|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
ניר ברקת. טוען לכתר [צילום: הדס פרוש / פלאש 90]

ניר ברקת לראשות הממשלה

ראש עיריית ירושלים "מחמם מנועים" לקראת התמודדות אפשרית מול בנימין נתניהו בליכוד בדרך לראשות הממשלה. על-פי גורמים בליכוד, ברקת רואה עצמו כאלטרנטיבה ראוייה לנתניהו ומחכה לעיתוי המתאים להיכנס למשחק הפוליטי
20/10/2015  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   ממשלה 34   |   תגובות

דרכיה של הפוליטיקה הישראלית הן נפתלות ומלאות בהפתעות, יזם הייטק לשעבר בשם נפתלי בנט שעשה אקזיט מוצלח הצליח להשתחל למערכת הפוליטית, לשקם מפלגה ולעמוד בראשה ולהפוך לשר חינוך בישראל, עכשיו רוצה יזם הייטק לשעבר אחר, בשם ניר ברקת, שעשה אקזיט מוצלח גם הוא והתברג לפוליטיקה המקומית כראש עיריית ירושלים להשתלב בליכוד ולרשת את בנימין נתניהו כראש ממשלה. הוא כבר התחיל "לחמם את המנועים".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מסתובב בימים האחרונים בירושלים חמוש בנשק כדי לקדם כל רעה, כן, זה אותו ניר ברקת שהשתלט לפני כמה חודשים על מחבל חמוש בסכין במרכז הבירה. ברקת נותן דוגמה לכל אזרח כיצד להילחם בטרור, תושבי העיר הערבים אינם אוהבים אותו, הם רוצים ראש עיריה פלשתיני משלהם, חלק מהם מתגעגע לטדי קולק ז"ל, ראש העירייה המיתולוגי של ירושלים.

ניר ברקת, טוענים הערבים, הזניח את הטיפול במזרח העיר והשקיע במערבה על חשבון התושבים הערבים. אולי הטענה הזו כלפיו דווקא עשויה לעזור לו במרכז הליכוד.

דווקא בעתוי הזה של גל הטרור בירושלים מגביר ניר ברקת את קצב ההכנות לכניסתו לליכוד, הוא מינה את עומרי רחמים, שהיה היועץ שלו לענייני תשתיות, לתפקיד ראש המטה שלו בליכוד לאחר שבחודשים האחרונים פקד אלפי בני אדם לליכוד במטרה להקים לו בסיס פוליטי.

האם הדבר מקרי או שהוא מעריך שאינתיפאדת הסכינים תתפתח לאינתיפאדה כוללת ותביא להקדמת הבחירות והפלתה של הממשלה הנוכחית?

ניר ברקת טוען שעדיין לא החליט אם להתמודד על קדנציה שלישית לתפקיד ראש עיריית ירושלים, וכי הקמת מוקד כוח בליכוד נועדה לעזור לו לסייע לעיר ירושלים.

מי שמכיר את ניר ברקת יודע שיש לו שאיפות גדולות מעבר לתפקיד ראש העיר בבירה וכי זו רק שאלה של זמן עד שהוא ייכנס לפוליטיקה הארצית ויתמודד על תפקיד בכיר.

ברקת רואה בראשות עיריית ירושלים רק פלטפורמה או מקפצה למגרש הפוליטי בדרך לראשות הממשלה. אם אהוד אולמרט, ראש העירייה לשעבר, עשה זאת מדוע שהוא לא יעשה את זה?

ממשלת האחדות מתרחקת

למרות גל הטרור, אין כרגע סימנים שראש הממשלה בנימין נתניהו יגדיל את ממשלתו ויקים ממשלת אחדות. המגעים בינו לבין יצחק הרצוג נמשכים, אך אין פריצת דרך בשאלת הצטרפות "המחנה הציוני" לממשלה. ראש "הבית היהודי", נפתלי בנט התקפל ומיתן את הביקורת שלו על מדיניות הביטחון של נתניהו שמתכונן כבר לבחירות הבאות ומנסה באינטנסיביות, וללא הצלחה, לשכנע את משה כחלון לחזור לליכוד בסיבוב הבא. כפי שניתן להתרשם, כחלון לא מאמין לאף מילה של נתניהו שהוליך אותו שולל כבר כמה פעמים.

