|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הפוליטיקה מאחורי תחבורה ציבורית בשבת

המשבר שכמעט היה עם ישראל ביתנו הח"כית שתמכה והצביעה נגד, הח"כ שהתנגד והצביע בעד שר התחבורה מצהיר אמונים לשבת אבל פותח עוד קווים מדוע לא מפעילה עיריית ת"א תחבורה בשבת האמת מאחורי סקר חדו"ש ומה היה חושב בן-גוריון על חוק השבת החדש
25/06/2016  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
כ"ץ. סמכויות מוגבלות [צילום: אוהד צויגנברג/פלאש 90]

השבוע (יום ד', 22.6.16) נפלה כצפוי הצעת החוק של יש עתיד להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, שביקשה להעביר את הסמכויות בעניין משר התחבורה לרשות המקומית. הסיעות הדתיות התייצבו בהרכב מלא, למעט סיעת ש"ס - שרק שלושה מבין שבעת חברי הכנסת שלה התייצבו להצבעה. אבל שלא יהיה לכם ספק בכנות כוונותיה של ש"ס - השר אריה דרעי מוביל את המאבק בהפרת הסטטוס-קוו בכל הקשור להפעלת תחבורה עירונית בשבת במספר רשויות מקומיות. דרעי היה זה שיזם השבוע ישיבה בעניין ביחד עם השר יעקב ליצמן וח״כ משה גפני מיהדות התורה, ולדברי גורם במפלגת דגל התורה, היה המיליטנטי ביותר.

מאחורי הקלעים של ההצבעה בכנסת, ניהל יו״ר סיעת ש״ס, ח״כ יואב בן-צור, מאבק נגד סיעת ישראל ביתנו שהודיעה כי תימנע בהצבעה. בן-צור אף הודיע ליו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן כי ש"ס מתכוונת אף היא להימנע בכל ההצבעות הבאות. ״לא ייתכן שבנושאים שחשובים לנו וליהדות הם יימנעו ואנחנו נתמוך בחוקים החשובים להם״, אמר. בעקבות כך, הגיע ביטן להסדר כי חלק מחברי הכנסת של ישראל ביתנו יקוזזו, ורק לאחר שהובהר שיהיה רוב גדול למתנגדים, ש״ס נעתרה. חברי הכנסת של ישראל ביתנו, שנוהגת להדיר את רגליה מן המליאה בכל הקשור להצבעות בנושאים להט"ביים, לא נכחו במליאה. שלושת שרי ש"ס - אריה דרעי, יצחק כהן ודוד אזולאי - היו מקוזזים. יגאל גואטה נעדר אף הוא מן ההצבעה, השד יודע למה. היעדרות תמוהה משהו לנוכח העובדה שפנה לשרי הפנים והכלכלה בשאילתות באשר לחוקיות ההפעלה של השירות העירוני בשבת.

המתנגד שהצביע בעד
בוקר. הכזיבה [הדס פרוש/פלאש 90]

במחנה הציוני הגיעו להצבעה בהרכב חסר, ומי שהגיע תמך. שלי יחימוביץ', שמביעה באופן עקבי התנגדות לעבודה בשבת מטעמים סוציאליים נעדרה, כמו גם יו"ר מפלגתה יצחק הרצוג, שסבו לחם רבות נגד תחבורה ציבורית בשבת. יחימוביץ', כך מתברר, קוזזה עם ח"כ אחר שמתנגד - יגאל גואטה...

ראש הממשלה בנימין נתניהו נכח בהצבעה ואץ-רץ להצביע נגד. חברת הכנסת נאוה בוקר (ליכוד), שגרפה כותרות אוהדות בתקשורת כאשר צידדה בתחבורה בשבת, השתפנה, קיפלה את זנבה והצביעה נגד ברגע המבחן.

יו"ר כולנו, השר משה כחלון, נעדר מן ההצבעה יחד עם מחצית חברי סיעתו, לרבות רחל עזריה ("הייתי בפגישה") וטלי פלוסקוב, שהביעו בעבר תמיכה בתחבורה ציבורית בשבת. חמשת חברי הכנסת שנכחו בהצבעה הצביעו נגד, בהתאם למשמעת הקואליציונית.

