אביטל אהרה מכפר-סבא טסה בדצמבר אשתקד, לרגל עסקים, מאירלנד לאוסטריה עם חברת נתיבי אוויר אוסטריים. לדבריה, כשנחתה בעיר זלצבורג באוסטריה התברר לה שמזוודתה לא הגיעה. "מיד הגשתי תלונה על אובדן כבודה, והובטח לי שהמזוודה תועבר לווינה כעבור יומיים".
אהרה שהשאירה את פרטי המלון בו התאכסנה והפלאפון בשדה התעופה, קיוותה שהמזוודה תגיע בהקדם, אך התבדתה.
"מדי יום בבוקר ובערב, התקשרתי לשדה התעופה בזלצבורג למחלקת אבדות ונעניתי שהכבודה לא הגיעה".
אהרה תבעה במאי השני את חברת נתיבי אוויר אוסטריים בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 3,000 שקל.
"בשלושת הימים שבהם שהיתי באוסטריה לא היו ברשותי כלי רחצה, לבנים ובגדים להחלפה. קניתי לבנים, כלי רחצה, חולצה, מכנסיים, כפפות, נעליים סוודר, קוסמטיקה ומזוודה חדשה בעלות של 2,132 שקל".
לטענתה, פגישותיה העסקיות התקיימו בשיא החורף, "כשאני נאלצת להתגבר על הקור העז ללא בגדים חמים לגופי". אהרה הדגישה שקנתה ציוד מינימאלי והכרחי, "בתקווה שתיקי יגיע במהרה".
עם חזרתה ארצה פנתה אהרה בכתב לנתבעת, ולדבריה, הפיצוי שהוצע היה מגוחך, והחברה התנערה מאחריות. "הפיצוי הניתן לנוסע במחלקת תיירים הינו 100 אחוז עבור מוצרי טואלטיקה ו- 50 אחוז החזר עבור ביגוד. בהתאם לקבלות שהצגת נקבע סכום הפיצוי ל- 120 אירו", השיבה החברה. אהרה נתבקשה לחתום על טופס ויתור על תביעה כתנאי לקבלת הפיצוי וסירבה. "בתקווה שעל אף אי הנעימות נוכל לשוב ולארח אותך באחת מטיסתנו הבאות", הוסיפה החברה.
אהרה הדגישה שחוק התובלה האווירית, בו אומצה אמנת וורשה נקבע בסעיף 19, פיצוי בגין נזק בשל איחור בהובלת כבודה. "הסכום על-פי אמנת ורשה הוא 420 דולר שהנם 1,932 שקל עבור תיק לכל נוסע, ובסך הכול עבור המזוודה ויתר הפריטים 2,132 שקל".
אהרה הוסיפה שעל נסיבות המקרה חל סעיף 25 לאמנת ורשה, כפי שתוקנה בפרוטוקול האג, הקובע פיצוי חריג כשמדובר במעשה או מחדל של חברת התעופה מתוך אי אכפתיות או ברשלנות.
טרם הוגש כתב הגנה ובית המשפט ידון בתיק בחודש הבא.