|
נסיעה בין-עירונית. עד 10 נוסעים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
צפוף לכם בקו תל אביב באר שבע? לא עוד. חברות האוטובוסים לא יורשו להסיע יותר מעשרה נוסעים בעמידה בנסיעה בין-עירונית, בכל הארץ. בנסיעות ישירות ארוכות לא תותר כלל הסעת נוסעים בעמידה. כך הודיע (א', 8.1.07) משרד התחבורה לבג"צ בתשובה לעתירה שהגישה התנועה להגינות שלטונית ומנחם קניג, יו"ר הארגון לעידוד תחבורה ציבורית למען צמצום תאונות דרכים בישראל.
שופטי בג"צ הורו למשרד התחבורה, למשטרה ולחברות אגד ודן לבדוק את האפשרות להגביל את מספר העומדים גם בנסיעות העירוניות ולהציג את תוצאות הבדיקה בתוך שישה חודשים.
בהחלטה נקבע כי משרד התחבורה, המפקח על התעבורה ורשות הרישוי ידאגו לרישום מספר נוסעים מירבי בישיבה ובעמידה ברשיונות הרכב של האוטובוסים, ויקימו מערך ביקורת לבדיקת מספר הנוסעים כאשר את הנושא תאכוף משטרת ישראל.
מאז 1981 היתה המדיניות בישראל לבטל הגבלה על מספר הנוסעים בעמידה באוטובוסים ציבוריים ולהשאיר את הקביעה בנדון לנהג האוטובוסים על-פי שיקול דעתו, זאת מזווית ראייה בטיחותית של שליטה על הרכב. מדיניות זו יושמה לגבי קווי שירות עירוניים, אך לא בין-עירוניים.
בית המשפט דן בשאלת הקשר שבין רמת בטיחות הנוסעים לרמת הצפיפות באוטובוסים, והורה למשיבים לבצע השלמות.