|   15:07:40
דלג
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מהי תרבות?

חשבתם שאתם יודעים מהי תרבות? צדקתם, אבל יש עוד פירוש חושבים שאתם מכירים גם אותו? שוב צדקתם אבל האם יש משהו שאתם לא יודעים ולא מסוגלים לדעת?
12/07/2015  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   תגובות
התרבות היא המציאות [צילום: AP]

לא נבזבז את זמננו על המשמעויות הידועות והמוכרות של המילה. רק נסקור בקצרה:

1. שאר רוח, יצירות, אמנות, בילוי ופנאי.
2. מנהגים מקובלים רווחים ונפוצים בחברה כלשהי כמו תרבויות עתיקות, שבטים נידחים, או תרבות נהיגה למשל.

אבל האם יכול להיות שהמילה "תרבות" מסתירה בחובה סוד גדול שעדיין אין איש יודע? סוד כה חשוב שברגע שיחשף מייד כמעשה קסם כל בעיות האנושות יפתרו? למרבה הצער כגודל התקווה כך גם גודל האכזבה: זהו "סוד" כה מוזר, שאנחנו לא מסוגלים / בשלים לגלותו או להבינו.

תוכלו לעשות כבר עכשיו ניסוי בבני אדם. תופתעו לזהות על עצמכם בשידור חי איך אני מסביר משהו הגיוני ופשוט. לא תוכלו להפריך אותו, לא תצליחו להבין אותו, לא תצליחו אפילו להבין שאתם לא מבינים אותו. אני כבר נואשתי, הבנתי שאין עם מי לדבר, ובכל זאת אני ממשיך לנסות. זה חזק ממני.

בהקשר זה אציין תגובה משעשעת של מישהו שאמר: "אינני בטוח אם הבנתי אותך ואני לא מסכים איתך, או שלא הבנתי". לא הבנת ידידי, לא הבנת ולמרבה הצער כנראה אינך מסוג להבין.

מי אנחנו?

נתחיל אולי מהסוף. מה פירוש אנחנו לא בשלים להבין? מה זה "אנחנו"? מי זה? אנחנו זה התרבות שלנו, בני תרבות הנאורות. אנחנו האנושות החיה בתקופתנו עם הנורמות, המוסכמות והתפיסות המקובלות היום.

אנחנו "יודעים" כל מיני דברים, הדברים האלו הם קופסה. אנחנו כה שבויים במוסכמות של תקופתנו, שאיננו מסוגלים לחשוב מחוץ לקופסה. אנחנו יודעים למשל שיש ערכים עליונים כמו זכויות אדם, שוויון, "קדושת" החוק, הדמוקרטיה והכלכלה.

הכל קורס, הכל נכשל. כלכלות העולם קורסות, שלטון החוק לא מצליח לעשות סדר, הדמוקרטיה לא מעניקה לאף אזרח תחושה שהוא באמת יכול להשפיע. הבדיחה הכי עצובה זה כמובן האו"ם והמשפט הבינלאומי. האנושות איבדה שליטה, מפקירה את עצמה לטרור של שואות וזוועות, עסוקה בעיקר בגינוי ישראל, ועדיין ממשיכה בהצגה כאילו הגוף המופקד לנהל אותה אכן ראוי לכך.

הייתה איזו שופטת שאמרה שהחוק אינו כלי מתאים לטיפול בשחיתות. יש ניצנים של "חשיבה חוץ קופסתית", אך הם חסרי משמעות. מעשית אנחנו תקועים עם שלטון החוק האימפוטנט, הדמוקרטיה המקבעת שחיתות, והכלכלה הקפיטליסטית בגרסתה החזירית דורסנית, ללא שום יכולת להיחלץ.

אז מהי תרבות?

תרבות זה נורמות, מוסכמות, תפיסות קולקטיביות, כללים בלתי כתובים, ערכים. תרבות זו המערכת, השיטה, האופן שבו קבוצת אנשים תופסת את קיומה. תרבות זה שטיפת מוח, זה אופי, אישיות, רצון. התרבות מחלחלת אלינו מהסביבה, שובה אותנו בתוכה ממש כמו מטריקס והופכת אותנו, גם אנשים תבוניים, לעבדיה הנרצעים.

