|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מרימי היד על בג"ץ עוד יזקקו לעזרתו (ג')

אנשי "הבית היהודי" ובכללם, גם שרת המשפטים, איילת שקד, שהינה שרת משפטית לעומתית, הרבה יותר משר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן - החליטו, חד וחלק, להראות לשופטי בית משפט העליון מאיפה... הדג. כך, פשוט, יעיל, נחרץ ובלתי אלגנטי, לחלוטין
28/10/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 34   |   תגובות
השרה איילת שקד. שרה לעומתית [צילום: מרים אלסטר / פלאש 90]

   חיים שטנגר
מרימי היד על בג"ץ עוד יזקקו לעזרתו (ב')

   חיים שטנגר
מרימי היד על בג"ץ עוד יזקקו לעזרתו (א')

שבוע ימים, שבוע ימים, בדיוק המתינה שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, עד שהתייחסה היא, באופן פומבי להתקפותיו הבוטות של ח"כ מוטי יוגב, על בית משפט העליון. למי ששכחו נזכיר, כי מוטי יוגב הציע "לעלות על בית משפט העליון עם טרקטור 9-D". לאחר מכן טען הוא, שדבריו לא הובנו והוצאו מהקשרם. כדי שדבריו יובנו - טוב יותר - הרי טרח הוא, בסוף השבוע שעבר וכתב - בעמוד הפייסבוק שלו - כי: "שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו, מהיום, שעיכב הרס בתי מחבלי רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב". בהמשכם של דברים, כתב הוא עוד, בעמוד הפייסבוק שלו, בקשר לבג"ץ, כי: "על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים".

בתחילת השבוע, נשמעו קולות "מקורבי" שופטי בית משפט העליון, בתמיהה וליתר דיוק בביקורת מנומסת, אך תקיפה על שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד שלא הגנה על כבוד שופטי בית משפט העליון ולא פרסמה גילוי דעת פומבי בתוקף מעמדה ותפקידה, כשרת המשפטים - המגן על כבודם וחירות חשיבתם של שופטי בית משפט העליון.

לעניין זה, כתבתי - ברשימתי הקודמת, יום אתמול (27.10.2015) - דברים ברורים ונחרצים, בזו הלשון:

"מהסביבה האינטימית והלחוצה של 15 שופטי ושופטות בית המשפט העליון, עלו קולות תהיה - ואפילו כעס - על איילת שקד שנכנסה לבונקר השתיקות ואינה מכסחת בנט ויוגב, בשם השמירה על בג"ץ. מי שחושב כך, בקרב שופטי ושופטות בית המשפט העיון, הוא/היא ייתכן ששופט וגם/או שופטת מצויינים, בתחומם הם, אבל הם פוליטיקאים קטנים, קטנטנים, מה-זה קטנים, בכל הכבוד הראוי, שצריך טלסקופ (מיקרוסקופ, לא יספיק, במקרה הזה), כדי לראות אותם, עין בעין. הצחקתם אותי - אתם שם בגזרת שופטי ושופטות בג"ץ ומקורביכם. אל תבנו ואפילו לא לרגע על איילת שקד שתתמוך בכם. שקד יצאה לפחות כרגע - מהתמונה, לחלוטין. לא התפלאתם לקבל הגנה בלתי צפויה, לחלוטין, דווקא מכיוונו של ראש ממשלת ישראל? מביבי? למה ביבי מגן - פתע פתאום - על בג"ץ, בעצרת ממלכתית כשלידו נשיאת בית המשפט העליון, כב' השופטת, מרים נאור ובעלה, פרופ' אריה נאור? אתם לא חושבים שזה הזוי - מה-זה הזוי. הזוי?"

בשולי דברים, ברשימתי זו, הבטחתי כי ברשימתי דנא, ארחיב דברים, לעניין זה. הבטחתי - והנה עתה, גם אקיים. ב-14 במאי 2015 הושבעה שקד לתפקיד שרת המשפטים, בממשלת ישראל הנוכחית, במסגרת תפקידה עומדת שקד בראש ועדת השרים לענייני חקיקה והוועדה לבחירת שופטים, והיא גם חברה בקבינט המדיני-ביטחוני. מהנדסת החשמל, איילת שקד, בת ה-39 שהינה בעלת תואר B.Sc בהנדסת חשמל ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב אשר עבדה בשעתו כמהנדסת מחשבים וכמנהלת שיווק מוצר בסניף הישראלי של טקסס אינסטרומנטס, הינה בעלת תפיסת עולם סדורה ומגובשת, לחלוטין, בכל הקשור לענייני חוק ומשפט, ובמיוחד בכל הקשור להתנהלותו של בית משפט העליון ומיקומו "הנכון" לדעתה היא - בחברה הישראלית. היא לא היססה, להביע דעתה, בעניין זה, עוד טרם שמונתה לתפקיד שרת המשפטים.

