|   15:07:40
דלג
  יורם מרקוס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
עולם טוב יותר [צילום: AP/Lee Jin-man]

"חיבוק לעולם"

על שירה של דליה רהב, "חיבוק לעולם". השיר שיצא זה עתה למדיה, בביצועה של אורלי ורדי, מוצע - בעקבות תגובות-האהדה הרבות שעורר - כשיר הרשמי של ישראל ליום העצמאות הקרוב, במכתב שנשלח הבוקר לשרת התרבות והספורט מירי רגב הנוהל החדש המוצע: כל שנה, בחירת שיר מייצג ליום העצמאות עדיין אין ריקוד לשיר; כל פנייה של כוראוגראף/ית תתקבל בברכה
06/03/2017  |   יורם מרקוס   |   מאמרים   |   תגובות

כשמדברים על "העולם" (במובן המצומצם שלו: כדור-הארץ ויושביו), מה עוד אפשר להגיד עליו? מדוע 'הם' לא בשלום זה עם זה? מדוע הם משמרים סכסוכים? מדוע קונפליקטים מגיעים בכלל למלחמות, כשיש אלף ואחת דרכים, אם האדם באמת יצור אינטליגנטי, חברתי ותבוני, כפי שהוא מתיימר! מדוע למשל לא להכריז שסטטוס-קוו יהפוך בזאת מצב-קבע, כל סכסוכי הגבולות והריבונות והסכסוכים האתניים בעולם מוקפאים - מה שלא השגתם יותר לא תשיגו! - עם הנהגת עולם מרכזית שתשמור שכך יהיה ולא יופר? מה יותר הגיוני באמת, מלהנציח את העולם - הרי לעשות לו Reset=אתחול מחדש אי-אפשר! - במצב שאליו הגיע עם מפת הגבולות המשורטטת עליו וגמרנו כך עם סכסוכים?

האם אלה המחשבות שחלפו בראשה של דליה רהב, כשכתבה את שירה החדש "חיבוק לעולם"? ושאלה נכבדה בפני עצמה, איך - בסתירה לכך! - היא מרשה לעצמה לראות את הטוב שבו, בעולם המפולג הזה שלא ברור אם הוא הולך לקראת ריפויו, או אבדנו; כן, את הטוב שבאדם, הוא היצור השולט בו.

דליה רהב, סבתא לשני נכדים, עלתה ממצרים (קהיר) בגיל 11 כאשר משפחתה, משאירה את כל רכושה מאחור. דליה, תושבת קריית מוצקין, גמלאית של הטכניון בחיפה (עבדה בבית הספר בסמ"ת שהיה שייך לו עד סגירתו), משמרת ומתעדת את מורשת יהודי מצרים. ספר שיריה "מצאתי דרכי", יצא לפני שנה וחצי. והיא בהנהלת איפל"ק בישראל, פורום חברתי תרבותי בינלאומי שהוקם בחיפה בשנת 1999 על-ידי פרופ' עדה אהרוני, המכהנת כיו"ר איפלק העולמי – IFLAC: The International Forum for the Literature and Culture of Peace. הפורום פועל לקידום תרבות וספרות כגשר של שלום, וקידום יחסי אהדה והרמוניה בין בני אדם, עדות ועמים. חותר לקיום עולם טוב יותר, הרמוני וללא מלחמות.

בעקבות התגובות האוהדות והנלהבות שעורר השיר הקצבי הסוחף "חיבוק לעולם", שהוא על אהבת הארץ והכרת הטוב בה, בתושביה, וכל שיש ונעשה בה, שוגרה הבוקר פנייה לשרת התרבות והספורט מירי רגב (על-ידי הח"מ, יוצרי השיר וענת בן-עמי) שהוא יאומץ כשירה הרשמי של מדינת ישראל ליום העצמאות הקרוב. הוגת הרעיון" ענת בן-עמי מחולון.

