|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

ניסיון בתוך תרמיל

נאום הבכורה של חבר הכנסת מיכאל אורן מסיעת כולנו בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ז בסיוון תשע"ה, 03.06.2015]
05/06/2015  |     |   נאומים   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

טקטיקות חדשות
כמו בשדה הקרב, שם צה"ל נאלץ לפתח טקטיקות צבאיות חדשניות, כך גם בשדה הקרב המדיני, עלינו לחשוב מחוץ לקופסה וליזום מהלכים שיאפשרו לנו, כמדינה, להתמודד עם סכנות ואתגרים מדיניים

כבוד יושבת-ראש הכנסת, חברי, חברותי, חברי הכנסת, חיילים, חיילות, מכובדי כולם, שלום. אם מישהו היה אומר לי לפני שישה שבועות, ועוד שש שעות, של דחיית מועד נאום הבכורה, שסוף-סוף הייתי מגיע לפה, הייתי מתקשה להאמין. אבל יותר חשוב מזה: אם מישהו היה אומר לי לפני כ-45 שנה, כאשר האוטובוס הוריד אותי בכניסה לקיבוץ גן-שמואל, בכניסה של הקיבוץ, בתוך האבק הזה, עם תרמיל על הגב, שיום אחד אני אעמוד פה ואשא נאום בכורה כחבר הכנסת ה-20, הייתי באמת מתקשה להאמין. אז הייתי בן 15 בלבד. הייתי המתנדב הצעיר ביותר בכל הקיבוצים בארץ. הייתי צעיר בשנתיים - בשנתיים - מהגיל שאישרה התנועה הקיבוצית למי שרצה להתנדב, כי אני, גם בגיל הזה, פשוט לא הייתי מוכן לחכות. דווקא בישראליות טיפוסית התעקשתי יום-יום, בתחנונים, עד שהם ויתרו ונתנו לי להגיע.

מאז שאני זוכר את עצמי, ידעתי שעתידי לעלות לארץ. והאמת היא שאין לי כל כך הסבר לכך. אני בא ממשפחה יהודית לא דתית במיוחד. בתוך המשפחה שלי, משפחה גדולה מאוד בארצות-הברית, אין אף אחד שעלה על דעתו אף לרגע לעלות לישראל. רק אני, לבד. אבא שלי ואחיו, שניהם קצינים בצבא הקבע האמריקני, נחתו בחוף נורמנדי ונלחמו נגד הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. כשגדלתי, הייתי הילד היהודי היחיד בכל השכונה, וחוויתי על בשרי גילויי אנטישמיות לא אחת. וכל פעם כשהייתי חוזר הביתה חבול - חבול מאיזה קטטה, כזו או אחרת, אבא שלי היה מראה לי תמונות, תמונות שצולמו בגרמניה, מהשואה, והיה מסביר לי - בני, אתה רואה את זה, בגלל זה אנחנו זקוקים לישראל חזקה.

חוויתי את הימים של תקופת ההמתנה הנוראה שקדמה למלחמת ששת הימים, ואני חייב לומר, לאור השיחה ששמענו לפני שעה קלה - לולא מלחמת ששת הימים לא היינו יושבים פה היום. נקודה.

ואני זוכר היטב, בתור נער, שראיתי את הורי יושבים מול הטלוויזיה, ופשוט בכו, משום שסברו שהם יצטרכו לחוות שואה שנייה בתוך דור אחד. ובמקום שואה זכינו בתקומה מחודשת.

אבל מעבר לחוויות האלה, תמיד הייתה בי תחושה עמוקה של שייכות ואהבה לעם היהודי ולארץ-ישראל.

האוטובוס שהביא אותי לקיבוץ למעשה גילם עבורי את הצטרפותי למסע הישראלי, וההתנדבות שלי במשק גילמה עבורי את היציאה לשליחות. מהרגע הזה עברתי כברת דרך, שכוללת שירות כחייל בודד, לוחם בצנחנים, השתתפות במלחמות ישראל, שליחות מטעם המדינה למחתרת הציונית בברית-המועצות. ובניגוד לתדמית של הרבה מאוד עולים מצפון-אמריקה, שמגיעים עם מכולה ועם מכונית, אני עליתי לארץ עם אותו תרמיל על הגב, וזה הכול.

