|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

שיפוט מהיר: דיון נוסף / סמדר קולנדר-אברמוביץ'

ביזיון שלא נראה כמותו

הצדדים בתיק השתוללו, אבל השופטת סמדר קולנדר-אברמוביץ' לא עשתה שום ניסיון של ממש להשתלט עליהם - ולבסוף יצאה מן האולם. גם כאשר חזרה, נמשכה המהומה המבזה, תוך אוזלת יד מוחלטת של השופטת
24/01/2017  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
קולנדר-אברמוביץ. "תעשו מה שאתם רוצים" [צילום: בוצ'צ'ו]

לא פחות מאשר מדהימה
בשיא הלהט מודיעים בני הזוג שהם ישברו את הקיר בין הדירות, ותגובתה של קולנדר-אברמוביץ' אינה פחות מאשר מדהימה: "תעשו מה שאתם רוצים". במקום לומר להם שאינם יכולים לעשות דין לעצמם, יכולים השניים לטעון שקיבלו אישור מבית המשפט. הבעל חוזר שוב ושוב על אותה אמירה, וקולנדר-אברמוביץ' ממשיכה להעלים עין

מורידה ביאוש את ראשה
דבריה של קולנדר-אברמוביץ' טובעים במהומה, שכאמור - מעולם לא ראיתי כמותה. היא ממשיכה לנסות להסביר, ולבסוף מורידה ביאוש את ראשה על ידיה. הצעקות מגיעות כעת לסף האלימות הפיזית, ואז - רק אז - קולנדר-אברמוביץ' קמה ויוצאת. היא הייתה צריכה לעשות זאת רבע שעה קודם לכן, להזעיק את המשמר ואף להטיל הוצאות. במקום זאת, קיבלנו מחזה שהמילה "ביזיון" קטנה עליו

טרוניות לעורכי הדין
כעת יש לה טרוניות לעורכי הדין: "מישהו אמר לכם להגיש בקשה?! אם הגשתם - זה מה שאני עושה! אי-אפשר למשוך אותה כי יש פרוטוקול. תעשו מה שאתם רוצים. אם הכונס חושב שהוא יכול עם הנציגות להמשיך הלאה ולקבל טופס 4 - שיקדם את זה. אני כבית משפט לא יכולה לאשר את זה. ואתם הדיירים תעשו מה שאתם רוצים"

חבל שלא יכלה לשלוח אותו הביתה
איתמר לוין
בעל שמנסה למרר את חייה של אשתו, במסגרת הליכי גירושין, גרר לתוך העסק שוכרים תמימים. למרות שלשופטת סמדר קולנדר-אברמוביץ ברור שההליך שבפניה אינו הנכון, היא אינה מצליחה להשתלט על בא-כוחו התוקפני של הבעל ומתקשה לקדם את הדיון
לרשימה המלאה

השופטת: סמדר קולנדר-אברמוביץ, בית משפט השלום בנתניה

המועד: יום חמישי, 8.12.2016, שעה 8:30

הנושא: תיקים אזרחיים

מחלוקת בין רוכשי דירות לבין כונס הנכסים שמונה לפרויקט - זה נושאו של התיק בו מתחילה השופטת סמדר קולנדר-אברמוביץ' לדון באיחור של רבע שעה, שנגרם בגלל שכמו תמיד, לא כל הצדדים הגיעו בזמן. עד מהרה יידרדר הדיון לשפל שהמדור - למיטב זכרונו של הח"מ - לא ראה כמותו בביקורים בכ-250 אולמות, ביזיון שיתאפשר ויתעצם בשל אוזלת יד מוחלטת מצידה של קולנדר-אברמוביץ.

לזכותה של קולנדר-אברמוביץ' ייאמר, שהיא התכוננה היטב לדיון, ידעה מהן נקודות המחלוקות וניסתה לתחום את גבולות הגזרה מיד כאשר החל הדיון: "כמו שכתבתי - אני לא נכנסת למחלוקת [על גודל הדירות], זה לא מעניין אותי בכלל, זה לא יהיה פה. אם מישהו חושב שחסרים לו כמה מטרים על חשבון השני - לא באולם הזה, לא בתיק הכינוס". הכונס מציע להורות לבא כוח קבוצת הרוכשים לחתום על התוכנית כמו שהיא, וקולנדר-אברמוביץ' מסכימה: "נכון, נכון, שיריבו ביניהם, שיעשו מה שהם רוצים - אני לא דנה בזה. הולכים לפי המתווה אלו התוכניות".

הבעיה היא, שזוג רוכשים לא מוכנים להשלים עם ההחלטה. הם טוענים ששכניהם גזלו מהם כמה מטרים, הללו מכחישים, הכונס נמצא באמצע ורוצה לסיים את הבנייה - ועד מהרה מתחוללת מהומה. זה מתחיל כאשר הזוג והכונס מתווכחים, השכנים מצטרפים לחגיגה וקולנדר-אברמוביץ' אינה מתערבת. בנקודה זו רשמתי לעצמי שהיא "מאפשרת להם להוציא קיטור", אך מיד יתברר שזו לא טקטיקה אלא בעיה.