המכתב לשרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב שנשלח הבוקר:

שלום רב;
מוגשת לך בזאת פנייה: לסייע להפיכת השיר החדש בעל הערכים האוניברסאליים ואהבת הארץ והעם "חיבוק לעולם" (עתה יצא), לשירה הרשמי של מדינת ישראל ליום העצמאות.

כידוע, הרעות החולות שלנו הן הקיטוב, ירידת קרנה של הציונות, והתגברות הפוגעים במדינה מתוכנו. ברצוני (ומצורפות חתימות השותפים לפנייה) להציע רעיון חדש ומקורי, שהשיר ("single") החדש שזה עתה יצא, "חיבוק לעולם", שמדבר על הטוב - והיופי! - בארץ ובאנשיה, הערכים הכלל-אנושיים שבה המקרינים לעולם, אהבה וחמלה, והנו קצבי, מלהיב ומרגש וזוכה לתגובות נלהבות, יוכרז ויהווה השיר הרשמי של מדינת ישראל ליום העצמאות הקרוב. מלים ולחן: המשוררת והפזמונאית דליה רהב, ביצוע: הזמרת הבינלאומית אורלי ורדי, גיטרות: אבי סינגולדה, חצוצרה: רפי דוידוב, עיבוד והפקה: עופר המרמן, אולפני SPS. שיר שאי-אפשר שלא ליפול בקסמו. שמדבר רק על החיובי; המאחד וכחזות הכול, לא המפלג. כרגע פועלים להפיכתו לריקוד עם כדי שיירקד ברחבי הארץ ובקהילות היהודיות בחו"ל.

הרעיון המלא: שכל שנה יצא קול-קורא לציבור היוצרים והאמנים לשלוח לוועדה שתוקם, לקראת יום העצמאות, שיר חדש מתאים (- במייל, קובץ המלים וקובץ המאסטר; השיר המוקלט), קרי: עם ערכים של אהבת הארץ ואהבת העם הזה (כמובן), לתחרות שבה הנבחר, יוכרז לשיר הרשמי של יום העצמאות. ואפשר ואפילו רצוי, גם מופע בבנייני האומה בירושלים (כבעבר) של עשרת השירים, מהם ייבחר אחד.

מפאת הזמן הקצר עד יום העצמאות שלא יאפשר, מוצע על ידינו - השנה, עכשיו - שיר זה, שגם יסלול את הדרך.

וחשוב לנושאנו: ענת בן-עמי שאחותה מדריכה לריקודי-עם והייתה, הזכירה: להזכירך (איך תוכלי לשכוח...) שלפני חודש ומשהו ביקרת בחוג לריקודי עם - בית דני בשכונת התקווה בדרום ת"א - והצטרפת לרוקדים, ונהנית, וכולנו נודה לך אם תוכלי את דברייך שנשאת להביא הלכה למעשה, לקדם לקראת - ואלי - יום העצמאות את "חיבוק לעולם"; לתת לו מעמד של שיר יום העצמאות שמבטא את ערכיו ואת ערכי העם – "בשורה לרוקדות ולרוקדי ריקודי העם" (ציטוט דברייך): "אין משהו יותר שורשי, יותר ישראלי, יותר ציוני, מהזמר העברי וריקודי העם. התפרצות השמחה שראינו את זה בריקודי מעגלים, ריקודי שורות וכמובן גם בזוגות, אני שמחה מאוד שבפעם הראשונה משרד התרבות והמועצה לתרבות ואמנות החליטה לראות בריקודי העם כאחד מנכסי התרבות של החברה הישראלית כאחד מאותם נכסים שמביאים לידי ביטוי את השירים ממזרח ומערב, מחברים אנשים, חילוניים ודתיים, ימין ושמאל, פריפריה ומרכז, למעגלים, שוברים מחיצות, ובדרך הזאת בעצם אנחנו מאפשרים ליותר ויותר רוקדות ורוקדים לקחת חלק באותם חוגים או אירועים של ריקודי עם". עד כאן דברייך, השרה חברת-הכנסת, מירי רגב.

