|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

דוח שבועי (1)

המסובכים

על הקשר בין ח"כ חזן, תנ"צ ברכה, ראש הממשלה לשעבר אולמרט והנשיא הקודם פרס
19/06/2015  |   אריה אבנרי   |   כתבות   |   תגובות
חזן. הליצנות עלתה ביוקר [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]


אולמרט - המתנה דרוכה

חלפו כבר תשעה ירחי לידה מאז שהשופט המחוזי התל אביבי דוד רוזן גזר עונשי מאסר כבדים על נאשמי פרשת הולילנד בגין קבלת ומתן שוחד. על בכיר הנאשמים, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נגזר להיכלא מאחורי סורג ובריח שש שנים.

השופט קבע שגזר הדין יבוצע בפעל אחרי תקופה קצרה של התארגנות אישית, אלא שבית משפט העליון הפך את החלטתו בעקבות הערעור שהגישו כל המורשעים ובראשם אולמרט.

מאז ממשיך אולמרט את חייו העסקיים והחברתיים כרגיל. הוא מופיע באירועים חגיגיים, סועד במסעדות יוקרה עם אילי הון, מתראיין בכלי התקשורת ומנהל אורח חיים ראוותני.

הסחבת בדיון בערעורו של אולמרט שיישמע כנראה בנפרד נובעת בעיקרה מכך שראש צוות השופטים שדן בערעור, סלים ג'ובראן, כיהן כיו"ר ועד הבחירות לכנסת ה-20 ובמשך כמה שבועות הדיר את רגליו מכס השיפוט.

זאת ועוד: השופטים העליונים החליטו במקביל להמתין לדיון חוזר במשפטו של אולמרט בפרשת טלנסקי שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים בעקבות חשיפת הקלטות של שולה זקן. בעוד שבדיון הראשון זוכה אולמרט בפסק דין מפוקפק, הפעם הורע ונדון לעשרה חודשים.

כמה שבועות אחרי שהשופט העליון ג'ובראן חזר לכס המשפט ובמקביל הסתיימו באחרונה ההליכים בבית המשפט המחוזי, פניתי אל נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, מטעם אומ"ץ, וכתבתי לה בין השאר: "נראה לנו שהמועד שחלף מאז הגשת הערעור בתיק הולילנד סביר כדי לפרסם את הכרעת בית המש העליון... אומ"ץ מצטרפת לביקורת הציבורית על הסחבת שקיימת בבית המשפט העליון בנושא הנדון".

בתשובה לכך כתב לי עו"ד רון גולדשטיין, עוזר משפטי בכיר לנשיאה: "מכתבך הועבר לעיונה של נשיאת בית המשפט העליון שהסמיכה אותי להשיב לך. התיק בעניין הולילנד הינו הליך מורכב. התיק נמצא בעבודה."

השאלה היא כמה זמן תימשך העבודה הזו ואם לא תהיה בינתיים התיישנות.

תנ"צ ברכה - התחמקות מחקירה

הגילויים האחרונים של News1 על ראש יחא"ה, תנ"צ אפרים ברכה, בעניין מעורבותו לכאורה בשיבוש חקירת משטרה נגד קבלן אשדודי ידוע ובניסיון לסייע לחשוד בביצוע עבירות פליליות לחמוק מלתת את הדין, לא הפתיעו את תנועת אומ"ץ, שעוקבת מזה זמן בדאגה גוברת והולכת אחר תפקודו הבעייתי של ברכה בתפקידו הרגיש.

אתר News1 חשף בימים האחרונים פרשה חדשה שקשורה בראש יאח"ה, תת ניצב אפרים ברכה, המעלה חשד בביצוע מעשים פליליים ומחייבים נקיטת פעולה מיידית.

תנועת אומ"ץ הרימה את הכפפה ופנתה בעת ובעונה אחת אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ואל פרקליט המדינה שי ניצן בדרישה שיורו להורות על חקירת הפרשה בהקדם ולהשעות אותו עד לסיום החקירה. כצפוי, לא נענו שני שומרי הסף הנרפים לדרישתנו.

