|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

דרסו את המבקר

מדוע מצפצף משרד התחבורה על מבקר המדינה ושבועות ספורים אחרי הבטחתו שיפסיק לטייח תלונות ציבור בנושא התחבורה הציבורית ממשיך כאילו כלום?
08/07/2015  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
שפירא מגיש את הדוח לאדלשטיין ולאלהרר [צילום: יצחק הררי]

האוטובוס לא עצר לך? קבל 300 שקל
עידן יוסף
לפחות 150 שקל פיצוי לנוסע על אוטובוס שאיחר או על נסיעה באוטובוס מלוכלך * זה מה שמציעים חברי כנסת ויובא להכרעה של הממשלה בקרוב
לרשימה המלאה

תלונות למשרד התחבורה צומצמו פיקטיבית
עידן יוסף
תלונות רבות למשרד התחבורה שאמורות היו להיות מסווגות כמוצדקות הפכו לנייטרליות * כשלים מערכתיים לא תוקנו ואיש מהממונים אינו נדרש לתת את הדין
לרשימה המלאה

אגף תחבורה ציבורית טייח תלונות ציבור
עידן יוסף
סיווג 90.5% מתלונות האזרחים נגד חברות התחבורה הציבורית ככאלה שאין לגביהן עמדה * אגף התביעות סגר 99.3% מהתיקים מחוסר ראיות * 11% עלייה בתלונות המוצדקות על משרד התחבורה
לרשימה המלאה

מחדל מח' התביעות: רק 10 אישומים בשנתיים
עידן יוסף
הסיכוי שתלונות נגד מפעילי תחבורה ציבורית שפגעו בנוסעים יבשילו לכדי כתבי אישום ושהנפגעים יפוצו קטן מאוד * למרות שהייתה למשרד התחבורה סמכות לכך - מס' כתבי האישום פחת פי 20.5 * הסיבה: התרשלות וזלזול מצד משרד התחבורה
לרשימה המלאה

דוח נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה חושף את מה שחשים אלפים רבים של נוסעים בתחבורה הציבורית כלפי משרד התחבורה - הגוף הממשלתי שאמור להגן עליהם מפני העוולות היומיומיות בשירותי התחבורה הציבורית.

בירור תלונות על הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה העלה בין היתר כי לעיתים הרשות האמורה אינה מבררת לגופן תלונות המוגשות לה על מפעילי התחבורה הציבורית, אלא מעבירה את תשובת המפעיל כמות שהיא למתלונן, אף שמדובר בתשובה המוכרת לו ושבעקבותיה התלונן. הבירור העלה כי משרד התחבורה אינו עושה שימוש מספיק בסמכויות הפיקוח שיש לו על חברות התחבורה הציבורית, וכי תפקודו כמאסדר של חברות אלה לוקה בחסר.

ומה השיבה על כך הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לנציבות? היא מסרה כי ריעננה את נוהלי העבודה בקרב עובדי האגף לפניות הציבור ברשות.

נדמה לכם שזה פתר את המצב? תמשיכו לחלום. כאילו כלום, ממשיך האגף לפניות הציבור ברשות לתחבורה ציבורית "לדברר" את חברות התחבורה הציבורית במקום לטפל בהן ולמצות עימן את הדין. רוצים דוגמה? בבקשה: במכתב שנשלח בתחילת השבוע לאזרח שהתלונן על התנהגות נהג [מטעמי צנעת הפרט לא אמסור את שמו ולא אפרט את פרטי התלונה], כותבת אליו ראש ענף חקירות רבקה כהן את תגובת החברה הנילונה ככתבה וכלשונה. בפתח הדברים, החברה משבחת את עצמה על פעולותיה להתנהגות נאותה של עובדיה ולהקפדה על מילוי הוראות הנהלים. בהמשך המענה, נאמר לנוסע כי ככל שנגרמה לו תחושת אי-נעימות, הרי שלא הייתה למי מנציגי החברה כל כוונה לגרום לכך. אפילו לא מילה אחת של התנצלות, שלא לדבר על פיצוי.

כל מי שעיניו בראשו ויעיין בתלונה ואחר כך בנוהלים, יבין כי ללא ספק נעברה כאן עבירה. למשרד התחבורה זה ממש לא משנה. למה? אולי כי בירור התלונה מצריך אותם לעבוד, אולי כי זה לא-טוב לסטטיסטיקה ואולי בגלל מחסור בכוח אדם, שגורם לממונים על הטיפול בתלונות הציבור לנהוג כמזכירות וכפקידים זוטרים שמקטינים ראש.

אין להתפלא על הזלזול במבקר המדינה. מי שמצפצף על נוסעי התחבורה הציבורית יום-יום ויוצא מזה נקי - אין סיבה שלא יצפצף גם על מבקר המדינה.