נזכרה להזהיר - מאוחר מדי

"הוא יסיים ואחרי זה אתם תדברו", מנסה קולנדר-אברמוביץ' את כוחה. "אי-אפשר להוציא טופס 4 בלי הקומה הזאת". היא שוב פונה לזוג: "אני רוצה להגיד לכם משהו. אני אקשיב לכם, אבל" - וכאן הבעל קוטע אותה. "אני מאשרת תוכניות כמו שהיו בעבר", מנסה קולנדר-אברמוביץ' להסביר, אבל לא מצליחה, כי בני הזוג מדברים איתה והיא אינה שומרת על הסדר ועל כבודה. בשיא הלהט מודיעים בני הזוג שהם ישברו את הקיר בין הדירות, ותגובתה של קולנדר-אברמוביץ' אינה פחות מאשר מדהימה: "תעשו מה שאתם רוצים". במקום לומר להם שאינם יכולים לעשות דין לעצמם, יכולים השניים לטעון שקיבלו אישור מבית המשפט. הבעל חוזר שוב ושוב על אותה אמירה, וקולנדר-אברמוביץ' ממשיכה להעלים עין.

"אם אתם תפריעו - אתם תצאו מהאולם", נזכרת קולנדר-אברמוביץ' להזהיר. אבל זה כבר מאוחר מדי. האישה ממשיכה להעלות את אותן טענות, וקולנדר-אברמוביץ' לא מצליחה לחדור את החומה: "אני לא דנה בזה! תעשו מה שאתם רוצים. אתם לא מבינים? לא, אני לא יכולה, איש לא מדבר יותר". הצעקות מתחדשות וקולנדר-אברמוביץ' עושה ניסיון - פתטי, יש לומר - להתקדם ולהכתיב: "החלטה, החלטה, החלטה, החלטה, החלטה".

סוף-סוף נעשה שקט, והיא יכולה להכתיב - אבל לא לאורך זמן: "כפי שקבעתי בהחלטה קודמת, יש לזכור שהתביעה הייתה תביעה כספית למינוי כונס נכסים. בית המשפט אינו צריך לתת החלטה במחלוקת בין דייר אחד למשנהו. משהוגשו תוכניות שאושרו על-ידי העירייה, סבורני שיש לאשר תוכניות אלו כעת". אלא שהוויכוח מתחדש ומגיע עד מהרה למהומה: "אני עכשיו בחמש דקות אבקש מי אשם?!", מנסה קולנדר-אברמוביץ' להסביר בפעם המי-יודע-כמה. "העניין הוא אם בית המשפט עכשיו בתיק הזה יכול לאשר תוכנית כמות שהיא".

דבריה של קולנדר-אברמוביץ' טובעים במהומה, שכאמור - מעולם לא ראיתי כמותה. היא ממשיכה לנסות להסביר, ולבסוף מורידה ביאוש את ראשה על ידיה. הצעקות מגיעות כעת לסף האלימות הפיזית, ואז - רק אז - קולנדר-אברמוביץ' קמה ויוצאת. היא הייתה צריכה לעשות זאת רבע שעה קודם לכן, להזעיק את המשמר ואף להטיל הוצאות. במקום זאת, קיבלנו מחזה שהמילה "ביזיון" קטנה עליו.

ממשיכה לדבר אל הקיר

המהומה נמשכת גם אחרי שקולנדר-אברמוביץ' יוצאת, וגם אזהרתה של הקלדנית שמיד יגיעו המאבטחים אינה מרגיעה את הניצים. קולנדר-אברמוביץ' חוזרת אחרי כמה דקות, ומנסה שוב להסביר מהן מגבלות סמכותה בתיק שלפניה: "אני מצטערת, בית המשפט לא יכול לאשר. יש תוכניות שמאושרות בעירייה. זה הדבר היחיד שאני יכולה לאשר. אם אתם חושבים שהאדריכל טעה - בזה אני לא יכולה להתערב. זה הליך אחר. זה אולי יקח לכם עוד זמן. לא יכולה לאשר לכם תוכניות שלא מאושרות בעירייה! בית המשפט לא יכול!".

חשבתם שהוויכוח הסתיים? מה פתאום. הדיירים והכונס ממשיכים להתנצח, וקולנדר-אברמוביץ' ממשיכה לדבר אל הקיר: "זה לא מעניין אותי. אתם לא מבינים? אני לא דנה בזה. אני לא יכולה לתת לכם שום אישור מעבר לתוכניות שהגשתם לעירייה. אתם רוצים לעשות משהו לא באישור שלי - אז למה בכלל פניתם לבית המשפט?"

כעת יש באולם מאבטח, אבל הוא לא מתערב - משום שקולנדר-אברמוביץ' אינה מבקשת זאת ממנו. אם לה לא אכפת - אני מוצא הערה ברשימותי - למה שיתערב? קולנדר-אברמוביץ' ממשיכה להכתיב את ההחלטה תוך התעלמות מן הצעקות שמסביב. כעת יש לה טרוניות לעורכי הדין: "מישהו אמר לכם להגיש בקשה?! אם הגשתם - זה מה שאני עושה! אי-אפשר למשוך אותה כי יש פרוטוקול. תעשו מה שאתם רוצים. אם הכונס חושב שהוא יכול עם הנציגות להמשיך הלאה ולקבל טופס 4 - שיקדם את זה. אני כבית משפט לא יכולה לאשר את זה. ואתם הדיירים תעשו מה שאתם רוצים".