חברי מרצ הצביעו כאיש אחד בעד, למעט היו"ר זהבה גלאון שנעדרה. במפלגות הערביות נוהגים שלא להצביע בנושאי דת ומדינה, אך ברשימה המשותפת חלק בחרו דווקא להצביע - רובם היו בעד הצעת החוק, ורק יוסף ג'בארין הצביע נגד. דוברו סירב להסביר מדוע. והיה אפילו ח"כ אחד שהצביע נגד המשמעת הקואליציונית. דוד אמסלם, דתי ללא כיפה, הופתע לשמוע מ-News1 כי תמך בהצעת החוק. הצבעתו בעד התבררה לו רק בדיעבד, הוא הופתע ושיגר מכתב למזכירת הכנסת בה ביקש לתקן את הצבעתו. במזכירות ביקשו שיגיש בקשה בכתב וינמק את הטעות בהצבעה.

יש המייחסים לשר התחבורה כוחות-על לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. הם נסמכים על כך שלפי התקנות הוא יכול להגדיר קו כחיוני ולתת לו היתר. אולם בנאומו במליאה, בתשובה להצעת החוק, הבהיר ישראל כ"ץ עד כמה מוגבלת סמכותו בעניין. הוא הפנה לחוק הראשי, בו נכתב כי הצעת החוק אינה עולה בקנה אחד עם ההוראה המחייבת אותו "להתחשב ככל שניתן במסורת ישראל". במילים אחרות: רציתם שיקול מקצועי-תחבורתי? זה לא במנדט שלי, מוזמנים לנסות לשנות את החוק.

בין ציבורי לפרטי
[צילום: אייל יסקי-וייס]

בליל שבת האחרון חידשה עיריית חולון את שירות התחבורה העירונית למקומות הבילוי. השירות החולוני החילוני בחופשת הקיץ פועל כבר מאז 2009, וחברי סיעת ש"ס ויתר המפלגות הדתית במועצת העיר יושבים בקואליציה מבלי לחולל משבר קואליציוני. לא ידעתי על כך, הודה דרעי באחד הראיונות. האם בעקבות המידע החדש יורה לחברי הסיעה במועצה לפרוש? סביר להניח שלא.

מבחינת הסיעות הדתיות, יש הבדל מהותי בין מיזמי תחבורה שיתופית פרטיים בשבת לאלה של התחבורה הציבורית. מבחינתם, אין הבדל בין הפעלת תחבורה בידי המדינה לזו המופעלת בידי עירייה - שתיהן ציבוריות ונעשות מן הקופה הציבורית. בפגישת ראשי הסיעות החרדיות השבוע סוכם על בדיקת ההיבטים המשפטיים. ככל הידוע, אין מניעה משפטית להפעלת השירות כל עוד לא נגבה תשלום מן הנוסעים ונראה כי דרכי המאבק יעברו לפסים הפוליטיים. הגורמים בסוד העניינים מחפשים מתווה יצירתי לפתרון שימנע עימות בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי.

הפירצה הגדולה באמת
[צילום: יח"צ]

אבל בזמן שבסיעות הדתיות נאבקים בתחבורה העירונית הצומחת בחצר האחורית, צומחים באין מפריע גידולי פרא בערוגה שבחזית הבית - משרד התחבורה ממשיך לאשר עוד ועוד קווים שיפעלו בשבת. האחרון שבהם נפתח החודש - קו 479 של דן בדרום, חבל אשכול-ת"א, שנכון להיום מפעיל שתי נסיעות לפני צאת השבת, המוקדמת שבהן בשעה 17:30. קו זה פועל במקביל לקו 379 המאסף.

במשרד התחבורה טוענים כי קו 479 הוא בסך-הכל חלופה ישירה של 379, וכדי להבחין בין הנסיעות ניתן מזהה קו שונה (מספר שונה לאותה הנסיעה בדיוק). האם בעקבות זה פחת מספר הנסיעות בקו 379? כלאם פאדי. מדיניות משרד התחבורה החדשה בתקופתו של ישראל כ"ץ ("הבת שלי מבקשת מאבא שלה אוטובוס בשבת") שונה משמעותית מזו של שרי התחבורה לדורותיהם. בעבר, קווים ישירים באותו מסלול אינם יכולים לקבל היתר על סמך היתרים שניתנו לקווים מאספים. יש לכך כמה דוגמאות. כך למשל, קווים 270 (מהיר) ו-272 (אקספרס) מנהריה לחיפה לא קיבלו היתר לנוע בשבת כפי שקיבל קו 271 (מאסף). מדובר בעוד נסיעות שמצטרפות לאלפי הנסיעות מדי שבת שנוספו בתקופתו של כ"ץ, שמצידו מתנער מאחריותו המיניסטריאלית ותולה את האחריות בפקידי משרדו. מספר הנסיעות שמפעילות הרשויות המקומיות בשבת מתגמד כאין וכאפס לעומתן. כיצד אפשר לבוא בטענות על הרשויות המקומיות על כך שהן מפרות את הסטטוס-קוו, שעה שהממשלה עצמה עושה פי מאה יותר. על כך כבר נאמר: טלו קורה מבין עיניכם.