אבל גם נציבות תלונות הציבור אינה נקייה מאשמה. לו הייתה יורדת לעומקה של תשובת משרד התחבורה בדבר ריענון הנהלים כביכול הייתה מבינה שאין מאחוריה ממש. כפי שחשפנו ב-News1, רק לפני חצי שנה עודכן נוהל הטיפול בתלונות הציבור, לאחר 10 שנים בהן לא עודכן. אולם מדובר בנוהל טכני שאינו עוסק בליבת הבעיה - אופן הבירור של התלונות ומתן פיצוי לנוסעים שנפגעו. אז איך בדיוק אפשר לקיים נוהל שמעולם לא הומצא?

מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי התחייב לא פעם לתיקון המעוות. אז הבטיח. במקום זאת קיבלנו טיוח של תלונות, צמצום פיקטיבי של תלונות, הפחתת מס' כתבי האישום נגד מפעילים המפרים את החוק פי 20.5 ובמילה אחת: בלוף.

במצב הנוכחי, אין טעם לצפות ממשרד התחבורה שיטפל בתלונות הנוסעים, והסיכוי לקבל פיצוי יגיע רק מבתי המשפט לתביעות קטנות. הכשלים בהתנהלותו של משרד התחבורה מצריכים טיפול שורש מצד הרשויות השונות שינערו את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מרבצה ומשאננותה לנוכח מצוקת הנוסעים הזועקת לשמיים. יואילו בטובם משרד מבקר המדינה, נציבות שירות המדינה, מזכירות הממשלה, הוועדה לביקורת המדינה וכיו"ב לדרוש מהרשות לתחבורה ציבורית להתחיל לתת שירות בסיסי לפונים אליה בתלונות.

יש לנסח נוהל חדש לבירור רציני של תלונות שיחייב ביצוע חקירות והגשת כתבי אישום וקנסות. יש להבטיח פיצוי הולם לנוסעים הנפגעים ולפרסם ברבים את קלונן של החברות שנמצאו מפרות את הוראות התקנות ואת העיצום שננקט כלפיהן.

בהזדמנות זו כדאי לציין כי ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) הגיש השבוע הצעת חוק בה מוצע לחייב את חברות התחבורה הציבורית לרשום תלונות טלפוניות כתלונה לכל דבר המחייבת תגובה ומענה. לדבריו, פונים נענים כי עליהם לשלוח תלונה מפורטת בכתב, ודרישה זו מסננת למעשה אחוז גבוה מאוד של מתלוננים והתלונות "נעלמות" מיד בתום השיחה, וזאת מהסיבה הפשוטה שכאשר הנוסע שהמתין זמן רב בתחנה מגיע אל יעדו, הוא לא יטרח להעלות על הכתב את דבר תלונתו.
נוהל טיפול בתלונות ציבור 12/2014 - פנימי / נוהל
נוהל בן 14 עמ' לטיפול בתלונות הציבור שמוגשות למשרד התחבורה. הנוהל מעדכן נוהל ישן משנת 2004

משרד התחבורה: הורחב מערך כוח האדם
תגובות
▪ ▪ ▪

  • משרד התחבורה: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מטפלת בכ-8,000 פניות ותלונות בשנה, המוגשות בכתב דרך אתר האינטרנט, פקס או דואר. כל פנייה או תלונה מתועדת במערכת פניות ציבור - CRM, ונבדקת לעומקה במספר מישורים: אם באמצעות בירור מול המפעיל, דרך בדיקת מערכות ממוחשבות (כרטוס, רישוי וכו') ועד לביצוע בקרה ייעודית באמצעות חברות הפיקוח והבקרה שהחלו לפעול בחודש מרס האחרון. לאור הממצאים המתקבלים, נשלח מענה לפונה. יודגש, כי בימים אלה, על-מנת לשפר את השירות בנושא זה, הורחב מערך כוח האדם אשר עוסק במתן מענה לפניות ציבור. אנו עושים שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו, ומשלבים ביניהם, בהתאם לאופי התלונה ולממצאי הראיות, ובכלל זה הטלת קנסות ופגיעה בניקוד האיכות של מפעילי התחבורה הציבורית, דבר המשליך על יכולתם להתמודד במכרזים עתידיים".
[תגובת משרד התחבורה מתעלמת מהשאלה מדוע למרות התחייבותו לחדול ממתן תשובות מהסוג האמור לפונים הוא ממשיך לעשות זאת. כמו-כן, בתגובה נכתב כאילו תהיה "פגיעה בניקוד האיכות של מפעילי התחבורה הציבורית, דבר המשליך על יכולתם להתמודד במכרזים עתידיים". לא ברור כיצד מתיישבת אמירה זו עם מדיניות המשרד. הרי משרד התחבורה עצמו ביטל במו-ידיו את ציון האיכות במכרזים, בשל קריסת מערך הבקרה למשך יותר משנה. להבדיל מבעבר, אין שום תמריץ לחברה לתת שירות טוב!,
עידכון: משרד התחבורה שלח תיקון בו נכתב שמדובר על המכרזים העתידיים - "לאור כניסתן של חברות הבקרה, חודש מיולי 2015 הנושא של ״ציון מפעיל״ במכרזים החדשים". על כך נאמר - נחיה ונראה. ע.י.]