יחד עם רעייתי, סאלי, שמכבדת אותי בנוכחותה פה היום, שעלתה אף היא מאמריקה, בחרנו להקים משפחה בנגב, בשדה-בוקר. וזה למעשה מצחיק, משום שעל אף המבטא שאומרים שיש לי, והדמות של שגריר, ביליתי הרבה יותר שנים בנגב, בדרום, מאשר בוושינגטון. ההתחלה לא הייתה קלה, וגם לא ההמשך; כשגידלנו שלושה ילדים בחדר אחד, ופעמים רבות לא סגרנו את החודש. אבל למרות הכול, למרות הכול, הצלחנו פה להכות שורשים. והיום אני מחויב לכל נער או נערה, שיגיעו לארץ גם הם עם תרמיל על הגב - מחויב להבטיח שהם יקבלו את אותן הזדמנויות שאני קיבלתי, כדי שגם הם יוכלו, למרות כל הקושי, להכות שורשים.

אז אנחנו ידענו כמה היה קשה לחיות באותה מציאות ישראלית, שכללה מלחמות, ושכול, ודאגה לילדים ששלחנו לצבא. אבל עם זאת, ידענו את הסיפוק שמגיע יחד עם ההבנה שזכינו לחיות במדינה יהודית ריבונית, מדינה שהיא שלנו. ידענו שגם בעיותיה של המדינה - שלנו הן. ידענו שההזדמנות להתמודד עם הבעיות, גם הבעיות הקשות ביותר, במסגרת של מדינה יהודית, היא זכות שאבותי לא ידעו, זכות שאיננה מובנת מאליה.

מהרגע שהגעתי לקיבוץ, למדתי שהערך הכי גדול - הכי גדול - זה לשרת. ואת דרכי הציבורית התחלתי בממשלתו השנייה של יצחק רבין, וכמה שנים לאחר מכן היה לי הכבוד לעבוד עם אבא אבן, שגריר ושר חוץ דגול, ואחר כך עם חיים הרצוג, הנשיא המוערך, אחד מהנשיאים המוערכים ביותר של מדינת ישראל.

לאורך השנים, שבהן פיתחתי קריירה כסופר, כהיסטוריון, תמיד נעניתי לכל קריאה לדגל.

כשגריר ישראל בארצות הברית במשך יותר מארבע שנים, פעלתי יחד עם ראש הממשלה, עם בנימין נתניהו, להביא סיוע ביטחוני חיוני למדינה, כולל מערכת "כיפת ברזל" וערבויות בנקאיות, הגנתי על המדינה בכלי התקשורת, בקהילות ובקמפוסים.

ואם כך, אני עומד פה היום, מביא איתי למליאה מכובדת זו את כל הניסיון שצברתי מאז נעורי והבאתי אתי בתוך אותו תרמיל.

כמי שהיה מטרה לגזענות בתור ילד, אני מאמין בכל מאודי שעל המדינה להילחם ללא פשרות בכל גילויי גזענות - בין אם ליוצאי אתיופיה, בין אם למוסלמים או נוצרים, יוצאי עדה זו או אחרת וכל אדם באשר הוא. הגזענות הייתה ועודנה שורש של כל הרע.

כמי שגדל בארצות-הברית, המעצמה הדמוקרטית ביותר בעולם והגדולה ביותר בעולם, וייצג את ישראל בקונגרס האמריקני ובבית הלבן, אני מסור ומחויב לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית, כערך ראשון במעלה בפני עצמו, אך גם מרכיב חיוני ביחסי החוץ שלנו עם בני בריתנו הדמוקרטים בעולם, ובראש ובראשונה עם ארצות-הברית.

כמי שחווה את קשיי העלייה וההתמודדות עם אתגרים כלכליים, אני יודע שכמדינה יהודית איננו יכולים להפנות גב לא לחלשים, לא לנזקקים, לא לעולים חדשים ולא לקשישים.

כמי שעסק כחוקר ודיפלומט במשך שנים, אני מבקש לרתום לתפקיד את הניסיון והידע בתחום המדיני ובתחום יחסי החוץ של ישראל - ולדאבוני, תחום מדיניות החוץ בישראל נמצא היום במצוקה קשה.

אומרים שתושבי גוש-דן חיים בבועה, אבל לפעמים נדמה לי שכולנו, כל מדינת ישראל, חיה בבועה; כמעט בכל מפגש או הרצאה שאני מקיים, אני נדהם לגלות שאנחנו, הישראלים, לא מכירים את תנועות החרם, הארגונים הרבים שמבקשים לבודד אותנו, ואפילו לא מכירים את פירוש ראשי התיבות BDS: חרם, הסרת השקעות וסנקציות, וגרוע מכך - אנחנו לא יודעים מהן הסכנות הקשות הטמונות בו.

