|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

גם שרה נתניהו זכאית לצנעת הפרט

למה צריכה נתניהו לסבול מהרעש התקשורתי שנוצר מההדלפות מחקירתה במשטרה, בסוף השבוע החולף? תנו לשב"כ - שאינו גורם מעורב בעניין, דוגמת משטרת ישראל - לחקור הדלפת חומרי החקירה. תוך ימים תהיינה בידי הציבור התוצאות המדויקות. כך לפחות לא נשחיר פניה של לשכת ראש הממשלה, בחשדות בלתי מבוססים
04/12/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
בנימין ושרה נתניהו [צילום: קובי גדעון, לע"מ]

ככל שנקעה ונוקעת הנפש מהתנהלותה הדורסנית משהו - בכל הכבוד הראוי של רעיית ראש-הממשלה, הגב' שרה נתניהו, ביחסיה השוטפים עם עובדי בית ראש-הממשלה כפי שתוארו הדברים, בפסק-דין של בית-הדין האזורי לעבודה, בירושלים - עדיין זכאית שרה נתניהו לצנעת הפרט הבסיסית, החוקית והמתבקשת, כפי שלה זכאי כל נחקר, אגב, תוך כדי וסמוך לתום חקירתו בפלילים, במשטרה, כל עוד לא הוגש כתב-אישום נגדו ונחשף חומר החקירה נגדו.

הדברים אמורים ונוגעים, בתמלילי החקירה, במסגרתה נחקרה שרה נתניהו במשטרה, בסוף השבוע החולף - תמלילי חקירתה של שרה נתניהו אשר פורסמו, לכאורה, במהדורת חדשות ערב שבת של הערוץ השני. בתגובה לתלונת פרקליטי שרה נתניהו בגין הדלפת חומר החקירה בעניינה, מחקירתה - ברבים - טענו במשטרת-ישראל, שאין הם מקור ההדלפה.

ח"כ מיקי רוזנטל, מ"המחנה הציוני", צייץ בחשבון הטוויטר שלו, דברים אלה: "יש לי חשד שאת 'תמלילי החקירה' של שרה נתניהו הדליפו מקורבי ראש הממשלה" והמשיך וכתב עוד, כי: "כך אפשר יהיה להסתער על החוקרים (מאוד לא ראוי בעיני אם המקור הוא במשטרה)". וזה אדם, שבעברו נחשב ל"עיתונאי חוקר"! על מה מבסס ח"כ מיקי רוזנטל "החשד" שלו, לפיו מקורבי ראש הממשלה, הם הם שהדליפו תמלילי החקירה של שרה נתניהו? למה אין חושף רוזנטל הבסיס לחשד זה, באופן גלוי לציבור? אם לא די בכך, מהיכן "יודע" מיקי רוזנטל שמקורבי ראש הממשלה הדליפו תמלילי החקירה, כדי להסתער על חוקרי המשטרה? אולי יגלה רוזנטל לנו הבסיס והמקור ל"ידע" ול"מידע" זה?

אפשר-אולי יספר לנו מיקי רוזנטל ויגלה אוזנינו, שמותיהם המלאים (שם פרטי ושם משפחה) של אותם מקורבי ראש-הממשלה, שלטענתו הוא, הדליפו תמלילי החקירה? ואם מיקי רוזנטל כה בטוח שמקורבי ראש-הממשלה, הם הם שהדליפו תמלילי החקירה, מדוע מעלה הוא אפשרית ואפילו קלה שבקלות לפיה הדבר לא יהיה ראוי בעיניו, אם יתברר - לבסוף - שמקור ההדלפה במשטרה? הלו רוזנטל, למה אתה משחק בנו בחתול ועכבר. אולי תחליט, סוף סוף, מי הדליף חומרי החקירה, מחקירת שרה נתניהו - מקורבי ראש-הממשלה או חוקרי המשטרה?

אם המשטרה טוענת שלא היא הדליפה חומרי החקירה וח"כ מיקי רוזנטל חושד במקורבי ראש הממשלה, כמי שהדליפו חומרי החקירה, אולי כדי לזמן ח"כ מיקי רוזנטל המפורסם, ברבים, כמי הלוחם בשחיתות ציבורית כדי שיגלה אזני הציבור הרחב, במי - במדויק - ממקורבי ראש-הממשלה חושד הוא בהדלפת חומרי החקירה המוכמנים. הרי ברור לנו, כשמש צהריים, שחבר-כנסת רציני כמיקי רוזנטל - החדור בתחושת שליחות - לא הפריח חשדות שווא, לחלל האוויר, כדי לזכות בפרסומת זולה, על חשבון הפגיעה בצנעת הפרט של שרה נתניהו. ח"כ מיקי רוזנטל הוא איש אמין, לוחם צדק וישר דרך. לכן, חזקה עליו, שתוך זמן קצר - גם אם לא יוזמן למסור גרסתו, במשטרה - יפרסם הוא, מיוזמתו הוא ובשער בת-רבים, במי - במדויק ובמפורט! - חושד הוא בהדלפה המכוערת הזו, מחקירתה של שרה נתניהו.

