|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

שישה בשישי

היגיון פשוט

מה עומד מאחורי הפיגועים בגרמניה ובצרפת מדוע למשה קצב מגיע שחרור מוקדם אצל מי לא צריכה איילת שקד להתארח האם רק שופט אחד מתנגש עם רשויות האכיפה כיצד פורחת הקריירה של סתיו שפיר מי צריך ללכת הביתה במכבי ת"א
23/12/2016  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   כנסת 20   |   תגובות
מלחמת דת [צילום: מרקוס שרייבר, AP]


פיגועים באירופה
דגלו של מוחמד [צילום: מרקוס שרייבר, AP]

תזכירו לי: כמה שנים מדכאים הגרמנים את הפלשתינים? אלו מקומות קדושים לאיסלאם מצויים תחת כיבוש צרפתי? היכן מתנחלים הבריטים? התשובה, כמובן, היא כלום ושום דבר. אז למה המדינות הללו, ורבות אחרות באירופה, סובלות מפיגועים?

התשובה פשוטה ביותר: משום שמדובר במלחמת דת. הרוצחים הללו רוצים להניף את דגלו של מוחמד בכל מקום אפשרי, כולל באירופה, והם יעשו הכל – אבל הכל – כדי לקדם מטרה זו. בדיוק כמו החמאס והחיזבאללה שאיתם אנחנו מתמודדים. וזה אומר, שאין שום פשרות, כי מלחמת דת היא לחיים ולמוות. ובמלחמת הדת הזאת, אחד הצדדים מוכן למות ובלבד שיהרוג עוד יותר אנשים בצד השני.

זו הסיבה שאין לנו שום אפשרות להגיע להסדר עם הפלשתינים. האיסלאם הקיצוני יכול לעלות לשלטון ברשות הפלשתינית בדיוק כמו ברצועת עזה, ואז תהיה לנו מדינת טרור במרחק של 15 ק"מ מנתניה ובטווח יריות מנתב"ג. זה נורא פשוט ונורא הגיוני. את זה אנחנו צריכים להגיד בקול רם וברור, בלי התחכמויות ובלי התחמקויות.

משה קצב
הוא לא מסוכן [צילום: מור אלוני, פלאש 90]

אני יודע שלשים את המילה "היגיון" בנשימה אחת עם נושא משה קצב זו סתירה במונחים, אבל אנסה בכל זאת. בפרשה הזו יש המון יצרים והתלהמויות, ומעט מאוד היגיון ועובדות. יש בה תגובות פבלוביות, בעיקר מן הצד הנשי, שמתעלמות מן החוק הפשוט והברור.

החוק אומר, שיש בדיוק שני קני מידה לשחרור מוקדם של אסיר: התנהגותו בכלא ומסוכנותו מחוצה לו. במקרה של קצב, השאלה היא רק המסוכנות. אצל עברייני מין נהוג לדרוש טיפול ושיקום, כדי להקטין את הסיכון שיחזרו על פשעיהם – וזה נכון מאוד. אלא שקצב אינו עבריין מין רגיל. הוא לא ארב לקורבנותיו בסמטה חשוכה, אלא פגע בנשים שעבדו תחת מרותו.

זה לא יקרה יותר. שום אישה לעולם לא תעבוד תחת מרותו של קצב, וקרוב לוודאי שמעט מאוד נשים יסכימו בכלל להיות בסביבתו. לכן, אין שום סיכון בשחרורו – ולכן לא הייתה שום סיבה לדרוש ממנו טיפול. מבחינה זאת, קצב הוא כמו שודד בנקים שהפך לנכה: הוא לא יכול לשדוד יותר, אפילו אם מאוד ירצה. וכפי שהערתי בעבר, מאותה סיבה מגיע לאהוד אולמרט שחרור בניכוי שליש: הוא לא יוכל יותר לקבל שוחד.

