|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

הגיגים תנ"ב

תאוריות מופרכות

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - השקה, עימות, התקדם, גונבים וגיהצו את הגלים שבוע טוב
16/07/2017  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
לא בידינו [צילום: מוחמד אילעין/AP]


א. הר-הבית אינו בידינו

שני עניינים עולים מהפיגוע בהר-הבית. ראשית, הר-הבית אינו בידינו. הוא היה כמה שעות בידינו, ביום שחרור ירושלים, ואז מסיבות טמירות החזירוֹ משה דיין, שר הביטחון, לידי הערבים. מאז יש אפליה גלויה בין יהודים, שאסור להם להתפלל ואפילו למלמל בהיותם על ההר, ובעלייתם להר עוברים חיפוש מדוקדק, לבין ערבים, שיש להם חופש תנועה וחופש תפילה בהר.

שנית, הפיגוע חשף עוד כישלון, אחד מני רבים, של מערכת ביטחוננו בתקופה האחרונה בסיכול פיגועים. בהר-הבית נכשלו שוב התיאוריות המופרכות, שמפריחה מערכת הביטחון. ובנוסף, כמעט כל ספר בלוחמה בטרור מציין את ההשקה בין טרור לפשע מאורגן ולא-מאורגן. אצלנו, כנראה, טרם גילו את הסוד הזה.

ב. הרוסים באו

מה חיפשו הרוסים במזרח התיכון אחרי מלחמת ששת הימים? נראה, כי ברית-המועצות הייתה על נתיב התנגשות צבאית עם ישראל במהלך מלחמת ההתשה. בניגוד למדיניות הסובייטית, עוצבות סובייטיות - דיוויזיה נ"מ, טייסות קרב ואלפי חיילים, השתתפו בקרבות נגד צה״ל, והן שהכריעו בקרב האווירי במלחמת ההתשה. יתר על כן, היה חשש שהעימות יסלים ויהפוך לגרעיני.

איזבלה גינור וגדעון רמז פרסמו באחרונה ספר, ובו הם מתארים את המדיניות הסובייטית כלפי ישראל בשנים 1973-1967. מי שקראו את ספרם הקודם, עטלפים (מיג 25) מעל דימונה׳, יודעים שלשני החוקרים ממכון טרומן לשלום באוניברסיטה העברית, יש ממצאים מפתיעים, וחוקרים רבים אינם מקבלים את שיטותיהם ואת ממצאיהם.

בקרבות מול ישראל בשנים 1973-1967 נהרגו עשרות רבות של חיילים ושל קצינים סובייטיים. מספרם המדויק לא יפורסם, בהתאם למדיניות ארוכת שנים של מוסקבה.

גינור ורמז יהיו אורחי סדנת אלפרדו לחקר המלחמות, שתתכנס ב-27 ביולי בערב למושבה החודשי ב׳בספרייה לדורות׳ בעיר לוד.

ג. סינדרלה

בשנת 1985 הצטרף טום גראבובסקי למשמר הלאומי האווירי של ג׳ורג׳יה כטבח במועדון המש״קים של בסיס האוויר רובינס. ביום שני שעבר הוא קיבל את הפיקוד על-כנף הבקרה 116, המוצבת בבסיס רובינס. כבר בטקס החלפת המפקדים הוכיח גרבובסקי, שנפתח עידן חדש בכנף, ולמפקדהּ יש סגנון אחר לחלוטין.

עם השנים למד גראבובסקי והוסמך כקצין קשר. הוא התקדם בסולם הדרגות בכנף, שמפעילה אנשי משמר לאומי ולא אוויראים סדירים בחיל-האוויר. בדבריו ליותר מ-1,100 אנשי הכנף, הוא ביקשם לגייס את חבריהם למלא את השורות בכנף, והבטיח לסייע למאמציהם.

גראבובסקי צבר יותר מ-2,600 שעות טיסה, וכשני-שלישים מהן בגיחות בעירק ובאפגניסטן. כנף 116 מפעילה 16 מטוסים להתרעה מוקדמת אִי-8-סי (שהם גרסה מתקדמת של המטוס בואינג 707), שנותנים מודיעין עדכני למטוסי תקיפה, לכוחות אוויר ולכוחות קרקע, ומנטרים את אזורי הפעולה. חיל-האוויר עומד לציידה במטוסים חדישים לקראת אמצע העשור הבא, ולשם כך נדרשת הכנף לגייס כוח-אדם מיומן לשורותיה.

גראבובסקי בוגר תואר ראשון במינהל עסקים, קורס מפקדי טייסות, מכללת חיל-האוויר לפיקוד-ולמטה, מכללת חיל-הים למלחמה ומכללת חיל-האוויר למלחמה ויש לו תואר שני באווירונאוטיקה.