אבל מי צריך טובות מח"כ מיקי רוזנטל. פרקליטיה של שרה נתניהו הגישו תלונה למשטרה בגין הדלפת פרטים מוכמנים מחקירתה, לציבור הרחב. במקרה כזה, חייבת משטרת ישראל לחקור ולגלות המדליפים. אין הרבה גורמים, שהיו מעורבים, כה צמוד וכה קרוב, בחקירת שרה נתניהו ולפני זמן קצר כל כך. לנו דווקא לא נראה שההדלפה באה משורות מקורבי נתניהו, כפי שחושד ח"כ מיקי רוזנטל. רוזנטל לא טרח לבסס, כמו-גם לפרסם - ברבים, עד כה - הנימוקים לחשדותיו ולא הצביע על כל נימוק שהוא, המבסס חשד כללי ובלתי מפורט זה. מתוך ריבוי הפרטים וההדלפות הדווקניות, דומה עלינו, דווקא, שגורמים מתוך החקירה עצמה, הם הם שהדליפו חומר חקירה מסווג זה. מה אתה אומר על זה מיקי רוזנטל? האם תאכל ת'כובע שלך, אם יתברר שהחשד שלך, בדבר "זהות" המדליפים, אין לו על מה שיסמוך?

ולמה צריכה נתניהו לסבול מהרעש התקשורתי שנוצר מההדלפות מחקירתה במשטרה, בסוף השבוע החולף? תנו לשב"כ - שאינו גורם מעורב בעניין, דוגמת משטרת ישראל - לחקור הדלפת חומרי החקירה. תוך ימים תהיינה בידי הציבור התוצאות המדויקות. כך לפחות לא נשחיר פניה של לשכת ראש הממשלה, בחשדות בלתי מבוססים, דוגמת החשד הבלתי מבוסס והבלתי מנומק, שהעלה ח"כ מיקי רוזנטל, שמקורבי ראש הממשלה, הם הם מי שהדליפו הפרטים המוכמנים.

לפני שנים רבות ייצג כותב שורות אלה - בבית המשפט העליון, בירושלים - עיתונאי לשעבר, אשר לשכת עורכי-הדין ביקשה לכפותו לגלות מקורות מידע שלו. משסירב - בשעתו - אותו עיתונאי לשעבר, להסגיר מקורותיו, אוים הוא, בקנס ובמאסר בידי לשכת עורכי-הדין, אם לא יגלה מקורותיו. נשיא בית המשפט העליון דאז, מאיר שמגר, קבע - בהחלטה תקדימית, בקשר לאותו עניין, דבר קיומו של חיסיון עיתונאי חלקי, במקרים מסוימים. הוא קבע עוד - בהחלטתו זו - מה-הם המקרים, בהם לא תתקבל טענת חיסיון. אין אנו בטוחים, כלל וכלל, כי אם יוזמן עיתונאי ערוץ שניים, לחקירת משטרה ויידרש למסור, מי היה המקור להדלפת תמלילי חקירת שרה נתניהו - כדי לקדם חקירת הדלפה נטענת זו - יוכל הוא להסתתר אחרי טענת החיסיון העיתונאי, שנקבעה באותה החלטה, כתקדים מחייב, כמו-גם להימנע - בשל כך ובהסתמך על החלטה תקדימית זו - מלהסגיר שם המקור שהעביר לו המידע שפורסם, על-ידו.