מילות השיר:

חִבּוּק לָעוֹלָם

הָעוֹלָם מָלֵא בְּיֹפִי,
שֶׁמֶשׁ, יָם, נוֹפִים יָפִים
וְאַרְצִי כָּל כָּךְ יָפָה
וַאֲנָשֶׁיהָ כֹּה טוֹבִים.

וַאֲנִי יוֹצֵאת לַדֶּרֶךְ
בַּשֶּׁפַע הַזֶּה לִפְגֹּשׁ,
בַּשֶּׁפַע הַזֶּה לָגַעַת,
אֶת הַטּוֹב הַזֶּה לִנְשֹׁם.

אֵין לִי צֹרֶךְ בִּפְאֵר,
אֵין לִי צֹרֶךְ בְּמָמוֹן,
רַק לָחוּשׁ סְבִיבִי אֶת הָאַהֲבָה
וְאֶת הַבִּטָּחוֹן.

לִי מַצְפֵּן לְהוֹרוֹת הַדֶּרֶךְ,
הוּא שׁוֹכֵן עָמֹק בַּלֵּב.
תִּיק קָטָן אִתִּי עַל שֶׁכֶם,
בּוֹ כָּל מָה שֶׁאֶצְטָרֵךְ.

פַּת שֶׁל לֶחֶם, בַּקְבּוּק שֶׁל מַיִם,
פִּנְקָס, עֵט וּמַצְלֵמָה,
לְתַעֵד רִגְעֵי הַחֶסֶד,
לִנְצֹר אוֹתָם בַּנְּשָׁמָה.

הֶעָבָר נִשְׁאַר אָחוֹרָה
עִם הַצַּעַר, הַקְּשָׁיִים,
וַאֲנִי רַק מְיַחֶלֶת
לְרִפּוּי כָּל הַפְּצָעִים.

וּקְרִיאַת שָׁלוֹם בְּפִי
וְּבְתוֹךְ לִבִּי תְּפִלָּה,
לְהִטַּהֲרוּת וָחֶסֶד,
לַהֲבָנָה וּלְחֶמְלָה.

תִּיק קָטָן אִתִּי לָקַחְתִּי
בּוֹ כָּל מָה שֶׁאֶצְטָרֵךְ.
לִי מַצְפֵּן לְהוֹרוֹת הַדֶּרֶךְ,
הוּא שׁוֹכֵן עָמֹק בַּלֵּב.
מַצְלֵמָה, עֵט, פַּת שֶׁל לֶחֶם,
מַיִם זַכִּים בַּבַּקְבּוּק,
זְרוֹעוֹתַי שְׁלוּחוּת קָדִימָה,
מְבַקְּשׁוֹת, שׁוֹלְחוֹת חִבּוּק.

מַצְלֵמָה, עֵט, פַּת שֶׁל לֶחֶם,
מַיִם זַכִּים בַּבַּקְבּוּק,
זְרוֹעוֹתַי שְׁלוּחוֹת קָדִימָה,
שׁוֹלְחוֹת לָעוֹלָם חִבּוּק.

על אורלי ורדי, המבצעת

אורלי ורדי, הזמרת 'בעלת הקול המלטף', היא זמרת בינלאומית שמופיעה באירועי יוקרה בארץ ובעולם. נטלה חלק בפרויקטים בינלאומיים כמו: Ray of Hope, After The Rain, The Lyricist. שיריה מתוך אלבומה הבינלאומי "A Million Love Songs" זכו ועודם זוכים להצלחה רבה בתחנות הרדיו השונות באנגליה, רומניה, ארה"ב, אוסטרליה ועוד.

