|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
היכן הישראלים, התרעמה דניאל ארם [צילום: ארי בוסל]

דניאל ארם בת 96

דניאל החוגגת את יום ההולדת ה-96 ביום חמישי, ה-22 בספטמבר 2016, לא רק שהגיעה לטקס לציון חללי האחד עשר בספטמבר, כי אם גם הייתה מוקד תשומת לב. בעלה, שמעון ז״ל, פעל נחרצות עם הנוצרים להגן על מדינת ישראל. בעברו הוא היה סוכן המוסד, ציד נאצים, מפקד בית הספר לקצינים עם קום המדינה ולפני כן קצין בבריגדה היהודית של הצבא הבריטי
14/09/2016  |   ארי בוסל   |   כתבות   |   תגובות
דניאל ארם בביתה [צילום: ארי בוסל]

דניאל ארם הודיעה למספר אנשים רב ככל שיכלה על טקס הזיכרון לחללי האחד עשר בספטמבר שנערך בעיר בוורלי הילס, אבל לכל אחד היה תרוץ זה או אחר.

"איני מבינה למה הישראלים לא הגיעו!", היא התרעמה.

הנה, דניאל החוגגת את יום ההולדת ה-96 ביום חמישי, ה-22 בספטמבר, 2016, לא רק שהגיעה לטקס, כי אם גם הייתה מוקד תשומת לב. בעלה, שמעון ז״ל, פעל נחרצות עם הנוצרים להגן על מדינת ישראל. בעברו הוא היה סוכן המוסד, ציד נאצים, מפקד בית הספר לקצינים עם קום המדינה ולפני כן קצין בבריגדה היהודית של הצבא הבריטי.

הקונסול הישראלי הנכנס למדינות המערב, סם (שמואל) גרונדוורג, שזה היה עבורו האירוע הפומבי הראשון בו השתתף במסגרת תפקידו, ניגש לברך את דניאל.

תחילת דרכו של הקונכ"ל החדש
הקונכ"ל החדש ואשתו [צילום: ארי בוסל]

הקונכ"ל, באיבטוח הקב״ט החדש שהגיע מהארץ, השתתף בטקס עם אשתו ואחת מבנותיו. הוא הוצג לחברי מועצת העיר בהווה ובעבר, ואנשים מן השורה ניגשו לברכו. בעיר בורלי הילס אוהבים את ישראל ויעשו כל הניתן עבורה. לאנשים מקום חם בלב לישראל, ומכאן נגזר שגם לנציגה הבכיר ביותר בחוף המערבי.

המסר החד-משמעי, בין חיבוק לטפיחה על השכם, היה פשוט: אנחנו עם ישראל! חשוב לנו שתצליח, שתייצג אותנו בכבוד ושדלתך תמיד תהיה פתוחה ואוזנך קשבת. עם ישראל חי! ישר כח!

אכן, מי יתן. אם התרשמות ראשונית היא בעלת ערך, נתניהו השכיל למנות את סם לשרת בחוף המערבי. סם במקורו מפלורידה, והוא עלה ארצה וחי שם 15 שנים. מחוף לחוף (מים לים מבהיק, כמילות השיר) דרך ישראל, הוא ילמד מהר מאוד שכאן דברים מתנהלים בצורה שונה, ושחיבוק כה חזק לו זכה בעיר בורלי הילס לא רק שאינו אופייני, כי אם יוצא דופן במיוחד.

ההשתתפות בטקס היא חלק מקבלת הפנים המתמשכת, כמו גם זמן למידה. אין ספק שייצוג מדינת ישראל בלוס אנג׳לס ובחוף המערבי הוא נסיון פוקח עינים (וקרש מקפצה לרבים מהדיפלומטים ששרתו פה בעבר, קרי לא רק צ׳ופר לפני פרישה). ריכוזיות הכוח וההשפעה כאן, מספרי הישראלים והיהודים בלוס אנג׳לס רבתי, הנתחים השונים של הקהילה והסובב אותנו מהווים מקור לא אכזב של אתגרים ומעיין שופע פוטנציאל אדיר. יש רק להשכיל ולמקסם את התועלת בכל הקיים לטובת מדינת ישראל - עתה ובעתיד.

הנה רק מספר נקודות למחשבה ולהכוונה:

  • יושבים כאן ״ענקים,״ ישראלים שבפרוש מנהלים את העולם - מחיים סבן, אחד התומכים הגדולים ביותר של הקלינטונים והמפלגה הדמוקרטית, דרך שלדון אדילסון, אחד התורמים הגדולים ביותר של המפלגה הרפובליקנית

  • ישנה כאן קהילה ישראלית ובנפרד קהילה יהודית הגדולה מזו הראשונה פי שניים

  • אין אומדנים מדויקים של מספר הישראלים ומספר היהודים, והגיע הזמן לבצע מחקר דמוגרפי מקיף

  • ישנם חילונים, רפורמים, קונסרבטיבים, כיפות סרוגות ושחורים (אותם אין אנו אפילו מכירים - כאילו חיים הם בגטו ואנחנו מהם מתעלמים).