התרבות היא כמו אוקיאנוס, היא מקיפה, היא מציפה, היא מטביעה. לא רואים אותה, לא מריחים אותה. מרגישים את השפעתה חזק, אך לא מודעים אליה. אם אנחנו דגים, אז אנחנו נושמים אותה ונרטבים ממנה.

התרבות היא המציאות. מה שאתם קוראים מציאות, אני קורא תרבות. מבחינתכם התאמה לתקינות הפוליטית היא הדרך הנכונה. מבחינתי היא סך-הכל מציאות נבחרת, אחת מבין אינסוף, שנבחרה מסיבות כלשהן על-ידי האנשים בתקופה.

כדי להבין טוב יותר מהי תרבות, נשווה אותה להפך ממנה: אתיקה זה רצוי, נורמות זה מצוי. אתיקה - דה יורה, נורמות - דה פאקטו. (מכיוון שהנורמות שלנו מגעילות, אני קורא לכך: דה פאקקטו).

מכיוון שטרם גילינו את מושג התרבות, אנחנו מצליחים לשבור את שיאי האבסורד בטיפשות וחלמאות. הרי אנחנו לא יודעים מה אנחנו, לא יודעים מהי התרבות שלנו, מהן הנורמות, מהו המצוי. אז איך אנו קובעים את דעתנו על עצמנו? לפי הרצוי. אנחנו כותבים בספרי האתיקה שאנחנו רוצים להיות חברה שוויונית, ערכית, בלה, בלה, בלה. ואז אנחנו מסתכלים בספרים ומתמוגגים מעצמנו. מה אנחנו באמת? הרבה הרבה הרבה יותר מכוערים, עוד מעט נדע.

תרבות ערב

אין דוגמה טובה יותר להבנת תרבות מן המחבלים המתאבדים. תרבות ערב היא ממש קן צרעות מושלם לגידול רובוטים שטופי שנאה: מגדלים עדרים של בעל חיים ממין הומו סאפיינס בתנאי עוני, סבל ומצוקה, שוטפים את מוחם בכך שהיהודים אשמים בסבלם, מגדלים אותם תחת הסתה בחברה שטופת שנאה המאדירה דם, טבח וזוועות, המקדשת שהידים והופכת רוצחי המונים לגיבורים לאומיים.

כל זאת על בסיס דתי המוסיף מוטיבים עזים של קנאות, צדק וקדושה, יחד עם הבטחות לגן עדן ותפנוקי נצח. מצד שני משתיקים כל מי שמעז לפתוח את הפה על-ידי הטלת טרור אכזרי ואימה, והרי לכם מתכון מושלם להשרצת, ייצור ושיווק בית חרושת לחלאות אדם. כמובן שבכל זוועה יש פה ושם גם קולות שפויים, אבל כשאנחנו מדברים על תרבות, אנחנו מדברים בהכללה ומתרכזים במגמה העיקרית. גם מיליארד נשים הלובשות שחור מכף רגל ועד ראש, אינן עושות זאת מכיוון שכל אחת בנפרד הגיעה למסקנה שזו האופנה ההולמת אותה ביותר.

ככלל, תרבות ערב מאופיינת בפרימיטיביות וברבריות וסינדרום סטיות מין קשות כמילת נשים, דיכוי נשים, הכאת נשים, הסתרת נשים, חטיפת נשים, ריבוי נשים, נישואי קרובים, נישואי תענוג, רצח על כבוד המשפחה, פדופיליה חוקתית, הבטחות דתיות לאורגיות עם 70 בתולות חסודות לשהידים מצטיינים. שנאה, אכזריות, רצח, טבח, התעללות, זוועות, שריעה. חוסר יכולת מובנית לנהל דמוקרטיה.

לצערנו, תרבות ערב היא דוגמה מצויינת לתרבות, מכיוון שהיא מבוססת בגלוי על הרעיון הכי בסיסי של חוק הטבע מספר 1, חוק הג'ונגל, החזק מנצח ומשעבד את החלשים. אומנם תרבות שהיא תת-תרבות, אבל מובהקת וברורה ולכן דוגמה טובה.

נסו לשאול את עצמכם האם אתם מצליחים להבחין בהבדל פעוט בין המנטליות שלכם למנטליות הערבית, מוסלמית. הצלחתם? הידד, אתם בדרך הנכונה להבין תרבות מהי. אתם רואים, למרות הייאוש עדיין יש מקום לאופטימיות צעירה.