למיטב ידיעתי, אין הרבה סיפורים כאלה של קידום אישי בנוסח סינדרלה בצבאות העולם. לי ידוע רק על אלוף חיים יפרח, שהחל את דרכו בצה״ל כטבח, ואחר כך היה ראש ענף מחקר שטח (1) באמ״ן/מחקר, קצין המודיעין הראשי ולבסוף אב-בית-הדין הצבאי לערעורים.

ד. המכה ה-11

כתב לי גרשון אקשטיין: לאור גניבות הנשק האחרונות ממחסני צה"ל, אפשר לומר את האמת להגדיר זאת כמכה ה-11 של מדינת ישראל. אין חילוקי-דעות שהנשק והאמל"ח זורמים מהצבא במסודר תדיר, ומוצאים את דרכם בדרכים שונות לארגוני פשיעה ולשלוחותיהם למען בצע-כסף והשפעה בעולם התחתון.

בצעירותי, כששימשתי בתפקיד ראש ענף אבטחת פנים, בשנים 1982-1977, הוצאנו, בשיתוף הפרקליטות הצבאית, פקודות והוראות למכביר בעניין אבטחת נשק ושמירתו. על-מנת לתת להן תוקף הן עוגנו בפקודת מטכ"ל ובהראות הפיקוד העליון.

מסתבר שאין די בהימצאות פקודות והוראות לשמירה ואבטחת נשק, כשאין מקפידים לשמור על ההוראות.

איך מתגברים על המכה ה-11?

ראשית, יש להכניס לתודעה, שהמכה ה-11 אינה בת-חלוף, ויש להילחם בה בנחישות ובהתמדה. יש להחמיר את הפיקוח ולרענן את הפקודות ואת ההוראות בדבר אחריות מפקדים לקיום ביקורות יום ולילה ממפקד הבסיס ועד לרמה הממונה על אותו הבסיס וכן את אחריות המפקדה המרחבית. יש לבדוק מחדש את כל הפקודות והנהלים לגבי שמירה ואבטחת-יתר, במגמה להחמירם.

לקבל החלטה אמיצה, שמפקד בסיס או מתקן צבאי, שנמצא אצלו חוסר נשק או חוסר אמצעי לחימה, יודח לאלתר מתפקידו משום שהצבא הפקיד בידיו בסיס, נתן בידו נשק ואמצעים, אך הוא כשל בביצוע משימתו.

פ-51 נחתה בלטרון

נחתת הטנקים (נט"ק) פ-51 היא כלי-השיט הראשון, שנבנה במספנות ישראל, והושק ב-1962 כחלק מ"שייטת 11", שייטת הנחתות. לאחר שנחתות מפלגה 922 השתתפו במבצע "רביב" (9 בספטמבר 1969) במלחמת ההתשה, והנחיתו בחוף המצרי כוח שריון, שפעל בגזרה של כשבעים ק"מ לאורך מפרץ סואץ, והשמיד בסיסי צבא וכוחות משוריינים - הוקם במפקדת גיסות השריון ענף לשיתוף פעולה עם חיל-הים, והתקיימו אימונים משותפים. משנת 1978, העבירו הנחתות כוחות שריון לחוף ביירות, במסגרת שיתוף הפעולה עם הפלנגות הנוצריות בלבנון.

שיא פעילות הנחתות היה במבצע "שלום הגליל" (1982) במהלכו הנחיתו הנחתות בפיקודו של סא"ל (לימים אל"ם) מייק אלדר, מפקד פלגה 921, בחוף הנהר אוואלי, בחוף זהרני ובמפרץ ביירות מאות כלי רק"ם ולוגיסטיקה ואלפי חיילים מאוגדה 96, ובהם גדוד טנקים 795 מחטיבת בית-הספר לשריון. כוחות שריון נוספים, ארטילריה וכלים לוגיסטיים הונחתו בחוף ג'וניה ובנמל ביירות. על פעילותם יוצאת הדופן זכו לוחמי הנחתות לצל"ש מאלוף עמי איילון, מפקד חיל-הים.

פ-51 שימשה אחרי הוצאתה משירות חיל-הים בחוות דגים במפרץ אילת, ולבסוף שכבה כגרוטאה, שאין חפץ בה על החוף. לפני שנה שמעו יוצאו פלגות הנחיתה, כי כלי-השיט מיועד לגריטה. הם החליטו להציל את השריד ההיסטורי, ולהשיב לו את כבודו. באדיבות 'מספנת ב.ע שחף", הצליחו לשמר את חרטום הנחתת - כשליש מהכלי המקורי - ומצאו לו בית הולם, בסיוע חיל-הים, באתר יד לשריון בלטרון.