  • ישנו כאן עדיין מספר גדול יחסית של ניצולי שואה בחיים (כמו גם כמה מוזאונים לזכר המתים) ואסור להזניח אותם (ואולי גם כדאי לעשות משהו ״מעבר״ עבורם).

  • ישנו פילוג מוחלט בין ״ימין״ לבין ״שמאל,״ כשאלו ואלו אינם מדברים זה עם זה (ואף גרוע מכך), למרות היותנו כולנו עם אחד.

  • גוף העל (״המטריה״) של כלל הארגונים היהודים הרגיש בעבר הלא רחוק ״מאוים״ מהצמיחה המטאורית של ארגון העל הישראלי, ואף יצא לשטח לפעול (פתאום נזכרו בפדרציה שיש להם בסיס של בתי כנסת וכו׳).

  • ההבנה של ״תמיכה בישראל״ מאוד פלואידית (נוזלית), וקשה לרוב למצוא את הבסיס המשותף של כולנו.

  • בקרב הישראלים, ישנו רצון, צורך ולהט להביע דיעה, לטול חלק ולהיות שותפים לעשיה. אך לא בדרך המקובלת (של לתרום כספים) וכן בהבנה שהדרך העכשווית (״הוספנו שמנו לעצומה באינטרנט״) חסרת תועלת ומשמעות. ייתכן שכל שהישראלים המקומיים זקוקים לו הוא אוזן קשבת.

  • ישנה פעילות מאוד עניפה נגד מדינת ישראל. נראה שקל, פופולרי, מותר ואף רצוי להתנגח בנו כל הזמן - בקמפוסים, על גבי עמודי העיתון, בכנסיות וכו׳.

  • יהדות ארה״ב, לא זו האורטודוקסית, נלחמת שמדינת ישראל תכיר ביהדותה. הקהילה מאוגדת וששה אלי קרב ומוכנה להקריב את כל מה שבדרכה בכדי להשיג זאת (ולאחרונה נראה שמדינת ישראל היא יצחק ויהדות ארה״ב אברהם אבינו בדרך לעקוד את בנו).

  • אומנם ישנם חברי מועצה בכמה ערים שהם בעד ישראל (או לפחות נטרליים), רבים הם נגדנו. כך גם בועדות השונות (ובמיוחד בוועדת יחסי האנוש של העיר לוס אנג׳לס המקדמת את המוסלמים באופן פעיל ביותר).

  • המלחמה בדה-לגיטימציה של ישראל, דה-הומניזציה ודמוניזציה של היהודים והישראלים ואנטישמיות בכלל לא נושאת עד היום את הפרות המצופים. הלחימה קשה מהמתואר, והתוצאות דלות ומועטות. נדרשים שינוי גישה, ירידה לשטח, הבנה של התהליכים שקורים לפני כל ניסיון לעקור את הרע, הקמת חומת מגן מתאימה ומרשם של תרופות מתאימות לפציאנט (האקמול שניתן עד היום אינו משפיע על התקדמות הסרטן, ואת הרופאים האחראיים צריך לפטר).

  • קהילות מפתח (שחורים, לטינים, אסיאתים, נוצרים, …) שכל אחת בנפרד דורשת תשומת לב מיוחדת.

  • שת״פ עם הסגל הדיפלומטי המונה למעלה ממאה נציגויות (הליגה נגד השמצה מאוד פעילה בנידון ויכולה לשמש דוגמה לעשיה ברוכה).

  • הכנות לחרום (בין אם זה אירוע חרום מקומי - דוגמאת רעידת אדמה מסיבית או אירוע טרור - או אירוע חרום בארץ - דוגמאת מלחמה, משט טרור או פיגוע טרור בקנה מידה גדול במיוחד או אירוע טבע יוצא דופן).

  • חוסר רשימות מעודכנות ודרך לצור קשר בשעת הצורך עם הקהילה כולה בבת אחת (או להפעילה באמצעים אוטומטיים או לדעת את מצב חבריה במידת הצורך).

  • צורך להגיע, לשתף ולהפעיל את אותו חלק גדול מהקהילה היהודית והישראלית שאינו מאורגן ואינו חלק מהארגונים השונים.

  • חוסר שתוף פעולה בין הארגונים השונים (בשל תחרות גלויה או סמויה, בעיקר על כיסם של תורמים).