זכתה להיות הזמרת הפופולרית והמושמעת ביותר לשנת 2008 באחת מתחנות הרדיו באנגליה. אחד משירי אלבומה "Tell Me Now" קוצר שבחים רבים. זכתה לביקורת מצוינת על אלבומה באתר בינלאומי נחשב שנקרא: Smooth Jazz Magazine. בימים אלו היא הוציאה אלבום בינלאומי שני דרך חברת הפצה מאנגליה שנקרא "So many things to say".

השיר עובד והופק באולפני SPS, על-ידי עופר המרמן: מהמעבדים המוזיקליים הטובים בארץ שרמתו בינלאומית.

בראש הכתבה יש לשים את הקליפ של השיר, כי היא עליו:
"חיבוק לעולם", הקליפ –
[קישור]
* הכותב הוא יוצר רב-תחומי, במקצועו: רופא.
תאריך:  06/03/2017   |   עודכן:  07/03/2017
יורם מרקוס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חיבוק לעולם"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלברט שבות
8/03/17 15:35
 
אורלי ורדי
13/03/17 02:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשולי הכותרות: מיליוני מאמינים בעולם לא טועים - נהג, האח הגדול מאחוריך כיכר אשף בישראל? התיקונאים באים ולקינוח פסוקו
06/03/2017  |  ציפי לידר  |   מאמרים
לכאורה מדובר בשאלה שכיחה, שנכתב בה כבר רבות ואצל רבים מדי התשובה הנחרצת היא: "לא". אולם, בעקבות כתבים ודיווחים שקראתי ודיונים ששמעתי לאחרונה, שבהם עלתה על הפרק שאלת מהותו של "ניצחון במלחמה" לצד שאלת האפשרות לניצחון צבאי על טרור בפרט, השתכנעתי שהנושא רחוק ממיצוי.
06/03/2017  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
הנשיא טראמפ מהווה תעלומה בעיני רבים בארה"ב ובעולם ולכן חשוב לתהות על קנקנו ולנסות לפענח את פשר המסרים שהוא מעביר בטוויטר שלו כמעט מדי בוקר, ולשאול: האם תגובות טראמפ הן האמת, או אמת אלטרנטיבית שאין לה קשר למציאות, ואולי אין התגובות האלה אלא "עורבא פרח", כלומר: דברים שאין בהם ממש או שהם רק שמועות חסרות ביסוס עובדתי.
06/03/2017  |  עמי דור-און   |   מאמרים
במקרים רבים בעלי קרקעות מתחבטים בשאלה איזו עסקה לבצע בקרקע שבבעלותם באופן שיממשו את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בה. אחת העסקות הנפוצות היא עסקת קומבינציה, אשר במסגרתה מוכר בעל הקרקע חלק מזכויותיו במקרקעין לקבלן, ובתמורה מקבל שירותי בנייה על החלק שנותר על המקרקעין. בעסקות כאלו מקובל, שבעל הקרקע משלם מס שבח בגין חלק הקרקע שנמכר לקבלן, היטל השבחה החל על מלוא הנכס, היטל פיתוח על מרכיב הקרקע ומע"מ על שירותי הבנייה שהוא מקבל מהקבלן. הקבלן משלם מס רכישה על החלק הנמכר לו ונותן לבעל המקרקעין שירותי בנייה על החלק הנותר.
דוח המבקר - צר וקטן כעולם הנמלה אלוף (מ') עמוס ידלין (ראש אמן לשעבר) - איום המנהרות היה מס' 10 ברשימת האיומים המבקר: הקבינט לא דן בחלופה מדינית למלחמה אין בדוח - תיאור הרקע הביטחוני, לפני "צוק איתן", רקטות, חדירות וחוסר שקט מתמשך המודיעין וההכנות למנהרות - היה לקוי דוח אחרי שנתיים וחצי - כמעט לא רלוונטי בוג'י יעלון, גנץ, ואלוף כוכבי - עם כתם שישפיע על עתידם
06/03/2017  |   אברהם פכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il