הסוד של תל אביב
[צילום: יח"צ]

כאשר נשאלת מחזיקת תיק התחבורה בתל אביב-יפו, מיטל להבי, מדוע לא מחקה עיריית תל אביב את עיריות הרצליה וחולון ונותנת תחבורה עירונית בשבת לתושבי העיר, היא משיבה שאין זה מתפקידה של העירייה אלא מתפקידי הממשלה והעירייה פועלת במישור זה. אולם מדובר בחצי אמת. להבי, סגנית ראש העירייה, יודעת כי ההסכם הקואליציוני שחתם רון חולדאי עם הסיעות הדתיות בקואליציה העירונית אוסר על כך במפורש.

בהסכם הקואליציוני עם חזית דתית מאוחדת - המפד"ל, יהדות התורה, אלי אמינוב והשכונות, מיום 2 בדצמבר 2008, מוסכם לשמור על הסטטוס-קוו בשבת. אם למישהו עלה רעיון לעגל פינות בכל הקשור לתחבורה ציבורית, בא סעיף 3 בהסכם וקובע באופן חד-משמעי: "הנהלת העירייה לא תסבסד ולא תהיה מעורבת במישרין ובעקיפין בשירותי ההסעות לים או לכל מקום אחר בשבתות ובחגי ישראל". יותר ברור מזה - אין.

להבי היא חברת מועצה מטעם סיעת מרצ. היא נחשבת דמות מתונה יחסית שלא אוהבת לחרחר מלחמות. מבחינתה, אין צורך באוטובוסים בשבת ואפשר בהחלט להסתפק במוניות שירות. במשך שנים ישבה לצידה במועצה תמר זנדברג, שלימים עברה מהמישור המוניציפלי לזה הארצי. ביום שלישי הקרוב היא צפויה לכנס את השדולה לעידוד התחבורה הציבורית ולשיפורה, בראשותה ובראשות ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, לדון בנושא התחבורה הציבורית בשבת.

כדי לקדם את הנושא, מבקשת זנדברג לצייר את העניין ככזה שאינו נוגע לסטטוס-קוו וכאילו מדובר רק בעניין תחבורתי-חברתי. זנדברג מקפידה להדגיש כי גם היא אינה מעוניינת בשירות מלא בימי חול (כאילו שבמדינות אחרות בעולם יש שירות מלא בימי שבתון...) ובסך-הכל מדובר על שירות מצומצם, שלא ינוע בשכונות דתיות מובהקות (אך כן יפעל בשכונות מעורבות...). לב הוויכוח בין זנדברג ומרצ לסיעות הדתיות, הוא על צביון המדינה - מדינה יהודית או מדינת כל אזרחיה. זנדברג מבקשת להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה מבלי להצהיר על כך בגלוי, בין היתר תוך קידום יוזמות מקומיות וניסיון לתעתע ולטשטש את נקודות המחלוקת באופן שיביא לשינוי צביון המדינה. כל האמצעים כשרים.

סקר למשה מסיני

אחד האמצעים למאבק תומכי התחבורה הציבורית בשבת הוא סקרים. אחת לכמה זמן מפרסמת עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון סקר המראה עד כמה תומך הציבור בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. מן הסקר עולה כאילו רוב הדתיים בכלל בעד תחבורה ציבורית בשבת. פתי מאמין לכל דבר. עמותת חדו"ש שמקדמת תחבורה ציבורית בשבת מוציאה סקר שעולה ממנו כאילו הדתיים בעד תחבורה ציבורית בשבת.
מה השלב הבא? עמותת שמאל שתוציא סקר שרוב הימנים בעד בוז'י לראשות הממשלה? שארגון משתמשי הקנביס יוציא סקר כאילו הרוב בעד שימוש בסמים קלים? לא יזיק להפעיל קצת מחשבה. כבודם של סקרי חדו"ש במקומם מונח, הום מוצלחים הרבה יותר מסקרים אחרים בשוק. החמצתו בסקר הנוכחי היא שלא הבדיל בין אוטובוסים למוניות שמותר להן לפעול לפי הסטטוס-קוו. מכון מסקר הוא מכון בלתי תלוי המתמחה בסקרים בציבור הדתי. מן הסקר שפרסם לפני כשנה עולים ממצאים הפוכים מהם עולה שרק מיעוט קטן (15%) תומך בתחבורה ציבורית לאזורים חילוניים מובהקים. רוצה לשכנע בנחיצות תחבורה ציבורית בשבת? אין בעיה. כל עוד אתה עושה זאת בדרכים ישרות בלי סקרים שמסלפים את המציאות.