  • התמקדות בשת״פ בלחימה בטרור ובהגנה על ביטחון פנים.

קשיים, מכשולים, אתגרים, אפשרויות, כלים ויכולות, קשרים ואנשי מפתח, מכלול כל אלו מייצג את האתגר ששמו לוס אנג׳לס רבתי. הקונכ״ל החדש נפגש, לומד, פוקח עיניו ועד מהרה יחל גם לפעול במלוא המרץ. לא בכדי הוא פה, ולא סתם הוא כאן עכשיו.

דבר אינו נשאר קבוע במקומו, ופני האומה יכולים גם להשתנות כתוצאה מההצבעה בנובמבר. סם גרונדוורג נכנס לתפקיד בזמן קריטי, הן לארה״ב ומעמדה המעורער בעולם, והן לישראל. הסכנות מוחשיות ועיקרן אירן, האומה האיסלאמית והשנאה עתיקת הימים כלפי היהודים וישראל, וקשה מאוד להגן על כל הטוב שישראל מציעה לעולם בעצם קיומה. קשה - אך מחויב המציאות.

ראש השנה התשע״ז בפתח ממש, ובקרוב נקרא בפתח גליון חגיגי לשנה החדשה את אגרת הקונסול הכללי. מצפה אני, יחד עם כולם, להכירו עם תחילת דרכו כאן.

כנס פנימה (צעד קדימה) ברגל ימין, כך תמיד הייתה סבתי אומרת. ויוסיפו המהדרים: שנהיה תמיד לראש ולא לזנב!

בני אלג׳ם
בני אלג׳ם [צילום: ארי בוסל]

בין יום ההולדת ומרצה הבלתי נלאה של דניאל ארם בת ה-96 פחות יום, לבין ירית הפתיחה של כהונתו של הקונכ״ל החדש, עידכון נוסף מבורלי הילס והפרויקט של בני אלג׳ם.

אלג׳ם, בעליו של ההילטון, קיבל את אישור הבוחרים לבנות שלושה בניינים על שטח ההילטון. המלון עצמו שופץ ושודרג (בעלות של כמאה מיליון דולר), והוא יושב במרכז שטח משולש.

בקודקוד המשולש מסתיימת בניית הוולדורף אסטוריה. אנשים מצפים בכליון עינים לדעת האם יוזמנו לפתיחה בשנת 2017.

במשרדיו של אלג׳ם בסנטצ׳ורי סיטי נבנה אגף שלם הכולל מסדרון וחדרי המלון. מי שהיה בבתי המלון המפוארים במזרח הרחוק יוכל לתאר את הפאר של החדרים, את תשומת הלב לפרטים הקטנים ביותר כמו גם לחומרים בהם השתמשו. אני הוקסמתי מהעובדה שלא ציפיתי לפתוח דלת משרדית ולמצוא עצמי בעולם אחר, ממש כמו בסרטים. או אולי כמו עליסה בארץ הפלאות.

בנוסף לוולדורף אסטוריה, ניתן גם היתר לבנות שני בניינים רבי קומות, גבוהים יותר מהבניה המותרת בבורלי הילס: בניין אחד בן שמונה קומות ובנין שני בן 18 קומות.

אלג׳ם מבקש מתושבי העיר לאשר לקחת את שמונה הקומות ולבנות אותן מעל 18 הקומות, או בניין המתנשא לגובה של 26 קומות.

יהיה זה הבניין הגבוה ביותר בעיר, ״גורד שחקים״ בממדי בורלי הילס.

אלג׳ם, שהשקיע בעבר כסף רב לשדרג את ההילטון, מסתכל קדימה. הוא רואה את בורלי הילס מוקפת בהתחלות וסיומי בניה, והוא יודע שבכדי להיות תחרותי ולהמשיך להוביל, חייבים להשקיע היום במחר.

כמובן שהחסכון בבנית בניין אחד במקום שניים והתוספת הכספית האדירה ממחירי דירות עם נוף של כל לוס אנג׳לס לא נעלם מעינו. הוא לא הגיע לאן שהגיע שלא בכדי.

זו בדיוק הנקודה. אלג׳ם מציע מעין מגדלור שיהווה מוקד תשומת הלב של כל מי שמגיע לעיר ממערב. ״גורד שחקים״ המתמר לשמיים ומקבל בברכה את פני הבאים לאחת הערים המפורסמות בעולם.

וולדורף אסטוריה, רשת הידועה בכל העולם (ישנו גם מלון בירושלים, מרחק הליכה מהכותל) כבר צופה על העיר, ועתה כולם יצפו לעבר אותו בניין מגורים.

