|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

האנשים "המרוחקים" שישפיעו על חיינו

בואו נעשה קצת סדר בדברים ונבהיר ת'עניינים למי שלא מצוי - ראשו ורובו "בתוך העניינים", למרות שבהיותו אזרח מדינת-ישראל, הרי ככזה הינו באופן אוטומטי, ירצה או לא ירצה - אזרח המדינה ה-51 של ארצות הברית. לכן, חייבים כל אחת ואחד מאיתנו לעסוק ולספר בתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב, לנתח אותן ולשמוע, כמה שיותר דברים עליהן
09/11/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
בחירות בארה"ב [צילום: סת' פרלמן, AP]

הבחירות הללו לנשיאות ארה"ב, "משגעות לכולנו ת'שכל", כאשר כלי התקשורת, האלקטרוניים והמודפסים, כאחד, מלאים במידע רב, אודות שני המועמדים לנשיאות, הלא הם: הילארי "שלנו" ודונלד, שגם הוא - בטוח לגמרי - "שלנו", למרות שיש לו אופי ג'ינג'י כזה, מעצבן והוא: "אוכל לנו ת'ראש. מה זה אוכל - בולע לנו ת'מוח!".

אז בואו נעשה קצת סדר בדברים ונבהיר ת'עניינים למי שלא מצוי - ראשו ורובו "בתוך העניינים", למרות שבהיותו אזרח מדינת-ישראל, הרי ככזה הינו באופן אוטומטי, ירצה או לא ירצה - אזרח המדינה ה-51 של ארצות הברית. לכן, חייבים כל אחת ואחד מאיתנו לעסוק ולספר בתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב, לנתח אותן ולשמוע, כמה שיותר דברים עליהן וכל המרבה לעסוק ולספר בתוצאות בחירות אלה, הרי זה משובח. לכן, כל אזרח מדינת ישראל, חייב - מה זה חייב - חייב לגמרי להיות בתוך העניינים, לפניי ולפנים, לפחות דוגמת המקובל, המצוי עמוק עמוק בתוככי סתרי סודות הקבלה, אם לא למעלה מכך.

אז אנחנו מתחילים בשיעור המבוא בחלוקה הפדרטיבית של ארצות-הברית של אמריקה. ארצות-הברית הינה פדרציה של 50 מדינות. מי שהינו מוגדר כאזרח של אחת ממדינות הפדרציה, הוא - בו-זמנית - אזרח של המדינה אשר בה מצוי מקום מושבו של אותו אזרח ("הדומיסיל") והוא נחשב גם כאזרח של האיחוד הפדרלי, רוצה לומר, אזרח "מדינתי" שכזה, הינו גם אזרח של כלל מדינות ארצות הברית של אמריקה. כפי שמצוין ובצדק ב"ויקיפדיה" - הגדרת המונח: "אזרח מדינה", הינה גמישה למדי, כאשר כל אזרח ארה"ב, רשאי וזכאי - ללא כל מגבלה - לעבור ממדינה למדינה, ללא צורך באישור ממשלתי (למעט במקרים דווקניים של מי שבמאסר על תנאי).

חלוקת הסמכויות בין המדינה לפדרציה קבועה בחוקת ארצות הברית. כל אחת מהמדינות, מרגע אשרור החוקה, על ידה, העבירה חלק מסמכויותיה לשלטון הפדראלי, אם כי היא הותירה בידיה חלק מריבונותה. תחומי התחבורה, התשתיות, הרפואה, ביטחון פנים והחינוך, נותרו בסמכות המדינות (אולם - בתחומים מסוימים - במימון - לא בהכרח מלא - שמעביר משרד האוצר הפדראלי), שעה שהחלטות הקשורות למדיניות בינלאומית, סחר חוץ, מדיניות צבאית וחוקי הגירה, מצויים בתחום שליטתו ואחריותו של השלטון הפדראלי.

עם שנים השתנתה חלוקת הסמכויות בין השלטון הפדרלי לכלל מדינות ארה"ב. המגמה הכללית השולטת, כיום, עוסקת בריכוז סמכויות, רוצה לומר, העברת סמכויות רבות ממדינות ארה"ב לשלטון הפדראלי. אתה הבנת ת' זה ברוך? לא הבנת? אה, אתה לא יודע מה משמעות המלה "פדרציה".