תרבות המערב

תרבות הנאורות מתמוגגת מעצמה עד הגג. היא משוכנעת שהיא מתקדמת ומבוססת על ערכי זכויות אדם נפלאים. האמת שהיא גולם, אין לה מושג מה היא. כל נושא התרבות נמצא לחלוטין מחוץ לתודעתה, אז היא חושבת שהיא מה שהיא מספרת לעצמה על עצמה (מתבלבלת בין אתיקה לנורמות).

מי זאת "היא"? אל תעמדו על קצות האצבעות בניסיון לראות אותה, היא זה אנחנו. פשוט תשאלו את עצמכם מה אתם חושבים על התרבות שלנו ומייד תבינו. תבינו שאתם בטוחים שאנחנו חברה דמוקרטית נאורה המבוססת על ערכים נהדרים (דיברנו עליהם בפעם הקודמת). אבל האם יש גם מעבר לזה? הסברתי ואשמח להסביר שוב ושוב את שתי הטעויות הגדולות של התרבות שלנו: במקום השני "האבא של הקונספציות": קונספציית "חוסר הגבולות"! אין הכרעה יש הכלה, אין מיגור יש פשרה. "הקווים האדומים" עשויים מגומי. התוצאה: קריסה חברתית כוללת בכל התחומים החברתיים, החל מאלימות הנוער, המשך בפשיעה ושחיתות, וכלה בטרור הפורח ומלחמת עולם שלישית שמבשלת לנו אירן.

אנחנו מעדיפים מו"מ, הסכמים, דיוני שכל, פשרות, הכלה, וכדומה על-פני הכרעה. התוצאה, תרבויות שזיהו זאת מותחות את הגבולות שלנו עד כדי כניעה וקריסה. כך תרבות נחשלת ופרימיטיבית כמו הערבים מנצחת תרבות כה חכמה ומתקדמת כמונו. מדהים. כעדר של גלמים אנחנו בטוחים שהצרות נופלות עלינו משמיים, האמת היא שהן יצירות כפינו. אנחנו מזמינים אותן מכיוון שיש לנו עקב אכילס, נקודת תורפה המזמינה שינצלו אותה.

האימא של הקונספציות

ובמקום הראשון "האימא של הקונספציות": האמונה התפלה ברמה הדתית כמעט "אסור להכליל"! כמובן שאין הכללה אווילית יותר מן ההכללה אסור להכליל. אם זה היה נכון לא הייתה סוציולוגיה, תרבות, דת, מסורת. שטות מוחלטת, מה שלא מפריע לכל גאוני תקופתנו לרבות זוכי פרסי הנובל להאמין בשטות הזו בעיניים עצומות לרווחה.

התוצאה: ראייה חברתית צרה, מתבוננים על העולם דרך פרסקופים. אמונה תפלה לפיה "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים". המון פרופסורים לכל מיני דברים, אך פרופ' אחד לענייני תרבות - אין. האנושות נופלת על פתגמי הילדים הכי פשוטים: מרוב עצים, איבדנו את היער...

אנחנו מתבוננים על הערבים ומה אנו רואים? מיליארד חפים מפשע. תרבות המערב שלנו אינה מסוגלת לקלוט שתרבות ערב קמה עליה להשמידה. הצלחנו לשבור את שיא האבסורד שאפילו בחלם היו מתפוצצים מצחוק לו היו קוראים על חכמי הנאורות: מרוב פאניקה מן השואה הראשונה אנו בורחים מגזענות כמו מאש. התוצאה, תרבות ערב יכולה בגלוי להכין לנו שואה שניה, ואנו אנוסים לסייע לה להיערך באין מפריע להשמידנו. כי אחרת זה גזענות... כל גולם יודע.

כתוצאה מהקונספציה האידיוטית של האיסור להכליל, הערבים יכולים לשלוח גרורות סרטניות לתוכנו חופשי לגמרי בגלוי ובכיף ללא צורך בשי צנוע דוגמת סוס טרויאני. כך הם מחלחלים לתוכנו והופכים אותנו להם. עוד מעט יתירו למואזין בשיח מוניס לצעוק ביום כיפור כדי שלא לפגוע ברגשותיהם.

