|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

עבאס מהלך אימים על טראמפ

הרש"פ מנסה לגייס את העולם הערבי והמוסלמי כדי להפעיל לחץ על ממשל אובמה שלא להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים. הרש"פ מודאגת מהחלטת הקונגרס האמריקני בעניין ההתנחלויות ומאפשרות סיפוח מעלה אדומים לישראל
08/01/2017  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מחמוד עבאס [צילום: פלאש 90]

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הגביר בימים האחרונים את קצב התבטאויותיו בקשר לכוונת הממשל האמריקני החדש להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים וזאת לקראת כניסתו של הנשיא הנבחר טראמפ לבית הלבן ב-20 בינואר. האסטרטגיה החדשה של מחמוד עבאס בהשמעת ההצהרות ואף האיומים נועדה לנסות ולהרתיע את הנשיא החדש טראמפ מכוונתו וגם ליצור לחץ של מדינות ערב ומדינות אירופה על הממשל הנכנס.

בשבוע שעבר נפגש יו"ר הרש"פ ברמאללה עם נציגים של מפלגת מרץ ואמר להם כי איננו סבור שהנשיא טראמפ יעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים חרף הצהרותיו במהלך קמפיין הבחירות. "אנו נוהגים בסבלנות ובאיפוק, אנו מבינים שדברים שנאמרו בזמן קמפיין לא דווקא משקפים את המציאות של כהונתו, אפילו הוא מבין שזה מהלך עם משמעויות בלתי הפיכות מעבר לסכסוך הישראלי פלשתיני" הסביר עבאס.

אולם עד מהרה עבר יו"ר הרש"פ גם להשמעת איומים, בנאום שנשא בבית לחם ב-6 בינואר קרא מחמוד עבאס לממשל החדש לחזור בו מהבטחתו להעברת השגרירות לירושלים.

"ביצוע הצעד הזה פירושו שתהליך השלום במזה"ת ואפילו השלום בעולם יהיה במשבר שלא נצא ממנו, השינוי בסטטוס של ירושלים הוא קו אדום שלא נקבל אותו" אמר עבאס. הוא הסביר כי "הפלשתינים מתנגדים לטרור ואלימות אך שומרים בידיהם את הדרכים המדיניות והדיפלומטיות הרבות להשתמש בהן אם יהיה צורך בכך".

בעוד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שומר על שפה דיפלומטית הוא שולח את שריו ויועציו לנסות ולהתסיס את המדינות הערביות והמוסלמיות נגד כוונת הממשל החדש.

מחמוד הבאש, יועצו של יו"ר הרש"פ הזהיר ב-6 בינואר כי "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים תהייה הכרזת מלחמה על המוסלמים".
הנהגת הרש"פ התאכזבה מאוד מהפסדה של הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות ולאחר שהתעשתה היא מיהרה לגבש תוכנית כדי לסכל את כוונת הממשל החדש של דונלד טראמפ להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים.

התוכנית נחשפה על-ידי העיתון המצרי "אליום אלסאבע" לפני כשבועיים אשר פרסם את פרוטקול הישיבה בין המשלחת הפלשתינית בראשותו של סאאב עריקאת עם סוזאן רייס היועצת לביטחון לאומי בממשל אובמה. היועצת לביטחון לאומי סוזן ריס שאלה על התגובה הפלשתינית במקרה של העברת השגרירות האמריקנית לירושלים או סיפוח גושי התנחלות חדשים.

סאאב עריקאת השיב לה: "אנו נצטרף ל16 ארגונים בינלאומיים באופן מיידי ונבטל את ההכרה של אש"פ בישראל, נקבע (מחדש) את היחסים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים עם שלטונות הכיבוש הישראלים, נטיל את האחריות על ישראל על קריסת הרש"פ ונקרא לעמים הערבים והאיסלאמיים לגרש את השגרירויות של ארה"ב מבירותיהם".

לסנדל את ממשל טראמפ

נראה כי ההצהרות של מחמוד עבאס בעניין העברת השגרירות מתל אביב לירושלים מתואמות ומתוזמנות גם עם ממשל אובמה היוצא כדי להרתיע את ממשל טראמפ מלבצע את המהלך. בראיון לרשת CBS אמר שה"ח ג'ון קרי ב-6 בינואר כי העברת השגרירות לירושלים עלולה להביא להתלקחות אלימה בישראל, בגדה המערבית ובכל המזה"ת ולהשפיע לרעה על היחסים בין מצרים וירדן לבין ישראל. "יהיה פיצוץ מוחלט באזור ויהיו לכך השלכות עמוקות על נכונותן של ירדן ומצרים לתמוך ולקיים קשרים עם ישראל כפי שהן מקיימות היום" טען קרי.

