בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
נפגעי תאונות דרכים החשים כי תפקודם בעבודה נפגע בעקבות הפגיעות הפיזיות שספגו בתאונה, אינם צריכים להיכנע לתכתיב הראשוני של המוסד לביטוח לאומי ולהסתפק באחוזי נכות או קצבה בגין הפגיעה הפיזית בלבד. אלא, עליהם להילחם על זכותם להכרה גם בגין הפגיעות הנלוות
אחת הפגיעות השכיחות בתאונות הדרכים נקראת "צליפת שוט" - לכאורה, פגיעה פשוטה הגורמת לכאבים בצוואר אך עשויה לגרום גם להקרנה לאזור הכתפיים ועצמות השכם ואף לכאבי ראש, פגיעה בזיכרון, טנטון ("צלצולים" באוזן), פגיעה בתחושה בידיים, פגיעה בראייה, סחרחורות ועוד. התפתחות חדשה בביטוח הלאומי מכירה בקשיים שעשויים להיגרם למי שסובל מתסמינים אלה לתפקוד מלא בעבודתו, כמזכים באחוזי נכות מוגברים, מעבר לאלו המתייחסים לפגיעה הפיזית בלבד. כך, בעקבות פסק דין שניתן לאחרונה וחייב את המוסד לביטוח לאומי להכיר באפשרות זו של קבלת אחוזי נכות גם פגיעות נוספות לצליפת השוט/ לפגיעה בצוואר. בעניין זה, מדובר היה באישה אשר עובר לתאונה החזיקה בתפקיד בכיר, פרי שנים רבות של לימודים ומחקר, ואילו לאחריה, חוותה קושי לתפקד ברמה דומה לזו בה תפקדה בעבר בשל פגיעה בזיכרון, עד אשר המעסיק סיים את עבודתה אצלו. בתחילה, סירב המוסד לביטוח לאומי להכיר באחוזי נכות מעבר לאלו המגיעים לה בגין הפגיעה בצוואר, אולם בית הדין חייב אותו להכיר גם בקשיים אותם היא חווה כתוצאה מהפגיעה הפיזית. כך, הוכרו לנפגעת 23% נכות, ולא רק 5% כפי שקבע הביטוח הלאומי בתחילה, וכן קצבת נכות מעבודה, תוך התחשבות במשמעות הגבוהה שיש לסימפטומים שנגרמו לה בעקבות הפגיעה הפיזית ואשר מקשים על הפעילות ועל התפקוד היום יומי ואף גורמים לקשיים תפקודיים ופיטורים ממקום העבודה. בעניין אחר, של עובד אשר החזיק בעמדה בכירה בחברת היי-טק ולאחר שנפגע בתאונה דרכים נתקל בקשיי ריכוז ותפקוד בעבודתו ולא יכול היה עוד לבצע את המטלות שהוטלו עליו ברמה זהה לזו שבה ביצען בעבר. תחילה הכיר המוסד לביטוח לאומי ב-19% נכות בעבודה בגין הפגיעה הפיזית בצוואר וכאבי הראשי הקשיים מהם סבל בעקבות התאונה. אולם לאחר מאבק בהחלטה זו, הוכרו לו לבסוף אחוזי נכות גם בגין חוסר היכולת לעבוד כתוצאה מאותה פגיעה פיזית, ונפסקה לו קצבת נכות. לכן, נפגעי תאונות דרכים החשים כי תפקודם בעבודה נפגע בעקבות הפגיעות הפיזיות שספגו בתאונה, אינם צריכים להיכנע לתכתיב הראשוני של המוסד לביטוח לאומי ולהסתפק באחוזי נכות או קצבה בגין הפגיעה הפיזית בלבד. אלא, עליהם להילחם על זכותם להכרה גם בגין הפגיעות הנלוות, אשר בגינן הם זכאים לאחוזי נכות נוספים ונפרדים. אל תמהרו לוותר על זכויותיכם, כי אחרת הכסף יישאר אצל הביטוח הלאומי ולא אצלכם.
|
|
הכותב הוא עורך דין המתמחה בתביעות נגד חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, ומייסד האתר "ביטוח לאומי – עשה זאת בעצמך".
|
|
תאריך:
|
28/11/2016
|
|
|
עודכן:
|
28/11/2016
|
|
אייל פייפר
|
|
פסק-דינו של שופט בית המשפט המחוזי, בירושלים השופט, אביגדור דורות - שפורסם יום אתמול, בידי העיתונאי, איתמר לוין ("מחלקה ראשונה" - תאריך 27.11.2016) ולפיו האיסור על שימוש בטלפון נייד סלולרי בשעת נהיגה, כולל גם השימושים הקיימים בטלפונים חכמים, ולא רק דיבור ושליחת מסרונים, מעורר שאלה נכבדה יותר, מבדיקת תכליות האיסור בשימוש בטלפון נייד סלולרי, בשעת נהיגה, כפי שעשה, פעל וניתח בית המשפט המחוזי, בירושלים, מצב הדברים, מבחינה משפטית ועובדתית - כאחת - בנתונים שהובאו בפניו.
|
|
|
האיסור על שימוש בטלפון סלולרי בשעת נהיגה, כולל גם את השימושים הקיימים בטלפונים חכמים, ולא רק דיבור ושליחת מסרונים. כך קובע (22.11.16) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות.
|
|
|
בשנת 2015 נרשמו ונחקרו ע"י משטרת ישראל 12,753 תאונות דרכים עם נפגעים - עלייה של כ-2.5% בהשוואה לשנת 2014. בתאונות אלה נפגעו 23,727 בני אדם - כך עולה מנתונים שמפרסמת (יום ב', 21.11.16) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
|
|
|
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, ציין כי צוות המנכ"לים שבראשו הוא עומד ביצע עבודת מטה בנושא המאבק בתאונות הדרכים וכי בין השאר, סבור הצוות כי יש לרתום טכנולוגיות חדישות למאבק בתאונות.
|
|
|
כל יום תאונה וכמעט כל יום הרוגים, ומה משרדי הממשלה עושים - ניסתה לברר (יום ב', 14.11.16) הוועדה לביקורת המדינה. יושב ראש הוועדה, ח"כ קארין אלהרר: "התחושה היא ובעיקר לפי דו"ח המבקר כי לא עשינו הכל כדי למנוע תאונות דרכים. ותמונת המצב המדאיגה כי דרושה עבודה בין מספר משרדים ורשויות, כמו המשטרה, הרשות הלאומית לבטיחות דרכים ומשרד התחבורה. יש להרחיב את סמכויות הרשות, ועל מנכ"ל משרד ראש הממשלה להיכנס לעובי הקורה - כי בינתיים עוד ועוד אזרחי ישראל מתים בתאונות".
|
|
|
|