בדצמבר 2014 השתתפה איילת שקד בכנס פורום משפט חוקתי וזכויות אדם בלשכת עורכי הדין. בכנס דנו בחקיקה עוקפת בג"ץ, בחוק הלאום ובסוגיות נוספות. שקד הדגישה כי: "תפיסת העולם שלי ושל עוד חברי כנסת רבים מסיעות שונות היא שאין איזון כיום בין הרשות המחוקקת לשופטת, ויש עליונות של השופטת על המחוקקת והמבצעת...אני נפגשת יום יום בעליונות של המערכת המשפטית על הרשויות המבצעת והשופטת. הרשויות שנבחרות על-ידי הציבור כיום לא מצליחות לממש את ייעודן ואת רצון העם". (ההדגשות וההדגשות, בקו אחד שלי - ח"ש).

בסטטוס שפרסמה בשעתו איילת שקד לקראת מתן פסק הדין בעניין "חוק ההסתננות, הוא שיא חדש של שבירת הכלים ורמיסת הפרדת הרשויות".לדבריה, החוק בוטל פעמיים בידי בית המשפט והזהירה שאם יבוטל בשלישית: "המשמעות תהיה הכרזה על דרום תל אביב כמתקן שהייה רשמי למסתננים". איילת שקד הודיעה עוד בראש חוצות ובפומבי כי היא תעלה, אחת לשעתיים, סרטונים המתארים "חייהם הבלתי נסבלים של תושבי דרום תל אביב".

בתגובה להתקפתה המוקדמת הזו של איילת שקד, קודם שהחליט בית משפט העליון, אם לפסול את חוק ההסתננות - בפעם השלישית הגיעו שופטי בג"ץ לסטטוס שפרסמה שקד ואמרו כי: " לא ייתכן שתתבטא בפנינו בצורה כזו מזלזלת, היא חושבת שהיא יכולה להתערב לנו בהחלטות". שקד לא נשארה חייבת והגיבה, כי זה הוא: " ניסיון נלוז להשתקת קולות". קראתם היטב? קראתם גם את המלה "נלוז" שבתגובה? למי שאינו יודע, נדגיש ונציין, כי המלה "נלוז", מוגדרת במילון אבן שושן, בזו הלשון: "עקום, הסוטה מן הדרך הישרה".

ומשרה נכבדה זו, איילת שקד, המופקדת על תיק המשפטים מצפים עוד ומייחלים שופטי ושופטות בית משפט העליון, להגנה מפני המתקפה הבוטה של ח"כ מוטי יוגב, עליהם? הצחקתם אותי. הצחקתם אותי - בכל הכבוד הראוי - שופטים ושופטות נכבדים, היושבים במגדל השן של בית משפט העליון, בירושלים. אתם לא מבינים שאיילת שקד, הינה גרסה משוכללת יותר, תקיפה יותר ואלימה יותר, של שר המשפטים, לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, אלא שגרסה זו עטופה ומעוטפת בכיסוי נאה יותר והמילים יוצאות מפיה, מעורסלות ומרוככות, יותר, באשר מפיו. לא למדתם עדיין, שופטים ושופטות נכבדים, בכל הכבוד הראוי, שאמנם קיים, הפתגם הצרפתי: "הטון עושה את המוזיקה", אבל במציאות הישראלית הדוקרת העובדות בשטח, התוכן והמהות, הם עיקר העיקרים?

לכן, אין פלא ואין אפילו יסוד של הפתעה בכך שאיילת שקד לא יזמה כל התנערות פומבית, מיוזמתה היא, לדברי הבלע (במובן עלילת שווא, דווקא), בכל הכבוד הראוי, שהטיח וירה, כאבני קלע, ח"כ מוטי יוגב אל בניין בית משפט העליון ואל דייריו. שרת המשפטים ניצלה, הצעה לסדר היום שהעלה ח"כ אלון חזן, בכנסת, בנושא הריסת המבנים בבית אל והתייחסה גם לדבריו של ח"כ מוטי יוגב ואמרה: "אני כמובן מתנערת מהדברים האלה, בית המשפט העליון הוא מוסד ראוי וחשוב. לפעמים אני לא מסכימה עם הפסקות שלו אבל כמובן שצריך לכבד אותם."

עוד הוסיפה איילת שקד ואמרה, לעניין זה, כי: "אני קוראת מכאן גם למי שנמצא בשטח לא להרים ידיים כי כולנו אחים. מחאה היא דבר לגיטימי אבל אלימות היא לא. מדינת ישראל וממשלת ישראל מחויבת להמשיך לבנות ביהודה ושומרון. אני מקווה שהממשלה זו תתחיל לבנות וגם תמצא את הפתרונות המשפטיים הראויים".