ובמרכז, ההילטון האגדי. המלון מעסיק למעלה מ-700 עובדים. במלון נערך כל שנה טקס הגודלן גלובס (כדור הזהב) בו צופים מיליוני אנשים. אל המלון מתקבצים אלפי אנשים מהעולם כולו, מקבלי החלטות ויועציהם, לכנס השנתי של מילקין.

לאלג׳ם חזון, והוא פועל ללא הפסקה לחזקו. דקה אחת אינה משעממת, שכן בימים אלו ממש תוקפים אותו ללא הרף. איש עסקים מסין, אחד מעשירי העולם (הונו נערך בכפליים או יותר מהונו של אידלסון), הגיע לעיר ונחוש בדעתו להתחרות באלג׳ם.

מלחמת גוג ומגוג, מלחמת המיליונר מול המילארדר, כפי שכינה זאת בלומברג.

מלחמת גולית בדוד. דוד המקומי הוא איש עסקים ממולח, אך אחד משלנו, אחד שגם תומך בכולנו באופן קבוע ושהוא חלק מהקהילה המקומית, מול גולית הרגיל שלפיו ישק דבר והידוע בתור איש עסקים חסר רחמים.

הקרבות כרגע בעצומם, והדם מותז לכל עבר. מודעות עמוד שלם בכל העתונים התוקפות את אלג׳ם. קרבות משפטיים על כל פסיק ונקודה (האם מותר להשתמש במילה "גורד שחקים,״ מה ההיקף המדויק של הגינה - או הפרק - שתחליף את הבניין שיבנה על גבי, במקום לצידו, של הבניין השני, באיזה מלל להשתמש בחומר הבחירות, וכו׳ וכו׳, ממש ללא הפסקה).

דבר אחד ברור לי: למי שיש זכות בחירה בעיר, ראוי להצביע עבור הפרויקט של אלג׳ם. עבור המחר, אך גם עבור היום. שכן אנחנו יודעים מה פרוש להיות מאוים על-ידי גולית.

אצביע, ובעשור הקרוב קרוב לודאי שלא אשמע מאלג׳ם. אך דבר אחד אני יודע בודאות, כפי שהיה בעשור הקודם: מדי שנה בשנה, בימים הנוראים, ביום הכיפורים או בערבו, אלג׳ם שואל את אבי - ״מה שלום ארי? נא תמסור לו את איחולי.״

מבינים אתם מדוע חייבים לתמוך ב״אחד משלנו?״ שכן מי שתוקף אותו, תוקף למעשה את כולנו!.

ואולי נמצא למדים מכאן דבר או שניים.

דניאל ארם, ישובה במרכז (חולצת לבן-שחור) [צילום: ארי בוסל]
תאריך:  14/09/2016   |   עודכן:  14/09/2016
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דניאל ארם בת 96
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוא"ב
14/09/16 12:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דונלד טראמפ אומנם לא ניצל עד כה במישרין את קריסתה של הילרי קלינטון, אבל הוא בהחלט עושה באירוע שימוש עקיף. ובתזמון מושלם, מתראיין טראמפ (יום ד', 14.9.16) בתוכניתו של ד"ר מחמט אוז, אשר תשודר מחר.
14/09/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
מַדּוּעַ מְטוֹסִי אֵינוֹ מַמְרִיא?
14/09/2016  |  יוסף כהן אלרן  |   כתבות
שנת 1492 הייתה בעלת חשיבות לא רק בחיי היהודים שגורשו מספרד. באותה שנה הסתיים רשמית הכיבוש המוסלמי של ספרד, עם נפילתה של גרנדה בידי הנוצרים. אבל האירוע בעל החשיבות ההיסטורית הבינלאומית היה, ללא ספק, יציאת כריסטופר קולומבוס למסעו הימי מערבה, במטרה למצוא דרך קצרה למזרח.
14/09/2016  |  רבקה שפק ליסק   |   כתבות
צבא לא אמור לשאוף לניצחונו של מחנה מסוים בבחירות. ויותר מזה, הוא אינו אמור להיפרד מתלות בקהילה אחת לטובת תלות בקהילה אחרת. על כן אחד מאתגרי צה"ל הוא להמשיך בניסיונותיו להכיל לוחמים ומפקדים מקהילות "חדשות" (כמו החרדים, או הערבים) אך גם להשיב לתוכו לוחמים ומפקדים מקהילות "ותיקות" שפרשו ממנו. וכל זאת, כחלק מאתגר משמעותי יותר - אתגר שימור מודל צבא העם הישראלי
14/09/2016  |  אודי לבל  |   כתבות
בניו-יורק טיימס הופיעה ב-9 ביולי 2013 כתבה תחת הכותרת:
13/09/2016  |  רבקה שפק ליסק   |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il