החרטום יוצב באתר, שיושק ביום חמישי ביד לשריון, ועליו טנק - כדי להנציח את פעילות ההחפה של הנחתות בשיתוף חיל השריון.

יחידת הנחתות נסגרה לפני 20 שנה. "אתר הנחתת בלטרון יהיה אחת התצוגות המרשימות, שמנציחה דורות רבים של לוחמים, שגיהצו את הגלים באלפי שעות ים", אומרים ותיקי הנחתות.

תאריך:  16/07/2017   |   עודכן:  16/07/2017
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תאוריות מופרכות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלי11
16/07/17 13:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היה היו שלושה בלונים אדומים ונפוחים עד מאוד. ראשון בוז'-בוז'ון, שני פרץ עמירון ושלישי אראל הבריון.
16/07/2017  |  נאוה קורן  |   מאמרים
יש לי אזהרה לתומכי הליכוד או מפלגות ימין מכל מין וסוג. אם במקרה אתם מוזמנים להופיע בתוכנית הבוקר "אורלי וגיא" בערוץ 10, טוב תעשו אם תמשיכו לישון, כיוון שבעצם אינכם מוזמנים לתוכנית עיתונאית מאוזנת וחסרת פניות. ההזמנה היא בעצם להתראיין במופע מטעם "המחנה הציוני", העבודה לשעבר. איך אני יודע? פשוט מאד. תוך עיון ב"העין השביעית" נחשפתי לעובדה הבאה: אורלי וגיא שלחו כתבת של תוכניתם לארוב לאבי גבאי אחרי בחירתו ליו"ר מפלגת העבודה, כדי לשאול אותו שאלה חסרת ערך ואז להעניק לו זר פרחים עטוף בצלופן ורדרד, בלווית הברכה "מערוץ עשר, התוכנית של אורלי וגיא, אתה אורח הכבוד שלנו, באמת שיהיה לך המון בהצלחה", כשבמסך המפוצל מתבוננים הצופים באורלי הנראית מרוצה במיוחד ובגיא הנראה מעט נבוך.
16/07/2017  |  עמי דור-און  |   מאמרים
במפלגת העבודה חוגגים, אבל יש לזכור שקרוב ל-50% מן המתפקדים לא ראו באבי גבאי "בשורה". הם דווקא חשבו שמי שיכול להוציא אותם מן הביצה האופוזיציונית אל מוקדי השלטון הוא דווקא עמיר פרץ. וזה גם ברור למה; עמיר פרץ היה נאמן כל חייו לאג'נדה חברתית - ולטיפוח הערכים שהוא האמין בהם בעוד שאבי גבאי בא ממקום אחר לגמרי.
16/07/2017  |  חיים משגב  |   מאמרים
אין לי מושג אם נתניהו אשם או לא אשם, חשוד או לא חשוד, בכל הפרשיות המתפרסמות בתקשורת. גם לנתניהו מגיעה חזקת החפות כל עוד לא הוכח אחרת. יש לאפשר לרשויות אכיפת החוק והמערכת המשפטית לעשות את עבודתן עד תום. אלא שלטנגו דרושים שניים. נתניהו החליט לאמץ אסטרטגיה שהוכיחה את עצמה מזה תקופה ארוכה מאוד: להסית נגד התקשורת ביודעו עד כמה בקרב מצביעי הליכוד והימין היא שנואה, לתקוף במרומז את רשויות אכיפת החוק כדי להטיל פחד ומורא ומאידך להשניא אותן עוד יותר בקרב אותו קהל של הימין והימין הפונדמנטליסטי, בתקווה שהלחץ הציבורי יוריד את העננה שמעל ראשו והוא יוכל לטעון שאין לו כל אחריות למה שנעשה או לא נעשה במשרדו פנימה, במרכז העצבים של השלטון. התדרוכים שנתניהו עורך לשריו והח"כים מן הליכוד הם הרבה יותר סובייטיים מאשר טענותיו כלפי המניפולציות כביכול של התקשורת. אלה חייליו בשדה הקרב הפוליטי, מאוחדים ומוכנים להסתער כדי לשמר את המצב הקיים וליהנות מהשמנת המשובחת שנפלה לידיהם.
16/07/2017  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
הפיגוע הנפשע בשער האריות בירושלים ב-14 ביולי הוא תוצאה ישירה של ההסתה הפלשתינית של התנועה האיסלאמית בישראל, של הרש"פ ושל תנועת חמאס אשר יצרו וטיפחו את הנרטיב השקרי כי "מסגד אל-אקצה בסכנה".
16/07/2017  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
איל השקס
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן    ספויילר: לא כל כל מוצלחת    מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il