ממשלתו השלישית של בנימין נתניהו ובעיקר אנשי הבית היהודי שאיבדו כוחם הפוליטי, בכנסת נוכחית זו וירדו ממספר של 12 חברי כנסת, למניין של 8 חברי כנסת - משדרת מסר ברור וחד-משמעי, לבית משפט העליון ולניסיונותיו, להחיל החוק הישראלי בשטחים המוחזקים/המשוחררים/הכבושים (מחקו כל הגדרה שאינה תואמת תפיסתכם הפוליטית), בכל הקשור להתנחלויות, שעה שעולה נושא של אי-קיום הוראות החוק וגם/או שעה שעולה נושא של הקמת התנחלויות על קרקעות פרטיות וגם/או בלתי כשירות, להקמת התנחלויות שכאלה.

המסר הוא ברור וחד-משמעי. אם תתגרו בנו, הרי "ניכנס בכם!". כך פשוט, ישיר, חד ובלתי אלגנטי לחלוטין. מסר נוסף ששולחת ממשלתו השלישית של בגין, לבית משפט העליון ולשופטיו, מתבטאת במשפט הבוטה והישיר, לפיו: "תיזהרו מאיתנו. אם תגזימו, ניכנס בכם, בכל הכוח, אם בדרך של חקיקה עוקפת בג"ץ ואם בדרך של הפיכתכם לבית משפט עליון של שופטי בובות". אפילו מידה מסוימת נדרשת של נימוס, אינה מלווה לאיומים בוטים אלה. האגרוף המכוון מכיוון אנשי "הבית היהודי" בממשלתו השלישית של בנימין נתניהו הרוצים להיות, "יותר סובארו מסובארו" - אל כיוון שופטי בית משפט העליון, אינו עטוף אפילו - מבחינת הנימוס הציבורי - בכפפת משי, כדי להקהות הכאב של החבטה. אנשי "הבית היהודי" - ובכללם, גם שרת המשפטים, איילת שקד, שהינה שרת משפטית לעומתית, הרבה יותר משר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן - החליטו, חד וחלק, להראות לשופטי בית משפט העליון (ובכלל זה בשבתם כבג"ץ), מאיפה... הדג... כך, פשוט, יעיל, נחרץ ובלתי אלגנטי, לחלוטין.

מנהל בתי-המשפט, כב' השופט, מיכאל שפיצר, כתב מכתב ליו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין שלשום וטען, במכתבו זה, כי ח"כ מוטי יוגב מתיר דמו של כב' השופט, עוזי פוגלמן, בביקורת הנוקבת, שמתח הוא עליו.

כב' השופט כתב עוד, כי: "מערכת המשפט פתוחה לביקורת, גם במקרים בהם הביקורת מנוסחת באופן בוטה ופוגעני. אלא שח"כ יוגב, כחבר כנסת במדינת ישראל, הרחיק לכת באמירה קיצונית ומסיתה כלפי שופט בישראל, אמירה שבימים אלה, יש בה משום התרת דמו של השופט פוגלמן (ודי לעיין בתגובות לפוסט כמו 'כעת ממילים למעשים') כדי להבין עד כמה הרחיק לכת ח"כ יוגב בדבריו". הוא כתב, כי: "דבריו אלו של ח"כ יוגב, המתווספים לאמירה קודמת שלו בדבר הצורך לעלות על בית המשפט העליון ב 9-D מביאים אותנו למסקנה שאין אנו יכולים להחשות וכי קיים חשש של ממש לעידוד מצידו של ח"כ יוגב להרמת יד על בית המשפט העליון, ושופטיו - ובכך על מערכת המשפט כולה". כב' השופט שפיצר כתב ליו"ר הכנסת, כי: "אני פונה אל אדוני בבקשה לפעול למניעת ההסתה של ח"כ יוגב, ואני סמוך ובטוח כי יש בידיך את הכלים לכך".

ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין הינו יו"ר הכנסת, בהיעדר נשיא המדינה מישראל וגם/או כאשר נבצר מנשיא המדינה למלא את תפקידו, ממלא יושב-ראש הכנסת תפקידו. אז, כפי שכתבתי, ברשימתי, יום אתמול, תנו לאדלשטיין כפים וקראו מה כתב הוא ל"פקיד", מיכאל שפיצר שהוא בתקן שופט מחוזי ומנהל בתי-המשפט בעניין בקשתו "לקרוא לסדר" ח"כ מוטי יוגב.

"תמוה בעיני ולא ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפנה ליו"ר הכנסת שלא באמצעות הממונים עליו, תוך מתקפה אישית כנגד חבר כנסת נבחר, ויתן פומבי לדברים בטרם זכה לתגובה כלשהי", כותב אדלשטיין לשפיצר ומוסיף עוד, כי הוא: "חרד עקב המתקפות הבוטות נגד בתי המשפט והשופטים". בתוקף ממלכתיותו של אדלשטיין, כיו"ר הכנסת, קרא הוא "ל-כ-ו-ל-ם" לשמור על כבודה ועצמאותה המוחלטת של מערכת המשפט.