כבר "הבנו" שיש להם מסורת לרצוח יהודים, אז אנו משחררים את רוצחינו באלפיהם. יש תהליך הדרגתי, מהיר אבל בטוח, של כרסום בצביון המערבי והעברי שלנו. כביכול למען שמירה על זכויות האזרח של המוני החפים מפשע של התרבות הקמה להשתלט עלינו ולהשמידנו.

תרבות החזיריזם

לא מעט חזירים מתגאים ב"ערך" החזירות. הם משווים את תרבות המערב הדמוקרטית-קפיטליסטית לתרבות הקומוניסטית ופוסקים בהתלהבות: אין מה להשוות! האמת היא שיש לחזיריזם גם מחיר: זו מלחמת קיום קיצונית בה כולם רצים קדימה אחד על השני, החזקים מגיעים החלשים נרמסים וצורחים. עשיר נחשב אצלנו מלך בן מלך, עני כלב בן כלב. ערכים נפלאים? גזענות מעמדית! חוקית למהדרין.

תרבות הקפיטליזם החזירי הובילה לאובדן האנושיות, נותרו שלושה ערכים בלבד: כסף, כסף וכסף (יש שיגידו: כסף, כבוד, שליטה). זורקים לכלבים זקנים סיעודיים, שודדים ניצולי שואה, עורכים בניצולי דוקטור מנגלה ניסויים רפואיים, מוכרים נשק לרוצחי המונים. כל עוד אפשר להתעשר, התהום היא הגבול.

החברה התפרקה, התפוררה. כל ישראל חזירים זה לזה. היום עם ישראל הוא בעצם אוסף של חזירים שכל אחד מאיתנו מנסה לפורר את המדינה ולשים כמה שיותר ממנה בכיס הקטן. התוצאה: כולנו משתוממים, שוברים את הראש ולא מצליחים להבין: מדוע למען השם המדינה מתפוררת?...

כרגיל אנחנו לא יודעים זאת גם כי אנחנו לא רוצים לדעת וגם משום שההיבט התרבותי טרם התגלה והוא מחוץ לתודעה. בינתיים, עד שיתגלה, אנחנו מסתפקים בשבחים שאנו משבחים את עצמנו, תוך אמונה עיוורת בכך שאנחנו מה שאנחנו רוצים להיות (אתיקה).

תרבות השחיתות

אנחנו מוצפים בפרשיות שחיתות מכאן ועד להודעה חדשה (שבוודאי תגיע בקרוב). החל מאולמרט, המשך לישראל ביתנו, המשך לצמרת המשטרה המצטיירת ככנופיית אנסים סדרתיים, פינטו, פישר, וינשטיין, ניצן, רות, סוף?

ממש לא. יש גם ראשי ערים, ועוד ועוד בשפע, ברוך השם התברכנו. אנחנו נראים כבני ישראל במצריים הסובלים ממכת יתושים. יש רק דרך אחת מוכרת ללכוד את היתושים והיא על-ידי חכה. למרות שהחכה המשפטית עושה מאמצים אדירים להיכשל, השחיתות כה גודשת את הסיאה, ההצלחות בלתי נמנעות.

מדהימות ככל שיהיו, ההצלחות לא מספיקות כדי להפוך את השחיתות לבלתי משתלמת וכך לצמצם את המגיפה. דומה שתחת כל אבן שתרים מסתתר נחש, ולא רק בקריה. מה שמעניין: כל-כך התמכרנו לקונספציה של עשבים שוטים, שגם אם יקיפו את הכנסת בקונצרטינה ויעבירו אותה לאחריות השב"ס, איש לא יצליח להעלות על דעתו את שאלת המחקר: האם יכול להיות שקיימת תרבות שחיתות בשלטון?

לאחרונה אני מציק בעניין הזה לכל מני מומחים ואני חייב להודות בהתפעלות שהם מצליחים להתעלם מן הרעיון בצורה יוצאת מן הכלל. משהו כנראה דפוק במוח של ההומו נאוריטוס (האדם הנאור בן תקופתנו) שהוא לא מסוגל לעכל את המושג "תרבות".

מן הסתם בעוד כמה מאות שנים, האנושות תהיה בשלה לכך, אז נבין שכשאדם מצטרף לקבוצת אליטות בה נהוג ומקובל להיות מושחת, אזי רק יחידי סגולה עומדים בפיתויים (נרדפים ונפלטים). האדם הסביר הנורמלי באופן טבעי "מועד" (מועדים בשמחה) כלומר משתלב ומאמץ גם הוא את הנורמות המקובלות.