נראה, כי כל שעניין חקירת הדלפת הפרטים המוכמנים, מחקירתה זו של שרה נתניהו, במשטרת-ישראל, יתגלגל, לפתחו של בית המשפט, ידחה בית המשפט טענת החיסיון - ככל שתעלה ותיטען. בית המשפט ידרוש - קרוב לוודאי - מעיתונאי זה, להסגיר מקורות המידע שלו.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  04/12/2016   |   עודכן:  04/12/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גם שרה נתניהו זכאית לצנעת הפרט
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מבקר פנימי בגימ'
4/12/16 11:13
 
בני בנקר
4/12/16 19:20
2
הירונימוס
4/12/16 12:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הידיעה שפרסמה העיתונאית, גילי כהן (הארץ - תאריך 29.11.2016), בדבר קיום מגעים מתקדמים להסדר טיעון בין התביעה הצבאית לעורכי דינו של תת-אלוף, אופק בוכריס>B< - במסגרתו יודה בוכריס, בחלק מעבירות המין החמורות, שיוחסו לו בכתב-האישום - אשר יביא למחיקת חלק מ-16 עבירות מין חמורות שביצע בחיילת וקצינה, בהם שלושה מעשי אונס, המפורטים בכתב-אישום זה, מעלה שורת הרהורים מתבקשים, בעקבות המערכה העיקשת והנמרצת שניהלו - כמערכה נגדית - בוכריס ואנשיו, במסגרתה טענו הם, כל כל ההאשמות שהועלו נגד בוכריס, בידי המתלוננות נגדו, בשקר יסודן.
01/12/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
התנהגותו הגחמנית והילדותית משהו של שר האוצר, משה כחלון, המתעקש לכלול בחוק ההסדרים החוק "הגאוני", לפיו מי שיחזיק בבעלותו שלוש דירה -יהיה שוויון של שלוש דירות, אשר יהיה, ביום כניסת החוק לתוקפו ישלם לרשות המיסים, מאז קבוע בגין אחזקה זו, לא רק שלא "תשחרר" לשוק הנדל"ן, אלפי דירות "שלישיות" אלה, אלא בעלי דירות אלה, ימשיכו - גם להבא - להחזיק בהם ולגלגל כספי המס. בו יחויבו הם, בגין החזקת הדירה השלישית על ציבור השוכרים.
30/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
ניסיונו הנואל של שר האוצר, משה כחלון,למנוע קבלת מידע חופשי, גלוי ונגיש, בקשר למדד מחירי הדירות, באופן שוטף, שפרסם בעבר השמאי הממשלתי הראשי, ללא כל הגבלה שהיא עד ששר האוצר, משה כחלון, מנע זאת, נכשל כשלון מחפיר השבוע, שעה שיו"ר מועצת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס הביא - באמצעות לשכת שמאי המקרקעין - בסוף שבוע זה, לפרסום סקירת מדד מחירי הדירות, בישראל, המתייחסת לרבעון השלישי של השנה.
29/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
פסק-דינו של שופט בית המשפט המחוזי, בירושלים השופט, אביגדור דורות - שפורסם יום אתמול, בידי העיתונאי, איתמר לוין ("מחלקה ראשונה" - תאריך 27.11.2016) ולפיו האיסור על שימוש בטלפון נייד סלולרי בשעת נהיגה, כולל גם השימושים הקיימים בטלפונים חכמים, ולא רק דיבור ושליחת מסרונים, מעורר שאלה נכבדה יותר, מבדיקת תכליות האיסור בשימוש בטלפון נייד סלולרי, בשעת נהיגה, כפי שעשה, פעל וניתח בית המשפט המחוזי, בירושלים, מצב הדברים, מבחינה משפטית ועובדתית - כאחת - בנתונים שהובאו בפניו.
28/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בימים טרופים אלה כשבג"ץ דורש מאל"ם, הרב, איל קרים, הסברים על תשובותיו לשאלות הלכתיות, שהופנו אליו באינטרנט ובמסגרתן פסק הוא - בין השאר - באשר ליחס לוחמים לפרשת "אשה יפת תואר", הנופלת בשבי, כי במלחמה "התורה מתירה לספק את יצר הרע, למען הצלחת הכלל" וכי: "אופיה הסנטימנטלי של אישה לא מאפשר לה להעיד בבית המשפט" ועוד "פנינים" מסוג זהו וכן, כי: "אין לקיים פקודה המנוגדת להלכה", כמו-גם הוציא הוא - בשבוע החולף - צו ביניים, 48 שעות לפני טקס מינויו של הרב, איל קרים, כרב ראשי של צה"ל, המעכב כניסתו לתפקיד זה, כל עוד לא יספק הסברים על מכלול תשובותיו, שצוטטו בתחילת רשימה זו.
27/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
עדנה ויג
עדנה ויג
המשורר הרצל חקק היה בן כשנתיים בעלייתו לארץ, אך הוא מתאר בשיר את העלייה    הוא זוכר את כל שאירע    הם הגיעו מעירק "מבבל בהסתר" לפרס "לארצה של המלכה אסתר"
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il