אז ברוך, צ'תוק רגע. תפסיק לדבר על דונלד טראמפ "שלך" הגוי הבלונדיני הזה, שלא ברור אם הוא השתיל שיער או קלע שיער במקלעת שיער או שזה השיער האמיתי שלו - יעני מדובר " באחוק, סחבק שלך, מהצ'כונה בבת-ים" ותבין - סוף-סוף - איך יפעל הדונלד "שלך" בפדרציה הקרויה "ארצות הברית של אמריקה". אז ככה. "פדרציה", היא מילה לטינית שהינה ברית או - בעברית יפה - מאחד של מדינה ריבונית בה מאוגדים אזורים או מדינות עם ריבונית חלקה תחת כנפי ממשל מרכזי. המעמד של החלקים שמהווים הרכב הפדרציה הינו חוקתי ולא ניתן לשנות אותו, בהחלטה - חד-צדדית - של הממשל המרכזי. המבנה החוקתי וצורת השלטון בפדרציה מוכר במינוח: "פדראליזם". רעיון נוגד לשיטת הפדרציה הינו רעיון של המדינה האוניטארית, אבל ברוך, על כך נרחיב דברים, בשיעור הבא.

עכשיו, כשאתה זורק באוויר, שמות של מדינות בארה"ב, דוגמת: "פלורידה": "אוהיו"; "מישיגן"; וירג'יניה"; "צפון קרוליינה"; "אלאבמה"; "קרוליינה הדרומית" ועוד שמות של מדינות אחרות - מתוך 50 המדינות של ארה"ב - כאילו שמדובר בגבעת אולגה; בת-ים; רמת-השרון; אור עקיבא, רשפון ועוד ערים, יישובים ומועצות מקומיות, במדינה הקטנה שלנו וכל פעם רץ וקופץ באוויר, בהתלהבות, כשהטלוויזיה מודיעה ש"דולנד טראמפ "שלך" מוביל בה ו"דופק" את האשכנזיה הזו, הילרי קלינטון, האישה שתמכה בבעל הבוגד שלה, ביל", הגיע הזמן שתבין - סוף-סוף - איך שיטת הבחירות, באמריקה - סליחה, סליחה - בארצות-הברית של אמריקה, פועלת.