אבל זאת, כאמור, הסוציולוגיה תצליח כנראה לגלות רק עוד כמה מאות שנים, ובינתיים האנושות כעדר של גלמים תמשיך לרדוף עם מערוכים אחרי מושחתים בודדים, תוך שהיא בטוחה שהבעיה היא בהם כי הם אנשים רעים. פויה אולמרט, ופויה פישר, ופויה רות, ופויה זה וזה וזה וזה וזה וזה...

חוק הטבע מספר 2

הבשורה הטובה היא: ברגע שהאנושות תבין את המשמעות המלאה של המושג תרבות, היא תבין שאין מנהיגים ואין הברקות, יש רק דבר אחד: תרבות. בו ברגע שיפול לה האסימון, בדיוק באותה השנייה, האנושות כבר לא תהיה עבד לקונספציות שלה.

או אז היא תוכל להשתחרר מקונספציות שגויות כמו הנטייה לחוסר גבולות והאיסור להכליל, היא תבין את המציאות החברתית על-רקע מגמות תרבותיות, ואז היא גם תוכל לשלוט בהן. היא תחליט על מיגור הטרור והזוועות! בכל מחיר. מרגע זה יושמד השלטון באירן ובקוריאה הצפונית. יושמדו קיני טרור גם במחיר פגיעה באזרחים. מוסלמים קיצוניים יוצאו להורג, האנושות תנקה עצמה מחלאות, ויהיה סדר עולמי חדש-ישן של חילופי אוכלוסין לצורך הפרדת תרבויות.

במישור הכלכלי יעשו ריסט עולמי חדש, איתחול הקפיטליזם לצורך מחיקת כל התחלואים והעוולות. כהרף עין יעלמו כל הבעיות הכלכליות בעולם ובידי האנושות יהיו לא רק מאות טריליונים, אלא קוואדריליונים כדי לתקצב כל דבר ולפתור את כל הבעיות החברתיות והכלכליות בעולם.

השחיתות תמוגר על-ידי שימוש בכלי "ניהול תרבות" שיוודא שהכלים לניהול חברה אכן פועלים למען מטרתם: טובת הציבור, המדינה, הכלל, ולא לטובת האליטות. זאת הבשורה הטובה.

הבשורה הרעה היא, שעל-פי היכולת העלובה שאתם מפגינים בכל הנוגע להבנת המושג תרבות, הדבר הזה יקרה רק עוד כמה מאות שנים. עד אז החזירים ימצצו מאיתנו עוד כמה טריליונים והאיסלאם יצליח להשתלט עלינו ולהשמידנו. לפיכך ובהתאם לזאת, אני פונה אליכם בכל לשון של בקשה, אנא עשו מאמצים והשתדלו להבין את המושג תרבות כבר עתה בתקופתנו. סמבדי, אניבדי. עכשיו תגידו לי אם הבנתם, מה הבנתם, מה נדמה לכם שהבנתם ומה עוד חסר כדי שתבינו? תודה.

תאריך:  12/07/2015   |   עודכן:  12/07/2015
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מהי תרבות?
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
12/07/15 19:43
 