כעת המאבטח מתערב מיוזמתו ומרגיע את הבעל, מחליף כמה מילים עם קולנדר-אברמוביץ' ואומר לבעל שהדיון הסתיים ועליו לצאת. קולנדר-אברמוביץ' נותנת החלטה, אם כי מספסלי הקהל כלל לא ברור מה החליטה. היא מדברת מחוץ לדיון עם עורכי הדין, וגם הכונס - שהיה הכי רגוע ומקצועי לאורך הדיון - כבר יוצא קצת מכליו. הוא יבקש לפנות את הדיירים, שלטעמו הם פולשים; "שיגורו באוהלים".

לא מעמידה אותה במקומה

בתיק הבא מופיעים רק עורכי דין, וזה אומר שהוא יותר רגוע - אבל לא הרבה יותר. כל הוויכוח הוא על מדידת שטח השנוי במחלוקת, סוגיה שבכלל לא ברור מדוע היא זקוקה להכרעה שיפוטית, ואיכשהו השניים מצליחים להפוך אותו למלחמת אגו. הוויכוח גולש עד מהרה לשפה בוטה, ובוודאי לא תופתעו לשמוע שקולנדר-אברמוביץ' אינה מתערבת. היא דווקא מחייכת, והפעם מצליחה בדרכי נועם למצוא פתרון:

"זו חנות שעובדת יום ולילה? אי-אפשר למצוא שעה [שיוכלו למדוד]? באיזו שעה החנות נפתחת? באמת אני שואלת. בטח לא נפתחת לפני 9:00-8:00. אפשר לפני שהיא נפתחת או בערב". בעלי החנות נכנס בדיוק בזמן, ומשיב שהחנות נסגרת ב-13:30. קולנדר-אברמוביץ' מתמוגגת: "מעולה! אחת וחצי!" - ואז בוודאי-אפשר למדוד. אלא שעורכי הדין בשלהם, וגם קולנדר-אברמוביץ' בשלה: הם צועקים, והיא מנסה להכתיב החלטה.

עורכת דין אחת מתעקשת להמשיך למרות ההכתבה - הפרה בוטה של כללי נימוס בסיסיים - אבל קולנדר-אברמוביץ' לא מעמידה אותה במקומה. "בסדר, אמרת את זה, הבנתי! החלטה, החלטה, החלטה, החלטה". כעת הוויכוח הוא האם המדידה תתואם בו במקום או רק בהמשך. קולנדר-אברמוביץ' חותכת במהירות וקובעת דיון המשך ל-11.1.17.

השורה התחתונה:
ביזיון מוחלט. לא צריך לומר שום דבר נוסף

מזג שיפוטי: 4.

יעילות: 7.

מהומה שהתקרבה להרמת ידיים
יצאה מהאולם - רבע שעה מאוחר מדי
תאריך:  24/01/2017   |   עודכן:  24/01/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
השופט: יוחנן כהן, בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע
17/01/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
בית המשפט העליון העלים את שמה של שופטת מהחלטה של הנשיאה מרים נאור (יום א', 15.1.17), למרות שזהותה של השופטת הייתה הגורם המרכזי לאותה החלטה. בדיקת News1 העלתה, כי מדובר ככל הנראה בסגנית נשיא בית משפט השלום בחיפה, אורית קנטור.
16/01/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
הממצאים על ההתערבות הרוסית בבחירות לא מעניינים את טראמפ מדוע מדביקים דווקא לטראמפ סיפורי נשים לשלי יחימוביץ' יש עבר של השמצות סרק התקשורת פוגעת בעצמה בטיפול בנתניהו מדוע הציבור מוכן להאמין לבדיות על פושעים שי ניצן מבלף מתוך הרגל
13/01/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
פרקליט המדינה, שי ניצן, ממשיך בפעולותיו לטרפוד הביקורת על הפרקליטות - עולה ממכתב ששיגר ניצן לדרג המנהלים בפרקליטות, ואשר הגיע לידי News1.
10/01/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופט: יואב עטר, בית משפט השלום בבאר שבע
10/01/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  
3.5 שנים במשמורת - ללא צורך  /  איתמר לוין
להציב גבול לסיוע למי שאינו מיוצג  /  איתמר לוין
הפרקליטים ישכרו על חשבון המדינה עו"ד פרטיים מול נציבות הביקורת  /  איתמר לוין
"אני לא יכול לנחש"  /  איתמר לוין
דוד הנציב  /  איתמר לוין
"אז שואלים"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
מלחמה צריכה יעד מדיני ברור    נתניהו שוב פוזל לרפובליקנים ומפלרטט עם עבריין בלתי שפוי    המשותף לשומר וגולדפוס    מה באמת חשוב לסמוטריץ'    חוק הרבנים ואבי דיכטר    האם מישהו עוקב אחרי ...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il