ככל שגל הטרור מתארך, כך נשחקת תדמיתו של נתניהו כ"מר ביטחון", בסקר האחרון שעשה ערוץ 2 סביב השאלה מי מתאים יותר לטפל בטרור מוביל אביגדור ליברמן על נתניהו בהפרש גדול. ראש הממשלה אומנם תפס את המקום השני ועבר את נפתלי בנט, אך נראה שהטרור הפלשתיני הוא שישפיע ישירות ויקבע מי בעיני הישראלים הוא "מר ביטחון" האמיתי.

יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן ממשיך בהתקפותיו על הממשלה המדברת, לדבריו, "בשלושה קולות" ומוכן להצטרף לקואליציה בתנאי שיהיה שר ביטחון עם סמכויות אמיתיות.

ההערכות במערכת הפוליטית הן שאחרי אישור התקציב תתחיל הספירה לאחור של ממשלת נתניהו, וכי אם הטרור יתגבר התהליך יואץ עוד יותר.

"הטוענים לכתר"

בנימין נתניהו בטוח שאין לו אלטרנטיבה ותחליף לא מימין ולא משמאל, הוא סומך על הזיכרון הקצר של הציבור הישראלי ובטוח שהוא ראוי לעוד קדנציה כראש ממשלה ואחרי זאת גם להיות נשיא המדינה.

בצמרת הליכוד מצטופפים יחדיו כמה הרואים עצמם ראויים לתפקיד ראש הממשלה: שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, שיש לו קבלות מוכחות בתחום הביצועי, שר הביטחון משה יעלון שמתהדר במדיניות ביטחונית אחראית ושקולה אך רואה את עצמו בעיקר כעוזרו של נתניהו, שר הפנים סילבן שלום שהינו פוליטיקאי מנוסה ושימש בתפקידים בכירים כשר אוצר ושר חוץ, סילבן שלום נושא גם בתואר המשנה לראש הממשלה והממונה על המשא-ומתן עם הפלשתינים והשר לביטחון פנים גלעד ארדן שהינו כישלון ושאין לו שום ניסיון מדיני וביטחוני, הפיאסקו שלו בתהליך מינוי המפכ"ל הוא רק אחד מכישלונותיו.

במקרה של בחירות צפוי לחזור לזירה גדעון סער שלקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים. סער קיבל את הכינוי "הטוען לכתר" בפיותיהם של מקורבי נתניהו שחושש ממנו מאוד. נתניהו הוא שמירר את חייו ולמעשה גרם לו לעזוב את הממשלה.

למרות שהוא מכחיש זאת נמרצות, עשוי גם שר האוצר משה כחלון לחזור לליכוד במקרה של בחירות ולחבור לידידו הטוב גדעון סער כנגד נתניהו.

אל החבורה היומרנית הזו עשוי להצטרף גם ניר ברקת הרואה את עצמו כמטאור פוליטי שעשוי לטרוף את הקלפים לכולם.

האסטרטגיה של ברקת

לניר ברקת יש קשרים טובים עם בנימין נתניהו שתמך בו בבחירות האחרונות לראשות עיריית ירושלים מול משה ליאון, מקורבו של אביגדור ליברמן, ששימש בקדציה הראשונה של נתניהו כראש לשכתו. אולם נתניהו לא רואה אף אחד ממטר, אין לו חברים. אחד מאלה, שהיה חבר קרוב אליו, מגדיר זאת כך: " חבריו של נתניהו מתחלקים לשתי קבוצות, אלה שחטפו סכין בגב ואלה שעומדים לחטוף סכין בגב", לכן אם נתניהו יחוש שניר ברקת מאיים אליו גם הוא יחטוף את הסכין בגבו בהזדמנות הראשונה.

על-פי גורמים יודעי דבר במפלגת הליכוד, ניר ברקת מזהה לקונה פוליטית שכרגע אין אלטרנטיבה מעשית למועמד שיכול לנצח את נתניהו ושאליה הוא שואף להיכנס. למרות שאין לו ניסיון ביטחוני ומדיני סבור ניר ברקת כי תפקיד ראש עיריית ירושלים הכשיר אותו למשימה והגיע הזמן להיכנס לפוליטיקה הארצית ולהתמודד מול נתניהו.

הגורמים בליכוד טוענים כי נתניהו הוא "ברירת מחדל" וכי ברגע שתהיה לו חלופה אמיתית הוא יוחלף, כנראה שניר ברקת רואה את עצמו כחלופה הראוייה לבנימין נתניהו אבל כרגע הוא מעדיף לשמור על עמימות בטענה כי עדיין לא החליט על סיום תפקידו כראש עיר בתום הקדנציה שלו.