במקביל פניתי אל השופטת בדימוס הילה גרסטל, נציבת הביקורת על מערך התביעה, בבקשה לבדוק מדוע לא התערבה הפרקליטות בבחישה בתיק חקירה שהועבר להכרעתה. מתוך מעקב אחר פעילותה של גרסטל, אין לי ספק שהנציבה לא תיתן את ידה לטיוח.

לפני שנה וחצי, ערב מינויו של ברכה לתפקידו, פניתי לשר לביטחון פנים לשעבר יצחק אהרונוביץ' בבקשה לעכב את המינוי בגלל מידע זה. "תת ניצב ברכה התנהל בשנים האחרונות באופן בעייתי ביותר בתפקידיו במשטרה ובין השאר גם לסיכון חייו של מקור משטרתי.

"בנוסף לפרסום הנ"ל פורסמו בשבועות האחרונים בכלי התקשורת עובדות שונות על תת ניצב ברכה, שמהן עלה כי יש לו בעיות אישיות ומקצועיות בתחום טוהר המידות והיחס האנושי.

תפקיד ראש יאח"ה הינו תפקיד רגיש במיוחד ונראה לנו שיש מקום למנות לתפקיד זה קצין משטרה בכיר שאינו שנוי במחלוקת".

השר לביטחון פנים לא נענה לבקשתנו.

וזה עוד לא הכל עדיין: אומ"ץ הגישה בשעתו באמצעות עורך הדין יובל יועז, עתירה לבג"ץ נגד פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ומנהל מח"ש, בדרישה להורות להם לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראש יאח"ה, תת-ניצב אפרים ברכה, בפרשת הרב פינטו.

בעתירה נטען, בין השאר, כי כתב האישום שהוגש נגד הרב פינטו, במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו, מגלה חשדות לקבלת טובות הנאה, שוחד ומרמה והפרת אמונים מצידו של תנ"צ ברכה וזאת לאורך שנים. עוד נטען, כי גם העדויות והראיות מחקירתו של פינטו, שנחשפו בשבועות האחרונים בתקשורת, מחזקות את החשדות המתעוררים כנגד פינטו. על-רקע כל זאת, החלטתם של פרקליט המדינה והיועמ"ש שלא לפתוח בחקירה כנגד ברכה היא בלתי סבירה באופן קיצוני.

עסקת הטיעון בין הפרקליטות לבין הרב פינטו נחתמה כדי שמערכת אכיפת החוק תוכל להשתמש בעדויות ובמסמכים שהעבירו הרב פינטו ואנשיו למח"ש, במסגרת החקירה המתנהלת נגד ניצב (בדימוס) מנשה ארביב, לשעבר מפקד להב 433, החשוד בקבלת טובות הנאה מפינטו. אולם בד-בבד, מתעלמים הפרקליטות והיועמ"ש מדבריו של הרב פינטו, שלפיהם העניק טובות הנאה גם לתנ"צ ברכה, לאורך שנים, זמן רב לפני שדיווחו מפקדיו על הצעת השוחד הראשונה כביכול שקיבל מצד פינטו.

עוד נטען בעתירה, כי ניהול חקירת פרשת השוחד נגד הרב פינטו ביאח"ה, היחידה שעליה מופקד תנ"צ ברכה – היעד למתן השוחד כביכול, מגלמת כשל מובנה בניהול החקירה. למעשה מדובר בכשל כפול: הן באי-העברת העניין לידיה האמונות של מח"ש, שהיא גוף החקירה האמון על חקירת חשדות כנגד אנשי משטרת ישראל, במקרה שיתברר שב"טנגו השוחד" רוקדים שניים גם במקרה זה – נותן השוחד ומקבל השוחד; והן בהפקדת החקירה בדבר חשדות למתן שוחד לקצין משטרה בידי יחידה שאותו קצין עצמו מופקד עליה.

העתירה נדחתה על-ידי שופטי בג"ץ. תת-ניצב ברכה ממשיך לפקד על יאח"ה. והמשכיל בעת הזו לא ישתוק.