תדע לך שהדולנד טראמפ "שלך" - למרות שהבת שלו נשואה ליהודי - הוא לא כל כך, "שלנו". כל מיני ארגונים נאציים וגזענים, דוגמת הארגון הגזעני: "קו קלוקס קלאן" תומכים בו והוא לא מתנער מהם. אבל מה שנכון - נכון. אני מסכים איתך - ל-ח-ל-ו-ט-י-ן - שהתקשורת בארה"ב ובראשה העיתון הניו-יורקי, הלא הוא: "הניו-יורק טיימס", הנחשב לעיתון שמאלני לגמרי, מעין סוג של עיתון הארץ, במהדורה יאפית, שמאלנית, יהודית ניו-יורקית, תמך - באופן גלוי ורצוף במי שאתה קורא לה ומכנה אותה בכינוי: "האשכנזיה הזקנה הזו, השמאלנית, החברה של שימון פרס". ואני עדיין צריך להסביר, לקוראים, למי שלא הבין ת'חוכמולוגיה שלך, שאתה התכוונת ומתכון להילרי קלינטון, שבאופן מפתיע שיננת ונצרת בליבך, גם שמות הביניים שלה, הלא הם: "דיאן רודהם".
>
אז נכון שנשיא ארה"ב - עוד מעט, לשעבר - שהולך להיות "בפח הזבל של ההיסטוריה", ברק חוסיין אובמה השני, כלשונך, הוא לא "כוס התה" של ביבי וגם לא שלך. נכון שצבע הפנים שלו, אינו צבע לבן, בהיר, אבל למה אתה קורא לו כל הזמן, "הכושי הזה, חוסיין". תן כבוד, יא בן-אדם. הוא נשיא ארה"ב שבחרו בו - פעמיים - לתפקיד הזה. הוא האפרו-אמריקני הראשון שנבחר לנשיא ארה"ב. אז לא ברור, בכלל, שהדולנד טראמפ "שלך" טוב לנו. בהרהור שני, אולי אתה צודק. מי שחברה של אובמה כמו קלינטון, לא צריכה להיבחר. העיקר, סחתין עליך. לפחות אתה יודע - עכשיו - מה זה "אלאבמה" ואיפה המדינה הזו שוכנת במכלול הפדרטיבי של ארה"ב. תיסלם, יא אחי.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  09/11/2016   |   עודכן:  09/11/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האנשים "המרוחקים" שישפיעו על חיינו
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה לווינגר
9/11/16 09:29
2
אלי יז
19/11/16 01:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועדת חוקה חוק המשפט של הכנסת, ממשיכה - אט אט, אם כי בעקביות רבה - בהכנת הוראות חוק העונשין (חלק מקדמי וחלק כללי), התשנ"ב - 1992 בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, לקראת קבלת הצעת חוק זו, במסגרת הרפורמה האמורה לחדש את הוראות חוק העונשין המיושן, שנחקק בשנת 1977.
08/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
לאט-לאט אבל בצורה בטוחה למדי מתחיל הפלוראליזם לחדור גם אל תוככי הממסד האורתודוקסי, בישראל, בכלל ואל תל אביב, רבתי - בפרט. בהנאה רבה הבחנתי - ביום שבת החולף - בזוג צעירים (מהמגזר הצרפתי או מאחת מארצות המגרב) שעשו דרכם אל כיוון בית-הכנסת הסמוך. הצעיר מבין השניים, היה חבוש כיפה ואחז זוג אופניים בידיו. הצעירה הייתה לבושה, לבוש סולידי ומהודר, כמנהג בנות ישראל הנוהגות צניעות יתרה, בלבושן ובהתנהגותן.
07/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
דומה שתוכנו של המכתב ששלחה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, בתאריך 2.11.2016, לשרת המשפטים, ח"כ איילת שקד (שהעתקים ממנו נשלחו לכלל חברי הוועדה לבחירת שופטים - ומשם מצאו הדברים דרכם לפרסום נרחב בכלי התקשורת, בסוף השבוע החולף), בעניין הצעת החוק הפרטית שהניחו ח"כ רוברט אילטוב - חבר הוועדה לבחירת שופטים - וחברי הכנסת, עודד פורר וסופה לנדוור, שהוכתרה בכותרת: "הצעת חוק בתי המשפט (תיקון - רוב רגיל למינוי שופט בית המשפט העליון), התשע"ז-2016", יותר משהיה מיועד לעיניה של שרת המשפטים, כוון ויועד לעיניו ולידיעתו של הציבור הרחב, דווקא.
06/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
יש משהו פתטי, ממש - ממש מעורר רחמים, בהתגייסותו הנואשת של נשיא ארצות הברית, המכהן, ברק חוסיין אובמה השני, לעזור למועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הילרי דיאן רודהם קלינטון, בניסיונותיה הנואשים, בימים האחרונים, להחזיר לעצמה הרוב שאיבדה בסקרי דעת הקהל האחרונים. ממש עצוב לראות, התנהלותו המכמירה של ברק חוסיין אובמה השני, המנסה, ככל יכולתו, לעזור להילרי דיאן רודהם קלינטון, כדי לשוב ולהוביל בסקרי דעת קהל אלה - כל זאת, על-מנת לחזק סיכוייה ולהיבחר לתפקיד נשיאת ארה"ב. כפי שמדווח העיתונאי, איציק וולף ("מחלקה ראשונה" - תאריך 2.11.2016) התייחס ברק אובמה חוסיין השני - לראשונה - להודעתו הפומבית של ג'יימס קומי, ראש הFBI-, בדבר חידוש החקירה נגד הילרי קלינטון בפרשת המיילים והשרת הפרטי. לטענת אובמה, מדובר בפרשה ש"נופחה למשהו מטורף", בלשונו הציורית והנואשת משהו של נשיא ארה"ב הפורש.
03/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הבחירות לנשיאות ארצות-הברית נכנסות - בימים אלה - ממש לישורת האחרונה, כאשר לראשונה מתייצב דונלד טראמפ, מועמד המפלגה הרפובליקנית, כמועמד שווה ובעל סיכויים של ממש, לזכות בבחירות לנשיאות ארה"ב, אל מול מועמדת המפלגה הדמוקרטית, הילרי דיאן רודהם קלינטון.
02/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
ממשלת נתניהו מובילה אותנו למציאות מכאיבה, כששורה ארוכה של מדינות באירופה ובאמריקה מגנות בחריפות רבה את מדיניותה של ישראל ואף נוקטות בימים אלו בשלל צעדים מעשיים הפוגעים בכלכלה של מד...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il