בואו נודה על האמת. זו אינה שעתה היפה ביותר של מערכת המשפט והציבור בעידודם הבוטה והתקיף של נציגיו הפוליטיים, בכנסת ובממשלה - רוצה "לגלגל בנוצות", חלק ניכר משופטי ישראל, בעידוד ההסתה הפוליטית, הפרועה, המתוזמנת - בימים אלה - כלפיהם.

איש לא נחרד מכך, שמנהל בתי-המשפט, נאלץ לבקש שתועמד הגנה על חייו של שופט בית משפט העליון, עוזי פוגלמן, לאור ההתקפה הבוטה, הפרועה והמשתלחת, שיזם נגדו ח"כ מוטי יוגב, כאשר שרת המשפטים, אינה עומדת בפרץ וממלמלת, בכל הכבוד הראוי - כמי שכפאה שד - מילות ריצוי, בודדות ובלתי מספקות - בעליל, מעל דוכן הנואמים בכנסת וגם זאת במסגרת תשובה להצעת חוק של חבר כנסת, מהספסלים האחוריים, בעניין אחר, לחלוטין.

כבר נכתבו, בתלמוד הבבלי - מסכת בבא מציעא, דף ל עמ' ב - דבריו של גדול אמוראי בבל, בדור השני, רבי יוחנן בן נפחא, כי: "לא חרבה ירושלים אלא מפני שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין". ואנו - אנו שלא זכינו להימנות לא על דור תנאים ולא על דור אמוראים וגם לא על דור סבוראים, נסיים דברנו באמירה, לפיה: "במקום שאין דין, באה אנדרלמוסיה. ובמקום שבה אנדרלמוסיה, אין נוהגים כבוד, איש ברעהו. ובמקום שאין נוהגים כבוד איש ברעהו, חלילה, יכולים אף להגיע כדי שפיכות דמים". אידך - זיל גמור!.

מאמר אחרון בסדרת המאמרים על-אודות הפגיעה במעמדו של בג"ץ.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  28/10/2015   |   עודכן:  28/10/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מרימי היד על בג"ץ עוד יזקקו לעזרתו (ג')
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מרימי יד......
28/10/15 12:39
2
שמ
28/10/15 22:58
3
צרצר
30/10/15 07:47
4
צרצר
30/10/15 07:56
5
צרצר
30/10/15 08:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
"אני מודה, הגעתי לתפקיד ללא רקע בחינוך ולכן הקדשתי 100 ימים ללמידה ולסיורים ברחביי הארץ" - כך פתח (יום ג', 27.10.15) את דבריו שר החינוך, נפתלי בנט (הבית היהודי), בדיון בתקציב משרדו בוועדת הכספים.
27/10/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
חייב שקיבל צו תשלומים ועומד בו בהתאם להחלטת רשם ההוצאה לפועל ישלם את חובו תוך הצמדתו למדד המחירים לצרכן ושמירה על ערך סכום החוב, בהתאמה - כך עולה (יום א', 25.10.15) מפרטיה של הצעת חוק פרטית המתקנת את חוק ההוצאה לפועל, שאושרה בוועדת השרים לחקיקה. את הצעת החוק גיבוש ח"כ יואב בן צור וקבוצת ח"כים נוספים.
26/10/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
פרמיית ביטוח החובה לרכב תוזל בשנה הבאה בכ-250 שקל לרכב - זו משמעות החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה, שאישרה (יום א', 25.10.15) הצעת חוק שיזמו שרת המשפטים איילת שקד ושר האוצר משה כחלון. החוק המוצע אומר שהמפקח על הביטוח יורה לחברת הביטוח קרנית, לשלם לכל מבוטחי הרכב, בהדרגה ובשלוש השנים הבאות, את העודפים שהצטברו בקופתה, 1.5 מיליארד שקל.
25/10/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מהו הרקע להחלטה הצפויה של הממשלה, להאריך בשלוש שנים את חוזי העבודה של 1,200 פועלי בניין מטורקיה? יזם העסקה היה ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, ויורשו אהוד אולמרט המשיך. החוזה, שנראה בזמנו כ"עשיית טובה" לממשלת טורקיה, מציל חלקית בשנים האחרונות את הענף בישראל.
25/10/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מערכת הבחירות האחרונה התאפיינה בכך שכוכב הבחירות הקודם יאיר לפיד, הפסיד הרבה ממשקלו ומ-19 מנדטים ירד ל-11 בלבד. ככה זה עם כוכבים, הם עולים ויורדים לפי האופנה. ואז דרך כוכבו של אליל בן שחר חדש כחלון משה.
25/10/2015  |  שמעון זיו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il