|
מעלים מחירים [צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשת השיווק מגה אשר קרסה בשנה שעברה, ממשיכה לגבות מאיתנו מחיר כבד. נכון, על פניו עברה השליטה בשקט יחסי, יינות ביתן השתלטה על רוב החנויות ושאר הרשתות נגסו וחטפו סניפים כאלו או אחרים, אולם בפועל, במקום לראות התגברות התחרות ומלחמת מחירים, מה שרואים זו התייצבות עם נטייה מתמדת של עליית מחירים ושל עיגול מחירים כלפי מעלה.
מחיר של 9.9 עוגל ל-10.9 ומחיר של 5.9 ל-6.7 וכדומה. ההלוואות הגדולות שלקחו החנויות על-מנת לרכוש חנויות וכן אי-הרצון להימצא במצב של מגה, גורמות לעלייה של כ-4% בממוצע במחירי המוצרים לצרכן, עלייה שרק התעצמה בערב החג, בעיקר במחיר התוצרת הטרייה, דבר שהפך את הצרכנים ללקוחות שבויים במלוא מובן המילה.
נראה שלתאבונן של הרשתות אין גבול והן לא רק מסתפקות בייקור מוצרים יקרים, אלא גם בהוצאת מוצרים "זולים מדי" מהמגוון, דבר שמייקר את הסל ואת התמהיל. שינוי התמהיל משפר מאוד את הרווח הגולמי הנפחי בשקלים של הרשתות, מאחר שהרווח האחוזי נגזר ממחיר המוצר וככל שהוא יקר יותר, כך נשאר בכיס של הרשת יותר שקלים. בקצב הזה דבר אחד בטוח - המהפכה החברתית 2 הולכת וקרבה.