חבר הכנסת חזן - ליצנות אלימה

ערב הבחירות לכנסת ה-20 פנו כמה גורמים אל אומ"ץ וניסו לעניין אותנו בצעיר אלמוני בשם אורן חזן המועמד במקום ה-30 ברשימת הליכוד, וטענו שהוא לא רק ליצן אלא אדם בעייתי בעל רקורד שלילי, ואם ייבחר לכנסת צפויות ממנו צרות צרורות.

מאחר שהמיקום שלו לא נראה ריאלי, לא הרחבנו את היריעה ואין ספק ששגינו בכך, אחרי שבכל יום כמעט נחשפת פרשה אישית חדשה שבה הוא מעורב.

בכל מקרה, אחרי שחזן נבחר לכנסת הוא הפך לאחר הלקוחות הכבדים של אומ"ץ ואנו מלווים על כל צעד ושעל את מעלליו החוזרים ונשנים.

עקבנו בדאגה אחר מבצע הסחיטה שעשה חזן לראש הממשלה שעומד בראש קואליציה צרה.

חבר הכנסת התימהוני נבחר כסגן יו"ר הכנסת וכחבר בחמש ועדות כנסת, לרבות ועדת החוץ והביטחון. אחרי שנחשף שחזן היה בעבר בעליו של קזינו בבולגריה שבו סופקו נשים ללקוחות וכנראה שלא נמנע גם מלעשן סמים, הזדרזנו להגיש נגדו תלונה לוועדת האתיקה החדשה של הכנסת כדי שתקבע את עמדתה.

מאחר שבאותו שלב הוועדה עדיין לא החלה לפעול, הכדור עבר לידיו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהחליט להשעות זמנית את חזן מניהול ישיבות הכנסת.

אומ"ץ לא הסתפקה בכך וביקשה מאדלשטיין להשעות את חזן מחברותו בוועדת החוץ והביטחון בגלל רגישות הנושאים שהוועדה מטפלת בהם והחשש שאורן ייסחט. אדלשטין השיב לנו שאין לו סמכות לכך והיפנה אותנו אל ראש הממשלה כאל מי שמינה את חזן כחבר בוועדת החוץ והביטחון. פניתי אל נתניהו, אבל הוא משהה בשלב זה את החלטתו. בכל מה שנוגע לחזן, ביבי שותק כנראה מחשש לגורלה של הקואליציה.

בכל מקרה שמחתי לשמוע שחזן הדיר את עצמו מישיבתה האחרונה של ועדת החוץ והביטחון. מן הסתם היעדרותו הייתה קשורה לפרשה חדשה שנקשרה אליו.

כמה עובדות במועדון לילה ישראלי שחזן ניהל בעבר טענו בראיון מוקלט בערוץ 10 שהוא הטריד אותן מינית, אבל הן חששו להתלונן נגדו במשטרה מחשש שיפוטרו מעבודתן.

הנשיא לשעבר פרס - התנהלות עלובה

השבוע הייתה לי הזדמנות להיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין במסגרת מפגש היכרות עם פורום 'עידן חדש' בראשותו של מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, שמייצג תנועות ועמותות שפועלות נגד השחיתות ולמען חיסול עוולות חברתיות.

את הקמת ארגון הגג יזמה לפני כשנה תנועת אומ"ץ, אחרי שהגענו למסקנה שעשוי להיות משקל סגולי לפעילות משותפת בכמה נושאים שעומדים על סדר היום הציבורי, כמו ההון שממשיך לחדור לשלטון ביתר שאת.

במסגרת הסקירה הקצרה שנתתי באותו מעמד, הבעתי את הוקרתי לנשיא הנוכחי שהביע תמיכה מפורשת באג'נדה של הגוף החדש, וזאת בניגוד לקודמו הנשיא לשעבר שמעון פרס, שחמק בשיטתיות להתקרב לנושא השחיתות מסיבות שלא היה קשה לנחשן.

ריבלין לא היה מוכן לשמוע אף מילת ביקורת על מה שאירע במשכן נשיאי ישראל לפניו, בעיקר לא על בזבוז שיטתי של כספי ציבור, כפי שנחשף באחרונה בדוח מבקר המדינה.

אגב, פרס, שנהנה בעבר מפופולריות רבה בעת כהונתו כנשיא, הצליח לשמור את דמותו במו ידיו אחרי שנחשף מחדש לא רק כעסקן פוליטי אלא כמי שמוכן לשמש איש שיווק של בנק הפועלים בכנס לקוחות של הבנק בחו"ל.