האסטרטגיה הפלשתינית נועדה להנחית מכה מדינית מקדימה על ממשל טראמפ ולנסות ולסנדל אותו באמצעות הכרזות ואיומים וקביעת החלטות בינלאומיות לפני כניסתו של הנשיא הנבחר לבית הלבן. לכן הקדים מחמוד עבאס בסיוע מדינות ערב, המדינות הידידות באירופה וממשל אובמה היוצא להגיש את הצעת ההחלטה בעניין ההתנחלויות למועצת הביטחון שהביאה לקבלתה של החלטה 2334 בעניין ההתנחלויות, כתוצאה מהימנעות של ארה"ב בהצבעה, ולכן גם נקבעה הוועידה הבינלאומית בפריז ל-15 בינואר, חמישה ימים בלבד לפני כניסתו של הנשיא החדש לבית הלבן.

לא מן הנמנע שהחלטותיה של הוועידה הזו תואמו מראש עם יו"ר הרש"פ כדי לנסות ולקבוע מסמרות מדיניות שיחייבו את הממשל החדש ובראשן קיבוע עיקרון "פתרון שתי המדינות" בקווי ה-4 ביוני 67 וקביעת ירושלים המזרחית כבירת המדינה הפלשתינית העתידית. רמז לכך נתן מחמוד עבאס בנאום שנשא בסוף השבוע שעבר בבית לחם.
סוכנות הידיעות "מען" דיווחה ב-6 בינואר כי בנאומו בבית לחם פירט מחמוד עבאס את ציפיותיו מהוועידה הבינלאומית בפריז.

"מה שמתבקש מהוועידה הזו הוא הקמת מנגנון בינלאומי לפיקוח על תהליך השלום על בסיס הלגיטימציה הבינלאומית, פירט יו"ר הרש"פ, אם יוקם מנגנון בינלאומי לעקוב אחר ביצוע ההחלטות הבינלאומיות והסכמה על תקופת זמן קצובה של המו"מ והיישום, יהיה זה ניצחון נוסף שיתווסף לניצחונות של הלגיטימיות הפלשתינית".

למרות היבחרו של נשיא חדש של ארה"ב הידוע בעמדותיו הפרו-ישראליות ממשיך יו"ר הרש"פ לשדר את המסר כי שנת 2017 תהיה שנת סיום "הכיבוש" הישראלי שימלאו לו בקיץ 50 שנה. על המסר הזה חוזרים גם בכירים פלשתינים אחרים.

בשבוע שעבר נפגש סאאב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ עם חברי ועדת יחסי החוץ של הפרלמנט האירופי, עם חברי משלחת פרלמנטרית אוסטרלית ועם עוד כמה דיפלומטים זרים וניסה להציג את השליטה הישראלית בשטחים כסיבה לטרור העולמי.

"המפתח לביטחון ושלום והיציבות והניצחון על הקיצוניות והטרור מתחיל בייבוש ביצת הכיבוש הישראלי האימפריאליסטי הישראלי והגשמת עצמאות מדינת פלשתין בקווי ה-4 ביוני 67 שמזרח ירושלים היא בירתה" הסביר עריקאת לאורחיו.

למרות הניצחון הפלשתיני בהצבעה במועצת הביטחון בנושא ההתנחלויות וההחלטות הצפויות בוועידה הבינלאומית בפריז יש חששות כבדים בצמרת הרש"פ מהצפוי לאחר כניסתו של הנשיא טראמפ לבית הלבן.

גורמים ברש"פ הביעו מורת רוח רבה מהחלטת הקונגרס האמריקני שהביע התנגדות גורפת להחלטת מועצת הביטחון 2334 ודאגה כי ההחלטה הזו תעודד את ישראל להמשיך במדיניות ההתנחלויות לכך יש להוסיף את החששות מכוונתו של שר החינוך נפתלי בנט להעביר חקיקה לסיפוח העיר מעלה אדומים לאחר כניסתו של הנשיא טראמפ לבית הלבן כשלב ראשון לקראת סיפוח שטחי C לישראל.

מחמוד עבאס חושש לא רק מהנשיא החדש דונלד טראמפ אלא גם מן הקונגרס האמריקני שבו תלוי הסיוע הכספי לרש"פ אולם למרות זאת הוא פתח במתקפה הצהרתית שמטרתה לנסות ולהפחיד את הממשל החדש מנקיטת עמדות פרו ישראליות מעשיות בנושא ירושלים וההתנחלויות.

על-פי גורמים פלשתינים,הסיוע האמריקני המתוכנן לרש"פ השנה עומד על סכום של 39 מיליון דולר, הרש"פ העבירה באחרונה בקשה לממשל אובמה להעביר כבר עתה בקשה בשמה לממשל החדש להגדלת הסיוע הכספי אשר הצטמצם בשנים האחרונות. נראה כי מחמוד עבאס החל כבר לגבש עמדות עם מדינות ערב כדי לסכל את כוונות הממשל החדש.

שר ההסברה של ירדן מחמד אלמואמני אמר ב-5 בינואר כי "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים תהווה חציית קו אדום וכי יהיו למהלך השלכות קטסטרופאליות".