יתרה מזאת: החוק ממש – אבל ממש – לא דורש הודאה כתנאי לשחרור, משום שזכות יסוד של כל אדם היא לטעון לחפותו גם אם הורשע עשר פעמים. וגם כאן יש היגיון פשוט: נניח שאדם טוען שנים לחפותו, ורק ערב בקשתו לשחרור מוקדם הוא מודה. אז אחת משתיים: אם זו הודאה כנה – אזי הוא יקבל פרס על שנים של שקרים; ואם לא – אזי הוא ישקר בשביל להשתחרר, וזה בדיוק הפוך ממהות השיקום.


שקד ושרגא
סתירה במונחים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שרת המשפטים, איילת שקד, תהיה הנואמת המרכזית בכנס השנתי של התנועה לאיכות השלטון שיתקיים בשבוע הבא. ההיגיון הפשוט שלי אומר, שמי שממונה על מערכת בתי המשפט, לא צריכה לכבד בנוכחותה את הפרחח אליעד שרגא, המבזה שוב ושוב את בתי המשפט ואת השופטים. לא מזמן מניתי כאן את המקרים בהם שרגא השתולל בבתי משפט והתעלם מהנחיות שופטים, החל מבית הדין הרבני וכלה בבית המשפט העליון; אתם מוזמנים לעיין שוב.

ההיגיון שלי אומר עוד דבר: הגיע הזמן שחברי העמותה הזאת יקיאו מתוכם את שרגא. נכון שהוא הרוח החיה, נכון שהוא האדם המזוהה איתה ביותר – אבל מי שמתיימרים לדגול במינהל תקין, באתיקה ובנקיון כפיים, לא יכולים להרשות לעצמם שאדם כזה יעמוד בראשם. כל עוד הם מפקידים את מושכות התנועה בידיו של שרגא, הם פועלים בצורה צבועה: מטיפים לכל העולם ואשתו, אבל בביתם פנימה – מוכנים להיות מונהגים בידי חוצפן סדרתי ומבזה סדרתי של בתי משפט. השלטון של שרגא הוא הכל חוץ מאשר "איכות". העמידה שלו בראש תנועה "לאיכות השלטון" היא סתירה במונחים.

הפרקליטות והמשטרה
מתעמת כמעט מדי שבוע [צילום: פלאש 90]

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי, מתעמת כמעט מדי שבוע עם אחד מגורמי התביעה – הפרקליטות או המשטרה. הבאנו כאן בחודשים האחרונים שורה של החלטות שלו, המצביעות על ליקויים חמורים וגם חמורים מאוד בהתנהלותם של שני גופים אלו.

כמה מהן: הפרקליטות סירבה להעביר לעיונו של דרורי חומר חסוי, למרות שהוא הורה לה לעשות זאת. רב-פקד ראובן שמיר הפר הוראה של בית משפט השלום בנוגע לשחרור חשוד למעצר בית. פרקליטה במחוז ירושלים ניסתה למנוע מעבריין מין להביא עדים לטובתו. וטרי מהשבוע: הפרקליטות החליטה לא לציית להוראה של בית המשפט בנוגע להגשת סיכומים, והיא הפרה צו ולא מסרה לנאשם חומר שהצטוותה למסור.

יכול להיות שדרורי החליט להיכנס ראש בראש בפרקליטות ובמשטרה, אבל ברור שהן נותנות לו המון סיבות לעשות זאת. אלא שההיגיון הפשוט שלי אומר, שלא ייתכן שזה קורה רק אצל דרורי. יש בישראל כ-700 שופטים, ולא נראה לי סביר שרק באולם אחד ויחיד רשויות האכיפה מתנהגות בצורה כה גסה, חצופה ופורעת חוק. ההיגיון הפשוט שלי אומר, שזה קורה אצל עוד שופטים, ואנחנו רק לא שומעים על זה.

ולמה זה קורה? כי לית דין ולית דיין. לפרקליטים ולתובעים המשטרתיים יש גיבוי מלמעלה, שכנראה מגיע עד שי ניצן ורוני אלשיך, לעשות מה שהם רוצים. אם רוח המפקד הייתה שצריך לציית לחוק ולבית המשפט – דרישת יסוד מכל אזרח ובוודאי מן הרשויות – אזי בשטח לא היינו רואים אירועים כאלה. אך כאשר גם פרקליט המדינה וגם המפכ"ל אינם דוברים אמת – וגם את זה הראנו יותר מפעם אחת – זו בדיוק התוצאה.

