מצאתי היום בפייסבוק פ
וסט שריגש אותי עד דמעות. את הפוסט כתב תושב עירקי ושמו עלי קאזם אל-וואהג' בגרופ של "בגדד". אני חושב שהפוסט הזה מסכם נאמנה את המצב הבלתי-אנושי בעליל בו נמצאים מעל ל-37 מיליון איש ואישה שעדיין, תתפלאו לשמוע, נותרו בהם עוד רגשות. אתם תחליטו אם להתרגש או לא.
בתרגום חופשי מערבית: אני לא רוצה למות בקיץ. הקבר בלתי נסבל בחום הקייצי העירקי! הייתי רוצה שהמוות שלי יהיה דווקא חורפי. הייתי רוצה מוות מפואר שראוי לציון, זאת כי איני מוכן להסתפק במוות טפשי כפיצוץ מכונית צהובה נטושה! עיני נשואות לפיצוץ רכב מהודר ומרשים (4X4) בצבע לבן, ובעודני מתפרק מהדף הפיצוץ מספיק אני לראות את הנעל שלי עפה לה באוויר ונוחתת במדויק מעל ראשי הפוליטיקאים שלנו - בני עדות השיעים, הסונים והכורדים.
לא נותר לי במולדת הזאת כי אם לבחור בסטייל של מותי.
סוף ציטוט דברי החוכמה בפוסט של קאזם. על הפוסט הזה ענה איש עירקי בשם עלי חאמד בזה הלשון:
200 גופות-אדם נקלטים בעינינו כעוד מספר שניתן להעריך אותו כגודל מתמטי ואפשר להשתמש בו בפעולת חשבון, אבל אתם אינכם יודעים דבר...
אינכם יודעים כי 200 אימהות ישתוקקו הלילה לילדיהן.
וכי 200 אבהות יישנו הלילה על קבר ילדיהם.
וכי 200 תינוקות יצעקו הלילה ויצרחו: איפה אבא ואיפה אימא.
200 אח ו-200 בת-זוג ו-200 אהובות ו-200 ידידים ו-200 קרובים ו-200 ו-200 גוויות מתינו אינם סתם מספר. שזכרון כל מתי וחללי עירק יהיה ברוך. שאלוהים ממרום מושבו יעניש את כל מי שטבל את אצבעו בצלחת המוות שלנו. יד אלוהים תגיע לכל בן-עוולה שעשק וחמס את עירק [סוף ציטוט].
אני לא יודע לאיזה בן-עוולה ולאיזה חמסניק ועושק התכוון הטוקבקיסט העירקי. האם התכוון לפוליטיקאים שלו שמשחקים בו ככדור? האם התכוון לדאעש המנקר ומחורר את עירק בכל פינה ובכל הזדמנות? או התכוון לעולם הערבי שעירק אינה נמצאת בראש מעייניו ובלשון המעטה. או שהתכוון להמן האירני המבקש לעשות מעירק פרוזדור בדרכו לשלוט בעולם הערבי? האם יש בליבו על
ארדואן הטורקי שאף הוא מבקש את הפרוזדור שלו לבני-ערב.
ואולי אולי התכוון ליהודים הציוניים שמנסים לבשל סכסוך עדתי בעירק? לא לא. גם לדמיון המזרחי גבולות... אני חושב שהדמיון העירקי עוד יכול להגיע לארה"ב שהשאירה אחריה עירק חרוכה ומדממת עד הלום! ובעצם למה לא...
ובכל אופן, שני העירקים בפוסט שלעיל הצליחו לחדור אל נשמתי ולרגשני עד דמעות. את מי להאשים בסבל שלהם? שאלה קשה מנשוא.