אחד הגורמים לעיוות השיח בנושא הוא מרבית כלי התקשורת, ששכחו את תפקידם העיתונאי לשקף את חילוקי הדעות בנושא. כפי שהוכחתי במחקר שערכתי אשתקד וניתח מעל 100 דיווחים תקשורתיים, עורכי תוכניות ומגישים רבים בחרו צד ומקדמים תחבורה ציבורית בשבת. הם מרבים לראיין את התומכים בתחבורה בשבת כאשר מנגד ניתן ייצוג דל למתנגדים. גם השאלות מלטפות ונמנע בהן בירור מעמיק של הסוגיה. המגמה לנסות להכתיב דעות פסולה, ועל הצופים והמאזינים להביע מחאה על כך.

ועדת הטיוח
גרונר ונתניהו. ועדת טיוח [מרים אלסטר/פלאש 90]

בדצמבר 2015 החליטה הממשלה להקים צוות מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, שידון בין היתר בבחינת אפשרות קביעת יום ראשון כיום מנוחה נוסף. לצוות הוקצו 180 ימי עבודה שאותם ניצל לקיום 5 דיונים בלבד! בסופם, כך על-פי העיתונאי עקיבא וויס מאתר בחדרי חרדים, אחת ההצעות שהונחו על שולחן הוועדה היא אימוץ אמנת גביזון-מדן, המציעה סגירת עסקים בשבת, אבל פתיחת מוסדות תרבות בשבת כתחליף, וכן הפעלת תחבורה ציבורית לשירות המבלים והנופשים. להצעה זו מתנגדים בחריפות מנכ"ל משרד הפנים אורנה הוזמן-בכור ומנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס.

ועדת המנכ"לים לא פתחה את שעריה לציבור, לא קראה לו להביע את דעתו ולא פרסמה דרכי התקשרות. היא הסתפקה בשמיעת עמדת הוועדה למען השבת ובעלי מכולות מתל אביב.

האמנה אותה ניסחו פרופ' רות גביזון והרב יעקב מדן מקובלת על מנסחיה ועל עוד כמה אחרים, אך מכלול הבעיות בתוכה גורם להתנגדות עזה אליה הן בציבור החילוני והן בציבור הדתי, שהאמנה מבקשת מהם לוותר על נושאים עקרוניים עבורם.

מה היה אומר בן-גוריון?
[צילום: דוד אלדן/לע"מ]

אשר לפרק התחבורה הציבורית באמנה, הצעת חוק שתוגש בימים הקרובים בידי חברי הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד), רחל עזריה (כולנו), מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) ומיקי זוהר (ליכוד), מבקשת לעגן את רוח האמנה בחקיקה. במקור, ביקש זוהר לבטל את התחבורה הציבורית ולהסתפק בתחבורה עירונית על-חשבון העירייה. במקור, הוא גם רצה שרק רוב מיוחס של שני-שלישים ממועצת העיר יקבע, ובתמורה יושבת המסחר לחלוטין. מהר מאוד מצא את עצמו מתקפל ונאלץ להסכים להשארת התחבורה הציבורית, להחליף את הרוב המיוחס בסקר צרכים, לאפשר כנראה גביית תשלום ולהמשך המסחר בשבת בערים.

דוד בן-גוריון, לוּ היה חי היום, אפשר להניח שהיה מתנגד להצעת החוק. בן-גוריון גרס שאין לקשור בין הסטטוס-קוו הנוהג בתחבורה הציבורית לכל תחום אחר הקשור לצביון השבת בתחומי העבודה, המסחר וכיו"ב. רבים אגב סבורים בטעות כי הסכם הסטטוס-קוו שנחתם ב-1947 הוא זה שמכוחו הושבתה התחבורה הציבורית לאורך השנים, ולא היא. בשנים הראשונות של המדינה לא עסק הסטטוס-קוו בתחבורה, ורק בעת ניסוח ההסכם הקואליציוני הובהר שהוא חל רק לגבי הפעלת אוטובוסים בחיפה.

כך או כך, המילה האחרונה טרם נאמרה, ובשבועות הקרובים צפויה ההתנצחות בין הצדדים לעלות שלב ואולי אף להגיע לפתחו של בג"ץ.