בבועה שבה אנחנו חיים, נדהמתי לראות שתחום מדיניות החוץ נחשב לכל היותר תת-תחום של הביטחון. ביטחונה של מדינת ישראל תלוי במידה רבה בהצלחתה בתחום החוץ. יש כאלה שחושבים שנוכל לנקוט צעדים שנויים במחלוקת בעולם בלי לשלם על כך מחיר.

נכון שבן-גוריון פעם אמר שלא משנה מה שהגויים חושבים אלא מה שאנחנו היהודים עושים, אבל היום - היום - מה שהם חושבים עלול להגביל עד מאוד את מה שביכולתנו לעשות.

ברור, כאשר יורים עלינו טילים או חופרים מתחתנו מנהרות, אנו עושים הכול כדי להגן על עצמנו, אך כאשר גורמים בעולם פועלים לגזול מאתנו את הזכות להגן על עצמנו, מאיימים להטיל עלינו סנקציות כלכליות ותרבותיות המיועדות למוטט את המשק הישראלי - נגד זה איננו עושים מספיק, ולא מספיק בכלל.

כמו בשדה הקרב, שם צה"ל נאלץ לפתח טקטיקות צבאיות חדשניות, כך גם בשדה הקרב המדיני, עלינו לחשוב מחוץ לקופסה וליזום מהלכים שיאפשרו לנו, כמדינה, להתמודד עם סכנות ואתגרים מדיניים. מדינת ישראל משקיעה פחות כסף, רבותי - פחות כסף - בהסברה ובמאבק נגד ה-BDS מאשר היא משקיעה ברכישת פלוגת טנקים או ברכישת מטוס F-15 אחד.

אך ללא מענה אפקטיבי לאלה שרוצים לגזול מאתנו את הזכות להגנה עצמית, הטנקים שלנו יתקשו לנוע והמטוסים שלנו יתקשו מאוד להמריא.

ישראל נמצאת תחת מתקפה, ואנחנו נמצאים בסכנה מדינית של מהלכים אנטי-ישראלים באירופה, בקמפוסים האמריקנים - שם הסטודנטים בכלל טוענים שהמדינה הפקירה אותם. אסור לנו לשבת בחיבוק ידיים אל מול מהלכים אלה. העולם לא מחכה לנו. עלינו לקחת את גורלנו בידינו. ואין המדובר רק בתנועת ה-BDS, שכבר גורפת פה ושם ניצחונות ומעידה על סחף הולך וגובר, אלא גם על איומים נוספים, כמו מהלכים פלשתינים במוסדות הבינלאומיים, שאנו עומדים מולם ולא עושים מספיק כדי להילחם בהם. לא מכבר הכיר הוותיקן במדינה פלשתינית. אנחנו מוכרחים לנקוט יוזמה, להוכיח לעולם שאפילו בהיעדר פרטנר פלשתיני פנינו מועדות לשלום תמיד.

אדוני היושב-ראש, מדיניות חוץ אינה רק מסתכמת בהתגוננות מול אותן הסכנות, כי אם גם במיצוי הזדמנויות לבניית ולחיזוק גשרים למדינות רבות בעולם. מדיניות חוץ היא גם רתימת הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית ליצירת קשרים עם העולם המתפתח, עם סין ועם הודו, מזרח אסיה ואמריקה הלטינית. בעולם נוטים לראות אותנו רק במונחים של סכסוכים ומלחמות. עלינו לשפר את תדמיתנו, כך שיראו את ישראל כפי שאנחנו רואים את ישראל: כמדינה יצירתית, צעירה ושוחרת שלום; מדינה שמייצאת יין לצרפת, קוויאר לרוסיה ופסטה ללא גלוטן לאיטליה - אמת.

ומעל הכל, פירושה של מדיניות חוץ היא שמירה וחיזוק יחסינו עם בת-בריתנו החשובה ביותר, עם ארצות-הברית. מדובר לא רק על מקור לסיוע ביטחוני חיוני כמו למערכת "כיפת ברזל", אלא גם בתמיכה במוסדות בינלאומיים, שותפות לעקרונות הדמוקרטיה ונכונות להגן על חרותנו.

רבותי, אני עומד פה היום כחבר כנסת גאה מטעם מפלגת כולנו בראשותו של חבר כנסת משה כחלון, מפלגה חברתית כלכלית שחרתה על דגלה את הצורך בצמצום פערים והורדת מחירי הדיור והמחיה. אבל כפי שההבחנה בין מדיניות חוץ וביטחון הנה הבחנה מלאכותית, כך מלאכותית גם ההבחנה בין חברתי ומדיני. חרמות ובידוד כלכלי נוגעים לכיס של כולנו ויקשו רבות על המלחמה בעוני ובצמצום הפערים.