השתלבותו האפשרית של ניר ברקת במפלגת הליכוד היא דבר חיובי מכיוון שהוא יזרים דם חדש לצמרת הליכוד ויאתגר את כל "הטוענים לכתר".

לא מן הנמנע שנתניהו יאמץ אותו לחיקו כדי לנטרל אותו מההתמודדות מולו, זו השיטה של נתניהו, הוא עשוי לקרב אותו, להבטיח לו תפקיד בכיר ולהתחייב כי יתמוך בו בעתיד כיורשו בליכוד. ברקת יצטרך להחליט אם ניתן להאמין לנתניהו.

תאריך:  20/10/2015   |   עודכן:  20/10/2015
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אלי כהן / Eli Cohen   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   חיים כץ / Haim Katz   טדי קולק / Tedy Kolek   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יצחק הרצוג   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל ביתנו   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה ליאון / Moshe Leon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   ניר ברקת / Nir  Barkat   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ניר ברקת לראשות הממשלה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע_הראל
20/10/15 14:02
 
שוחד ופרוטקציה
22/10/15 16:50
2
גיבוב שטויות
21/10/15 08:33
3
מסעודה משדרות
21/10/15 15:33
4
ירושלמי דור שביעי
21/10/15 15:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
69.8% מהציבור גורסים שהממשלה היא הגורם האחראי לצמצום העוני, אולם מביעים חוסר אמון במדיניות הממשלה הנוכחית לטיפול בבעיית העוני: 40.8% מהציבור סבורים שמדיניות הממשלה הנוכחית תביא להרחבת שיעורי העוני והפערים החברתיים ורק 17% מאמינים שמדיניות הממשלה תביא לצמצום העוני. נתוני הסקר נערכו ע"י מכון TRI ומפרסם אותם (יום ג', 20.10.15) ארגון לתת, במסגרת נתונים ראשונים מ"דוח העוני האלטרנטיבי" לשנת 2015, המצביעים על עמדות הציבור ביחס להתנהלות הממשלה בנושא העוני בישראל.
20/10/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הסכם בין הממשלה לקק"ל, שלפיו הייתה קק"ל מעבירה ב-2016 לתקציב המדינה 1.19 מיליארד שקל, הוצא ברגע האחרון מסדר היום של ישיבת הממשלה, כפי שפורסם הבוקר (יום א', 18.10.15). הסיבה היא, ככל הידוע, הוספת סעיפים ביטחוניים בענייני השעה.
18/10/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
הממשלה מבקשת לתקן את תקנות רישום הקבלנים, כדי להזרים עוד קבלני בניין לענף, וכך להגביר את בניית הדירות. שר הבינוי יואב גלנט יביא לממשלה בראשית השבוע הבא (יום א', 18.10.15) את ההצעות הבאות:
15/10/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"נשלול את התושבות של כל תושבי מזרח ירושלים המעורבים בטרור. העובדה שאנשים מנצלים את הנגישות שלהם בירושלים כדי לבצע פיגועים מחייבת נקיטה בענישה. זהו עונש קשה ומרתיע לא פחות מהרס בתים, התחלנו במהלך הזה, ושני הראשונים קיבלו על כך הודעה אתמול" - כך אמר (יום ד', 14.10.15) שר הפנים סילבן שלום, במסגרת דיון בוועדת הכספים, שם מסר סקירה נרחבת על מצב משרדו הכלכלי לקראת אישור תקציב המדינה הקרוב.
14/10/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בשנת 2014, 20.1% ממשקי הבית בישראל, 464,900 איש - מטופלים בשירותי הרווחה, כש-16% מהאוכלוסייה (כ-1.32 מיליון נפש) רשומים בשירותי הרווחה. כך עולה (יום ב', 12.10.15) מנתונים שמסר מנכ"ל משרד הרווחה, אליעזר יבלון, לוועדת הכספים, בדיון בתקציב המרד.
12/10/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי  
הממשלה אישרה פה אחד: רוני אלשיך מפכ"ל  /  איציק וולף
התקבלה בקשת רוני אלשיך לתקופת חפיפה  /  עידן יוסף
האמנה בין המדינה לקק"ל תוארך בשנתיים  /  איציק וולף, אלעזר לוין
המפסידים עולמם בשנייה  /  אליהו קאופמן
הבדידות של נתניהו  /  יוני בן-מנחם
מחזקים את ראש הממשלה  /  צ'לו רוזנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il