמה הן בגין השקרים והן בגין השימושים החריגים שנעשו בכספי חברי הלשכה.
01/06/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
האם שוב מעורבת מועצת הצמחים, תאגיד סטטוטורי הכפוף למשרד החקלאות, בפלילים וצפויה לשוב ולככב בדוחות מבקר המדינה? תכתובת שהגיעה לידי News1 בין עורכי דין של המועצה לעורכי הדין של מכון וולקני, גוף המחקר והפיתוח של זנים חדשים בחקלאות, מעלה חשש לפרשת שחיתות חמורה וחובקת עולם.
28/05/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
המדור כבר עמד פעמים רבות על התופעה של נאשמים שאינם מגיעים לדיונים בענייניהם, ושל כמעט חוסר-האונים של מערכת המשפט מולם. ביקור בשני אולמות בזה אחר זה בבית משפט השלום בירושלים (יום ב', 25.5.15) מעלה את האפשרות, שגם עורכי דין מתחילים ללקות במחלה הזאת.
26/05/2015  |  איתמר לוין  |   כתבות
השופטת: אוסילה אבו-אסעד, בית משפט השלום בטבריה
19/05/2015  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  
השופט רון שפירא שגה קשות מהותית ועניינית  /  איתמר לוין
מודריק לא גילה שבתו כפופה לתובעת  /  איתמר לוין
ראש מועצת תל מונד מודה: הצבעתי בעד מינוי המרצה שלי  /  איציק וולף
כיצד נוני מוזס פגע בפישמן  /  יואב יצחק
"זה לטובתך"  /  איתמר לוין
"רוצים סוכריה"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il