אודה, שעם כל הערכתי לפרופ' ישעיהו ליבוביץ היה לי קשה לקבל בזמנו את התרסתו, אליה נשזר הביטוי הקשה יודו נאצים. הבעתי את אי-הסכמתי עם הביטוי במספר רשימות. כיום, כשאני שומע את חבר הכנסת
בצלאל סמוטריץ', אני שומע אותו אמר לי בפשטות שאני טעיתי. פרופ' ישעיהו ליבוביץ צדק.
חבר בכנסת ישראל ורבים בציבור רואים את רגעי הלידה הראשונים של תינוק יהודי טהור, כרגעים שיש לגונן על טהרתם מפני כל מגע עם רופא או רופאה ערביים או יולדת ערבייה, שתשהה בסמיכות למיטת יולדת יהודייה. חבר בכנסת ישראל, והוא לא היחיד, המדברים בגלוי בעברית עטופה בגרמנית, ששאולה מאותם ימים אפלים של שנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת.
בצלאל סמוטריץ' הצהיר, שהיה צעיר וטיפש לפני עשר שנים, כשיזם וארגן את מצעד הבהמות כדי לשסות בקהילת הלהט"ב, עכשיו הוא כבר אב לילדים, נושא בתואר עורך דין, מכהן בתפקיד ממלכתי רם מעלה, סגן יושב-ראש הכנסת, וגם נושא בגאווה את תואר השומר על טוהר הגזע. מדבריו ומדברי רעייתו משתמע, שהם השומרים מכל משמר, שלא יבוא לאוויר העולם תינוק יהודי טהור, שזה עתה יצא מרחם אמו וישהה בחדר במחיצת תינוק ערבי בן יומו, כי בכיו הראשון מהווה פוטנציאל של אויב בעתיד. מדבריהם משתמע, שרחם יולדת ערבייה משמש פוטנציאל של אספקה נושאת סכנות קיומיות לעתידו של עם ישראל. לכן הם שוללים מפגש של "טהור יהודי", שבא לאוויר העולם, עם תינוק, שלקביעתם מהווה את פוטנציאל הסכנה לטוהר הגזע היהודי שלנו.
אני מצטער, שסמוטריץ' ורעייתו מספקים עוד נדבך, שמצדיק את קביעתו הכואבת של ישעיהו ליבוביץ, שאנחנו פוסעים בשבילים אפלים בהם מרימים ראש היודו נאצים. אני מצטער, שבצלאל סמוטריץ' מחק מספר התורה את פסוק כ"ז בפרק א' בספר בראשית: "וִַּיְבָרא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אוֹתוֹ...". אני מצטער, שמספר התורה של משפחת סמוטריץ' נמחקו הפסוקים מספר שמות, המספרים את גבורת המיילדות פועה ושפרה. מחקו את הפסוקים הפורסים בפנינו את עוצמתה המוסרית של נסיכה מצרייה, שמשתה מהנהר ילד יהודי, וחילצה אותו מסכנת המוות שארבה לו.
שִפְרָה וּפוּעָה
שִׁפְרָה וּפוּעָה מְיַלְּדוֹת יְרֵאוֹת אֱלוֹהִים וְאָדָם
לֹא עשו כַּאַשֶׁר דִּבֵּר אֲלֵיהֶן רוֹדָן מִצְרִי
לֹא שָׁהוּ לְאֵימָה מְדַדָּה אֶל אֹפֶק בּוֹעֵר עִם בְּצָלְאֵל סְמוֹטְרִיץ' וְרַעֲיָתוֹ
לֹא פָּסְעוּ בִּנְתִיבֵי מַלְתְּעוֹת לָשוֹן בּוֹעֶרֶת אֵשׁ.
פּוּעָה וְשִׁפְרָה מְיַלְּדוֹת עִבְרִיּוֹת
פָּרְסוּ לְכָל רֶחֶם יוֹלֶדֶת רְקִיעִים נְקִיִּים
עָטְפוּ אֶת פָאטִימָה וְשׁוֹשַׁנָּה
בְּנִחוֹחַ חֹוֹלֵֵם עַל שֶׁמֶשׁ וּמַיִם
פּוֹעָה וְשִׁפְרָה צוֹעֲקוֹת אַהֲבָה בִּישְׁמוֹן הָאֵיבָה
רוֹקְמוֹת חִיּוּך מַלְאָכִי בַּמִּלִּים
וַיִּבְרָא אֱלוֹהִים אֶת הָאָדם בְּצַלְמוֹ
צֶלֶם מִמְטְרֵי חַיִּים בְּנוֹפוֹ שֶׁל הַחֹפֶשׁ הַזּוֹרֵחַ..
פּוּעָה וְשִׁפְרָה, נְגָהִים מְרַצְּדִים מַדְלִיקִים אֶת נֵר הַתָּמִיד
בְּלִבָּהּ שֶׁל נְסִיכָה מִצְרִיָּה שֶׁמָּשְׁתָה יֶלֶד יְהוּדִי מִיַּמַּת מָוֶת
שִׁפְרָה פּוּעָה וּנְסִיכָה מִצְרִית, שַׁלְהֲבוֹת חַיִּים
נָתְנוּ חַיִּים בִּבְרוּאֵי בְּצֶלֶם.