אהרון שחר
12/07/15 21:21
2
שמ
13/07/15 09:38
 
אהרון שחר
13/07/15 11:17
 
שמ
13/07/15 11:34
 
ע_הראל
14/07/15 20:46
 
אהרון שחר
15/07/15 08:15
3
גדעון אמיר
13/07/15 12:26
 
אהרון שחר
13/07/15 14:59
 
גדעון אמיר
14/07/15 00:37
 
אהרון שחר
14/07/15 07:28
4
קורא
16/07/15 11:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נצחונו של אלכסיס ציפראס - ראש ממשלת יוון מטעם מפלגת השמאל החדש "סיריזה" - קולוסלי. המשאל היה על המשך והעמקת תוכנית הצנע הדרסטית חסרת התוחלת, שכופה "האיחוד האירופי" על יוון.
12/07/2015  |  דוד סנדובסקי  |   מאמרים
שמונה פסוקים (במדבר כ"ז,ט"ז-כ"ג) מועיד המקרא למינויו של יְהוֹשֻׁ֣עַ בִּן-נ֔וּן כיורשו של משה רבו במנהיגות המדינית והרוחנית של האומה העומדת להיכנס לארץ המובטחת. הארות יחידאיות, לזמנן, ולכל הזמנים, קורנות מתוך המעט המרוכז הזה ומצטרפות למעין משנה שתרה עדיין, בצלם של דברי ימי האדם בארץ, אחר נאמנים. בראשונה להארות המרתקות האלה, מתגלה משה, המנהיג הוותיק, כיוזם מינוי יורשו. "יִפְקֹ֣ד ה' אֱלֹהֵ֥י הָרוּחֹ֖ת לְכָל-בָּשָׂ֑ר אִ֖ישׁ עַל-הָעֵדָֽה... וְלֹ֤א תִהְיֶה֙"- אחר מותו- "עֲדַ֣ת יה' כַּצֹּ֕אן אֲשֶׁ֥ר אֵין-לָהֶ֖ם רֹעֶֽה ". ההיסטוריה משובצת דמויות ראשי עם שלא ידעו, או לא רצו, או חששו לראות, בהכנת יורש אחת ממטלות שלטונם. על רבים בתוכם אמרו כי במקום בו דרכו לא צמח אפילו עשב השדה. יש בהם שממקומם המרומם נידמו עליהם סביבותיהם כשורצים חורשי רעה שאינם חיים אלא כדי להדיחם בעורמה בנכלולים או, אם תשחק להם השעה, אף באלימות גלויה ובוטה. רבים חללים הפילו. יש שאפילו אמרה להם בינתם כי ראוי שיכשירו להם יורש, נשבעו חרש בליבם כי אין בנמצא בארץ מי שחכמתו מספקת כדי שהם, יסללו לפניו דרך לירושה אותה יאבד עוד בטרם ישב על כיסאו. האחריות כביכול, מחייבת...! מעטים, ספורים, ראו את הדורות הבאים כמושאים לדאגותיהם ולאחריותם ולא רק מפני שקבעו את Après moi le déluge, אחריי המבול של לואי ה15 על מזוזות לשכותיהם, אלא מפני שהם לא היו מגיעים לשלטון מעיקרו של דבר אילו נודעו בכושר ראייה היקפית ומרחיקה ראות מעבר לטובה המיידית שלהם ושל נתיניהם.
12/07/2015  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
1. בצוק העיתים אני נדרש יותר לנושאים כלכליים. ככל שיורדים לשורש העניין, מגלים קשר מרתק בין הפתרונות המדיניים של השמאל לרעיונותיו הכלכליים. השמאל מצדד בהתערבות גדולה של המדינה בכלכלה, פיקוח על המחירים, הטלת מיסים, העלאת שכר המינימום וכו'. במוצאי השבת שעברה קראו המפגינים נגד מתווה הגז: "רק הלאמה תציל את האומה". השם ישמור. במילים אחרות, השמאל לא סומך על כוחות השוק, על רצונו הטבעי של האדם להרוויח ועל הבנתו שכדי לממש זאת עליו להתפשר ולגרום גם לשאר להרוויח. מבחינתו, יצר לב האדם רע, ולכן יש לכפות עליו חוקים כלכליים הנראים בעינינו מוסריים.
12/07/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
בימים אלה מלאו שלוש שנים למותו של ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל, יצחק שמיר ז"ל, מן הראוי לציין את מנהיגותו ואת דבקותו ביעדיה הציוניים של מדינת ישראל וכן את היותו כסלע שמיר מול הרוחות הרעות מסביב, בהשוואה לראשי הממשלה שבאו אחריו.
12/07/2015  |  רון בריימן  |   מאמרים
פרופ' אפרים קארש הוא מזרחן. במאמרו הוא חושף על-פי מסמכים מי אחראי להיווצרות בעיית הפליטים. פרופ' אפרים קאראש מהמחלקה ללימודי אזור הים התיכון בקינג'ס קולג, אוניברסיטת לונדון, פירסם מחקר בשם:The Myth of the Palestinian Crisis. ואלה עיקרי המחקר:
12/07/2015  |  רבקה שפק ליסק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בספרו "סכין" חושף ראשדי את התקיפה שכמעט ושמה קץ לחייו    במהלך הרצאה התפרץ אותו צעיר לעבר ראשדי ובמהלך הקטטה האלימה דקר את הסופר בכל חלקי גופו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il