סתיו שפיר
מתקדמת בפרובוקציות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

עמיתי עידן יוסף היטיב לתאר השבוע את ההתנהגות הצבועה והנכלולית של סתיו שפיר, היוצרת פרובוקציות כדי שלא יהיה מנוס אלא להוציא אותה מדיוני ועדת הכספים – ואז מסלקת בעצמה, מוועדת השקיפות, את יפעת שאשא-ביטון המראה כיצד שפיר מעוותת נתונים לצרכיה הפוליטיים.

ההיגיון הפשוט אומר, שחברת כנסת שכזו תיזרק מכל המדרגות בידי מצביעיה, משום שהיא מבלה את זמנה בעשיית רעש וצלצולים במקום בעבודה פרלמנטרית אמיתית. אלא שבפריימריז במפלגת העבודה קרה בדיוק ההפך: שפיר הגיעה למקום השני, וכך ניצבה במקום הרביעי ברשימת המחנה הציוני בבחירות האחרונות. זוהי דוגמה מובהקת לחולאים של הפריימריז, בהם יש עדיפות למי שעושה מהומות במקום למי שבאמת עובד.

אפילו ברשימה המשותפת הבינו שחנין זועבי, על התנהגותה הפושעת, מזיקה לעניינה; הוועד הפוליטי של בל"ד העיף אותה למקום החמישי ברשימת מועמדיה לכנסת הבאה – מה שכנראה יבטיח שנפטרנו מעונשה של זו. שפיר, לעומת זאת (עם כל ההבדלים הברורים בינה לבין זועבי), זוכה לקידום בזכות התנהגותה הפרובוקטיבית והילדותית. אז מי אמר שהוועדות המסדרות היו כל כך גרועות?

מכבי ת"א
מחמיצים פנים מאחורי המאמן [צילום: איציק וולף]

שבעה מאמנים בתוך עונה וחצי, 28 שחקנים שונים באותו פרק זמן, ועוד היד נטויה. זוהי תמצית המאזן של מכבי תל אביב בכדורסל לשנים 2016-2015. אם נרחיב את הבדיקה לעשור האחרון, נמצא 12 מאמנים; מספר השחקנים רב מספור. במילים אחרות: הקבוצה החליפה את כל הסגל המקצועי – והיא עדיין מקרטעת. בעשור הזה היא זכתה באליפות "רק" חמש פעמים – לעומת עשר זכיות רצופות בעשור הקודם.

ההיגיון הפשוט אומר, שאם אתה מחליף את כל העובדים ועדיין נכשל – הבעיה היא לא אצל העובדים אלא אצלך, בדרג ההנהלה והבעלים. ואכן, היחידים שלא התחלפו בכל השנים הללו הם היו"ר שמעון מזרחי ויד-ימינו דייוויד פדרמן. תמיד תראו אותם ליד הספסל, מחמיצים פנים מאחורי גבו של המאמן התורן – התנהגות שאין לה אח ורע בקבוצות אחרות, ודאי לא כאלו המתיימרות להיות קבוצות פאר. זה שהם בעלים, לא אומר שהם צריכים להיות גם מנהלים.

תכף תזכירו לי שמזרחי הפך את מכבי לאימפריה. זה נכון, אבל לא רלוונטי. לא כל מה שהתאים ומי שהתאים בשנות ה-70 וה-80 מתאים גם כיום, וניסיון עלול להפוך לקיבעון. חוץ מזה, כאמור, ההיגיון מחייב את המסקנה הזאת: אם יש גורם אחד ויחיד שנותר במקומו בתקופות הכשלונות, מן הסתם הבעיה היא אצלו. ודאי כאשר זה הגורם שממנה את המאמנים ומחתים את השחקנים המתגלים ככושלים. במילים פשוטות: מזרחי ופדרמן – תודה על כל מה שנתתם, עכשיו תפנו את הבמה.