תאריך:  25/06/2016   |   עודכן:  25/06/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אגד   אגד תעבורה   אורי מקלב / Uri Maklev   אורנה הוזמן בכור / Orna Hozman-Behor   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אסרף / Amir Asraf   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה אדרעי   דוד אזולאי / David Azulai    דוד  ביטן / David Bitan   דוד בן-גוריון   דן / Dan   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זהבה גלאון   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יצחק הרצוג   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק כהן   ישראל ביתנו   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מטרופולין /  Metropoline   מיטל להבי / Meital Lehavi   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   קווים   רון חולדאי / Ron Huldai   רות גביזון   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   תחבורה ציבורית בשבת   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפוליטיקה מאחורי תחבורה ציבורית בשבת
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ים תיכונית
26/06/16 01:57
2
ישע
26/06/16 11:19
3
זה כנראה
27/06/16 21:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
ארבעה חברי כנסת מן הקואליציה ומן האופוזיציה יניחו בשבוע הקרוב על שולחן הכנסת הצעת חוק המבקשת לבטל את הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה. הארבעה - אלעזר שטרן (יש עתיד), רחל עזריה (כולנו) ומיקי זוהר (ליכוד) - מציעים לחוקק חוק שבת שיצמצם את חילולה במקומות מסוימים ויגביר את חילולה במקומות אחרים.
25/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו, מיטל להבי, מביעה תקווה "שנהיה תקועים בפקקים 20 שנה ולא שש שנים". להבי, שדיברה בוועידה ה-8 לתחבורה שהתקיימה (יום ה', 23.6.16) בכפר המכבייה, התייחסה לעבודות לבניית הרכבת הקלה בגוש-דן, ולרצונה שיימשכו כדי לפתור את בעיית הפקקים. "תל אביב עדיין לא פקוקה ממש", ציינה.
25/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
מנכ"ל יצרנית הרכבות, יוסי דסקל, תוקף את משרד האוצר ויחסו לתחבורה הציבורית. בוועידת ישראל ה-8 לתחבורה, שהתקיימה (יום ה', 23.6.16) ברמת גן, אמר דסקל: "מתפארים היום בתקציב של 11 מיליארד שקלים לעשור המהווים רק אחוז אחד מהתקציב לשנים 2018-2016. זה מעט מדי. במדינות מתוקנות כמו בריטניה וגרמניה מדובר על 10 אחוזים לפחות מסך התקציב. נעשו עבודות מדהימות ברכבת ישראל, בירושלים ובנת"ע ויש להמשיך כך.
24/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה שם סוף לאפליה שהנהיג בכל הקשור לשימוש בערך הצבור ברב-קו, ויאפשר את הנהגתו בכל אזורי הארץ. לראשונה יונהג השימוש בערך הצבור גם בחברת רכבת ישראל. הערך הצבור מאפשר לנוסעי התחבורה הציבורית לטעון בכרטיס הרב-קו סכומי כסף קבועים ("ארנק").
23/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
לוועדת המשנה לתחבורה ציבורית של ועדת הכלכלה הוצגה (יום ד', 22.6.16) תוכנית של משרד התחבורה להכשרת נתיבי תחבורה ציבורית בכניסות לגוש-דן, המכונה "מהיר לעיר". היו"ר דב חנין אמר כי כדי לקדם העדפה בתחבורה הציבורית למטרופולין תל אביב, הדבר הראשון שצריך זה ראשי ערים שיש להם נכונות, אומץ ויכולת להתמודד עם בעיות. הוא הוסיף כי ראשי הערים צריכים להתגבר על הקשיים הפוליטיים ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי. "אין עתיד לרכב פרטי במטרופולין, וצריך להרגיל את הציבור לכך. מי שיבין את זה מאוחר מדי ההיסטוריה לא תחכה לו. נדרשת מהפכה בצורת החשיבה שנותנת עדיפות לתחבורה הציבורית ותוכנית מהיר לעיר נועדה לצנתר את הסתימות שהופכות את הכניסה לגוש-דן לבלתי לאפשרית", אמר.
23/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
שבת דוחה שיקול מקצועי לתחבורה ציבורית  /  עידן יוסף
אוטובוסי גז וחשמל יופעלו בעמקים  /  עידן יוסף
נוסעי י-ם יצורפו חלקית לערך הצבור  /  עידן יוסף
פרלמנט אגד בשלונסקי  /  מאיר חוטקובסקי
איך עושים תחבורה בשבת בישראל  /  רועי שוורץ תיכון
מנוולים  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il