בסיום המפגש הגשתי לריבלין את ספרי החדש: "אומץ לב" (25 שנות מאבק בשחיתות השלטונית) והדגשתי במפורש ש"אומץ לב" אינו ספר מסחרי וההכנסות ממכירת הספר מיועדות לתנועת אומ"ץ.

הופתעתי לטובה שלפני היציאה עצר אותי אחד מאנשי בית הנשיא וערך כנדרש רישום על קבלת מתנה. המינהל התקין חזר באיחור רב למשכן נשיאי ישראל.

תאריך:  19/06/2015   |   עודכן:  21/06/2015
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המסובכים
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שוקי משעול
19/06/15 17:34
 
לחקור התנהלות
20/06/15 06:45
 
מעורבת
20/06/15 18:34
 
מה דעתך
20/06/15 19:10
 
ככה כל המחוזות !
22/06/15 06:07
 
אל : ככה...
22/06/15 15:23
2
איפכא מסתברא
19/06/15 19:38
3
בספרו החדש
20/06/15 10:25
4
לעמותת אומ"ץ
20/06/15 15:58
5
אהרון שחר
20/06/15 18:57
6
עמליה - נינה
20/06/15 19:21
7
שבץ חלובצ"ה
21/06/15 05:20
 
גינוי לשבץ
21/06/15 10:01
8
פערך אינטיליגנט
21/06/15 11:23
9
אהרון שחר
22/06/15 09:55
10
שושפרי
27/06/15 09:54
 
בני סטודינסקי
17/07/15 12:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"לא אשאר כאן עוד הרבה זמן". כך אומר בראיון ל-News1, יעקב (קובי) כחלון, המכהן זה שש שנים וחצי כמ"מ ראש עיריית ירושלים ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. אלא שכחלון (57) מדבר בהתלהבות כה רבה על פעילותו בבירת ישראל, עד שמתקבל הרושם, שאם יבקשו ממנו, יהיה מוכן להמשיך בתפקידו עוד קצת, ועוד קצת.
19/06/2015  |  אלעזר לוין  |   כתבות
כמה תובנות הנוגעות לישראל מנקודת מבטן של חברות הענק האמריקניות המטוס דמוי המכונית של חברת מטאל-מאסטר הפולנית הסלון האווירי בפריז מתמודד עם יותר ויותר מתחרים
בעולם שבו הצרכנות הפכה מצורך קיומי לתחביב ואף להתמכרות, נדמה שאי-אפשר להתעלם יותר מהעובדה שתהליך ייצור מוצרי צריכה כה רבים מחייב ניצול קיצוני של משאבי טבע, ומביא עמו השפעות על הסביבה בכל שלבי מחזור חייו של המוצר - ייצור, שינוע, צריכה, שימוש ולבסוף גריטה ומיחזור.
19/06/2015  |  טל גולדרט  |   כתבות
בתאריך 20.6 המנעד בין הכוכבים סאטורן ופלוטו יהיה מדויק אבל את השפעתו נמשיך להרגיש עד אמצע אוגוסט 2015. הוא יעורר חרדות ואי נוחות, וייתכן שמטרות ויעדים שהצבתם לעצמכם יתכווצו. זה מבנה שאינו מעניק נדיבות לב, אלא מתאים יותר לצניעות ופשרה. התחושה תהיה שחסרים מזומנים כדי לספק לעצמנו "פינוקים". כדאי להיות ערים ולשים לב שההוצאות צריכות להיות בהתאם להכנסות. נסו לשמור על קצת רזרבות פיננסיות במגירה.
19/06/2015  |  טובה ספרא  |   כתבות
כמדי שנה גם הקיץ יגיעו מיליוני צופים לפסטיבלים, להופעות ולאירועי תרבות אחרים במאות מוקדים בארץ ובחו"ל. גם ישראלים רבים נוהגים לנסוע למדינות אירופה על-מנת לצפות בלהקות או הזמרים האהובים עליהם שאינם מגיעים לארץ.
18/06/2015  |  גיל נוילנדר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il