  • גיל יעקב, מנכ"ל ארגון 15 דקות: "משרד התחבורה מפקיר את נוסעי התחבורה הציבורית ומועל בתפקידו כרגולטור שמטרתו להגן על הנוסעים השבויים בידי המפעילים. הפקרת הנוסעים היא מדיניותו של שר התחבורה ישראל כ"ץ - ה'בולדוזר׳ שרומס את הנוסעים בתחבורה הציבורית ואת זכויותיהם מזה כשש שנים".
  • איתי חיים, מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו: "משרד התחבורה צריך לשים את נושא איכות השירות לנוסע מול עיניו. הדוח מעיד, לצערנו, על כשלים רבים ועל כך אסור לעבור על סדר היום. לנוכח האתגרים הרבים מולם עומדת הרשות לתחבורה ציבורית, אנו מצפים משר התחבורה שיתערב באופן אישי ויציב סטנדרטים גבוהים למתן שירות וכן ידאג בהקדם האפשרי לאיוש עשרות תקני פיקוח ובקרה. זה לא פרויקט גדול ומורכב".

תאריך:  08/07/2015   |   עודכן:  08/07/2015
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרסו את המבקר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מבקר???
8/07/15 14:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, מאשים (יום ג', 7.7.15) את משרד האוצר בכך שגורם לו לתקוע את רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית בשל מחלוקת בשאלה מהיכן יגיע הכסף לסבסוד ההנחות ברכבות לפריפריה אותן מבקש האוצר להנהיג.
07/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעיות הרב-קו, הכרטיס החכם בתחבורה הציבורית, שוב עולות על שולחנה של הכנסת, והפעם בוועדה לפניות הציבור. מנהל אגף תקציבי סובסידות ופיתוח במשרד התחבורה, אריה זדה, הודיע (יום ג', 7.7.15) כי לאחר החגים ניתן יהיה להטעין את כרטיסי הרב-קו של כל מפעיל, באינטרנט דרך המחשב האישי באמצעות מכשיר חכם שיחולק לציבור ככל הנראה בחינם. בנוסף עדכן זדה כי בקרוב יצא מכרז על הפעלת תשלום דרך הסלולר. נראה כי המכשיר המתאם למחשב לביצוע תשלום יחולק חינם ע"י משרד התחבורה.
07/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, סירב לאשר סעיף שקיפות המחייב לפרסם לציבור באתר משרד התחבורה מידע על הפרות שהפרו מפעילי רכבות - קלות וכבדות, בטענה כי מדובר ב"שיימינג", אך חייב את החברות להגיש את רשימת ההפרות לוועדה על בסיס שנתי. עם זאת, לא קיבל כבל את העובדה כי משרד התחבורה אינו מתכוון לקנוס את המפרים, ודרש להעביר לוועדה בהקדם תיקון לחוק שיאפשר הטלת עיצומים כספיים, כפי שדרש איתי חיים, מנכ"ל "תחבורה בדרך שלנו", ארגון נוסעי התחבורה הציבורית.
07/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
תקנה חדשה אותה צפויה לאשר (יום ג', 7.7.15) ועדת הכלכלה של הכנסת מבקשת להשלים את תיקון 98 לפקודת התעבורה כך שיכלול גם את רכבת ישראל והרכבת הקלה במסירת מידע לציבור במרכזי המידע.
06/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש הוועדה לפניות הציבור, ח"כ ישראל אייכלר, קורא (יום ב', 6.7.15) לכל נוסעי התחבורה הציבורית להציף את הוועדה בפניות לגבי שירות לקוי בתחבורה הציבורית או לשלוח לוועדה העתקים מתלונות שהם מגישים. בישיבה שקיימה הוועדה בנושא בעיות התחבורה הציבורית בצפון, אמר אייכלר כי זעקת ציבור הנוסעים עולה, ואולי ראוי לחוקק חוק לחייב כל חבר כנסת לנסוע פעם בחודש. המשתתפים צחקו כאשר נשמעה קריאת הביניים "במיוחד את חבר הכנסת ישראל כ"ץ".
06/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il