תאריך:  23/12/2016   |   עודכן:  23/12/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור פלדמן / Feldman Avigdor   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעד שרגא /  "   אליעד שרגא ושות', משרד עורכי דין   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריאל קצב   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ג'ורג' קרא / George Kara   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גילה קצב   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יהודית שבח / Yehudit Sevah   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליאור קצב   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכבי תל אביב   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מני מזוז / Meni Mazuz   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   מרים סוקולוב   משה גפני / Moshe Gafni   משה דרורי   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה קצב / Moshe  Katsav   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתנחלים   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עדנה ארבל / Edna Arbel   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציון אמיר / Zion Amir   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   ראובן שמיר / Reuvne shamir   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רונית עמיאל   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי ניצן / Shai Nitzan    שי  פירון / Shai  Piron   שלומי אילון   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון מזרחי   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 

מושגים
 זכות השמיעה 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היגיון פשוט
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אוליבר ונדל הולמס
23/12/16 10:03
2
אהוד פרלסמן
23/12/16 12:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
חבר הכנסת באסל גטאס נעצר (יום ה', 22.12.16) בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירה על פקודת שירות בתי הסוהר. ככל הידוע, לא אישרה הפרקליטות את האשמתו בסיוע לאויב.
22/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
החל מרתון העברות סוף שנה. נוכח מספר גדול מאוד של העברות תקציביות עוד במסגרת תקציב 2016, אישרה (יום ה', 22.12.16) ועדת הכספים נוהל זמני לחמשת הימים הקרובים לאישור העברות תקציביות. זאת מתוך כוונה לאפשר למשרדי הממשלה לנצל את התקציבים העומדים לרשותם עוד בשנת הכספים 2016 ולהוציא לפועל את התוכניות התלויות בכספים אלו. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "יש עשרות רבות של בקשות תקציביות ואם נפעל על-פי הנוהל הקיים נגרום לפגיעה בהמון תוכניות, לרבות דברים רגישים שקשורים לאוכלוסיות נזקקים, ילדים בסיכון וכד'. לא היינו רוצים שיאמרו שלא מעבירים כסף לנכים כי ועדת הכספים מעכבת העברות תקציביות".
22/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת התכנסה (יום ה', 22.12.16) לישיבה שלא מן המניין במטרה לאשר את החלטת ועדת הכנסת. השיבה נמשכה 11 דקות ולא התקיים בה דיון. כזכור, ועדת הכנסת החליטה להסיר את חסינותו של ח"כ באסל גטאס לצורך ביצוע חיפוש ומעצר.
22/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת באסל גטאס הודיע ליושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין וליושב-ראש ועדת הכנסת יואב קיש כי הוא מסכים להסרת חסינותו בכל האמור לפרשה שבה הוא נחקר בלבד לצרכי חיפוש ומעצר כפי שהודיע היועץ המשפטי לממשלה בבקשתו.
22/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתום דיון מרתוני שכלל מאות הצבעות ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות שהוגשו, אישרה מליאת הכנסת את חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו-2018, את חוק התוכנית הכלכלית ואת חוק ההתייעלות הכלכלית. בהצבעה הסופית תמכו 60 חברי כנסת והתנגדו 48.
22/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת קצב  /  מי ומי  
כחלון: זהו תקציב חברתי ועיוור צבעים  /  עידן יוסף
ועדת הכנסת הסכימה להסרת חסינות גטאס  /  עידן יוסף
מקלב לכחלון: משוך המס על דירה שלישית   /  עידן יוסף
שוד הכספים בוועדת הכספים  /  איתן קלינסקי
פרחחית הכנסת  /  עידן יוסף
מיצוב חוק ההסדרים כפח זבל חקיקתי   /  חיים שטנגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
זלמן שובל
זלמן שובל
"אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי" אומר הפתגם התלמודי ויכולנו להוסיף "אושרנו שלא אנחנו צריכים להחליט", אבל זו, כמובן, טעות שכן למה שהעם האמריקני השסוע יחליט ב-4 בנובמבר תהייה השפעה גם על...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בימים אלה, כנהוג בתקשורת בטרם בחירות, משאלי דעת הקהל עוסקים, כמובן, בשאלה: איזו מפלגה תזכה לרוב בפרלמנט בווסטמינסטר (הרובע בלונדון המארח את בנייני הפרלמנט).
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il