|
אליהו. מובילות בשביעות רצון
|
|
|
|
|
אלפי סוכני הביטוח מרוצים בעיקר מחברות הביטוח הראל ואליהו - קובע סקר שנערך בחודש שעבר בין 500 סוכני ביטוח. הראל מובילה בין החברות הגדולות, ואליהו בין הקטנות. תוצאות אלו התקבלו על-ידי שיקלול שורת פרמטרים, ובכללם התייחסות לשירות האנושי והטכנולוגי שהסוכנים מקבלים מהחברה. נשיא סוכני הביטוח, יוסי מנור, הציג היום (8.11.2006) את מסקנות הסקר, בכינוס הסוכנים באילת. הסקר נערך ע"י מכון סמית למחקרי דעת קהל.
הסקר העלה כי 89% מהסוכנים מרוצים מתפקודה של הראל בביטוח אלמנטרי. במקום השני בין החברות הגדולות נמצאת כלל ביטוח עם שביעות רצון של 83%, ובמקום השלישי הפניקס עם 80%. חברות מגדל ומנורה קיבלו אחוזי שביעות רצון נמוכים יותר.
אליהו, שבשליטת שלמה אליהו, מובילה בשביעות רצון בין החברות הקטנות, 97%, ומיד לאחריה אילון עם 96%. הכשרת הישוב, ביטוח חקלאי, שירביט והחברות לביטוח ישיר קיבלו אחוזים נמוכים יותר. החלוקה לשני סוגי חברות נעשתה, מאחר שבחברות קטנות קל יותר למנהלים לתת יחס אישי לכל סוכן.
הראל מובילה בשביעות הרצון גם בביטוח חיים (כולל פנסיה ופיננסים) עם 80%. במקום השני נמצאת כלל ביטוח עם 72% ובמקום השלישי מגדל עם 62%. הפניקס הגיעה למקום הרביעי עם 53%, ומנורה קיבלה אחוז דומה. אליהו ואילון מובילות גם בביטוח חיים בין החברות הקטנות.
בשיקלול הממוצע הכללי, נמצא כי 87% מהסוכנים מרוצים מהשירות שהם מקבלים מהחברות בביטוח אלמנטרי. שביעות הרצון בביטוח חיים נמוכה בהרבה, 64%. ההשוואה ל- 2005 מגלה כי שביעות הרצון באלמנטרי נמצאת בעלייה, ושביעות הרצון מביטוח חיים ופנסיה בירידה. נשיא לשכת סוכני ביטוח, יוסי מנור, אמר כי יתכן שהסיבה לכך היא שביטוח פנסיה ופעילות פיננסית הם פעילויות חדשות יחסית בחברות הביטוח, והן עדיין לא התרגלו לתת את השירות המתאים.
תביעות צד ג': הפניקס הטובה ביותר, שירביט הגרועה
סקר אחר בדק את מידת שביעות הרצון של הסוכנים מהטיפול של החברות בתביעות צד ג' בביטוחי רכב. המדד בדק את מספר התלונות שסוכנים הגישו ללשכת נגד חברות, כאחוז מכלל הפרמיות בביטוח רכב של אותה חברה. הפניקס היא החברה הטובה ביותר - 1% של תלונות בלבד. קצת אחריה נמצאות אילון (שהיתה הטובה ביותר אשתקד), יחד עם מגדל - 2%. החברות האחרות: 3% כלל ביטוח, 6% AIG ,7% הראל, אליהו וביטוח חקלאי ושומרה, 10% הכשרת הישוב ביטוח, 11% מנורה.
שירביט זכתה במכרז לביטוח רכב עובדי המדינה לשנת 2006, והדבר הביא לגידול חד בפעילותה. יתכן שזו הסיבה לגידול בתלונות. נשיא לשכת סוכני ביטוח, יוסי מנור, דחה טענה זו ואמר היום כי הדבר אינו מצדיק מה שהוא מתאר כ"סחבת של חדשים בטיפול בתלונות של מבוטחים". הוא קרא לחברה להשתפר לקראת השנה הבאה.