שר האוצר אברהם הירשזון נטל לשימושו, שלא כדין, מכונית וולוו יוקרתית על-חשבון ההסתדרות העובדים הלאומית, למרות שלדבריו לא כיהן עוד בתפקיד יו"ר ראש ההסתדרות. עלות ההוצאות בגין המכונית שנטל לעצמו הירשזון, כולל האביזרים, עלתה לחברי ההסתדרות 471,300 ש"ח, ובגינה שילמה ההסתדרות לחברת ניו-קופל דמי שכירות חודשיים בסך 12,650 ש"ח לחודש. באותה תקופה כיהן הירשזון בתפקיד יושב-ראש ועדת הכספים של הכנסת.
פרטים אלה נחשפים עתה, בעקבות חשיפת המעילה שבוצעה על-ידי עובדיה כהן בעמותת ניל"י (מקבוצת ההסתדרות העובדים הלאומית) בסכום של 5.6 מיליון ש"ח. המעילה בוצעה במשך שנים ונחשפה בשנת 2003 - בתקופה שהירשזון כיהן כיושב-ראש הסתדרות העובדים הלאומית. למרות זאת, הירשזון לא פעל להגשת תלונה למשטרה.
הירשזון טען להגנתו - בדברים שאמר לערוץ 10 שפרסם את דבר המעילה בעמותת ניל"י (מקבוצת ההסתדרות) - כי בתקופה זו, היינו ב-2004, הוא לא כיהן עוד בתפקיד. אולם כאמור, עתה אנו חושפים כאן, כי באותה תקופה הוסיף הירשזון להשתמש במתקנים של ההסתדרות וניצל לרעה את משאביה.
ראשי הסתדרות העובדים הלאומית מסרו כי הם קיבלו בתדהמה את תגובת הירשזון הנוגעת לאי-הסדרים שנתגלו בעמותת ניל"י. כמו-כן הם תוקפים את הירשזון על תגובה שהעביר דוברו לאמצעי התקשורת, כשאמר, עם חשיפת דבר המעילה: "בהתאם להנחייתו של הירשזון, הודיע לו רוסו כי העביר את עובדיה כהן מתפקידו". זהו ציטוט שקרי, נמסר, מאחר שיצחק רוסו, מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית, אינו מסוגל "להעביר את עובדיה כהן מתפקידו", שכן כהן שימש כיו"ר אגף הכספים בהסתדרות העובדים הלאומית כנבחר ציבור (נבחר ע"י הירשזון עצמו), ולכן רוסו - פקיד ממונה - אינו מוסמך לפטר נבחר ציבור. רק הוועד המנהל בהסתדרות היה רשאי להפסיק את עבודתו של מר כהן, וכך היה.
הנהלת ההסתדרות העובדים הלאומית - אנשל אשכנזי מ"מ היו"ר, ויצחק רוסו המנכ"ל - טוענת עתה, כי התגובה שניתנה בשמו של שר האוצר, כאילו: "הירשזון לא ידע כיצד הסתיימה הפרשה, שכן באותה תקופה כיהן כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת וצמצם את פעילותו כמעט באופן מוחלט בהסתדרות העובדים הלאומית", הינם כוזבים ומקוממים.
"אם זה היה המצב", שואלים היום ראשי הסתדרות העובדים הלאומית, מדוע העביר אברהם הירשזון חשבון הוצאות שהסתכם בין 3,700 ש"ח ועד ל-6,600 ש"ח, מדי חודש בחודשו, עבור כיבוד? יתרה מזאת, אברהם הירשזון השתמש, באופן אישי, בארבעה עובדים: מנהלת לשכה, מזכירה בכירה, נהג שהפך ליועץ פוליטי ועוזר אישי - כולם במשכורות של עובדים בכירים בהסתדרות אשר שירתו את הירשזון באופן אישי. הארבעה עזבו את הסתדרות העובדים הלאומית יחד עם הירשזון והם משרתים אותו עד היום. מאז שהארבעה עזבו את ההסתדרות, הארגון לא לקח במקומם עובדים נוספים - וזאת הוכחה נוספת לכך שהארבעה שרתו אך ורק את הירשזון.
בהסתדרות טוענים עוד כי בחודש מרס 2004 הורה הירשזון לשדרג את הרכב האישי שלו, שקיבל על חשבון הסתדרות העובדים הלאומית. ואכן, לחברת ניו-קופל נשלחה הזמנה לספק להירשזון רכב מפואר מסוג וולוו S-80, עם כל השכלולים האפשריים. "הרכב כולל האביזרים עלה 471,300 ש"ח, כאשר ההסתדרות שילמה דמי שכירות חודשיים על-סך של 12,650 שח"!.
מתחשיב שנעשה בהסתדרות עולה, כי עלות הוצאות האחזקה של הירשזון והעובדים אשר שירתו אותו באופן אישי עלו לארגון כמיליון ש"ח בשנה. "כאשר מר הירשזון אומר לתקשורת, שהוא צמצם את פעילותו כמעט באופן מוחלט בהסתדרות העובדים הלאומית - כאשר כיהן כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת - אזי, פירוש הדבר שהארגון זרק כמיליון ש"ח השנה לים?" - שואלים ראשי הארגון היום. "הירשזון צריך לספק תשובות לשאלות האלה...".