על-פי גורמים בתנועת פתח, לרשותו של יו"ר הרש"פ עומד ארסנל של צעדים למניעת העברת השגרירות האמריקנית לירושלים כמו כינוס חרום של הליגה הערבית והוועידה האיסלאמית, קריאה לכינוס המדינות הבלתי מזדהות לתמיכה בעמדתו ופנייה לאפיפיור והוותיקן. וכמובן, לרשותו גם עומדת האופציה להתסיס את הרחוב הפלשתיני ליציאה לאינתיפאדה חדשה שתיקרא "אינתיפאדת אל-קודס".
על-פי מקורות פלשתינים המסגדים בשטחי הרש"פ בגדה הונחו כבר בסוף השבוע שעבר לייחד את הדרשות נגד העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

בינתיים נוקט מחמוד עבאס באיומים ואזהרות וממתין להתבהרות התמונה לאחר כניסתו של הנשיא טראמפ לבית הלבן.

תאריך:  08/01/2017   |   עודכן:  08/01/2017
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עבאס מהלך אימים על טראמפ
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמעד
8/01/17 13:20
2
עובד 1
8/01/17 21:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
"תשכחו את מה שמכונה 'החייאת תהליך השלום' במובן המקובל שאליו הורגלנו, המבוסס על מו"מ חשאי וגלוי, דו-צדדי, או בהשתתפות שלושה או ארבעה צדדים, זהו שלב שהסתיים. כיום ללא מעורבות בינלאומית ממשית שתתורגם להחלטות תקיפות ומחייבות עם לו"ז מוגדר, לא יהיה תהליך מדיני או פתרון שיושג באמצעות מו"מ".
05/01/2017  |  דביר מור   |   מאמרים
עד עכשיו זכינו לשתי נקמות מהנשיא אובמה, ואולי צפויות עוד נקמות קטנוניות עד שעות הצהרים של 20 ינואר כאשר הוא יחדל מלהיות נשיא ארה"ב. השתיים הן: החלטת מועצת הביטחון 2334 בעניין ההתנחלויות שהן בלתי חוקיות ומהוות מכשול לשלום, ונאום קרי שהתמקד בהתנחלויות כמכשול הגדול לשלום ולחזון שתי המדינות. ה"ימין" והממשלה התנפלו עליהן בחמת זעם, ואילו ה"שמאל" והאופוזיציה צהלו ושמחו. החשובה מבין השתיים היא החלטת מועצת הביטחון, הרבה יותר מנאום קרי. מדוע? כי קרי אמר והלך; כי דבריו, גם אם נאמרו "מדם ליבו" האוהב את ישראל כאחד ממאמרי הפרשנות, ימוגו ויתאדו; מחר יבוא שר חוץ חדש ויגיד ההפך. אבל החלטת מועצת הביטחון הממוספרת היא תמידית, היא עומדת, כמעט ואי-אפשר לשנותה במבנה הקיים של האו"ם; היא תמיד תוכל לשמש כלי מדיני ומשפטי והסברתי בידי כל החפץ בכך.
05/01/2017  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
סיסמאות-הקרב של השמאל ממשיכות לפקוד אותנו בשכיחות מילולית מטרללת, יום אחר יום ושעה אחר שעה. אחרי שרבים בו שהשתכנעו שנכשלו במאמץ להביא את הימין להאמין במשנותיהם הפוליטיות מתוקף "הגיונם הצרוף", ולאחר שהפנימו שאובמה עומד לפנות את מקומו בבית הלבן לאדם פרגמטי יותר, נותרו להם המילים כמעט כנחמה יחידה. מילים חד-צדדיות, טורדות, שדופות, דוקרות, מתריסות, חוזרות על עצמן וחסרות כל לחלוחית של נימוק חדש, עובדה נוספת או שמץ של חשיבה מרעננת.
04/01/2017  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
למילים יש עוצמה והשפעה כמו למחסן חומרי נפץ. המילים הן המוטו והדגל שמובילות תנועות ועמים לניצחונות ולאסונות, לחלומות ולאשליות, להצלחות ולכישלונות.
03/01/2017  |  מתי דוד  |   מאמרים
המגירות הישראליות מלאות בתוכניות טובות ובינוניות וגאוניות אודות פתרון הסכסוך ישראלי-פלשתיני. האבחנה שלי היא כי כל התוכניות מוליכות את החץ אל העיגול של המטרה, ולמעשה זו הדרך האנושית להגיע אל המטרה ולהשיגה: לצייר מטרה ולסלול את הכביש המתאים שיוליך אליה. אולם כל כביש ועכבותיו ומיכשוליו, מה עוד והמדובר בכביש הסואן שלנו עם הפלשתינים. עם כל הכנות והכוונות הטובות, מספיק אירוע קטן אחד בשביל להפוך את הקערה על פיה. די בפיגוע אחד להשכיח מכל איסטראטג את כל התוכניות שלו.
03/01/2017  |  אלברט שבות  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il