רבותי, לפני כ-45 שנה האוטובוס הוריד אותי בכניסה לקיבוץ. היה שם הרבה מאוד אבק והתקשיתי להסתכל קדימה. לפעמים, גם היום, אנחנו מתקשים לזהות את האופק, אך מהעבר למדנו לאורך השנים שהמסע הישראלי ממשיך קדימה, ולמרות הכול הולך ומתגבר. האוטובוס ממשיך לנסוע, והתרמיל אף פעם לא יורד מהגב. תודה רבה.

תאריך:  05/06/2015   |   עודכן:  05/06/2015
ח"כ מיכאל אורן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כולנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ניסיון בתוך תרמיל
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגילת סן מיקלה
5/06/15 13:34
2
לג'יהאד נאצי ערבי
5/06/15 15:26
3
רבקה שפק ליסק
6/06/15 10:25
 
לינגוויסט
6/06/15 15:13
4
הבודק
6/06/15 11:37
 
קונטה קינטה
6/06/15 15:16
5
אוואי התהלוכה
6/06/15 15:04
6
אהרון שחר
6/06/15 20:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, אני, אברהם נגוסה, בן לאבי ביינה נגוסה ולאִמי ימבלנש אימרו, זיכרונם לברכה, עומד לפניכם ומתפלל לקדוש-ברוך-הוא שאהיה שליח נאמן לשולחי, חברי הליכוד, לכל אזרחי ישראל.
05/06/2015  |  ח"כ אברהם נגוסה  |   נאומים
כנראה אנשים יצפו ממני לומר דברים אחרים, אבל אני לא יכולה שלא לומר את שעל לבי. אני אם לשתי בנות מתבגרות. תאמינו לי, בית-ספר לא צריך להיות זירה, לא להתפקרות ולא לחושפנות, כי היום מה שאנחנו מגדירים כמכנס קצר הופך להיות קצרצר, ולעיתים אתה נכנס למקום בבית-הספר, ותאמינו לי שזה המחזה שנחשפתי אליו: ילדות צעירות מאוד-מאוד, עם מכנסיים קצרים מאוד-מאוד-מאוד, וחולצות בית-הספר גזורות עמוק-עמוק. אם מישהו יבוא ויגיד לי שזה בגלל הנוחות - אני לא קונה את זה.
מתנהל כיום קמפיין דה-לגיטימציה רחב נגד מדינת ישראל, ונגד קיומה כמדינת הלאום של העם היהודי. מטרת הקמפיין אינה להשפיע על מדיניות ישראלית כזאת או אחרת, אלא להשחיר את ישראל, לפגוע באינטרסים החיוניים שלה וביכולתה להגן על עצמה, ובסופו של תהליך לחסל את קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית. מדובר בקמפיין המבוסס על דיס-אינפורמציה, שקרים ואיומים, השואף להציג את ישראל כמקור כל הרוע בעולם, כפי שהאנטישמיות הציגה את היהודים בעבר.
03/06/2015  |  איילת שקד  |   נאומים
לראשונה נבחר לכהן ח"כ מרשימה ערבית בראש ועדה קבועה בכנסת: ח"כ עאידה תומא סלימאן נבחרה לעמוד בראשהוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי.
03/06/2015  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
"מתנהל כיום קמפיין דה-לגיטימציה רחב נגד מדינת ישראל, ונגד קיומה כמדינת הלאום של העם היהודי. מטרת הקמפיין אינה רק להשפיע על מדיניות ישראלית כזאת או אחרת, אלא להשחיר את ישראל, לפגוע באינטרסים החיוניים שלה וביכולתה להגן על עצמה, ובסופו של תהליך לחסל את קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית" - כך אמרה (יום ד', 3.6.15) שרת המשפטים איילת שקד, בדיון סוער שהתקיים במליאת הכנסת. שקד השיבה בשם הממשלה על הצעה לסדר בנושא החרם והדה-לגיטימציה נגד ישראל בארגוניים בין לאומיים.
03/06/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
ח"כ איתן כבל - יו"ר ועדת הכלכלה  /  עופר וולפסון
ח"כ קארין אלהרר - יו"ר הוועדה לביקורת המדינה  /  עופר וולפסון
גילה: הממשלה חוששת מהחברות; ידן על השיבר  /  עופר וולפסון
לחזור לעצמנו, לימים עברו  /  ח"כ שרון גל
מתווה הסדר כחול-לבן  /  ח"כ מנואל טרכטנברג
טירונים בצמרת הכנסת  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il